- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Maak er waarschijnlijk maar 12 jaar van. WK 2014 zullen ze denk ik wel redden voor het eerst sinds WK 2002.
Maar dat is nog geen feit.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
True. Maar waarschijnlijk wel een bijna-feit 
Je kan wel een wereldploeg hebben, maar als ze niet winnen heb je er niks aan (zie Oranje rond 2001).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zoals ik al eerder zei, kijk eens in de geschiedenis, genoeg toplanden die periodes van 10 of meer jaren gehad hebben waarin geen grote toernooien zijn gehaald. Waarom zou een bescheiden land als België dan niet zo een periode mogen hebben?
België heeft zeker veel talent. Maar uberhaupt een onzinstelling dat de Rode Duivels over 7 jaar (veel) beter zullen zijn dan Oranje.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Van mij mogen ze Nomak. Maar het is dan wel knap lastig om daar weer uit te komen.
Overigens gaat deze discussie over de opmerking van otherfool, dat België over 7 jaar boven Nederland staat.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Niemand die beweert dat België dan veel beter zal zijn dan Nederland.
Euh... jawel hoor.
Overigens hoop ik altijd dat België het redt. Maar telkens blijkt het weer valse hoop.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Maak van Belgie een ploeg 25- en van Nederland ook (serieus, doe dat eens) en het wordt een nulletje of 6 a 7. Er moeten wel verdraaid veel supergetalenteerde 16-jarigen rondlopen wil dat nog gecorrigeerd worden. Nee hoor, koester die nummer 1 plek, vanaf hier is het een rechte lijn naar beneden, Nederland zal er in Rusland 2018 niet bij zijn, en de Belgen wel.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar het is dan wel knap lastig om daar weer uit te komen.
Maarja, dat kan natuurlijk helemaal niet en zou ook niet terecht zijn. Die klassering op de ranglijst moet je langzaam opbouwen. België is daar nu mee bezig, maarja, met een waardeloze bondscoach die blij is met een gelijkspelletje tegen Slovenië bereik je natuurlijk nooit iets.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
-----------------------Courtois
VandenBorre - Kompany - Vermaelen - Verthongen
------------Witsel - Defour - Fellaini
------------Chadli - Lukaku - Hazard
Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist. Hooguit VdWiel.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2578 stemmen
De jeugdopleiding is in NL bij oa Ajax en Feyenoord nog steeds van hoog niveau. Er breekt niet elk jaar een nieuwe vd Vaart door, maar talent is er zeker. Onze jeugdploegen halen tegenwoordig finales. Onze jonge spelers worden weggekocht door grote buitenlandse clubs. Schijnbaar kunnen die jongens toch wel wat.
Nogmaals, de komende pakweg 5 jaar is er niks aan de hand. Er is nog 5 jaar dus om door te breken. De jongens die nu 16, 17 zijn, die kloppen over 5 jaar aan bij Oranje.
Uh die ploegen van Foppe de Haan die europees kampioen werden hoeveel zijn er van door gebroken?
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2578 stemmen
Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist.
Daar heb je gelijk alhoewel kompany nou ook geen topper is hoor.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Daar heb je gelijk alhoewel kompany nou ook geen topper is hoor.
Kompany is wereldtop. Hoort zonder twijfel bij de 5 beste centrale verdedigers ter wereld.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
VandenBorre kan ook niet voetballen... desalniettemin twijfel ik niet aan een goede Belgische lichting. Het kan echter zo weer omslaan. Daarnaast moeten die Belgische talenten het ook nog maar waarmaken.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nederland is een veel groter voetballand dan België (ook een stuk meer voetballers), niet gek dat Oranje zowat ieder jaar beter is en dat waarschijnlijk ook zal zijn, op een uitzondering na. En wie weet, wie weet is België over 7 jaar beter. Maar waar hebben we het over?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist. Hooguit VdWiel.
Affelay toch zeker ook.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
En wie weet, wie weet is België over 7 jaar beter. Maar waar hebben we het over?
Pure voorbereiding voor de mentale dreun die gaat volgen over een paar jaar (inclusief jennerij vanuit het Zuiden en het Oosten). Het Nederlandse voetbal is gered door een 4 a 5-tal supertalenten bij Oranje, maar gaat een pikzwarte tijd tegemoet. De verwende jeugd, inclusief mijn generatie, kent niet meer de tijden van de jaren '80 en denkt 'dat het wel goed komt'. Niet dus.
VandenBorre kan ook niet voetballen...
Dat was dan ook mijn enige twijfelpunt.
Affelay toch zeker ook.
Zeker. We hebben er 2.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nederland is een veel groter voetballand dan België
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Tja, ook jammer dat Nederland 3 W.K.-finales heeft verloren. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Pure voorbereiding voor de mentale dreun die gaat volgen over een paar jaar (inclusief jennerij vanuit het Zuiden en het Oosten). Het Nederlandse voetbal is gered door een 4 a 5-tal supertalenten bij Oranje, maar gaat een pikzwarte tijd tegemoet. De verwende jeugd, inclusief mijn generatie, kent niet meer de tijden van de jaren '80 en denkt 'dat het wel goed komt'. Niet dus.
Dat was dan ook mijn enige twijfelpunt.
Zeker. We hebben er 2.
5 Supertalenten. Dat is dan ook nogal wat. En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, ook jammer dat Nederland 3 W.K.-finales heeft verloren.
Je kan ook 25 finales spelen en verliezen. Feit blijft dat Nederland maar één prijs heeft.
Duitsland, Brazilië, Italië, dat zijn veel grotere voetballanden. Nederland is maar net iets succesvoller, zo geweldig veel groter zijn ze niet.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zeker. We hebben er 2.
Van der Wiel is nummer 2?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zeker. We hebben er 2.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Van der Wiel is nummer 2?
Yep.
5 Supertalenten. Dat is dan ook nogal wat. En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.
Dat klopt, ik zie geen Sneijdertjes of Robbens rondlopen. Ik denk dan ook niet dat Belgie wereldtop gaat worden (Duitsland zal dat bijvoorbeeld wel blijven), maar wel subtop dat op de grote toernooien gaat spelen en daar ook de knock-outs kan halen. Belgie zal mondiaal top 15 a 20 worden, misschien nog iets hoger. Nederland zal alleen ver, ver wegzakken.
Sneijder debuteerde toen hij 18 was, Vaart ook, Robben bij 19. Nu zijn ze er niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Nederland is een veel groter voetballand dan België (...)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Nomak praat poep.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik praat niet met jou. Jij kan alleen maar persoonlijk worden, en daar heb ik geen zin in.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het is op niks gebaseerd, stfuympos. Voor je het weet sta je met een aanval Ebicilio - Van Wolfswinkel - Labyad te ballen en vraag je je achteraf af waar het fout is gegaan. Iedereen is verblind door de huidige nummer 1 positie, zonder naar de toekomst te (willen) kijken. Ik begrijp ineens hoe die Nederlandse clubs zo in de problemen kunnen komen; geen blik op de toekomst, maar comfortabel wentelend in het verleden. Maar over een paar jaar is het voorbij. Robben en Sneijder nemen afscheid voor een vol stadion en dat was het dan met oranje. De anonimiteit in. U las het hier het eerst.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
En vergeet ook vooral niet alle Europese prijzen in clubverband. Allemaal behaald met voornamelijk Nederlandse spelers als Cruijff, Van Hanegem, Gullit, Van Basten en Kluivert. Wat kan België daartegenover zetten?
Namen die niet uit de prehistorie afkomstig zijn?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Prima. Maar als je onzin beweert moet ik dat corrigeren. Bij deze dus.
Iedereen is gewoon fijn met elkaar aan het discussiëren, jij komt erbij en begint meteen weer persoonlijk te worden. Moet je niet doen, is voor niemand leuk. Maarja, dat is blijkbaar jouw manier van communiceren en daarom negeer ik je liever.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.