• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.346 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Met Pilzen, Apoel Nicosia en Bate Borisov zijn er wel een paar leuke clubs door om voor te supporteren trouwens. Wel jammer dat Krakow het niet gehaald heeft.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax tegen Kiev en Twente tegen Kazan waren bijvoorbeeld zwaar tegen de verhouding in.

Ajax had in Kiev met 0-3 moeten winnen gezien de vele kansen. Werd toen 1-1. In de ArenA had Ajax weer geluk, maar dat trekt het dus mooi gelijk.

Net of topclubs nooit eens geluk hebben. Arsenal mazzelde ook vanavond.

Ik vind het altijd zo jammer, ons eigen voetbal altijd omlaag schrijven. We zijn op clubgebied geen wereldniveau meer, maar met een gunstige loting kunnen we nog altijd meedoen in de CL. Ook al verlies je dan wel eens een potje, je kan ook stunten. En in de EL is een halve finale bereiken ook gewoon haalbaar.

Ik vind Nederlandse teams nog altijd wel redelijk creatief, gezien de lage budgetten in verhouding met de rest.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Welnee. België moet eerst maar eens een eindronde eens gaan halen. En over 7 jaar is de huidige generatie Belgen ook weer bijna met pensioen.

Witsel 22, Defour 23, Fellaini 24, Hazard 20, Lukaku 18.

Noem eens 5 Nederlanders onder de 25 van dat niveau? En dan nog Courtois, Jantje Verdomme, Vermaelen... allemaal jongens die er over 6 a 7 jaar nog bij zullen zijn.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

We zullen het dit jaar gaan zien. Als Ajax overwintert in de CL geef ik je graag gelijk. Ik heb er echter een hard hoofd in. Veel te veel jong grut wat mentaal vaak niet opgewassen is tegen de gelouterde tegenstanders. Het kan iets afhangen van de loting, maar op voorhand moet je tekenen voor de derde plaats.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En over 7 jaar is de huidige generatie Belgen ook weer bijna met pensioen.

Dat valt nog wel mee. De spelers zijn nu nog erg jong en een aantal basisspelers van nu zijn over 7 jaar nog geen 30. En tegen die tijd heb je weer jongens als Dennis Praet en Charly Musonda Junior bij de Rode Duivels.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Witsel 22, Defour 23, Fellaini 24, Hazard 20, Lukaku 18.

Noem eens 5 Nederlanders onder de 25 van dat niveau? En dan nog Courtois, Jantje Verdomme, Vermaelen... allemaal jongens die er over 6 a 7 jaar nog bij zullen zijn.

Spelers als Kompany zijn tegen die tijd ook wel ruim voorbij de 30.

Maar toegeven, ze hebben een mooie toekomst hoor.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Pot 1:

Manchester United

Barcelona

Chelsea

Bayern Munchen

Arsenal

Real Madrid

FC Porto

Inter Milaan

Pot 2:

AC Milan

Olympique Lyon

Shakthtar Donetsk

Valencia

Benfica

Villarreal

CSKA Moskou

Olympique Marseille

Pot 3:

Zenit

Ajax

Bayer Leverkusen

Olympaikos Piraeus

Manchester City

Lille

Basel

BATE Borisov

Pot 4:

Borussia Dortmund

Napoli

Dinamo Zagreb

APOEL Nicosia

Trabzonspor

Racing Genk

Viktoria Plzen

Otelul Galati

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Jantje Verdomme, Vermaelen... allemaal jongens die er over 6 a 7 jaar nog bij zullen zijn.

Otherfooltje toch... ga je nu werkelijk beweren dat dit topspelers zijn?

Al dat gegis vooraf. Voorlopig staat Nederland op 1 en België? Top 100?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Spelers als Kompany zijn tegen die tijd ook wel ruim voorbij de 30.

Maar toegeven, ze hebben een mooie toekomst hoor.

Kompany noemde ik dan ook niet (hoewel... ook nog maar 25). En nogmaals, van Nederlandse spelers onder de 25 op dat niveau: 0,0.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Otherfooltje toch... ga je nu werkelijk beweren dat dit topspelers zijn?

In vergelijking met de Nederlandse 'talenten': ja.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Liever geen Dortmund of Napoli in pot 4. Voor de rest maakt de loting niet zoveel uit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Arsenal

Lyon

Ajax

Plzen

Zou de meest haalbare zijn.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Kompany noemde ik dan ook niet (hoewel... ook nog maar 25). En nogmaals, van Nederlandse spelers onder de 25 op dat niveau: 0,0.

(quote)

In vergelijking met de Nederlandse 'talenten': ja.

Ik had het over Vertonghen en Vermaelen. Hou toch op. Daar win je hoogstens een zilveren schaal mee in een kikkerlandje

Geniet van het moment, zou ik zeggen: Olland op uno.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik had het over Vertonghen en Vermaelen. Hou toch op. Daar win je hoogstens een zilveren schaal mee in een kikkerlandje

Wat een onzin. Maarja, jij hebt natuurlijk je anti-Ajax bril weer op. Vertonghen en Vermaelen zouden bij Nederland allebei gewoon in de basis starten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Haha Vertonghen speelt binnen 2 jaar in de wereldtop.

Ook Vermaelen is heel behoorlijk. Gewoon 2 prima speler, ook voor in de top.

Beetje sneu, dat eeuwige alles van Ajax is bagger toontje.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Teutpraat, Kootje. Je bent helemaal van de mat gespeeld!

edit: gelukkig die laatste zin nog.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Jij met je wereldtop telkens.

Vind ze beiden geen wereldtop.

De verdediging is ook de zwakke plek van Oranje. Voor de rest: wereldtop.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, rare uitspraken van Co.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ook Vermaelen is heel behoorlijk. Gewoon 2 prima speler, ook voor in de top.

Inderdaad, is even wat teruggevallen door blessureleed. Maarja, we hebben allemaal gezien hoe makkelijk hij zich staande kan houden in de Premier League als hij fit is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Arsenal

Lyon

Ajax

Plzen

Zou de meest haalbare zijn.

Liever CSKA of Marseille uit tweede groep.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ik had het over Vertonghen en Vermaelen. Hou toch op. Daar win je hoogstens een zilveren schaal mee in een kikkerlandje.

Ik vind Vermaelen wel een leuk spelertje hoor. Staat toch maar mooi bij Arsenal in de basis te ballen. En Jantje Verdomme kan denk ik wel linksback spelen, kan-ie vast beter dan Erik Pietje of Vurnon de Vlecht. Want dat gaat het NL niveau worden de komende jaren.

NL staat 1 dankzij Robben, Sneijder en Bommel. En die doen over 7 jaar niet meer mee. Het worden donkere jaren, kijk ik heb mijn Mannschaft maar ik maak me zorgen voor jullie...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Nomak schreef:

Wat een onzin. Maarja, jij hebt natuurlijk je anti-Ajax bril weer op. Vertonghen en Vermaelen zouden bij Nederland allebei gewoon in de basis starten.

Lood om oud ijzer. Vertonghen of Mathijssen. Laatste is verdedigend beter, eerste voetballend. Schat Mathijssen voorlopig nog een niveautje hoger in.

Nee als ik op dit moment moest kiezen tussen Heitinga - Mathijssen of Vermaelen - Vertonghen. Doe mij dan die eerste maar.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Eerste seizoen van Vermaelen was echt uitstekend. Vorig jaar pech door blessures. Nu is hij meteen alweer onomstreden voor Wenger en is wederom heel goed begonnen. Toen hij weg ging bij Ajax had ik niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar hij is zeker niet minder dan Matthijssen of Heitinga.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik vind Vermaelen wel een leuk spelertje hoor. Staat toch maar mooi bij Arsenal in de basis te ballen. En Jantje Verdomme kan denk ik wel linksback spelen, kan-ie vast beter dan Erik Pietje of Vurnon de Vlecht. Want dat gaat het NL niveau worden de komende jaren.

NL staat 1 dankzij Robben, Sneijder en Bommel. En die doen over 7 jaar niet meer mee. Het worden donkere jaren, kijk ik heb mijn Mannschaft maar ik maak me zorgen voor jullie...

Vanaf eind jaren 80 is Nederland al tot nu gewoon vast wereldtop. Er komen vanzelf nieuwe spelers. Zoals ze altijd kwamen. Ze hebben tot 2016 de tijd om zich op Oranje niveau te gaan spelen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Lood om oud ijzer. Vertonghen of Mathijssen. Laatste is verdedigend beter, eerste voetballend. Schat Mathijssen voorlopig nog een niveautje hoger in.

Nee als ik op dit moment moest kiezen tussen Heitinga - Mathijssen of Vermaelen - Vertonghen. Doe mij dan die eerste maar.

Beiden geen wereldtop. Althans, wereldtop die we gewend zijn van oudsher.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vanaf eind jaren 80 is Nederland al tot nu gewoon vast wereldtop. Er komen vanzelf nieuwe spelers. Zoals ze altijd kwamen. Ze hebben tot 2016 de tijd om zich op Oranje niveau te gaan spelen.

Klassieke denkfout. Ze komen toch wel. Als ze toch wel komen hadden ze nu, een jaar of 20 a 22, aan de poort moeten staan rammelen. Feit: ze staan er niet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Mathijsen is al een oudje, die wordt steeds minder. En ik vind Vertonghen zeker niets minder, beter zelfs. En Vertonghen zal de komende jaren alleen maar beter en beter worden.

timbo_ schreef:

Dan kies ik de laatste twee. Al gaat één van die twee naar de linksbackpositie want wereldtopper Kompany is onomstreden.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Klassieke denkfout. Ze komen toch wel. Als ze toch wel komen hadden ze nu, een jaar of 20 a 22, aan de poort moeten staan rammelen. Feit: ze staan er niet.

Klassieke denkfout om te denken dat België er over 4 jaar toch wel weer bij is, of over 8 jaar. Feit: ze stonden er de afgelopen 9 jaar niet.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

De jeugdopleiding is in NL bij oa Ajax en Feyenoord nog steeds van hoog niveau. Er breekt niet elk jaar een nieuwe vd Vaart door, maar talent is er zeker. Onze jeugdploegen halen tegenwoordig finales. Onze jonge spelers worden weggekocht door grote buitenlandse clubs. Schijnbaar kunnen die jongens toch wel wat.

Nogmaals, de komende pakweg 5 jaar is er niks aan de hand. Er is nog 5 jaar dus om door te breken. De jongens die nu 16, 17 zijn, die kloppen over 5 jaar aan bij Oranje.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Klassieke denkfout om te denken dat België er over 4 jaar toch wel weer bij is, of over 8 jaar. Feit: ze stonden er de afgelopen 9 jaar niet.

Maak er waarschijnlijk maar 12 jaar van. WK 2014 zullen ze denk ik wel redden voor het eerst sinds WK 2002.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Mathijsen is al een oudje, die wordt steeds minder. En ik vind Vertonghen zeker niets minder, beter zelfs. En Vertonghen zal de komende jaren alleen maar beter en beter worden.

(quote)
Dan kies ik de laatste twee. Al gaat één van die twee naar de linksbackpositie want wereldtopper Kompany is onomstreden.

België heeft zeker veel talent. Maar uberhaupt een onzinstelling dat de Rode Duivels over 7 jaar (veel) beter zullen zijn dan Oranje.

Over 7 jaar speelt de Vrij ook in de PL. En heeft Bruma ook meer ervaring. En wie weet is het zoontje van Jaap Stam dan wel oud genoeg om met zijn kale klats alle ballen weg te koppen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.