• 16.134 nieuwsartikelen
  • 179.468 films
  • 12.318 series
  • 34.178 seizoenen
  • 650.404 acteurs
  • 199.437 gebruikers
  • 9.403.292 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3712 stemmen

Vraag het me af. Lyon is lang niet zo goed. Even kijken van Zagreb kan, wordt mij ook iets te makkelijk afgeschreven. Maar 1-0 verloren van Real. 2e plaatst word een gevecht tot het eind in deze poule denk ik. Nee kon zeker beter dit resultaat maar het niveau is een stuk lager dan Milan en Real vorig jaar. Veel meer kans dit keer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, ik had 'm er graag bij gehad!

Vond hem ook niet slecht, alleen aanvallend, in de laatste fases, was hij vaak niet goed. Voor de rest erg nuttig. En arrogant, omdat hij een half truukje doet met de bal?

Man. Rzasa, Leonard, De Cler, Basto, Ramsteijn, die zijn toch veel beter man .

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Je vergeet Lumb nog...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vond hem ook niet slecht, alleen aanvallend, in de laatste fases, was hij vaak niet goed. Voor de rest erg nuttig. En arrogant, omdat hij een half truukje doet met de bal?

Weinig nuttigs aan hem gezien. Vond hem echt ongeveer slechtste op veld. En truukjes zijn inderdaad misplaatst maar in al zijn aanvallende acties speelt hij arrogant.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Vind het wel meevallen. Hoort bij het Braziliaanse voetbal. Hij heeft het verdedigend niet slecht gedaan en in de eerste helft zorgde hij zo nu en dan nog voor gevaar (voorzet op Gomis, bijvoorbeeld). Het was absoluut niet zijn beste wedstrijd, maar verder een prima back.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het was absoluut niet zijn beste wedstrijd, maar verder een prima back.

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Prima back maar vandaag even niet wat mij betreft.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

2e gele kaart voor een schwalbe. Helaas veel te weinig scheidsrechters die hem ook daadwerkelijk geven.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat laatste ben ik het helemaal mee eens. Prima back maar vandaag even niet wat mij betreft.

Daarnet zei je nog:

Overigens liet die Bastos vandaag ook weer eens een keer zien waarom Feyenoord hem destijds niet moest. Ontzettend slecht en arrogant.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Wat van de Sar zegt inderdaad. Ferguson had inderdaad wat meer ervaring dan inderdaad normaal opgesteld. En de Gea had inderdaad een lastige start in de premier League inderdaad. Maar je kunt inderdaad tevreden zijn met die 1-1 in deze inderdaad lastigste wedstrijd inderdaad.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Als analyticus moet je dat echt afleren. Als mens ook trouwens.

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Inderdaad.

Toffe overwinning van Trabzonspor trouwens.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Inter

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De Fransen misten in elke linie hun beste speler, maar desondanks is dit Lyon echt wel te pakken. Absoluut niet meer het Lyon van het Juninho tijdperk, want mijn god: wat was dat centrale duo een ramp vandaag. Helft van de kansen die Ajax kreeg waren een direct gevolg van het gestuntel in de Lyon defensie.

Gelijkspel was overigens wel terecht, en met een gelijkspel kun je nog genoeg kanten op in deze groep.

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Materny schreef:

Gelijkspel was overigens wel terecht, en met een gelijkspel kun je nog genoeg kanten op in deze groep.

Ajax kan door de uitslag van gisteren imho maar één kant op: de EL. Al zal ook dat nog een helse klus voor ze worden.

Het ziet er steeds meer naar uit dat Theo Janssen, mits hij niet anders gebruikt gaat worden, een onnodige aankoop is geweest. Doodzonde, een voetballer met zoveel kwaliteit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3878 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Daarnet zei je nog:

Overigens liet die Bastos vandaag ook weer eens een keer zien waarom Feyenoord hem destijds niet moest. Ontzettend slecht en arrogant.

Vandaag staat er volgens mij of vergis ik me nu?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Macmanus schreef:

Vraag het me af. Lyon is lang niet zo goed. Even kijken van Zagreb kan, wordt mij ook iets te makkelijk afgeschreven. Maar 1-0 verloren van Real. 2e plaatst word een gevecht tot het eind in deze poule denk ik. Nee kon zeker beter dit resultaat maar het niveau is een stuk lager dan Milan en Real vorig jaar. Veel meer kans dit keer.

Zagreb is gewoon niveau EL. Verbaasde me ook dat ze in de CL zaten. Deze 0-1 was net zoals de 2-0 tegen Ajax. Halve kracht en Zagreb mag god op de blote knieen danken dat het geen grotere uitslag is geworden.

kos

• 46732 berichten
  • 8883 stemmen

Zagreb hadden wij zelfs moeten winnen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax is ook niveau EL natuurlijk.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

In mindere mate wel natuurlijk. Maar het heeft meer in de CL te zoeken dan een ploeg als Zagreb.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens. Dat Zagreb is al een hele tijd niet veel.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Ze zijn ook ten koste van Helsinki en Malmo FF(4-1 thuis gewonnen en 2-0 uit verloren) doorgegaan in de voorrondes. Ze hebben nou niet bepaald de meest ongelukkige loting gehad ook

Joy4ever

• 4627 berichten
  • 1851 stemmen

Als je kijkt naar de poule van bijvoorbeeld Man City dan is het natuurlijk "schandalig" dat een club als Ajax, Lyon of Zagreb kans maakt om door te gaan in de CL. Maar ja, daar is verder niet zo heel veel aan te doen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe Lyon balt als iedereen daar weer inzetbaar is. In dat opzicht een dubbel gemiste kans voor Ajax gister.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Tsjah, dat had ik vorig jaar nou weer met andere poules Overigens had ik op voorhand niet heel erg op die tweede plek gerekend persoonlijk. Er wordt wel denigrerend gedaan over Lyon, maar het blijft natuurlijk een goede ploeg en ik heb niet het gevoeld dat zij op volle kracht speelden gisteren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

Als je kijkt naar de poule van bijvoorbeeld Man City dan is het natuurlijk "schandalig" dat een club als Ajax, Lyon of Zagreb kans maakt om door te gaan in de CL. Maar ja, daar is verder niet zo heel veel aan te doen natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe Lyon balt als iedereen daar weer inzetbaar is. In dat opzicht een dubbel gemiste kans voor Ajax gister.

Dat heeft ook maar te maken met het feit dat City een nieuwkomer is. Zelfde geldt voor de poule van Arsenal.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Haha, je kunt pas een ticket naar Doha kopen als je 4000 netto per maand verdient

Doet me denken aan die knul die vond dat het Eurovisie Songfestival niet naar Azerbaijan mocht 'omdat er geen hotels in Bakoe staan'.

Prachtige mix van etnocentrisme en spruitjesmentaliteit.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4099 stemmen

Bij wijze van he Maar we moeten ook niet doen alsof Qatar een spotgoedkoop plekje is om heen te gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat valt reuze mee (als dat al relevant is). Voor 1000 euro zit je een week in een 5* hotel, inclusief retourvlucht. Onbekend maakt weer eens onbemind, maar ik vind de keuze voor Qatar fantastisch.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb gister wel een leuk potje gezien tot ongeveer 70 minuten. Daarna werd het erg matig van Ajax kant. Maar tot die tijd genoeg goed combinatiespel gezien met een middenveld dat eindelijk een keertje redelijk speelde. Jammer dat vooral Sulejmani die enorme kansen niet benutte. Maar eerlijk, Lyon had er ook een paar. Vermeer was op dreef met goede reflexen (moeten zelfs Vermeer haters hier toegeven lijkt me) waardoor 0-0 het gevolg werd.

Ajax is nog niet uitgeschakeld, maar je zal denk ik wel in Lyon een resultaat moeten boeken. Nou zou 1-1 al goed zijn, dan ga je onderling over Lyon heen.

Ik heb weer vertrouwen in zondag. PSV is geen Lyon.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Wat een flauwekul zeg. Daar heb je nu eenmaal coefficienten voor. Clubs als Napoli en City hebben Europees geen zak gepresteerd de laatste jaren en zaten daar door in de onderste potten. Je staat altijd waar je hoort. De groep van City heeft alleen de pech dat er geen zwakke broeder is geloot. Bayern wint de groep, City wordt 2e. Villarreal en Napoli maken uit wie 3e wordt.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Ajax kan door de uitslag van gisteren imho maar één kant op: de EL. Al zal ook dat nog een helse klus voor ze worden.

Wederom, wat een onzin. Zo beroerd is 0-0 ook weer niet. Ajax moet ieder geval uit de komende 3 duels (Real uit en 2x Zagreb) 6 punten pakken. Daarna moeten ze uit naar Lyon en weet je waar je staat.

Lyon is ook niet meer zo briljant dat ze op zeker al hun potjes winnen. Ik vond ze echt enorm laf en vervelend gister. Het leek PSV wel in hun betere jaren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.