• 16.159 nieuwsartikelen
  • 179.501 films
  • 12.329 series
  • 34.194 seizoenen
  • 650.452 acteurs
  • 199.450 gebruikers
  • 9.404.349 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Joh, als 18-jarige niet mee naar het WK. Nou, streep erdoor.

edit: wat respekked zegt. Tjongejongejonge.

Eriksen mocht met Denemarken wel mee. Echte kwaliteit gaat gewoon meteen mee.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hahaha ja goede vergelijking. Een 18-jarige speler van San Marino die in het nationale elftal speelt is ook beter dan Wilshere want 'echte kwaliteit speelt gewoon in het nationale team'. Sorry dat ik het zeg, maar te dom om te poepen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Denemarken en Engeland, ook wel even een nuance verschil aan kwaliteit.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

Uitblinken in Nederland is natuurlijk net zoiets als de amateurs tegenover spelers die wekelijks bij topclubs in de Premier League spelen. Dat lijkt me nogal logisch.

Maar inderdaad is dat natuurlijk geen garantie dat ze zich ook blijven doorontwikkelen. Zijn er maar weinig die echt de kans krijgen zich daar echt te ontwikkelen zonder dat er een topbraziliaan of Portugees voor wordt gekocht.

Ja, een Wilshere speelt in Engeland en kan uitblinken. De jeugd van Oranje speelt niet in Engeland en kan niet uitblinken. Hoe kan je dan uitblinken in Engeland als je daar niet speelt? Het gaat erom dat de talenten die bij hun club spelen gewoon vaak uitblinken in Nederland. Die stap naar de top komt vanzelf. Wat Fer heeft gedaan is gewoon slim, eerst naar de top in Nederland (dat is Twente momenteel) en daarna naar een leuke club uit het buitenland. Kom op joh, ik heb het nu bijvoorbeeld over Fer. Die jongen is 21, moest Feyenoord op sleeptouw nemen vorig jaar want niemand deed dat, viel tegen ook door blessures en doet het nu geweldig bij Feyenoord. Nu gaat die naar Twente en geloof mij maar, onder Co wordt die alleen maar beter. Een CVM van 21!!!!!!!! kan minimaal nog zeer ruim 10 jaar mee. 10 jaar!!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Denemarken en Engeland, ook wel even een nuance verschil aan kwaliteit.

Nee, omdat Engeland altijd maar gevestigde namen zoekt. Die overigens nooit wat presteren voor de nationale ploeg.

Enige wat ik wil zeggen is dat die Engelsen altijd overhyped worden. 11 Engelsen in 1 team is vaak helemaal niks. Zie de Premier League. Al die topclubs drijven bijna op buitenlanders.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Als jullie niet zien dat geen van de middenvelders die chucky opnoemt ook maar de veters van Wilshere mogen strikken, dan houdt het al snel op natuurlijk. Geweldig talent. De opmerking over Leerdam is zelfs ronduit onzin. Zelfs de meeste Feyenoorders zien het niet in hem zitten. Als we het daar van moeten gaan hebben zie ik het somber in.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

Als jullie niet zien dat geen van de middenvelders die chucky opnoemt ook maar de veters van Wilshere mogen strikken, dan houdt het al snel op natuurlijk. Geweldig talent. De opmerking over Leerdam is zelfs ronduit onzin. Zelfs de meeste Feyenoorders zien het niet in hem zitten. Als we het daar van moeten gaan hebben zie ik het somber in.

Daar ging de discussie dan ook helemaal niet over. Er is niet eens een vergelijking met hem gemaakt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nee, omdat Engeland altijd maar gevestigde namen zoekt. Die overigens nooit wat presteren voor de nationale ploeg. Enige wat ik wil zeggen is dat die Engelsen altijd overhyped worden. 11 Engelsen in 1 team is vaak helemaal niks. Zie de Premier League. Al die topclubs drijven bijna op buitenlanders.

Gewoon afwachten voor de juiste lichting, een complementerende selectie. Hetzelfde is geroepen over Spanje jaren lang. Terecht overigens maar hun falen in het verleden zijn geen garantie voor falen in de toekomst.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Jawel hoor. Door Respekked. En dat werd door jullie ontkracht. Terwijl het talent er bij die jongen echt vanaf druipt. Geweldige speler.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

Leerdam is als rechtsback een verschrikking. Maar als verdedigende middenvelder denk ik toch dat jij hem onderschat. Enja, het wordt misschien geen van Bommel of de Jong. Maar daar hebben wij er ook maar 2 van lopen in Oranje. Misschien wordt het wel een soort Demy de Zeeuw die leuk mee kan ballen bij Oranje, ook prima toch?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Nee, omdat Engeland altijd maar gevestigde namen zoekt. Die overigens nooit wat presteren voor de nationale ploeg.

Oh? Ik dacht dat het juist aan het enorme talent van Eriksen en, dit vooral, het complete gebrek daaraan van Wilshere lag. Precies het tegenovergestelde dus. Moet ik nu je punt gaan uitleggen?

wavanbuuren schreef:

Jawel hoor. Door Respekked. En dat werd door jullie ontkracht. Terwijl het talent er bij die jongen echt vanaf druipt. Geweldige speler.

Maar hij ging niet mee naar het WK, kronprinz, snap dat dan

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Gewoon afwachten voor de juiste lichting, een complementerende selectie. Hetzelfde is geroepen over Spanje jaren lang. Terecht overigens maar hun falen in het verleden zijn geen garantie voor falen in de toekomst.

Spanje heb de mazzel dat deze spelers elkaar wat beter kunnen luchten dan voorheen. ZIj hebben altijd wel goede voetballers gehad, maar ze presteerde nooit wat. Op het EK en WK ging het weer wat beter, maar nu is het weer bonje. Daarom vraag ik mij af hoe ver Spanje dit EK gaat komen als de classicos zo doorgaan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik heb toch nergens gezegt dat Wilshere niks is. Tuurlijk heeft Wilshere veel talent en wordt het een grote. Betekend toch niet dat Fer en Strootman ook beide grote spelers kunnen worden.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Leerdam is als rechtsback een verschrikking. Maar als verdedigende middenvelder denk ik toch dat jij hem onderschat. Enja, het wordt misschien geen van Bommel of de Jong. Maar daar hebben wij er ook maar 2 van lopen in Oranje. Misschien wordt het wel een soort Demy de Zeeuw die leuk mee kan ballen bij Oranje, ook prima toch?

Leuk meeballen is niet bepaald voldoende volgens onze huidige maatstaven, Chucky. Overigens denk ik niet dat Leerdam het niveau van een de Zeeuw zal gaan halen. Ik vind het helemaal niks die jongen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Spanje had een andere reden. Dat was een politieke reden (Madrid vs Catalonië). Iemand als Oleguer voelt zich een Catalaan, geen Spanjaard. Daar hadden meer spelers toen last van. En Spanje heeft nu natuurlijk ook al jaren een zeer complete ploeg.

Engeland heeft dat altijd wel gehad. Goede verdedigers, sterke middenvelders als Gerrard en Lampard en voorin prima spelers als Rooney. Maar toch lijkt het nergens op.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Oh? Ik dacht dat het juist aan het enorme talent van Eriksen en, dit vooral, het complete gebrek daaraan van Wilshere lag. Precies het tegenovergestelde dus. Moet ik nu je punt gaan uitleggen?

(quote)

Maar hij ging niet mee naar het WK, kronprinz, snap dat dan

Sorry otherfool, mijn fout

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Leuk meeballen is niet bepaald voldoende volgens onze huidige maatstaven, Chucky. Overigens denk ik nietr dat Leerdam het niveau van een de Zeeuw zal gaan halen. Ik vind het helemaal niks die jongen.

Dat kan, hij is nog erg jong en ik vind dat hij het gewoon redelijk goed doet als CVM bij Feyenoord. Wie weet haalt hij het niveau ook van de Zeeuw, niemand kan in de toekomst kijken. Ik weet wel dat (zoals ik eerder aangaf) jong Oranje zoveel grote talenten had in 2007, maar wat is daar nog van over? Maduro? Babel? Drenthe? Emanuelson?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Eens kijken, Bergkamp ging (nota bene als 21-jarige) niet mee naar het WK 1990. En 'echte kwaliteit gaat gewoon meteen mee'. En da's dan de eerst naam die ik googelde

Maradona was er als 18-jarige in eigen land in '78 ook al niet bij... Ook al geen 'echte kwaliteit'.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Dat kan, hij is nog erg jong en ik vind dat hij het gewoon redelijk goed doet als CVM bij Feyenoord. Wie weet haalt hij het niveau ook van de Zeeuw, niemand kan in de toekomst kijken. Ik weet wel dat (zoals ik eerder aangaf) jong Oranje zoveel grote talenten had in 2007, maar wat is daar nog van over? Maduro? Babel? Drenthe? Emanuelson?

Die tweede titel was dan ook vooral gebaseerd op toeval en op een muntje wat telkens goed viel. Te vergelijken met het EK van Griekenland. Met Macio Rigters als onze eigen Charisteas.

En Foppe is natuurlijk de perfecte coach voor die jonge mannen.at hielp ook mee.

Je hebt trouwens volledig gelijk dat zo'n jong oranje selectie niet al teveel zegt. De meeste toppers spelen daar in een klein landje als Nederland hooguit een paar potjes om vervolgens meteen door te stromen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Eens kijken, Bergkamp ging (nota bene als 21-jarige) niet mee naar het WK 1990. En 'echte kwaliteit gaat gewoon meteen mee'. En da's dan de eerst naam die ik googelde

Maradona was er als 18-jarige in eigen land in '78 ook al niet bij... Ook al geen 'echte kwaliteit'.

O o heb je weer een nieuwe stok gevonden om mee te slaan? Zielig figuur.

Wou er alleen mee zeggen dat je het niet moet overdrijven met spelers. Wilshere is zeker erg talentvol, maar tot nu toe heeft hij niet zo indrukwekkend gepresteerd dat je weet dat het een grote wordt. Zoals meer in het lijstje van Respekked.

Jammer dat je niet het sociale vermogen hebt om in dit topic op normale wijze eens een discussie aan te gaan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Norman Whiteside, de Noord-Ier, maakte daarentegen furore door op het WK van 1982 als 17-jarige mee te mogen doen. Dus, Norman Whiteside was een groter talent dan Diego Armando Maradona. Echte kwaliteit gaat immers direct mee. U las het hier het eerst.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wou er alleen mee zeggen dat je het niet moet overdrijven met spelers. Wilshere is zeker erg talentvol, maar tot nu toe heeft hij niet zo indrukwekkend gepresteerd dat je weet dat het een grote wordt. Zoals meer in het lijstje van Respekked.

Wilshere heeft anders diverse uitstekende wedstrijden achter de rug in zowel championsleague als in de Premier league. Geen van de zogenaamde kanjers uit jong oranje kan het zelfde zeggen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Wilshere heeft anders diverse uitstekende wedstrijden achter de rug in zowel championsleague als in de Premier league. Geen van de zogenaamde kanjers uit jong oranje kan het zelfde zeggen.

Nee, want die spelen niet in Engeland of wel soms?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ja, daarom had ik hem ook op het WK wel verwacht. Kan me herinneren dat er toen ook hevige discussie in Engeland was toen hij niet mee mocht.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Norman Whiteside, de Noord-Ier, maakte daarentegen furore door op het WK van 1982 als 17-jarige mee te mogen doen. Dus, Norman Whiteside was een groter talent dan Diego Armando Maradona. Echte kwaliteit gaat immers direct mee. U las het hier het eerst.

Nou was Whiteside natuurlijk ook een prima speler. 270+ wedstrijden in Man U voordat ie er op zijn 26ste mee moest stoppen. Was zeker geen weggooier (zoals jij een heel klein beetje suggereert).

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Haha, Spanje vs Catalonie was de hoofdreden dat Spanje nooit presteerde op grote toernooien? Wat een onzin zeg.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ik had die opmerking wel verwacht van je. De begrijpende lezer snapt dat ik daarmee wil zeggen dat uitblinken in de premier league op je 18e heel wat minder vanzelfsprekend is dan uitblinken in de Mickey Mouse league.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Nou was Whiteside natuurlijk ook een prima speler. 270+ wedstrijden in Man U voordat ie er op zijn 26ste mee moest stoppen. Was zeker geen weggooier (zoals jij een heel klein beetje suggereert).

Mjaaaaaa ik wilde voor een Noord-Ier gaan als klein voetballand, maar je hebt wel een beetje gelijk. Maar ik vind het gewoon grappig dat A&L hem blijkbaar een groter talent vond dan Maradona, want 'echte kwaliteit gaat gewoon meteen mee'.

kos

• 46733 berichten
  • 8886 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Precies, want als ze zo goed waren als jij suggereert zaten ze WEL al in Engeland.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

wavanbuuren schreef:

(quote)

Ik had die opmerking wel verwacht van je. De begrijpende lezer snapt dat ik daarmee wil zeggen dat uitblinken in de premier league op je 18e heel wat minder vanzelfsprekend is dan uitblinken in de Mickey Mouse league.

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar met andere woorden zeg jij, Wilshere is een groter talent dan de talenten in Nederland omdat hij in Engeland uitblinkt en de Oranje talenten in de Eredivisie. Hoe kan je dat dan met elkaar vergelijken als de talenten van Nederland niet in Engeland spelen. Zo kun je altijd wel zeggen van een talent uit Engeland, ja hij linkt uit in de Premiere League en 'het Nederlandse talent' speelt in de Eredivisie, dus het Engelse talent is zowiezo beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.