• 15.957 nieuwsartikelen
  • 178.934 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.470 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maak er waarschijnlijk maar 12 jaar van. WK 2014 zullen ze denk ik wel redden voor het eerst sinds WK 2002.

Maar dat is nog geen feit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Maar dat is nog geen feit.

True. Maar waarschijnlijk wel een bijna-feit

Je kan wel een wereldploeg hebben, maar als ze niet winnen heb je er niks aan (zie Oranje rond 2001).

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zoals ik al eerder zei, kijk eens in de geschiedenis, genoeg toplanden die periodes van 10 of meer jaren gehad hebben waarin geen grote toernooien zijn gehaald. Waarom zou een bescheiden land als België dan niet zo een periode mogen hebben?

Nicolage Rico schreef:

België heeft zeker veel talent. Maar uberhaupt een onzinstelling dat de Rode Duivels over 7 jaar (veel) beter zullen zijn dan Oranje.

Niemand die beweert dat België dan veel beter zal zijn dan Nederland. Al heb ik wel meer vertrouwen in de Belgische talenten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Van mij mogen ze Nomak. Maar het is dan wel knap lastig om daar weer uit te komen.

Overigens gaat deze discussie over de opmerking van otherfool, dat België over 7 jaar boven Nederland staat.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nomak schreef:

Niemand die beweert dat België dan veel beter zal zijn dan Nederland.

Euh... jawel hoor.

Overigens hoop ik altijd dat België het redt. Maar telkens blijkt het weer valse hoop.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Maak van Belgie een ploeg 25- en van Nederland ook (serieus, doe dat eens) en het wordt een nulletje of 6 a 7. Er moeten wel verdraaid veel supergetalenteerde 16-jarigen rondlopen wil dat nog gecorrigeerd worden. Nee hoor, koester die nummer 1 plek, vanaf hier is het een rechte lijn naar beneden, Nederland zal er in Rusland 2018 niet bij zijn, en de Belgen wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar het is dan wel knap lastig om daar weer uit te komen.

Dat is het probleem, nu heeft België van die toplanden in de groep waar het tegen moet opboksen. Zet België nu tegen de tegenstanders van Nederland en ze kwalificeren zich waarschijnlijk ook wel zonder al te veel problemen. En omgekeerd hetzelfde, zet Nederland in de plaats van België, tegen Duitsland dus, en het wordt al heel wat moeilijker voor Oranje om zich te kwalificeren.

Maarja, dat kan natuurlijk helemaal niet en zou ook niet terecht zijn. Die klassering op de ranglijst moet je langzaam opbouwen. België is daar nu mee bezig, maarja, met een waardeloze bondscoach die blij is met een gelijkspelletje tegen Slovenië bereik je natuurlijk nooit iets.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

-----------------------Courtois

VandenBorre - Kompany - Vermaelen - Verthongen

------------Witsel - Defour - Fellaini

------------Chadli - Lukaku - Hazard

Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist. Hooguit VdWiel.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

De jeugdopleiding is in NL bij oa Ajax en Feyenoord nog steeds van hoog niveau. Er breekt niet elk jaar een nieuwe vd Vaart door, maar talent is er zeker. Onze jeugdploegen halen tegenwoordig finales. Onze jonge spelers worden weggekocht door grote buitenlandse clubs. Schijnbaar kunnen die jongens toch wel wat.

Nogmaals, de komende pakweg 5 jaar is er niks aan de hand. Er is nog 5 jaar dus om door te breken. De jongens die nu 16, 17 zijn, die kloppen over 5 jaar aan bij Oranje.

Uh die ploegen van Foppe de Haan die europees kampioen werden hoeveel zijn er van door gebroken?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

otherfool schreef:

Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist.

Daar heb je gelijk alhoewel kompany nou ook geen topper is hoor.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Daar heb je gelijk alhoewel kompany nou ook geen topper is hoor.

Kompany is wereldtop. Hoort zonder twijfel bij de 5 beste centrale verdedigers ter wereld.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

VandenBorre kan ook niet voetballen... desalniettemin twijfel ik niet aan een goede Belgische lichting. Het kan echter zo weer omslaan. Daarnaast moeten die Belgische talenten het ook nog maar waarmaken.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nederland is een veel groter voetballand dan België (ook een stuk meer voetballers), niet gek dat Oranje zowat ieder jaar beter is en dat waarschijnlijk ook zal zijn, op een uitzondering na. En wie weet, wie weet is België over 7 jaar beter. Maar waar hebben we het over?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

otherfool schreef:

Hoppa, 25-. Noem mij 1 Nederlander die in deze basisopstelling zou inbreken. Juist. Hooguit VdWiel.

Affelay toch zeker ook.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En wie weet, wie weet is België over 7 jaar beter. Maar waar hebben we het over?

Pure voorbereiding voor de mentale dreun die gaat volgen over een paar jaar (inclusief jennerij vanuit het Zuiden en het Oosten). Het Nederlandse voetbal is gered door een 4 a 5-tal supertalenten bij Oranje, maar gaat een pikzwarte tijd tegemoet. De verwende jeugd, inclusief mijn generatie, kent niet meer de tijden van de jaren '80 en denkt 'dat het wel goed komt'. Niet dus.

Kai schreef:

VandenBorre kan ook niet voetballen...

Dat was dan ook mijn enige twijfelpunt.

Spetie schreef:

(quote)

Affelay toch zeker ook.

Zeker. We hebben er 2.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nederland is een veel groter voetballand dan België

En toch maar één prijs (EK) gewonnen en veel minder WK deelnames. Eigenlijk best jammer dat België in 1980 de finale heeft verloren, anders hadden ze evenveel prijzen als Nederland.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Tja, ook jammer dat Nederland 3 W.K.-finales heeft verloren.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Pure voorbereiding voor de mentale dreun die gaat volgen over een paar jaar (inclusief jennerij vanuit het Zuiden en het Oosten). Het Nederlandse voetbal is gered door een 4 a 5-tal supertalenten bij Oranje, maar gaat een pikzwarte tijd tegemoet. De verwende jeugd, inclusief mijn generatie, kent niet meer de tijden van de jaren '80 en denkt 'dat het wel goed komt'. Niet dus.

(quote)

Dat was dan ook mijn enige twijfelpunt.

(quote)

Zeker. We hebben er 2.

5 Supertalenten. Dat is dan ook nogal wat. En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Tja, ook jammer dat Nederland 3 W.K.-finales heeft verloren.

Je kan ook 25 finales spelen en verliezen. Feit blijft dat Nederland maar één prijs heeft.

Duitsland, Brazilië, Italië, dat zijn veel grotere voetballanden. Nederland is maar net iets succesvoller, zo geweldig veel groter zijn ze niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Zeker. We hebben er 2.

Van der Wiel is nummer 2?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Zeker. We hebben er 2.

Afellay hoef ik niet bij België. Voegt niet veel toe.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Van der Wiel is nummer 2?

Yep.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

5 Supertalenten. Dat is dan ook nogal wat. En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.

Dat klopt, ik zie geen Sneijdertjes of Robbens rondlopen. Ik denk dan ook niet dat Belgie wereldtop gaat worden (Duitsland zal dat bijvoorbeeld wel blijven), maar wel subtop dat op de grote toernooien gaat spelen en daar ook de knock-outs kan halen. Belgie zal mondiaal top 15 a 20 worden, misschien nog iets hoger. Nederland zal alleen ver, ver wegzakken.

Sneijder debuteerde toen hij 18 was, Vaart ook, Robben bij 19. Nu zijn ze er niet.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Komt vanzelf.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

En België heeft niet van dergelijke supertalenten als Nederland nu heeft.

Over 7 jaar zouden we hier nog eens op moeten terugkomen. Genoeg jongens bij België die het in zich hebben om belangrijke spelers te worden bij de grote Europese topclubs.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nederland is een veel groter voetballand dan België (...)

En vergeet ook vooral niet alle Europese prijzen in clubverband. Allemaal behaald met voornamelijk Nederlandse spelers als Cruijff, Van Hanegem, Gullit, Van Basten en Kluivert. Wat kan België daartegenover zetten? Helemaal niets op een Europa Cup II van KV Mechelen en een Uefa Cup van Anderlecht na. Nomak praat poep.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Nomak praat poep.

Ik praat niet met jou. Jij kan alleen maar persoonlijk worden, en daar heb ik geen zin in.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Nomak schreef:

Ik praat niet met jou. Jij kan alleen maar persoonlijk worden, en daar heb ik geen zin in.

Prima. Maar als je onzin beweert moet ik dat corrigeren. Bij deze dus.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het is op niks gebaseerd, stfuympos. Voor je het weet sta je met een aanval Ebicilio - Van Wolfswinkel - Labyad te ballen en vraag je je achteraf af waar het fout is gegaan. Iedereen is verblind door de huidige nummer 1 positie, zonder naar de toekomst te (willen) kijken. Ik begrijp ineens hoe die Nederlandse clubs zo in de problemen kunnen komen; geen blik op de toekomst, maar comfortabel wentelend in het verleden. Maar over een paar jaar is het voorbij. Robben en Sneijder nemen afscheid voor een vol stadion en dat was het dan met oranje. De anonimiteit in. U las het hier het eerst.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Lord Flashheart schreef:

En vergeet ook vooral niet alle Europese prijzen in clubverband. Allemaal behaald met voornamelijk Nederlandse spelers als Cruijff, Van Hanegem, Gullit, Van Basten en Kluivert. Wat kan België daartegenover zetten?

Namen die niet uit de prehistorie afkomstig zijn?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Prima. Maar als je onzin beweert moet ik dat corrigeren. Bij deze dus.

Het ging hier over landenteams, niet over clubvoetbal.

Iedereen is gewoon fijn met elkaar aan het discussiëren, jij komt erbij en begint meteen weer persoonlijk te worden. Moet je niet doen, is voor niemand leuk. Maarja, dat is blijkbaar jouw manier van communiceren en daarom negeer ik je liever.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.