• 16.131 nieuwsartikelen
  • 179.466 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.434 gebruikers
  • 9.403.240 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ben voor 375 euro naar Orlando gevlogen een paar jaar geleden. Zou dit soort dingen maar niet te hard roepen.

Nou, probeer voor 625 euro maar eens een weekje in een 5* hotel daar te gaan zitten. Als je hard zoekt kom je misschien 100 euro goedkoper uit. Dat is volgens mij jouw weekbudget voor dvd's

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Tsjah, dat jij hier nu snobberig gaat zitten doen/je te goed voelt voor Turkije Onderhond verandert niets aan de prijzen.

(quote)

Het is een en al 5 sterren wat de klok slaat daar

Kan wel merken dat hier alleen rijke stinkerds in dit topic zitten die erg makkelijk over geld denken. Wil ik ook geen gezeur meer horen over kaartprijzen e.d. We zijn allemaal toch rijk....

Als jij nu gewoon die club van om de hoek zou supporteren, kon je zo twee keer per jaar naar Qatar. heeft enkel met slim je prioriteiten stellen te maken.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Heb een weekend ov kaart, het kost me helaas niet zo veel om Ajax te bezoeken

Quido

• 14649 berichten
  • 6112 stemmen

Gaap. Er is toch een vakantie-topic?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Heb een weekend ov kaart, het kost me helaas niet zo veel om Ajax te bezoeken

Tijd is ook geld. 17x6 uur reizen is al meer dan 100 uur. Als je jezelf meer waard vindt dan een tientje per uur heb je het al binnen. De goedkoopste reis naar Rio volgens dezelfde parameters (site, data) is trouwens ook 1000 euro, en dan voor een 3* hotel.

Een reis naar Qatar is gewoon niet (veel) duurder dan naar welk ander niet-Europees land dan ook, hooguit zijn de kosten ter plekke wat hoger (al zullen die gastarbeiders daar de goedkope plekjes wel kennen). Daarbij lijkt Doha me een schitterende stad.

Weet je, ik ga er in 2022 gewoon naar toe denk ik. Kan ik nu alvast beginnen sparen...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Brazilie is natuurlijk wel een stuk verder vliegen dan Qatar he Maar goedkoop is een land buiten Europa ook nooit. Maar anyway, dat was ook niet mijn nummer 1 argument hoor Ging er meer om dat er gewoon een dikke zak geld is geboden, zonder dat er ook maar 1x naar de praktische uitvoering gekeken was van tevoren(op de presentatie van ultramoderne stadions na). Dus komen ze na de verkiezing met maatregelen zoals een WK In januari houden omdat het opeens te warm blijkt te zijn in de zomer daar. Dan denk ik ook van, zoiets kan je wel eerder bedenken toch?

Het zal verder (zoals ik al eerder zei) vernietigend zijn voor de speelschema's in de grote Europese competities. Laat staan de Champions League omdat je nu tussen november en februari niet kan voetballen.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12904 stemmen

Maar aangezien het om een WK gaat staat er meer op het spel dan enkel de belangen van Europese clubs/competities.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Hmm, dat betwijfel ik eigenlijk wel hoor. Denk dat UEFA er sowieso niet blij mee is. Zij verdelen per CL seizoen zo'n 754 miljoen Euro(!) over de 32 clubs. Vergelijking, de Fifa verdeelde 420 miljoen Dollar(!) over de 32 landen het afgelopen WK.

Het WK is eigenlijk alleen voor de eer, het grote geld zit em daar i.i.g. niet meer in voor de spelers e.d. Clubs zijn veel belangrijker geworden, dat merk je ook. Veel spelers die geen interlands meer spelen om zich te focussen op hun club. Logisch, want die betalen ook het salaris. Het geld zit hem toch echt in de competitie en de CL.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Brazilie is natuurlijk wel een stuk verder vliegen dan Qatar he Maar goedkoop is een land buiten Europa ook nooit. Maar anyway, dat was ook niet mijn nummer 1 argument hoor

Je hebt toch wel een keer of 16 gesteld dat 'de gewone man' en 'de werkende klasse' zich dat absoluut niet kan veroorloven en dat de stadions met bwvs miljonairs gevuld zullen zijn...

Ging er meer om dat er gewoon een dikke zak geld is geboden, zonder dat er ook maar 1x naar de praktische uitvoering gekeken was van tevoren(op de presentatie van ultramoderne stadions na). Dus komen ze na de verkiezing met maatregelen zoals een WK In januari houden omdat het opeens te warm blijkt te zijn in de zomer daar. Dan denk ik ook van, zoiets kan je wel eerder bedenken toch?

De keuze voor geld van de Fifa is een heel valide en terechte. Daarnaast gaan die stadions natuurlijk prachtig worden en wordt het WK een showcase van heb ik jou daar, net zoals in Rusland. Vanuit de Fifa bekeken de juiste keuzes. Als ik Blatter was geweest had ik ook voor deze landen gekozen. In Nederland willen we al geen stukje snelweg afzetten als de Fifa-baas ergens snel naartoe moet... tja dan organiseer je het toch gewoon lekker niet?

Het zal verder (zoals ik al eerder zei) vernietigend zijn voor de speelschema's in de grote Europese competities. Laat staan de Champions League omdat je nu tussen november en februari niet kan voetballen.

Ga je een zomertje doorvoetballen, mooi toch? Alleen maar meer voordelen, die extreem lange zomerstop in de maanden dat je het beste kunt voetballen slaat eigenlijk nergens op.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Leuk bedacht , maar een zomertje doorvoetballen in Spanje, Turkije, Italie, Griekendland en Portugal staat bijna gelijk aan een zomer WK in Qatar. Dat gaat natuurlijk niet lukken met temperaturen tussen de 40 en 50 graden. Een zomerstop is in de Zuid Europese competities noodzakelijk.

Het is gewoon niet praktisch. Kan je wel allemaal dingen verzinnen om het goed te praten. Er is en blijft gewoon veel kritiek en ik kan me daar prima in vinden.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Al gaven ze het me gratis ...

Haha, dat. All-inclusive in Alanya is nog erger dan naar Salou gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Leuk bedacht , maar een zomertje doorvoetballen in Spanje, Turkije, Italie, Griekendland en Portugal staat bijna gelijk aan een zomer WK in Qatar. Dat gaat natuurlijk niet lukken met temperaturen tussen de 40 en 50 graden. Een zomerstop is in de Zuid Europese competities noodzakelijk.

Waarom worden in die landen dan in de zomer wel grote toernooien gehouden?

rep_robert schreef:

Het is gewoon niet praktisch. Kan je wel allemaal dingen verzinnen om het goed te praten. Er is en blijft gewoon veel kritiek en ik kan me daar prima in vinden.

Als de kritiek is dat het er zo duur is dan slaat die kritiek nergens op. Of 'dat je er niet op straat mag drinken', nee, dat mag in Nederland ook niet. Die mensen denken volgens mij echt dat als je in je hotel een biertje drinkt er mannen met baarden en zwaarden binnenstormen en je in de woestijn gaan stenigen.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12904 stemmen

rep_robert schreef:

Dat gaat natuurlijk niet lukken met temperaturen tussen de 40 en 50 graden. Een zomerstop is in de Zuid Europese competities noodzakelijk.

Competities in het Zuidelijke halfrond hebben dan toch hetzelfde probleem als wij hier een WK in de zomer organiseren?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Blijkbaar dus niet he Maar je verandert natuurlijk niet in 1 seconde een hele competitie opzet in 20 landen vanwege een toernooi van de Fifa. Denk dat zoiets onmogelijk is. Daarnaast krijg je een overvolle agenda als je in de zomer EN winter door voetbalt. Dat betekent eigenlijk dat je 2 seizoenen lang geen enkele rust periode hebt. Dat is onmogelijk.

Prop er ook maar is een vol Champions League en Europa League seizoen tussen in die zomermaanden.

Discussies hier zijn zoals altijd lastig. Over de hele wereld is er kritiek en die paar hier op MovieMeter weten het natuurlijk wel even beter.

WK in Qatar? Prima, we verzetten alles wel even en doen alsof het doodnormaal is dat je gigantische veranderingen doorvoert. Kom op zeg!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

In 1 seconde? Het is over 11 jaar...

Overvolle agenda? Het aantal wedstrijden blijft gelijk...

Over de hele wereld kritiek? Ja, ook op het Nederlandse drugsbeleid. Maarja wij weten het hier natuurlijk wel even beter...

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Dat betekent dus dat we al jaren van tevoren die zomerstop eruit moeten gooien om maar alvast te wennen aan het idee van een WK in de winter omdat de Fifa die corrupte miljoentjes binnen wilde krijgen. Er worden niet voor niets zomerstops en winterstops gehouden.

Ach laat ook maar, geen zin meer in dit domme corrupte goedpraat gelul hier. Adios!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Volgens mij is allang gezegd dat de Fifa niet de datum wil veranderen en dat WK 2022 in de zomer zal worden gespeeld.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wennen? De afmetingen van het veld of de spelregels veranderen niet hoor. Minuscule probleempjes, echt, waar hebben we het over. Ik heb er nu al zin an.

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij is allang gezegd dat de Fifa niet de datum wil veranderen en dat WK 2022 in de zomer zal worden gespeeld.

Wat, worden we nu door reppie voor de gek gehouden?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Onjuist. Lang niets definitiefs besloten. Hierover wordt overlegd met al de bonden.

En aangezien er niets besloten is staat het WK gewoon nog op voor juni/juli.

Ja, Sepp Blatter verwacht het, dat is helemaal niets definitiefs natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Het is ieder geval aannemelijker dan jullie gespeculeer over het spelen in januari. De Fifa houdt niet van veranderingen, wordt gewoon juni-juli 2022.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Denk het niet. Spelen in die temperaturen krijgt tegen die tijd massa's kritiek.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Lijkt me ook, maar dat had de Fifa vooraf moeten beslissen. Als ze het in januari houden moet je het hele schema overhoop gooien.

Blijft compleet bezopen om voor Qatar te kiezen, maar ik ben nu wel klaar met de discussie

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Arme Dirk Kuijt. Dat lijkt me iemand, die eerder knalrood word in de zon, dan dat hij een mooi bruin kleurtje krijgt.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik gok dat Kuijt in 2022 niet meer voor Oranje speelt....

Zullen er heel weinig van deze ploeg zijn die dat gaan halen. Misschien vd Wiel, Strootman en Luuk de Jong.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Dan is ie misschien wel bondscoach.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

vr 16 sep 2011, 06:15

Davids loopt boos weg Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Edgar Davids is dinsdag boos weggelopen uit de vergadering met de raad van commissarissen van Ajax, toen hij geconfronteerd werd met Tscheu La Ling en enige eerder gedane uitlatingen.

Naast de vijf commissarissen waren zowel de directeuren Henri van der Aat en Jeroen Slop aanwezig als de coaches Wim Jonk en Dennis Bergkamp. Johan Cruijff, die de door zijn collega-commissarissen afgewezen Ling graag ziet als directeur bij Ajax, had de oud-speler meegenomen naar de vergadering. Beiden wilden uitleg van de andere vier commissarissen (Steven ten Have, Davids, Marjan Olfers en Paul Römer) waarom Ling in hun ogen niet geschikt is.

Volgens Cruijff en Ling waren de tot dusver aangevoerde argumenten niet steekhoudend. Twee van de vier commissarissen (Davids en Römer) waren zelfs tegen de benoeming zónder met de ex-international gesproken te hebben, terwijl hij nota bene door Ajax was benaderd.

De aanwezige commissarissen voelden zich overvallen door Cruijff en Ling en over en weer vielen harde woorden. Davids beende boos weg, nadat hij verklaarde Bergkamp uitgebreid gesproken te hebben over Ling en andere technische zaken, terwijl de aanwezige Bergkamp dit ontkende.

Ze moeten allemaal eens ophouden met dit gedoe. Tijd om eens niet aan zichzelf te denken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kan je ook niet maken natuurlijk. Waar die Cruyff mee bezig is, wat een klein kind. Dit is wel heel erg onprofessioneel. Genant.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Deze versie is nog ''mooier''.

Reconstructie conflict Cruijff - Ajax

16 september 2011 09:04

Het is weer hommeles bij Ajax. Met name de oud-voetballers Cruijff, Ling, Davids en Bergkamp gingen stevig met elkaar in de clinch. Het nieuwe vergaderen 2.0. is nog niet aan hen besteed... Volgens Cruijff, afgelopen dinsdag te zien bij Pauw & Witteman, was dit een 'normale' vergadering... Kijkwijzer: 12+

Johan Cruijff is opnieuw in conflict geraakt met zijn vier collega's in de Raad van Commissarissen van Ajax.

Cruijff verscheen dinsdag tijdens een bijeenkomst van de RvC in de Arena met Tscheu La Ling aan zijn zijde, die hij graag als directeur voetbalzaken ziet. De overige vier RvC-leden hadden zich eerder al tegen de aanstelling van Ling gekeerd en voelden zich overvallen door de actie van Cruijff.

Tijdens de RvC-vergadering zijn over en weer harde woorden gevallen en Edgar Davids verliet geïrriteerd de bijeenkomst. Cruijff leek zich na een crisisberaad in augustus nog bij de afwijzing van Ling neer te leggen.

Een reconstructie:

Dinsdag 13 september 2011:

De Raad van Commissarissen van Ajax komt bijeen. Deze RvC telt vijf leden: Steven ten Have (voorzitter), Paul Römer, Marjan Olfers, Edgar Davids en Johan Cruijff. Ook de huidige directie - Jeroen Slop en Henri van der Aat - is bij de vergadering aanwezig.

Cruijff komt binnen met Tscheu La Ling, Wim Jonk en Dennis Bergkamp aan zijn zijde. Er ontstaat onmiddellijk beroering en er is onmiddellijk irritatie voelbaar.

Voorzitter Ten Have opent de vergadering, maar schorst hem daarna ook meteen. Hij wijst erop dat de aanwezigheid van Ling, Jonk en Bergkamp niet in overeenstemming is met de statuten en verzoekt daarom de heren de zaal te verlaten. Cruijff verheft daarop zijn stem, begint aanvankelijk vooral Ten Have te attaqueren, noemt hem een 'rare eikel' en vraagt hem 'wat hij nou wel niet denkt te doen'.

Vervolgens raakt ook Edgar Davids geïrriteerd. Hij zegt dat Ling weg moet en trekt tevens van leer tegen Cruijff. Davids zegt dat Cruijff zijn 'muil moet houden' en dreigt de vergadering te verlaten als Cruijff daar geen gehoor aan geeft.

Daarop valt Cruijff uit tegen de voltallige RvC. Woorden in de trant van "Wat weten jullie nou van voetbal, jullie moeten gewoon de voorstellen die ik doe uitvoeren" en "Jullie hebben me nog niet één goed argument gegeven waarom Ling geen directeur kan worden, dus ik wil dat we nu Ling gaan benoemen" vliegen over tafel. Bij zijn tirade schuwt Cruijff enkele krachttermen niet.

Davids verlaat geïrriteerd de vergadering en Ten Have schorst daarop de vergadering. Er wordt officieel niet verder vergaderd. Dat neemt niet weg dat de strijdende partijen nadien nog twee uur bijeen zitten. Het is onbekend wat daar besproken is.

Diezelfde avond is Johan Cruijff te gast bij Pauw & Witteman waar hij met geen woord rept over de woordenwisseling van die middag.

Woensdag, een dag later, komt Cruijff met Ling de tribune op om 'hun' Ajax tegen Olympique Lyon te zien spelen.

Cruijff laat donderdag, twee dagen later, via zijn zaakwaarnemer aan de NOS weten 'niet zelf uit de school te klappen en al helemaal niet over dingen die door anderen uit de school zijn geklapt'.

Davids twittert diezelfde dag: "Van horen zeggen leert men liegen".

Bron: NOS.nl

Update uit De Telegraaf: Davids beende boos weg, nadat hij verklaarde Bergkamp uitgebreid gesproken te hebben over Ling en andere technische zaken, terwijl de aanwezige Bergkamp dit ontkende.

Kan Cruijff normaal aardig volgen, maar hij heeft zich deze week belachelijk gemaakt als dit allemaal klopt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

. Dit kan toch echt niet. Met een beetje gezond verstand kan dit toch nooit gebeuren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.