• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.501 films
  • 12.325 series
  • 34.188 seizoenen
  • 650.452 acteurs
  • 199.449 gebruikers
  • 9.404.278 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

(quote)

Precies, want als ze zo goed waren als jij suggereert zaten ze WEL al in Engeland.

Ja, want Sneijder, van der Vaart, de Jong, van Bommel gingen op hun 20e ook al naar Engeland..

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Mjaaaaaa ik wilde voor een Noord-Ier gaan als klein voetballand, maar je hebt wel een beetje gelijk. Maar ik vind het gewoon grappig dat A&L hem blijkbaar een groter talent vond dan Maradona, want 'echte kwaliteit gaat gewoon meteen mee'.

Man man man treurig figuur ben je ook zeg. Bij deze ga ik je weer proberen te negeren, dus verwacht geen reacties meer van me op jou.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, want Sneijder, van der Vaart, de Jong, van Bommel gingen op hun 20e ook al naar Engeland..

Stekelenburg is na 8 jaar Eredivisie vele malen beter dan welke Engelse keeper ook in de geweldige Premier League.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Die waren op hun 20ste dan ook nog niet goed genoeg voor Premier league topclubs.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Man man man treurig figuur ben je ook zeg. Bij deze ga ik je weer proberen te negeren, dus verwacht geen reacties meer van me op jou.

Lastig he, argumentatieleer

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

Die waren op hun 20ste dan ook nog niet goed genoeg voor Premier league topclubs.

Ja, dus een speler die op zijn 20ste uitblinkt in Engeland wordt zowiezo groter dan een speler die uitblinkt op zijn 20ste in de Eredivisie? Dat zeggen jullie eigenlijk nu. Misschien zijn de Nederlandse talenten nu niet zo goed als Wilshere of wie dan ook, maar misschien hebben zij het talent wel en zijn zij op hun 25ste net zo ver als Wilshere.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Stekelenburg is na 8 jaar Eredivisie vele malen beter dan welke Engelse keeper ook in de geweldige Premier League.

Daarom!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar met andere woorden zeg jij, Wilshere is een groter talent dan de talenten in Nederland omdat hij in Engeland uitblinkt en de Oranje talenten in de Eredivisie. Hoe kan je dat dan met elkaar vergelijken als de talenten van Nederland niet in Engeland spelen. Zo kun je altijd wel zeggen van een talent uit Engeland, ja hij linkt uit in de Premiere League en 'het Nederlandse talent' speelt in de Eredivisie, dus het Engelse talent is zowiezo beter.

1) Niet alleen meevoetballen, maar bij tijd en wijle uitblinken in de PL en CL zijn een garantie voor talent.

2) Op een aantal uitzonderlijke talenten als Sneijder, vd Vaart en zo is het niet zo evident dat spelers die uitblinken in Nederland dat ook in de PL doen. Er zijn er velen waar we nimmer meer iets van vernomen hebben na een transfer.

Mijn benadering is van boven naar beneden, die van jou van beneden naar boven. Een groot verschil.Het is dus niet onmogelijk dat die ook in de PL uit zouden blinken, maar erg waarschijnlijk is het niet (zeker niet omdat de spelers die jij noemt net zo vaak slecht spelen als goed).

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Lastig he, argumentatieleer

Als jij niet een beetje respectvol met me in discussie kan gaan, dan negeer ik je maar ja. Bijzonder treurig hoe je hier steeds post. Inhoudelijk heb je nog nooit een fatsoenlijke voetbaldiscussie gevoerd. Steeds kom je aan met sneue oneliners of wat Enoh, Anita of Jan Arie kreten. Eens ben ik er wel klaar mee.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

1) Niet alleen meevoetballen, maar bij tijd en wijle uitblinken in de PL en CL zijn een garantie voor talent.

2) Op een aantal uitzonderlijke talenten als Sneijder, vd Vaart en zo is het niet zo evident dat spelers die uitblinken in Nederland dat ook in de PL doen. Er zijn er velen waar we nimmer meer iets van vernomen hebben na een transfer.

Mijn benadering is van boven naar beneden, die van jou van beneden naar boven. Een groot verschil.Het is dus niet onmogelijk dat die ook in de PL uit zouden blinken, maar erg waarschijnlijk is het niet (zeker niet omdat de spelers die jij noemt net zo vaak slecht spelen als goed).

Maar ik heb toch nergens verkondigt dat Wilshere geen talent is? Die jongen barst van het talent, maar ik vind het wel neerbuigend tov de Nederlandse talenten. Maar wie weet komt Fer ooit bij Arsenal of wat dan ook en blinkt die uit, maar misschien komt die er en wordt het een flop. Dat zullen wij pas weten als hij naar Engeland gaat.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik had er niet aan moeten denken om Stekelenburg op zijn 18e in de PL te zien. Hij zou afgeslacht zijn.

Verder is een keeper van geen kant te vergelijken met een veldspeler. een goeie keeper van 18 " bestaat niet", terwijl een echt veldspeler talent er dikwijls meteen staat.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik had er niet aan moeten denken om Stekelenburg op zijn 18e in de PL te zien. Hij zou afgeslacht zijn.

Verder is een keeper van geen kant te vergelijken met een veldspeler. een goeie keeper van 18 " bestaat niet", terwijl een echt veldspeler talent er dikwijls meteen staat.

De Gea op zijn 19e? Misschien wel een uitzondering maar zo jong bestaan zij wel.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als jij niet een beetje respectvol met me in discussie kan gaan, dan negeer ik je maar ja. Bijzonder treurig hoe je hier steeds post. Inhoudelijk heb je nog nooit een fatsoenlijke voetbaldiscussie gevoerd. Steeds kom je aan met sneue oneliners of wat Enoh, Anita of Jan Arie kreten. Eens ben ik er wel klaar mee.

Ik analyseer je uitspraken gewoon, ik vind het hilarisch. Je stelt door foute aannames, rare gedachtenkronkels, gebrek aan feitenkennis en kort door de bocht opmerkingen gewoon dat Maradona of Bergkamp geen 'echte kwaliteit' hadden. Mag ik dat gek vinden? Ja, dat mag ik!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Mee eens. Sowieso vind ik de Eredivisie een goede leerschool. Volgens mij kan je beter tot je 24e hier blijven en dan eens een topcompetitie opzoeken. Hier kan je veel leren en kan je af en toe ook nog eens fouten maken, zonder dat ze meteen fatale consequenties waard zijn.

Als zo'n Smalling bij United een paar keer de fout in gaat, dan wordt ie bij wijze van spreken verkocht.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Maar ik heb toch nergens verkondigt dat Wilshere geen talent is? Die jongen barst van het talent, maar ik vind het wel neerbuigend tov de Nederlandse talenten. Maar wie weet komt Fer ooit bij Arsenal of wat dan ook en blinkt die uit, maar misschien komt die er en wordt het een flop. Dat zullen wij pas weten als hij naar Engeland gaat.

Ik probeer alleen aan te geven dat we er met de meeste van de namen die je opnoemt vermoedelijk niet gaan komen. Daar voerde Respekked de vergelijking met Wilshere en co voor op.

Nu hoeven er van iedere generatie maar 1 of 2 te bliv en hangen, want Persie, Vaart Sneijder en co kunnen nog een tijdje mee. Er is dus nog tijd om de leemte op te vullen.

In dit jong oranje zie ik op dit moment alleen Fer als kandidaat.

Als interessante spelers kun je nog noemen: Blind, Zoet, Narsing en Castaignos.

Cabral en Berghuis krijgen net aan het voordeel van de twijfel.

De rest is minder dan middelmaat.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ik zie Fer over 2 jaar wel over de velden in de PL walsen en Castaignos en De Jong geef ik ook een goede kans over een paar jaar in een buitenlandse competitie. Ze hebben hun zwakke punten maar als ze die weg weten te werken komen ze er wel, schat ze op een hoger niveau dan bijv. Van Ginkel, Wijnaldum, Strootman, etc.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

De Gea op zijn 19e? Misschien wel een uitzondering maar zo jong bestaan zij wel.

Goeie keeper. Maar op zijn negentiende mocht ie eerst in de relatieve luwte van Atletico wennen en af en toe een foutje maken. Wat dat betreft te vergelijken met Steek bij Ajax.

Nu bij Men U zie je dat hij toch onzeker is begonnen.

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar voordat ie bij de absolute wereldtop hoort ben je vermoedelijk nog drie jaar verder.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik probeer alleen aan te geven dat we er met de meeste van de namen die je opnoemt vermoedelijk niet gaan komen. Daar voerde Respekked de vergelijking met Wilshere en co voor op.

Nu hoeven er van iedere generatie maar 1 of 2 te bliv en hangen, want Persie, Vaart Sneijder en co kunnen nog een tijdje mee. Er is dus nog tijd om de leemte op te vullen.

In dit jong oranje zie ik op dit moment alleen Fer als kandidaat.

Als interessante spelers kun je nog noemen: Blind, Zoet, Narsing en Castaignos.

Cabral en Berghuis krijgen net aan het voordeel van de twijfel.

De rest is minder dan middelmaat.

Vergeet niet dat een paar jongens van jong oranje niet opgeroepd wordt, alla van Aanholt en Propper en dat er al wat spelen bij het grote oranje.

Mensen het was een leuke discussie, maar ik gaat slapen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Fer zou sowieso naar Engeland moeten. Die competitie is voor hem gemaakt gezien zijn fysiek.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Goeie keeper. Maar op zijn negentiende mocht ie eerst in de relatieve luwte van Atletico wennen en af en toe een foutje maken. Wat dat betreft te vergelijken met Steek bij Ajax.

Nu bij Men U zie je dat hij toch onzeker is begonnen.

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar voordat ie bij de absolute wereldtop hoort ben je vermoedelijk nog drie jaar verder.

Klopt, moet ook maar zien of hij het gaat redden. Maar bij Athletico stond hij er wel, Man U had beter Stekelenburg kunnen halen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Spanje had een andere reden. Dat was een politieke reden (Madrid vs Catalonië). Iemand als Oleguer voelt zich een Catalaan, geen Spanjaard. Daar hadden meer spelers toen last van. En Spanje heeft nu natuurlijk ook al jaren een zeer complete ploeg.

Dat soort types weigeren dan al uberhaupt voor Spanje te spelen, al is het een fabeltje. Alleen qua communicatie leverde het problemen op maar politiek was het niet. Zo'n extremist als Oleguer is dan ook erg bijzonder. Met een beetje gezond verstand is dit nooit een issue.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Fer zou sowieso naar Engeland moeten. Die competitie is voor hem gemaakt gezien zijn fysiek.

klopt, zal ook ongetwijfeld zijn doel zijn en vorig jaar lonkten er al een paar clubs naar hem. Ben benieuwd hoe hij het onder Co gaat doen in een beter elftal. Middenveld met Janssen, Brama, Fer

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat soort types weigeren dan al uberhaupt voor Spanje te spelen, al is het een fabeltje. Alleen qua communicatie leverde het problemen op maar politiek was het niet. Zo'n extremist als Oleguer is dan ook erg bijzonder. Met een beetje gezond verstand is dit nooit een issue.

Ik las dat Xavi en Casillas in crisisgesprek zijn gegaan om de sfeer te redden bij de nationale ploeg

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik las dat Xavi en Casillas in crisisgesprek zijn gegaan om de sfeer te redden bij de nationale ploeg

Puyol meen ik . Ja, nu is het een klein beetje uit de hand gelopen .

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja, daarom had ik hem ook op het WK wel verwacht. Kan me herinneren dat er toen ook hevige discussie in Engeland was toen hij niet mee mocht.

Huh? Wilshere is dit jaar, vanaf september 2010, doorgebroken bij Arsenal. Daarvoor feb 2010-jun 2010 was hij verhuurd aan Bolton Wanderers. Het seizoen 10/11 heeft hij een geweldig jaar gedraaid. 50+ wedstrijden in EPL, CL en Internationaal.

Volgens mij haal jij Wilshere en Walcott door elkaar. Laatste mocht idd niet mee naar WK, al was hij er in 2006, toen hij 16 was, wel bij.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Walcott inderdaad.. daar hoor je ook niet zoveel meer van. Engelse voetballers is toch een kwestie van veel inzet en spirit, maar weinig vernuft. Kick n rush zitten ingebakken in het systeem, zal altijd blijven onderdoen voor technische superioriteit, zoals Spanje of Brazilië (of Nederland).

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Castaignos trouwens niet opgenomen in de CL selectie door Inter.

Daar zal hij toch wel een beetje op gerekend hebben op basis van de voorbereiding misschien.

Toch niet goed genoeg afgaande op vorige discussie?

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

wavanbuuren schreef:

Toch niet goed genoeg afgaande op vorige discussie?

Dat leek me toch vrij duidelijk vorig seizoen (of heeft ie zich in die twee maanden bij Inter al erg sterk ontwikkeld?).

Respekked

• 6286 berichten
  • 1231 stemmen

Those of you interested na de 'talenten' discussie.

UK u21 v. Azerbaijan

Chamberlain laat leuke dingen zien, al is het tegen 'Azerbaijan'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.