- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
happie
-
- 6254 berichten
- 426 stemmen
Verwachte overwinning van Nederland en 11-0 is een leuke uitslag. Daarmee vermaak je het publiek tenminste ook nog. Alhoewel het natuurlijk groter uit had kunnen vallen, want het deel in de eerste helft vanaf de 16de minuut tot aan de rust was doelpuntloos en extreem nonchalant. Het is natuurlijk onzin om te stoppen bij 5-0, want die nono's op voetbalschoenen willen graag met de grote jongens meedoen, dus dan moet je dat ook lekker afstraffen. Als ze hier niet tegen kunnen, dan moeten die San Marinezen gaan dammen.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Potje van niks natuurlijk. Wel leuk voor Wijnaldum! van Persie met 4 goals staat natuurlijk ook netjes.
Spanje alsnog 3-2 gewonnen. Pfff, wat spelen die wisselvallig. Nederland is veel constanter
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Spanje was vorig jaar al niet meer het Spanje van 2008, toch wonnen ze het WK.
Ik vondt ze op het WK anders overtuigend,hoe ze van Duitsland wonnen !
Nu is er onderling in hun ploeg veel irritatie en dat is te merken in hun recentie prestatie's.
Daarin tegen spelen Nederland en Duitsland met een uitblinkende Ozil bij Duitsland iedere tegenstander van het kasje naar de muur !
Wel WEER teleurgesteld in Belgie. Ze moeten eerst presteren dan met Nederland vergelijken !
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Wat zitten er toch zeikerds tussen hier zeg. Serieus, lopen zeuren na een 11-0 zege? Hoe kom je erbij...
België weer maar eens afgegaan en dag met het handje tegen het EK! Dàt is een reden om te zeuren.
Ik mag geen wedstrijden van de Rode Duivels meer bekijken, m'n humeur wordt er door verpest.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik snap de kritiek op de 11-0 ook niet. Er staat eindelijk weer eens een elftal dat (op een kwartier voor rust na) geconcentreerd blijft en gebrand is om een goed resultaat neer te zetten. Niet alleen gisteravond maar eigenlijk de gehele campagne van Van Marwijk.
En San Marino wist, net als Feyenoord, waar het aan begon. Met dat verschil dat Feyenoord het zich liet overkomen en San Marino gewoon niet beter kan. En hoewel ik het wel sneu vond voor die jongens kan ik het heel goed begrijpen dat Oranje gewoon door gaat met wat het goed kan, voetballen.
PSV heeft het kampioenschap ook niet verloren door die 3-1 in Rotterdam (waarbij we trouwens, na een volledig onterechte rode kaart) nog op 1-1 kwamen), dat was gewoon een gebrek aan kwaliteit.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Saaie wedstrijd, kon van tevoren ook wel raden dat we dit zouden gaan winnen, alleen wist niet dat het 10-0 zou gaan worden.
Iedereen wist dat Nederland gister ging winnen. Dat was de vraag ook niet. En de eindstand was overigens 11-0.
En even hier nog op terugkomen.
Je speelt godverdomme tegen tuimannen en postbodes, pleur toch op met je 10 10.
Jij hebt als NEC-er natuurlijk deze uitslag ook meteen keihard veroordeeld he?
O nee, vast niet. Niks aan het handje.

De jongens van Beuningse Boys waren ook vast gewone studenten of postbodes en dan moeten ze spelen tegen de profs van NEC. Maar hey, toen was het prima!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Denk niet dat Kos daar op de tribune om 10 10 10 zat te schreuwen..... Je opmerking slaat dus als een tang op een varken.
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
Mijn god wat een gezever over dat 10 10 10. Alsof die San Marinezen dat meekrijgen of ook maar verstaan. Straks moeten we ook nog slecht tegen ze gaan spelen om ze niet te vernederen. En stoppen bij 5-0 is al helemaal belachelijk. Dan gaan we weer zeuren dat het van die saaie potjes zijn.
Niks, gewoon doorgaan en liever 15-0 dan 10-0 !
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Denk niet dat Kos daar op de tribune om 10 10 10 zat te schreuwen..... Je opmerking slaat dus als een tang op een varken.
Gaat het niet om. Daar zullen ook NECers blij geweest zijn toen 9-0 10-0 werd.
Mijn punt is dat kos echt vreselijk hypocriet doet. Sowieso, altijd maar zeuren over onbelangrijke zaken. Vermoeiend.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Voetbalzone - Hoop voor Castaignos: Inter mag Forlán niet inschrijven voor CL
Fulham al met Ruiz, Inter met Forlan 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gaat het niet om. Daar zullen ook NECers blij geweest zijn toen 9-0 10-0 werd.
Mijn punt is dat kos echt vreselijk hypocriet doet. Sowieso, altijd maar zeuren over onbelangrijke zaken. Vermoeiend.
Dan zal Kos die NEC-ers die dat doen ook sneu vinden....
Verder is alles rondom voetbal totaal onbelangrijk, dus wat dat betreft past het hier prima.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Maar voetbal is weer wel de belangrijkste bijzaak in het leven 
Vind het alleen zo flauw. Zeuren over het niveau in een afscheidspotje van vd Sar of zeuren dat mensen blij zijn en juichen om een 10-0 stand.
Verder is de conclusie dat Eredivisieloze weekenden vervelend zijn. Gelukkig dinsdag nog Finland-Nederland. Iets meer tegenstand, dus een iets leuker potje.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Als ze nou ook 11 postbodes in Nederland op hadden geroepen voor het Nederlands elftal hadden wij nu dit weekend gewoon weer een nieuwe speelronde van de eredivisie. Die 11-0 kan me echt gestolen worden
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Maar dan was er weer geklaagd dat de post niet bezorgd was in 11 wijken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanje alsnog 3-2 gewonnen. Pfff, wat spelen die wisselvallig. Nederland is veel constanter
Dien een klacht in bij de Fifa, misschien moeten ze die wereldbeker inleveren.
Zelfs mijn vriendin ziet dat Spanje oefenwedstrijdjes speelt als een wereldkampioen. Het is dan ook niet meer dan een verplichting, waarom zou je je nog in gaan zetten in dit soort bagger matchups. Interesseert me dan ook geen reet (en dit soort wedstrijden zeggen dan ook geen reet) hoe ze in zo'n wedstrijd gaan of ze nou winnen of verliezen, van de zomer staan ze er gewoon weer.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Je kan niet ontkennen dat Spanje al een tijd niet meer zo soepel speelt. Paar keer verloren, paar keer op achterstand gekomen voordat ze wakker werden.
Sowieso vond ik Spanje op het WK niet zo sterk als op EK 2008. Neemt niet weg dat ze komend EK nog de grote favoriet zijn, maar iets kritischer mag je wel zijn.
Trouwens, in november is er een Duitsland-Nederland gepland (en al officieel bevestigd). Erg leuk! 
Voetbalzone - DFB en KNVB arrangeren ouderwetse Duits-Oranje clash in november
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ooh, ik denk dat daar menig voetbal liefhebber wel op zit te wachten. Ik hoop dan ook echt dat de Duitsers en de Nederlanders op volle sterkte tegenelkaar spelen, om nou te kijken hoe het niveau tussen beiden landen licht. Ik denk toch dat de Duitsers en de Nederlanders de grootste kans maken volgend jaar.
Ook vind ik Portugal een niet te onderschatten ploeg, met spelers als Nani, Meireles, Bosinga, Bruno Alves, Ronaldo, Danny, Moutinho, Pepe, Coentrao.
We Shall See
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Portugal is aanvallend zwak. Buiten Ronaldo loopt er niks. Verder wel een stugge ploeg ja. Maar niet voor de eindzege. Maar het is wel een ploeg die van een topland kan winnen als ze in vorm zijn. Gelukkig laat Ronaldo voor Portugal bijna nooit wat zien in aansprekende wedstrijden. Beetje wat Messi ook voor Argentinie heeft.
Overigens is Carvalho pissig bij Portugal vertrokken hehe. Wil ook niet meer voor die bondscoach spelen.
Wat dat betreft mogen wij niet klagen. Al onze sterren halen ook in Oranje een hoog niveau. Heb eigenlijk wel zin in dinsdag, Finland-NL.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Klopt, maar Nederland heeft het meestal wel lastig tegen Portugal of Portugese clubs. Carvalho (topper) wilt idd niet meer voor Portugal uitkomen.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Ik wacht nog steeds op de heropstanding van Engeland. 
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Je kan niet ontkennen dat Spanje al een tijd niet meer zo soepel speelt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Voetbalzone - DFB en KNVB arrangeren ouderwetse Duits-Oranje clash in november
Goed zo, we gaan die Ollanders eens van jetje geven 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Laatste nederlaag tegen Duitsland is 6 potjes terug, een vriendschappelijke pot uit 1996.
Lijst van voetbalinterlands Nederland - Duitsland - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Ieder geval doet de KNVB dit wel goed. Recent nog tegen Brazilie, binnenkort tegen Duitsland en ik geloof dat Engeland-Nederland in februari herspeeld zal worden.
Nederland-Zwitserland over een tijdje past daar weer niet bij. Beetje suf.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen

(embed)
Over mooie eigen goals gesproken:
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Je kan niet ontkennen dat Spanje al een tijd niet meer zo soepel speelt. Paar keer verloren, paar keer op achterstand gekomen voordat ze wakker werden.
Uiteraard, maar zegt ook niet zoveel in friendlies.
Ik denk dat ik de meest kritische ben hier als het op Spanje aankomt maar op basis van friendlies is een beetje onzinnig. Komt een totaal andere mindset bij kijken.
Op het WK waren ze verre van topvorm, was het soms gewoon slecht (tegen Paraguay had je er zo uit kunnen vliegen, en zelfde geldt voor de poule) al maakt dat de Wk winst wel des te indrukwekkender.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.