- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Haha ja sure, dat merken we hier altijd.
Je NEC huurling Zeefuik bezorgd Jong Oranje btw een 0-1 winst op Bulgarije voor het EK. Dramatisch slechte wedstrijd.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het is niet de normaalste zaak van de wereld.
Een verlies van €20m kan niet in één jaar ongedaan gemaakt worden. Het saneringsplan dat is ingezet is ook nu nog bezig en er worden dus nu ook nog kosten gemaakt die nog moeten worden weggesneden. Vandaar dat Sanders, de gemeente Eindhoven en Philips er 2 jaar voor nodig hebben om de balans weer volledig gelijk te krijgen.
Maar goed waar begin ik nog aan. Als je niet gelooft dat een saneringsplan waar zoveel partijen en zoveel geld mee is gemoeid maakt dat PSV niet meer kan en mag afhankelijk zijn van CL dan kan net zo goed ophouden met praten.
Ik ken de salarissen niet van de vertrokken spelers versus de genen die ze nu aangetrokken hebben. Daar zal hem de crux zitten neem ik aan.
Feit blijft dat als je Matavs en Wijnaldum niet genomen zou hebben, je mu al break even had gedraaid kennelijk. Daar is dus (bewust) niet voor gekozen. In die zin neemt PSV dus wederom een (gecalculeerd?) risico. Je verhaal klopt dus in elk geval (wederom) niet.
Lijkt me sterk als PSV wederom twee jaar zonder CL voor de kiezen krijgt dat ze dan nog steeds quitte draaien (even los van het feit wie ze dan allemaal weer gaan aantrekken).
De zin van je smiley ontgaat me verder volledig.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
PSV maakte woensdag de selectie compleet door droomkandidaat Tim Matavz vast te leggen en verraste vervolgens ook nog met Sparta-talent Jetro Willems. Het bracht het totaal aan uitgaande transfergelden op ongeveer 25 miljoen euro.
Naast Matavz en Willems trokken deze zomer ook Kevin Strootman, Khalid Sinouh, Dries Mertens, Georginio Wijnaldum, Przemyslaw Tyton (gehuurd), Timothy Derijck en Rúben Bentancourt richting het Philips Stadion.
Toch vindt technisch manager Marcel Brands niet dat PSV dit seizoen al kampioen moét worden. "Je moet die aankopen in verhouding zien", zegt hij in gesprek met Voetbal International.
"We zijn erin geslaagd de selectie te verjongen en verfrissen. We hebben nu een jonge groep met toekomstperspectief, dat is het belangrijkste. Een kampioenschap kun je nu eenmaal niet kopen. Duidelijk is wel dat wij een groep hebben die met Ajax en Twente om de titel gaat strijden."

Een club als PSV moet altijd kampioen worden. Dit is nou het grootste verschil tussen PSV, Twente en Ajax. Ajax spreekt het uit, PSV en Twente niet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik blijf het zeggen dat Nederland echt een talentvolle lichting heeft. Met de keepers zit het goed, Krul, Cilissen en Zoet zijn echt talentvolle keepers. De verdediging is IMO ook talentvol, met spelers als Gouweleeuw (waarom zit hij er niet bij?), Nuytinck, Bruma, de Vrij, van Aanholt en van der Wiel. Middenveld is ook sterk met spelers als Leerdam (is als CVM gewoon goed), Fer, Strootman, Toornstra, Propper en in de aanval zit ook genoeg talent met spelers als John (die vind ik ook echt goed), L de Jong, Wijalbum, Narsingh, Carbal, Castaignos, van Ginkel.
Mijn opstelling voor jong Oranje zal als volgt zijn:
Cilissen; van der Maarel, de Vrij, Bruma, van Aanholt; Strootman, Fer, Wijnaldum; John, Castaignos, Narsingh.
Dat lijkt mij toch een verdommd sterk team voor spelers onder de 21.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Tegenover Jack Wilshere, Phil Jones, Jordan Henderson, Chris Smalling, Tom Cleverly, Alex Oxlade-Chamberlain, Ross Barkley (5-0 voor tegen Azerbeijan) en ik vergeet er ongetwijfeld nog een hoop, stelt Nederland u21 geen reet voor.
Ik zie het wat somber in voor Nederland over een paar jaar.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zet er een goede trainer neer en Jong Oranje presteerd veel beter. Leuk hoor al die talenten, maar Jong Oranje in 07 werd ook 2x Europees kampioen en welke spelers zitten nu nog daarvan bij het grote Oranje? En Engeland heeft altijd wel grote voetballers, maar presteren nooit wat. Wat denk je van Terry, Ferdinand, Cole, Rooney, Lampard, Gerrard, Young, maar nooit presteren zij...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Tegenover Jack Wilshere, Phil Jones, Jordan Henderson, Chris Smalling, Tom Cleverly, Alex Oxlade-Chamberlain, Ross Barkley (5-0 voor tegen Azerbeijan) en ik vergeet er ongetwijfeld nog een hoop, stelt Nederland u21 geen reet voor.
Wat heeft zo'n Wilshere nou gepresteerd dan? Of Oxlade Chamberlain? Overdrijven is ook een vak.
Daarnaast zegt uitblinken in de jeugd me niet zoveel. Uiteindelijk moet je het op het hoogste niveau doen. En daar falen al die Engelsen in hun nationale ploegje altijd keihard mee. Terwijl een beperkte spits als Huntelaar ze er achter elkaar inschiet voor Nederland.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ook niet te vergeten dat spelers van het grote Oranje ook nog wel een paar jaar verder kunnen en het Oranje van onder de 17 moet ook veel potentie hebben. En er zijn natuurlijk spelers waarvan het even stil is en opeens in de media opduiken, omdat zij een grote transfer maken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de Guzman, wie had gedacht dat toen hij naar Mallorca ging een jaar later bij Villareal zal spelen. Hij is ook nog maar 23 en Elia die net 24 is en bij Juve aan de slag gaat.
Zo maak ik mij echt geen zorgen over het grote Oranje.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Als je de kwaliteiten van Wilshere niet op waarde kan schatten weet ik het ook niet meer. Chamberlain moet zich idd nog maar bewijzen, maar heeft bakken potentie.
Enfin, tegenover die quasi talenten van Nederland zet ik spelers die soepel meedraaien bij United, Arsenal, Liverpool (enzo). Dat baart zorgen kijkend naar 'onze' lichting.
A&L, probeer, als je tijd hebt, de samenvatting van UK u21 vanavond even te kijken, zitten echt geweldige voetballers tussen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Als je de kwaliteiten van Wilshere niet op waarde kan schatten weet ik het ook niet meer. Chamberlain moet zich idd nog maar bewijzen, maar heeft bakken potentie.
Enfin, tegenover die quasi talenten van Nederland zet ik spelers die soepel meedraaien bij United, Arsenal, Liverpool (enzo). Dat baart zorgen kijkend naar 'onze' lichting.
Meedraaien ja. Ze zijn niet de sterspelers. En als Ferdinand weer terug is zit een Smalling ook weer op de bank.
Wat ik al zei, het boeit me weinig of ze in de jeugdploegen uitblinken. Het gaat uiteindelijk om de A ploeg. De ploeg waarmee Engeland zich al jaren blameert.
Jaren terug werden spelers als Wright Phillips en Joe Cole ook grote talenten genoemd. En wat zijn ze doorgebroken zeg...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, je houdt je hart vast als de Sneijder en co generatie weg valt. Zie er nou niet echte wereldtoppers tussen zitten.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ook niet te vergeten dat spelers van het grote Oranje ook nog wel een paar jaar verder kunnen en het Oranje van onder de 17 moet ook veel potentie hebben. En er zijn natuurlijk spelers waarvan het even stil is en opeens in de media opduiken, omdat zij een grote transfer maken. Dan heb ik het bijvoorbeeld over de Guzman, wie had gedacht dat toen hij naar Mallorca ging een jaar later bij Villareal zal spelen. Hij is ook nog maar 23 en Elia die net 24 is en bij Juve aan de slag gaat.
Zo maak ik mij echt geen zorgen over het grote Oranje.
Ben het nooit met je eens, maar nu wel. En zo breken er constant spelers door. Luuk de Jong kan ook een erg goede spits worden. En wie weet worden zelfs Wijnaldum en Fer topspelers.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad, je houdt je hart vast als de Sneijder en co generatie weg valt. Zie er nou niet echte wereldtoppers tussen zitten.
Dit is dan ook een unieke generatie. Moeilijk te vervangen, maar het zal vast wel lukken. We hebben ook nog wel tot EK 2016 ofzo met deze ploeg. In 5 jaar kan heel veel veranderen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jan-Arie van der Heijden.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Je bent echt door je grappen heen he? Je herbruikt zelfs je herbruikte grappen...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dit is dan ook een unieke generatie. Moeilijk te vervangen, maar het zal vast wel lukken. We hebben ook nog wel tot EK 2016 ofzo met deze ploeg. In 5 jaar kan heel veel veranderen.
Uiteraard, maar daarvoor had je een andere gouden generatie. Dat lijkt nu toch echt te stoppen, tijdig. Al hoop ik dat ik het mis heb en misschien maken ze wel een enorme ontwikkeling door. Laten we De Guzman niet vergeten, heeft het erg goed gedaan bij Mallorca en gaat ie nu bij Villarreal ook doen. Bert, lees je mee?
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
Meedraaien ja. Ze zijn niet de sterspelers. En als Ferdinand weer terug is zit een Smalling ook weer op de bank.
Wat ik al zei, het boeit me weinig of ze in de jeugdploegen uitblinken. Het gaat uiteindelijk om de A ploeg. De ploeg waarmee Engeland zich al jaren blameert.
Jaren terug werden spelers als Wright Phillips en Joe Cole ook grote talenten genoemd. En wat zijn ze doorgebroken zeg...
Wie heeft het dan over sterspelers? Het is gewoon pijnlijk waar onze 'talenten' niet uitblinken in Nederland en waar Engelse talenten moeiteloos meedraaien in de top van de top van Europa.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je bent echt door je grappen heen he? Je herbruikt zelfs je herbruikte grappen...
De grap is natuurlijk dat Wilshere 'nog niks heeft laten zien' maar Jan-Arie van der Heijden 'het grootste talent van Nederland' is. Dat vind ik lollig, ja 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wie heeft het dan over sterspelers? Het is gewoon pijnlijk waar onze 'talenten' niet uitblinken in Nederland en waar Engelse talenten moeiteloos meedraaien in de top van de top van Europa.
Zoals ik zeg, Engeland heeft altijd wel topspelers. Maar op de een of andere manier komt het bij het nationale team nooit uit. Normaal met spelers bij het grote Engeland, moeten hun echt wel tot de halve finales op een eind toernooi kunnen komen. En leuk hoor Smalling, maar af en toe heb ik het idee dat talenten uit Engeland en Brazilie overgewaardeerd worden
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
De grap is natuurlijk dat Wilshere 'nog niks heeft laten zien' maar Jan-Arie van der Heijden 'het grootste talent van Nederland' is. Dat vind ik lollig, ja
Toch altijd knap hoe je weer reacties zo zit te verdraaien dat het nergens meer over gaat.
En het is ook wat zielig aan het worden hoe je altijd met oude quotes aan blijft komen. Tot nu toe is het met Jan Arie vd Heijden nog niet zo gelopen als ik verwacht had. Overkomt wel eens. Maar om daar nu maandenlang over door te huilen, grow up man.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Genoeg spelers tot 23 jaar die uitblinken in eigen land. vd Wiel, L de Jong, Narsingh, Wijnaldum, Fer, Boerrigter etc. Of ze allemaal grote internantionale worden en blijven weet niemand.
Maar zodra een paar Engelsen een paar leuke potjes spelen denken ze daar weer dat ze een nieuw dreamteam hebben. De meeste Engelse talenten presteren alleen met buitenlandse toppers om zich heen. Zet ze in de Engelse ploeg en het lijkt vaak nergens meer op. Die Wilshire mocht niet eens mee naar afgelopen WK.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze doen het zeer goed die je op noemt maar over echt uitblinken valt nog niet te spreken m.i.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Leroy Fer? Strootman? Bruma? Castaignos? Die halen denk ik echt wel de top van Europa.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ze doen het zeer goed die je op noemt maar over echt uitblinken valt nog niet te spreken m.i.
Strootman blinkt uit bij PSV, Castaignos blonk uit bij Feyenoord vorig seizoen, de Vrij (waar niemand ooit van had gehoord) doet het gewoon goed bij Feyenoord, L de Jong blinkt niet elke wedstrijd, maar sommige wedstrijden ook wel uit, Bruma heeft nog nooit echt de kans gehad, Cilissen blonk vorig jaar uit bij NEC, van der Wiel blinkt uit bij Ajax (vorig seizoen minder, nu weer beter), Toornstra blonk uit bij Ado, ik kan zo wel doorgaan.
Valt mij wel op dat weinig talenten echt van Ajax vandaan komen. Waar uit het grote Oranje bijvoorbeeld Stekelenburg, Heitinga, de Jong, Sneijder, van der Vaart van Ajax komen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1231 stemmen
"Die Wilshere mocht niet eens mee naar het afgelopen WK".
De knul was net 18.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Leroy Fer? Strootman? Bruma? Castaignos? Die halen denk ik echt wel de top van Europa.
Nee, nee, misschien, ja.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Die Wilshire mocht niet eens mee naar afgelopen WK.
Joh, als 18-jarige niet mee naar het WK. Nou, streep erdoor.
edit: wat respekked zegt. Tjongejongejonge.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nee, nee, misschien, ja.
Hoe kun je nou zeggen dat Fer het niet gaat halen. Die jongen barst van het talent, tuurlijk als je talent hebt betekend het niet dat je het automatisch gaat halen. In zijn debuut jaar was die echt goed, ja en vorig jaar draaide hij wat minder maar nu is die weer op de weg terug. In een team waar het goed draaid is het als talent ook makkelijker om lekker mee te voetballen.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Uitblinken in Nederland is natuurlijk net zoiets als de amateurs tegenover spelers die wekelijks bij topclubs in de Premier League spelen. Dat lijkt me nogal logisch.
Maar inderdaad is dat natuurlijk geen garantie dat ze zich ook blijven doorontwikkelen. Zijn er maar weinig die echt de kans krijgen zich daar echt te ontwikkelen zonder dat er een topbraziliaan of Portugees voor wordt gekocht.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.