- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Een eindtoernooi winnen blijft toch naast kwaliteit hebben ook een kwestie van mentaal pieken op goede momenten en verder ook wat geluk hebben op beslissende momenten. Had Nederland tot de finale ook, Spanje idem. Nederland had in de finale mazzel met de Jong die geen rood pakte, Spanje weer dat Robben net op de teen van Casillas schoot. Kost je de wereldtitel helaas.
Maar het absolute piekmoment van Spanje lag in 2008. Toen waren ze absoluut de beste ploeg van het toernooi. In 2010 hadden Nederland of Duitsland de prijs ook kunnen pakken. Deden niet erg onder.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Laatste nederlaag tegen Duitsland is 6 potjes terug, een vriendschappelijke pot uit 1996.
In 2005 speelde Nederland Duitsland in ieder geval helemaal kapot. Vooral de eerste helft.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Duitsland de prijs ook kunnen pakken. Deden niet erg onder.

Kansloos verloren!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen

Kansloos verloren!
1-0 door een kopbal uit een corner een kwartiertje voor tijd. Valt ook nog wel mee.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
1-0 door een kopbal uit een corner een kwartiertje voor tijd. Valt ook nog wel mee.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Het is je vergeven, komt vast doordat het zondag is 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Ha heerlijk na een eredivisieloze week kunnen we komend weekend weer genieten van het spektakel. Heb er alweer zin in. Al was het begin van het amateurvoetbal voor een weekendje (zaterdag een werkelijk dramatische pot gezien voor krant, zondag zelf) ook wel weer erg lekker.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik wil ook dat boek van Hans van Breukelen...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind die van Breukelen altijd maar een vermoeiende zweefkees.
Voetbalinhoudelijk had hij net wel een goed punt met de technische vergelijking met bv Oranje 98 en dan de Bergkamp goal tegenover dit Oranje.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Misschien dat ie wel weer zelfmoord wilt plegen
Lijkt wel alsof PSV alleen maar zielige mensen voortbrengt
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Misschien dat ie wel weer zelfmoord wilt plegen
Lijkt wel alsof PSV alleen maar zielige mensen voortbrengt
Haha, grappig....

Ik vond dat verhaal over voetbalintelligentie wel een beetje onbegrijpelijk en dat lijkt me ook moeilijk te trainen. Of begreep ik hem nou verkeerd...
Het verhaal over de financiën van PSV legde hij dan weer uitstekend uit. Ik hoop dat A&L1 en rep_robert het nu ook begrijpen. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Dat verhaal sloeg echt als een tang op een varken. Zoals hij het uitlegde was die lening van volkscenten (ook) niet nodig. Maar dan had PSV zich natuurlijk niet kunnen versterken en had het het met de eigen jeugd moeten doen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dat verhaal sloeg echt als een tang op een varken. Zoals hij het uitlegde was die lening van volkscenten (ook) niet nodig. Maar dan had PSV zich natuurlijk niet kunnen versterken.
Oh ja die was er ook nog...
Je hebt het over de verkoop van de eigen grond neem ik aan?
Die was wel nodig om de jaarlijkse lasten te verminderen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Vond het verhaal van van Breukelen ook belachelijk. Zei hij niet dat ze iets van 80 miljoen hadden geïncasseerd of zo?
Waarvan 56 miljoen aan schulden aflossing en die andere 24 miljoen?? Tsjah..volgens mij al een fout in zijn eigen telling.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Vond het verhaal van van Breukelen ook belachelijk. Zei hij niet dat ze iets van 80 miljoen hadden geïncasseerd of zo?
Waarvan 56 miljoen aan schulden aflossing en die andere 24 miljoen?? Tsjah..volgens mij al een fout in zijn eigen telling.
48 miljoen verkoop stadion
27 miljoen verkopen, bonussen
10 miljoen leningen
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
10 miljoen aan leningen binnen gekregen? Wat houdt dat in dan. PSV is toch juist degene die heeft geleent?
Daarnaast zei hij toch dat ze 56 miljoen aan schulden, leningen e.d. hebben afgelost. Houd je 29 miljoen over dus...dan zou het verhaaltje net kunnen kloppen.
Al vind ik het nog steeds bizar dat een club die net uit de problemen is geholpen dankzij de gemeente gelijk ruim 25 miljoen uitgeeft. Ik hoop dat ze weer in de problemen komen! Eerst maar is financieel gezond worden.
Je zou maar jaren in de schulden zitten als jongere zijnde en vervolgens helpen je ouders je een handje om er weer bovenop te komen en gelijk in je eerste financiële goede maandje al je geld er weer doorheen jassen. Ik weet het niet hoor 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
10 miljoen aan leningen binnen gekregen? Wat houdt dat in dan. PSV is toch juist degene die heeft geleent?
Daarnaast zei hij toch dat ze 56 miljoen aan schulden, leningen e.d. hebben afgelost. Houd je 29 miljoen over dus...dan zou het verhaaltje net kunnen kloppen.
Al vind ik het nog steeds bizar dat een club die net uit de problemen is geholpen dankzij de gemeente gelijk ruim 25 miljoen uitgeeft. Ik hoop dat ze weer in de problemen komen! Eerst maar is financieel gezond worden.
Nou vergis ik me zelf ook nog.
Excuses ben geen financieel expert.
Die 80m was niet opgebouwd met spelersverkopen maar door een lening van €20m van Philips. (Dus 48 verkoop grond + 20m lening philips + 10m lening andere bedrijven regio Eindhoven.
Met dit bedrag zijn de bestaande hyptheken afgelost en leningen lager hergefinancierd en met het overgeblevene het EV aangevuld.
Wat dus inhoudt dat PSV weer goed op weg is financieel gezond te worden. Dit wordt gedaan in een tijdsspanne van meerdere jaren om ook nog mee te kunnen spelen om de titel.
Met de niet begrote inkomsten uit het vorige seizoen + de verkoop van Dzsudzsák etc is de selectie dit seizoen versterkt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Dan hadden ze dat geld waarvoor de selectie versterkt is ook kunnen gebruiken om het overgrote deel van de schulden af te lossen. Had je wel even flink moeten saneren een jaar of twee, maar dat is de prijs die je dan maar moet betalen. Bovendien vreemd dat er dit jaar - hoe dan ook - weer een gat van zo'n tien miljoen gaat ontstaan, als we Sanders mogen geloven. Dan was het toch sowieso beter geweest wat meer geld achter de hand te houden in plaats van klakkeloos zo'n 28 miljoen neer te tellen (exclusief salarissen e.d.) voor nieuwe krachten. Ik blijf het moeilijk verkoopbaar vinden aan de buitenwacht.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ben benieuwd wat ze gaan doen als er weer geen CL inkomsten zijn. Kost PSV toch ruim 10 miljoen per jaar ook. Nemen ze dat nog steeds op in de begroting?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dan hadden ze dat geld waarvoor de selectie versterkt is ook kunnen gebruiken om het overgrote deel van de schulden af te lossen. Had je wel even flink moeten saneren een jaar of twee, maar dat is de prijs die je dan maar moet betalen. Bovendien vreemd dat er dit jaar - hoe dan ook - weer een gat van zo'n tien miljoen gaat ontstaan, als we Sanders mogen geloven. Dan was het toch sowieso beter geweest wat meer geld achter de hand te houden in plaats van klakkeloos zo'n 28 miljoen neer te tellen (exclusief salarissen e.d.) voor nieuwe krachten. Ik blijf het moeilijk verkoopbaar vinden aan de buitenwacht.
Met het geld van de transfers had je wel een gedeelte van de schulden kunnen aflossen maar waren de jaarlijkse lasten nauwelijks geslonken.
De leningen van Philips en de andere bedrijven waren bovendien ook afhankelijk van de steun van de gemeente.
Daarnaast is het risico om een paar jaar niet mee te doen groter dan het risico nu. Bij mindere resultaten haken de sponsors af, minder toeschouwers, minder prijzengeld etc.
Met dit plan, hoewel het in op de lange termijn PSV meer gaat kosten dan de oude hypotheek (maar dat was gewoon niet vol te houden) blijft PSV competitief en kan het weer naar een gezonde bedrijfsvoering gaan.
Ben benieuwd wat ze gaan doen als er weer geen CL inkomsten zijn. Kost PSV toch ruim 10 miljoen per jaar ook. Nemen ze dat nog steeds op in de begroting?
Ik vraag me wel eens af waar ik hier mee bezig ben als ik dit soort dingen nog weer lees.
Dit was juist één van de grootste aandachtspunten in het reddingsplan! Nee dus!!11!
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Ik ben net 10 dagen weggeweest van MovieMeter. Ik heb niet alles gevolgd natuurlijk en al die dingen van daarvoor ben ik al vergeten 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Man man 183 euro betalen voor een CL passe partout. Toch maar gedaan, maar het is debiel. Vorig jaar niet willen doen, maar wil toch wel weer CL bezoeken...
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Speciaal voor otherfool(tenzij ie al gepost is).
http://www.vi.nl/Nieuws-item/206881/Van-Marwijk-cijfermatig-de-beste-Oranjecoach-ooit.htm
Vraag me af wat v Marwijk nog meer moet doen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Van Basten heeft het ook goed gedaan zie ik. 35 op de 52 potjes winnen is zeker zo slecht niet. Alleen jammer dat we onder hem op de toernooien zelf niet zoveel wonnen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Het verlies tegen Rusland was natuurlijk onnodig en zijn we vooral tactisch overklast door Hiddink. Voor de rest is v Basten natuurlijk niet minder "succesvol" dan andere coaches, gezien het feit dat we maar 1 hoofdprijs te pakken hebben tot nu toe.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Het verlies tegen Rusland was natuurlijk onnodig en zijn we vooral tactisch overklast door Hiddink. Voor de rest is v Basten natuurlijk niet minder "succesvol" dan andere coaches, gezien het feit dat we maar 1 hoofdprijs te pakken hebben tot nu toe.
Zo zie ik het toch niet. WK 2006 bij de 1e de beste KO wedstrijd eruit en bij EK 2008 ook. Dat telt natuurlijk wel zwaar mee. 8ste finale bereiken of de finale is natuurlijk wel een groot verschil.
Maar verder heeft hij het zo slecht niet gedaan. Meeste (vooral jongere) spelers waren en zijn ook zeer lovend over van Basten. Eigenlijk zou zo'n jongen bij de Oranje staf moeten komen. Denk dat een hoop internationals dat graag zouden zien.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Man man 183 euro betalen voor een CL passe partout. Toch maar gedaan, maar het is debiel. Vorig jaar niet willen doen, maar wil toch wel weer CL bezoeken...
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
T.o.v. vorig jaar is het sowieso goedkoper. Helaas heb ik niet kunnen bestellen door mijn 2 vakanties in augustus. Wordt me te gortig allemaal, blijft veel geld.
Daarnaast ben ik ook totaal niet blij met de poule qua tegenstanders die ik wil bezoeken. Real vorig jaar al gehad. De Bad Blue Boys uit Zagreb ook al 4x tegen gespeeld in de Uefa Cup/Europa League, dus daar word ik al helemaal niet meer warm of koud van(6 punten moeten we hier tegen halen) en Lyon is eigenlijk de enige ploeg waar we al een tijdje niet meer tegen hebben gespeeld.
Sportief een leuke poule om door te gaan, tribune/bezoek technisch gezien een stuk minder.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind het prima prijzen, ik durf het zelfs aan de lage kant te noemen.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Verschilt erg in de plek en het tijdstip waarin je koopt. Maar aangezien een vriend van mij voor 32 euro(!!!! vak 415) meeging naar Ajax-Heerenveen vorige maand kan je die CL prijzen dit jaar wel goedkoop noemen.
Voor mijn vak scheelde het ook al 25 euro.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.