• 16.134 nieuwsartikelen
  • 179.468 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.437 gebruikers
  • 9.403.322 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

PSV in hun betere jaren was ook beter dan Ajax.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een flauwekul zeg.

Ik had schandalig tussen aanhalingstekens geplaatst . Ik ben in de eerste plaats voetballiefhebber. Toen ik gisteren de wedstrijd Man City - Napoli zat te kijken dacht ik nog: waardeloos dat er uit deze poule twee clubs niet doorgaan. Mede omdat ik het "gestuntel" van Ajax en Lyon zag. Maar er zijn meer poules waar maar één echt goeie club zit dus ik had de vergelijking ook met een andere poule kunnen maken.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax had het vorig jaar weer met Real en Milan in 1 groep. Daar had je 3 ploegen inzitten die samen 20x de CL hadden gewonnen...en dan moet er toch een ploeg afvallen...

De coach van Lyon zei het vanmorgen trouwens wel treffend. Als de ploeg van Ajax 3 jaar ouder was geweest dan hadden ze het ons enorm moeilijk kunnen maken.

Spelers van Lyon waren wel onder de indruk van Ajax spelers. Kallstrom noemde Eriksen een geweldige speler die een erg grote naam gaat worden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wederom, wat een onzin. Zo beroerd is 0-0 ook weer niet.

Als je tweede wilt worden is thuis tegen Lyon 0-0 spelen gewoon een dramatisch resultaat. Sowieso is Ajax me toch een beetje tegen gevallen. Had er echt meer van verwacht en had vooraf echt gerekend op overwinning.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wederom, wat een onzin.

We zullen zien. Ik vind die 0-0 juist erg beroerd. Sowieso speel je thuis en daarnaast was Lyon niet op volle kracht. Ajax wel. Ofwel, er is een wondertje nodig willen ze in Lyon een goed resultaat neerzetten. Niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk. Lyon heeft na gister een voorsprong op Ajax. Belangrijk wordt, dat was het al, de dubbele ontmoeting met Zagreb. Ik zie Ajax daar niet 6 punten van pakken eerlijk gezegd. Althans als ze niet heel snel beter gaan voetballen en met name de kansen af gaan maken. Het is gewoon doodzonde voor Ajax dat ze gisteren niet gewonnen hebben.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als je tweede wilt worden is thuis tegen Lyon 0-0 spelen gewoon een dramatisch resultaat. Sowieso is Ajax me toch een beetje tegen gevallen. Had er echt meer van verwacht en had vooraf echt gerekend op overwinning.

Ja, winst was mooier geweest ja. Een verlies was meteen exit geweest. Nu doe je nog mee. Als je in Lyon 1-1 speelt dan eindig je via onderling resultaat al boven Lyon. Dan hangt het gewoon van de andere duels af. Scheelt dat Lyon na de volgende ronde 2x tegen Real speelt. Als Ajax dan Zagreb pakt dan kan het wat uitlopen. Dan kan er nog van alles gebeuren. Ik had ook op een overwinning gehoopt en hem ook wel verwacht. Had ook best gekund gezien de kansen. 2x Sulejmani, schot van Eriksen uit de hoek gepakt en enkele situaties waarbij Ajax net op het einde het balletje niet goed gaf.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Heeft Lyon trouwens die tig miljoen enkel gestopt in de spelers die er gister niet bij waren? Echt pure middelmaat wat er op het veld stond gister, behoudens die Lloris dan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

timbo_ schreef:

Had er echt meer van verwacht en had vooraf echt gerekend op overwinning.

Laatste weken onder een steen geleefd? Het viel me - in relatie tot hoe er tot nu toe gespeeld was - nog alleszins mee, al hield het niet over. Gisteren werden wel alle pijnpunten treffend blootgelegd, hoop dat De Boer het nu ook zelf gezien heeft (mag toch aannemen van wel).

Sulejmani overigens twee weken uitgeschakeld. Leuke voorhoede hou je nu over. Maar een extra vleugelspeler was niet nodig he, De Boer?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ja GVD, Sulejmani mist dus dan de 2 nationale toppers.

Is Ozbiliz alweer inzetbaar? En anders hebben we Serero nog voor rechtsbuiten, Quido.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Serero is geen rechtsbuiten. Maar goed, Sulejmani eigenlijk ook niet, dus zoveel zal het inderdaad niet schelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Jullie gaan er ook zo maar vanuit dat Madrid even over Lyon heen stapt. Geloof dat die altijd bij elkaar in de poule zitten en Madrid heeft het altijd lastig tegen ze. Ik vond het trouwens een erg leuke pot gisteravond. Gelijkwaardige ploegen. Gelijkspel was dan ook terecht. Janssen helaas weer onzichtbaar, die zit nog lang niet op zijn topniveau.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Serero is geen rechtsbuiten. Maar goed, Sulejmani eigenlijk ook niet, dus zoveel zal het inderdaad niet schelen.

Daarom. Serero heeft veel talent, zie het wel zitten.

Of:

Boerrighter-Sigthorsson

----------------------------------De Jong

-------------Eriksen-Janssen-----------

--------------------Anita----------------------

Siem een vrije rol geven aan de rechterkant.

Dan kan je ook eens de drie beste middenvelders opstellen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Dat laatste zou ook niet zo'n verkeerde optie zijn, inderdaad. Al denk ik niet dat De Boer nu gaat experimenteren / schuiven. Zet ie nog liever Lukoki rechtsbuiten.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

PSV in hun betere jaren was ook beter dan Ajax.

En aan Ajax in hun betere jaren kan geen enkele Nederlandse club ooit meer tippen

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Net de beelden nog eens teruggekeken, die Gomis zijn kansen voor de rust waren toch wel enorm zeg...

Daarin tegen is het wel gigantisch zuur dat Eriksen en Sulejmani niet scoorden, man man enorme kansen. En ook Vertonghen had meer met zijn solo moeten doen. Slap schotje.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Is Ozbiliz alweer inzetbaar?

Speelde vorige week een uur mee met jong Ajax. Ik weet alleen niet in hoeverre hij wedstrijdfit is.

happie

• 6254 berichten
  • 426 stemmen

Ach onze voetballende travestiet heeft ook weer wat te klagen:

http://www.vi.nl/Nieuws-item/207510/Ronaldo-Ze-floten-me-uit-omdat-ik-knap-en-rijk-ben.htm

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zei Ronaldo helemaal niet. Echt vervelend dat ze het altijd zo uit hun verband rukken. Vreemd genoeg zie je dat bij Messi nooit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

En aan Ajax in hun betere jaren kan geen enkele Nederlandse club ooit meer tippen

Tuurlijk wel, we hebben nog 100(-den) jaren te gaan en het niveau van topsport wordt enkel beter. Zou treurig zijn als er niet nog iets beters komt. Dat voetbal van Ajax uit de jaren 90 lijkt wel de slowmotion versie van het Barca van nu.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tuurlijk wel, we hebben nog 100(-den) jaren te gaan en het niveau van topsport wordt enkel beter. Zou treurig zijn als er niet nog iets beters komt. Dat voetbal van Ajax uit de jaren 90 lijkt wel de slowmotion versie van het Barca van nu.

Zolang de financiele verschillen zo groot blijven zal nooit iemand meer het Ajax niveau benaderen. Overigens was het 1995 voetbal helemaal niet traag. Als je het spel van begin jaren 70 had genoemd, dan had je een punt. En dit Barca is beter als het Ajax van 1995, da's duidelijk. Dit Barca is denk ik de sterkste ploeg ooit, op club en landen gebied bekeken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mijn punt is dat voetbal (topsport) steeds sneller en scherper wordt. Beter materiaal, betere trainingmethode, betere voeding, betere scouting en opleiding, etc. Weet zeker dat de Nederlandse top elftallen uit 2046 het spel beter beheersen zijn dan Ajax uit 1996..... Of dat goed genoeg is om dan in de top mee te tellen is een ander verhaal.

Dus dat er nooit meer een Nederlandse club wordt die beter is dan het Ajax uit 96 betwijfel ik dus zeer. Het Nederlandselftal van 74/78 zou nu waarschijnlijk de 8e finale niet eens overleven, al was het maar omdat je met 7 spelers niet verder mag.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Lyon is ook niet meer zo briljant dat ze op zeker al hun potjes winnen. Ik vond ze echt enorm laf en vervelend gister. Het leek PSV wel in hun betere jaren.

PSV Europees was inderdaad niet altijd even aanvallend maar als je als Nederlandse club wat wilt bereiken in Europa heden ten dage kun je niet zo naïef voetballen als Ajax gisteravond. Natuurlijk hebben jullie ook kansen gecreëerd maar de grootste waren toch voor Lyon, dat kan niet iedere week goed gaan en zeker niet tegen kwalitatief betere ploegen. De laatste keer dat jullie de kwartfinale CL haalden was ook niet met aanvallend voetbal.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax had het vorig jaar weer met Real en Milan in 1 groep. Daar had je 3 ploegen inzitten die samen 20x de CL hadden gewonnen...en dan moet er toch een ploeg afvallen...

impliceer je nu dat Ajax nog steeds op eenzelfde niveau zit als die andere 2?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Mijn punt is dat voetbal (topsport) steeds sneller en scherper wordt. Beter materiaal, betere trainingmethode, betere voeding, betere scouting en opleiding, etc. Weet zeker dat de Nederlandse top elftallen uit 2046 het spel beter beheersen zijn dan Ajax uit 1996..... Of dat goed genoeg is om dan in de top mee te tellen is een ander verhaal.

Dus dat er nooit meer een Nederlandse club wordt die beter is dan het Ajax uit 96 betwijfel ik dus zeer. Het Nederlandselftal van 74/78 zou nu waarschijnlijk de 8e finale niet eens overleven, al was het maar omdat je met 7 spelers niet verder mag.

Ow, op die manier.

Ik denk alleen niet dat die ploegen nog meespelen om de prijzen (Oranje misschien wel), omdat de verschillen zo groot zijn. Je moet het ook in de tijdsgeest zien.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

PSV Europees was inderdaad niet altijd even aanvallend maar als je als Nederlandse club wat wilt bereiken in Europa heden ten dage kun je niet zo naïef voetballen als Ajax gisteravond. Natuurlijk hebben jullie ook kansen gecreëerd maar de grootste waren toch voor Lyon, dat kan niet iedere week goed gaan en zeker niet tegen kwalitatief betere ploegen. De laatste keer dat jullie de kwartfinale CL haalden was ook niet met aanvallend voetbal.

In 2002-2003 speelde Ajax best wel aanvallend hoor. Wat ook naast een sterkte een zwakte was. Genoeg duels toen gezien die met minder geluk slechter af hadden kunnen lopen (Lyon uit, Valencia uit, Roma uit oa). Ajax speelde toen best wel aanvallend, maar wel met het oog op een sterke organisatie. Toen had de ploeg ook meer routine (van Halst, Litmanen, Galasek, Witschge)

kos schreef:

(quote)

impliceer je nu dat Ajax nog steeds op eenzelfde niveau zit als die andere 2?

Nee, wel dat Ajax ook historisch gezien een grote club is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ow, op die manier.

Ik denk alleen niet dat die ploegen nog meespelen om de prijzen (Oranje misschien wel), omdat de verschillen zo groot zijn. Je moet het ook in de tijdsgeest zien.

Klopt, maar als in 2028 Blatter eindelijk wordt afgezet, wordt er salarisplafond ingesteld, waardoor er een nivellering optreed en ook clubs uit kleinere landen weer mee kunnen doen om de bekers. Althans, dat is mijn hoop.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Omdat je een irritante kwal bent Chrissie! Daarom!

Beckham is 10x meer een knappere man (en waarschijnlijk rijker) dan sissy boy hier, maar uitfluiten bij hem was er nooit bij. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Beckham is 10x meer een knappere man (en waarschijnlijk rijker) dan sissy boy hier, maar uitfluiten bij hem was er nooit bij. Om maar eens een voorbeeld te noemen.

Om andere redenen, maar die rode kaart van 'm tegen Argentinië op het W.K. 98 vergeten? De jaren erna werd hij in zowat ieder Engels stadion uitgefloten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Inderdaad om andere redenen, maar nooit omdat hij knap en rijk was; zoals Chrissie hier stelt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Materny schreef:

(quote)

.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.