• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.531 films
  • 12.332 series
  • 34.199 seizoenen
  • 650.547 acteurs
  • 199.462 gebruikers
  • 9.405.474 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

inderdaad, want zo had hij de keeper met rood van het veld kunnen sturen. Nette beslissing van Lens.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

In de samenvatting op de EL site is wel te zien dat de bal al over de lijn is als de keeper hem raakt.

Samenvatting PSV-SV Ried | Seizoen 2011/2012 | Video's | Eredivisielive.nl

Goal rond 2:30 ( je mag natuurlijk ook genieten van het hele filmpje )

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Onderhond schreef:

Vooral knap dat hij niet theatraal neergaat maar vol voor de bal blijft vechten.

Knap? Zou 'gewoon normaal' moeten zijn, maar inderdaad gaat het gros van de (Nederlandse) spelers tegenwoordig als een stervende zwaan naar de grond bij het minste contact. Dat Lens dat met spelers als Mertens, Toivonen en Pieters om zich heen nog niet doet, mag inderdaad een wonder heten.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Waarom alleen Nederlandse spelers? Ik denk dat het in mediteraanse en zuid-amerikaanse landen toch een stuk erger is. Ik wil het verder niet goedpraten, want ik zie het liefst dat iedereen (ook Nederlandse spelers) gewoon voetbalt ipv de acteur uithangt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Spelers actief in de Nederlandse competitie bedoel ik. De Zuid-Amerikaanse competitie volg ik niet, dus kan ik niks over zeggen.

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Heerlijke goal! Had ik nog niet gezien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Janssen niet, maar Strootman en Wijnaldum wel oproepen . Wat een kneus die van Marwijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Strootman moet natuurlijk zorgen voor de 'balans' tegen het 'stugge' San Marino...

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

De reserve-Duitser en de nep-Spanjool hebben ook altijd wat te zeuren over Bertje.

Op de positie van Janssen heeft Van Marwijk genoeg andere opties en ik denk dat hij juist tegen een voetbaldwerg jonge spelers een kans wil geven. Dat doe je natuurlijk niet tegen een grote tegenstander. Verder verkeert Janssen al weken niet in topvorm, dus dat kan een andere reden zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Janssen niet, maar Strootman en Wijnaldum wel oproepen . Wat een kneus die van Marwijk.

Gaat inderdaad nergens over. Jammer dat Bertje zo rancuneus is over de Zuid Amerika trip, waarbij Janssen overigens in overleg met Bert de trip heeft afgezegd.

Janssen zat er het afgelopen seizoen elke wedstrijd bij en plots zoekt Bert redenen om hem te passeren. Triest.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Lord Flashheart schreef:

een voetbaldwerg

Foei toch!

Van Marwijk: "Moldavië en San Marino hebben natuurlijk een wat mindere reputatie. Ik heb echter vaker gezegd: kleine landen bestaan niet meer in het voetbal." ( )

Oranje treft Zweden en Hongarije op weg naar EK 2012 :: archief nrc.nl - vorige.nrc.nl

Je moet toch maar durven, met de nr. 1 van de wereld thuis tegen de nummer allerlaatst (een ploeg met 0 (!!!) punten op de Fifa-lijst, ik wist niet eens dat dat kon), bestaande uit timmermannen en bakkers, en dan nog angstig zijn 'want kleine landen bestaan niet meer'. Bange Bert overtreft zichzelf.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Gaat inderdaad nergens over. Jammer dat Bertje zo rancuneus is over de Zuid Amerika trip, waarbij Janssen overigens in overleg met Bert de trip heeft afgezegd.

Janssen zat er het afgelopen seizoen elke wedstrijd bij en plots zoekt Bert redenen om hem te passeren. Triest.

Inderdaad, de vorige keer was het ook al een vreemde gang van zaken. Dit is gewoon puur een hetze tegen Theo.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Heeft niks met rancune te maken. Janssen speelt momenteel gewoon niet zo geweldig. Hij is degelijk bij Ajax, meer niet. Bovendien wil Bert andere spelers ook een kans geven op een positie die al driedubbel is bezet.

Vraag me af of je dit ook gezegd zou hebben toen Janssen nog bij Twente speelde...

Naomi Watts schreef:

Inderdaad, de vorige keer was het ook al een vreemde gang van zaken. Dit is gewoon puur een hetze tegen Theo.

Jullie doen werkelijk alsof het hier een wereldtopper betreft die gepasseerd wordt. Ajax chauvinisme en Bert van Marwijk-haat vinden elkaar.

Schaars en Vlaar zijn er ook niet bij; waarom beginnen jullie daar niet over?

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Heeft niks met rancune te maken. Janssen speelt momenteel gewoon niet zo geweldig. Hij is degelijk bij Ajax, meer niet. Bovendien wil Bert andere spelers ook een kans geven op een positie die al driedubbel is bezet.

Vraag me af of je dit ook gezegd zou hebben toen Janssen nog bij Twente speelde...

Het heeft niks met goed spelen te maken. Vorige keer werd hij ook gepasseerd, toen moest de competitie nog echt beginnen. Het is gewoon rancune en dat is jammer, past niet bij Bert.

En als Janssen bij Twente zat zou ik het ook hebben gezegd. Ik heb namelijk altijd mijn bewondering voor de T Janssen van Twente laten horen. Was en is een geweldige speler. In Oranje horen de beste spelers te spelen. Als je dan Maduro en Wijnaldum erin zet en Janssen niet dan klopt dat gewoon niet. Laten we eerlijk zijn, iedereen ziet dat het nu om niet voetbalredenen gaat.

Schaars en Vlaar zijn er ook niet bij; waarom beginnen jullie daar niet over?

Vlaar is gewoon te matig voor Oranje en Schaars heeft gewoon nooit in Oranje wat laten zien. En bij AZ waren zijn laatste 2 jaar ook karig. Ben nooit kapot geweest van Schaars. Snap op zich wel dat Strootman hem voorbij gegaan is.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Hapoel Tel Aviv, Rapid Boekarest en Legia Warschau voor PSV. Niet echt aansprekend maar het moet te doen zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Voetbalzone - Nederland doet andermaal goede zaken op UEFA Coëfficiëntenlijst

Leuk trouwens, Maaskant en Jol in de groep bij Twente.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En als Janssen bij Twente zat zou ik het ook hebben gezegd. Ik heb namelijk altijd mijn bewondering voor de T Janssen van Twente laten horen. Was en is een geweldige speler. In Oranje horen de beste spelers te spelen. Als je dan Maduro en Wijnaldum erin zet en Janssen niet dan klopt dat gewoon niet. Laten we eerlijk zijn, iedereen ziet dat het nu om niet voetbalredenen gaat.

Laten we maar eerst een afwachten met welke opstelling Van Marwijk begint. Lijkt me sterk dat Maduro of Wijnaldum gelijk in de basis staan. Misschien wil Bert gewoon kijken hoe deze jonge spelers functioneren in Oranje. Dit soort wedstrijden zijn natuurlijk erg geschikt daarvoor. Nogmaals: ik geloof niet dat rancune de oorzaak is van het passeren van Janssen.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Laten we maar eerst een afwachten met welke opstelling Van Marwijk begint. Lijkt me sterk dat Maduro of Wijnaldum gelijk in de basis staan. Misschien wil Bert gewoon kijken hoe deze jonge spelers functioneren in Oranje. Dit soort wedstrijden zijn natuurlijk erg geschikt daarvoor. Nogmaals: ik geloof niet dat rancune de oorzaak is van het passeren van Janssen.

Hij passeerde Janssen ook al tegen Engeland. Die andere jongens hoeven niet in de basis te staan, dat hoeft Janssen ook niet van mij, maar hij hoort er gewoon wel bij.

Groep A

Tottenham Hotspur FC (ENG)

FC Rubin Kazan (RUS)

PAOK FC (GRE)

Shamrock Rovers FC (IRL)

Groep B

FC København (DEN)

Royal Standard de Liège (BEL)

Hannover 96 (GER)

FC Vorskla (UKR)

Groep C

PSV Eindhoven (NED)

Hapoel Tel-AViv FC (ISR)

FC Rapid Bucureşti (ROU)

Legia Warszawa (POL)

Groep D

Sporting Clube de Portugal (POR)

SS Lazio (ITA)

FC Zürich (SUI)

FC Vaslui (ROU)

Groep E

FC Dynamo Kyiv (UKR)

Beşiktaş JK (TUR)

Stoke City FC (ENG)

Maccabi Tel-Aviv FC (ISR)

Groep F

Paris Saint-Germain FC (FRA)

Athletic Club de Bilbao (ESP)

FC Red Bull Salzburg (AUT)

ŠK Slovan Bratislava (SVN)

Groep G

AZ Alkmaar (NED)

FC Metalist Kharkiv (UKR)

FK Austria Wien (AUT)

Malmö FF (SWE)

Groep H

Sporting Clube de Braga (POR)

Club Brugge KV (BEL)

Birmingham City FC (ENG)

NK Maribor (SVN)

Groep I

Club Atlético de Madrid (ESP)

Udinese Calcio (ITA)

Stade Rennais (FRA)

FC Sion (SUI)

Groep J

FC Schalke 04 (GER)

FC Steaua Bucureşti (ROU)

Maccabi Haifa FC (ISR)

AEK FC (CYP)

Groep K

FC Twente (NED)

Fulham FC (ENG)

OB (DEN)

Wisła Kraków SA (POL)

Groep L

RSC Anderlecht (BEL)

AEK FC (GRE)

FC Lokomotiv Moskva (RUS)

SK Sturm Graz (AUT)

Denk dat alle drie de ploegen uit NL een reële kans maken.

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Zolang Ajax Janssen op de verkeerde plek neer zet heeft van Marwijk natuurlijk meer dan gelijk.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

kos schreef:

Zolang Ajax Janssen op de verkeerde plek neer zet heeft van Marwijk natuurlijk meer dan gelijk.

Precies, daar hebben we De Jong en v Bommel al voor. Nodig is ie dus niet (voor die posities)

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Ik vind de CL poules trouwens erg saai zeg, alleen de poule van Barca met Milan is leuk, en Ajax uiteraard. Maar voor de rest is het niet veel aan

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Twente heeft duidelijk de zwaarste loting. Fulham en Wisla Kraków (bijna CL) zijn toch redelijke namen. PSV en AZ zouden het toch eenvoudig moeten redden, al weet je het nooit met Oekraïense en Roemeense ploegen.

Over de loting van Ajax in de CL ben ik trouwens best positief. Een Ajax-vriend sms'te dat de derde plaats hem het hoogst haalbare leek, maar daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk is Real Madrid een maatje te groot, maar Lyon moet toch zeker te pakken zijn.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

DBTim schreef:

(quote)

Precies, daar hebben we De Jong en v Bommel al voor. Nodig is ie dus niet (voor die posities)

Janssen werd altijd al bij Oranje voor die posities geselecteerd, dus gewoon onzin. Hij is nooit ingezet als vervanger van Sneijder of voor linkermiddenvelder. Altijd voor de plek waar hij bij Ajax speelt. Dat was juist het opvallende in Oranje. Bij Twente stond hij naar voren en Bert zette hem in Oranje altijd naar achter. Drogreden dus hem nu te passeren.

Maar goed, na Oranje is Heracles-Ajax. Blij dat Janssen dan gewoon lekker fit is en rust heeft gepakt.

Update 26 augustus 14:13 uur - Fenerbahçe vraagt Turkse bond om te mogen degraderen

Het gaat van kwaad tot erger bij Fenerbahçe. De club meldt vrijdag dat het in een gesprek met afgevaardigden van de Turkse bond heeft gevraagd te mogen degraderen naar de tweede klasse. Volgens vice-president Ali Koç heeft de club dit gedaan uit protest tegen de zware maatregelen van de bond. Die besloot eerder deze week om Fenerbahçe terug te trekken uit de Champions League. “Als we niet in de Champions League kunnen spelen, waarom zitten we dan in de Süper Lig?”, verduidelijkte coach Aykut Kocaman.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

DBTim schreef:

Ik vind de CL poules trouwens erg saai zeg, alleen de poule van Barca met Milan is leuk

Wat een slaapverwekkende en zwakke poule. Echt zo een poule waar je al op voorhand weet wie er doorgaat.

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Janssen werd altijd al bij Oranje voor die posities geselecteerd, dus gewoon onzin. Hij is nooit ingezet als vervanger van Sneijder of voor linkermiddenvelder. Altijd voor de plek waar hij bij Ajax speelt. Dat was juist het opvallende in Oranje. Bij Twente stond hij naar voren en Bert zette hem in Oranje altijd naar achter. Drogreden dus hem nu te passeren.

Volslagen onzin, bij Oranje werd Janssen zeker wel geselecteerd als een man die de bal moet hebben en bvb een pass moet geven ipv iemand die achter anderen moet aanlopen. En terecht.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wat een slaapverwekkende en zwakke poule. Echt zo een poule waar je al op voorhand weet wie er doorgaat.

Maar tenminste tijdens de onderlinge wedstrijden interessant. Leuk affiche. Op die manier bedoel ik het

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Volslagen onzin, bij Oranje werd Janssen zeker wel geselecteerd als een man die de bal moet hebben en bvb een pass moet geven ipv iemand die achter anderen moet aanlopen. En terecht.

Bij Oranje heeft hij alleen maar op de controlerende plekken gespeeld. Meestal naast van Bommel als de Jong er niet was.

Janssen is nooit ingezet als aanvallende middenvelder.

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Een controlerende plek bij Oranje is wel even wat anders dan verdedigende middenvelder bij Ajax.

bij Oranje speelt hij eerder op de Eriksen plek.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Ik woon dicht bij het psv stadion en krijg elk jaar gratis kaartjes voor een wedstrijd van psv. Meestal is het een onbelangrijke cruif schaal wedstrijd alleen dit jaar een voorronde uefa cup. Ik kan je wel vertellen dat het stadion bij die goal van Lens ontzettend uit z'n denk ging. Veel wedstrijden gezien maar niet vaak meegemaakt zoiets!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3881 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Het heeft niks met goed spelen te maken. Vorige keer werd hij ook gepasseerd, toen moest de competitie nog echt beginnen. Het is gewoon rancune en dat is jammer, past niet bij Bert.

Past juist perfect bij Van Marwijk. De man heeft keuzes te over en eist daarom van de spelers volledig inzet en accepteert geen makkelijke afzeggingen. Afellay mocht zelfs geen kampioens en CL feest met Barca vieren. Dat Janssen meent zich daaraan te kunnen onttrekken moet die zelf weten maar dat heeft dan wel gevolgen. Net als eerder met De Zeeuw.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.