• 15.962 nieuwsartikelen
  • 178.938 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.546 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Nomak schreef:

]Het ging hier over landenteams, niet over clubvoetbal.

Iedereen is gewoon leuk met elkaar aan het discussiëren, jij komt erbij en begint meteen weer persoonlijk te worden. Maarja, dat is blijkbaar jouw manier van communiceren en daarom negeer ik je liever.

Jij beweert dat België een groter voetballand is, ik vind van niet. Ik vind het grote onzin. Daar is niets persoonlijks aan.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

otherfool schreef:

Namen die niet uit de prehistorie afkomstig zijn?

Prehistorie of niet, het gaat erom wat Nederland en België tot nu toe op voetbalgebied gebracht hebben. Probeer maar eens 5 Belgen te noemen die hetzelfde hebben gepresteerd als deze Nederlandse voetballers. Ik wens je veel succes. En wat de toekomst brengt weet niemand. Belgische talenten vast ophemelen noem ik koffiedik kijken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Jij beweert dat België een groter voetballand is

Haal anders die quote even terug, want dat heb ik nooit gezegd. Lijkt erop dat je net zoals in vroegere discussies weer eens mijn woorden wil verdraaien.

Ik zei dat Nederland niet met zo een grote afstand een groter voetballand dan België is. Landen als bijvoorbeeld Brazilië, Duitsland en Italië zijn dat wel. En met 'voetballand' in deze context bedoel ik landenteams, want daar ging de discussie over.

Nogal een verschil met wat jij er weer uit weet te halen vind je niet?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)
Prehistorie of niet, het gaat erom wat Nederland en België tot nu toe op voetbalgebied gebracht hebben.

Huh, daar gaat het mij helemaal niet om. Hoe kom je daar nu bij? NL heeft de afgelopen 25 jaar fantastisch gepresteerd, is nb nu nr. 1 van de wereld, en Belgie, wat, nr 40? De komende jaren gaat dat echter omdraaien, als je dat niet in wilt zien ben je ziende blind. Heel raar hoe iedereen denkt 'dat het wel goed komt', terwijl daar totaal maar dan ook echt totaal geen redenen toe zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een EKtje winnen en we lullen nergens meer over. Zoveel beter gepresteerd heeft Nederland ook nog niet want het gaat om prijzen. Of je nou in de finale strand of in de groepsfase. Alleen winnaars tellen mee.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Nomak schreef:

Ik zei dat Nederland niet met zo een grote afstand een groter voetballand dan België is. Landen als bijvoorbeeld Brazilië, Duitsland en Italië zijn dat wel. En met 'voetballand' in deze context bedoel ik landenteams, want daar ging de discussie over.

En ik trek de discussie wat breder en vergelijk het Nederlands voetbal als geheel met het Belgisch voetbal als geheel. Het verschil is gewoon gigantisch. Prima als jij dat vanuit een soort chauvinisme(?) probeert te bagatelliseren, maar ik ben het niet met je eens.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Prima als jij dat vanuit een soort chauvinisme(?) probeert te bagatelliseren, maar ik ben het niet met je eens.

Uit chauvinisme nog wel? Neen, je vergist je.

En nogmaals, het maakt niet uit als jij de discussie breder maakt of niet. Het ging hier enkel om de landenteams. Als het om clubteams zou gaan had je me nooit op zo een uitspraak kunnen betrappen.

happie

• 6246 berichten
  • 426 stemmen

Pot 1

Barcelona

Manchester United

Chelsea

Bayern München

Arsenal

Real Madrid

FC Porto

Internazionale

Pot 2

AC Milan

Olympique Lyon

Shakhtar Donetsk

Valencia

Benfica

Villarreal

CSKA Moskou

Olympique Marseille

Pot 3

Ajax

FC Zenit

Bayer Leverkusen

Olympiakos Piraeus

Manchester City

OSC Lille

FC Basel

BATE Borisov

Pot 4

Borussia Dortmund

Napoli

Dinamo Zagreb

Apoel Nicosia

Trabzonspor

Racing Genk

Viktoria Plzen

Otelul Galati

Ik zeg een poule met Barca, Milan, ManCity en Borussia. Doe er dan ook maar een poule bij met Porto, Villareal, Leverkussen en Napoli.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Amoah alternatief voor Feyenoord

Het zou geweldig zijn als die naar Feyenoord gaat. Zijn wij eindelijk van die prutser af en krijgen we er ook nog wat geld voor. Wat Feyenoord ermee moet is mij een raadsel, maar dat is hun probleem.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Het zou geweldig zijn als die naar Feyenoord gaat. Zijn wij eindelijk van die prutser af en krijgen we er ook nog wat geld voor. Wat Feyenoord ermee moet is mij een raadsel, maar dat is hun probleem.

Heeft in 103 wedstrijden bij NAC gespeeld en heeft 43 doelpunten gemaakt en dan is het een prutser?

Lekker dankbaar weer, Amoah blijft gewoon een goede spits en ik zou hem graag bij Feyenoord willen zien.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

In zijn eerste 2 seizoenen was hij goed sindsdien is hij al anderhalf jaar uit vorm of geblesseerd. Hij loopt de talenten Schalk en Seuntjes in de weg en strijkt ook nog eens een topsalaris op. Ik zeg: Nac kan Amoah missen en het geld goed gebruiken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als je niet snapt wat Feyenoord ermeem oet snap je er ook niet veel van.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Amaoh is prima spits waar NAC heel blij mee mag zien en die Feyenoord prima zou kunnen gebruiken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

otherfool schreef:

Huh, daar gaat het mij helemaal niet om. Hoe kom je daar nu bij? NL heeft de afgelopen 25 jaar fantastisch gepresteerd, is nb nu nr. 1 van de wereld, en Belgie, wat, nr 40? De komende jaren gaat dat echter omdraaien, als je dat niet in wilt zien ben je ziende blind. Heel raar hoe iedereen denkt 'dat het wel goed komt', terwijl daar totaal maar dan ook echt totaal geen redenen toe zijn.

Beetje makkelijk dit aangezien ook jij werkelijk geen idee hebt wat er in Nederland nog aan zit te komen. Uit de selectie van onder 19 ken je waarschijnlijk al een deel niet. Laat staan van de generaties daaronder. Voorspellen dat Nederland over 7 jaar niets meer voorstelt is dus grootse onzin omdat jij totaal geen beeld hebt van de categorie van 16 tot 18 jarige van nu die er dan moeten staan.

Hier trouwens selectie van onder 19 van eind vorig seizoen. Ik ken de helft in ieder geval niet.

Ouasim Bouy, Stefano Denswil, Warner Hahn, Joeri de Kamps, Ruben Ligeon, Jody Lukoki en Lesly de Sa (allen Ajax), Ogüzhan Özyakup (Arsenal FC), Adam Maher, Hobie Verhulst en Giliano Wijnaldum (allen AZ), Luc Castaignos, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij (allen Feyenoord), Mike te Wierik (Heracles Almelo), Ola John (Voetbalacademie FC Twente BV), Marco van Ginkel (Vitesse) en Rangelo Janga (Willem II).

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Amoah lijkt me prima voor Feyenoord. Heb zijn naam al vaker genoemd.

En verder zit otherfool nu nog te zeuren? Wat timbo zegt dus, otherfool kent denk ik 90% van die jongens niet. Ik ken er ieder geval een paar van Ajax waar echt heel veel talent en potentie in zit. Of ze ook zo goed worden is afwachten, net als bij de Belgen dus.

Maar vanavond de CL loting, heb er echt zin in. Barca, Milan, City, Dortmund zou echt geniaal zijn

Voor Ajax hoop ik op 1 mooi affiche en 2 ploegen die haalbaar lijken. Dus geen Napoli of Dortmund uit de 4e pot. En geen Milan, Benfica of Villarreal uit pot 2.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Verschil is wel dat het bij de Belgen allemaal spelers zijn die inmiddels al voor een grote club spelen (wekelijks). Die Nederlanders spelen (vrijwel) allemaal nog in het tweede, of nog lager.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

otherfool schreef:

Het is op niks gebaseerd, stfuympos. Voor je het weet sta je met een aanval Ebicilio - Van Wolfswinkel - Labyad te ballen en vraag je je achteraf af waar het fout is gegaan. Iedereen is verblind door de huidige nummer 1 positie, zonder naar de toekomst te (willen) kijken. Ik begrijp ineens hoe die Nederlandse clubs zo in de problemen kunnen komen; geen blik op de toekomst, maar comfortabel wentelend in het verleden. Maar over een paar jaar is het voorbij. Robben en Sneijder nemen afscheid voor een vol stadion en dat was het dan met oranje. De anonimiteit in. U las het hier het eerst.

Kijk eerst even waar Castaignos, Wijnaldum, Fer, de Vrij, Bruma, etc. over een jaar of 4 a 5 zijn. Dan praten we verder.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als je niet snapt wat Feyenoord ermeem oet snap je er ook niet veel van.

Op dit moment een versterking voor Feyenoord, maar dat is zowat iedere spits.

Laat hem maar lekker bij NAC blijven.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Verschil is wel dat het bij de Belgen allemaal spelers zijn die inmiddels al voor een grote club spelen (wekelijks). Die Nederlanders spelen (vrijwel) allemaal nog in het tweede, of nog lager.

Valt ook wel mee. Merendeel van de Belgen speelt in Nederland, die zo geroemd worden. Daar spelen Nederlandse jongens ook voor.

Verder is het afwachten hoe goed spelers worden. Misschien gaat Boerrigter het beter dan als Mertens. Weet jij het?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kijk eerst even waar Castaignos, Wijnaldum, Fer, de Vrij, Bruma, etc. over een jaar of 4 a 5 zijn. Dan praten we verder.

Fer bij Twente Dat is toch wel zijn plafond.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Een EKtje winnen en we lullen nergens meer over.

Over wie heb je het nu? Nederland?

Zoveel beter gepresteerd heeft Nederland ook nog niet want het gaat om prijzen. Of je nou in de finale strand of in de groepsfase. Alleen winnaars tellen mee.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Fer bij Twente Dat is toch wel zijn plafond.

Als je zo lang bent, stoot je al gauw je hoofd.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Misschien gaat Boerrigter het beter dan als Mertens. Weet jij het?

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet. Al zal Mertens ook nooit een superster worden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Op dit moment een versterking voor Feyenoord, maar dat is zowat iedere spits.

Laat hem maar lekker bij NAC blijven.

Laat 'm maar komen, en niet elke spits is een versterking. We hebben een goalgetter nodig, en dat is Amoah. Bovendien zou hij zelf graag voor Feyenoord spelen. Lijkt me een erg goede optie.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat lijkt me eerlijk gezegd niet. Al zal Mertens ook nooit een superster worden.

Ik bedoel maar, afwachten wat het wordt. Ik heb zoveel spelers gezien met enorm veel talent, maar die er niet alles uit hebben gehaald. Neem alleen al Dani, die gister in dit topic nog ter discussie kwam.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Uit chauvinisme nog wel? Neen, je vergist je.

En nogmaals, het maakt niet uit als jij de discussie breder maakt of niet. Het ging hier enkel om de landenteams. Als het om clubteams zou gaan had je me nooit op zo een uitspraak kunnen betrappen.

Maar laten we nu eerlijk zijn; het verschil tussen Nederland en België (landenteams dus) is toch een verschil van dag en nacht?

Alleen de voetballers al die in het rood of het oranje hebben gespeeld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Over wie heb je het nu? Nederland?

(quote)

Haha van wie komt die lultekst?

Neem aan dat Frankrijk met wat minder vreugde terugkijkt op WK 2010 dan Nederland. Als alleen de prijs zelf zou tellen dan mogen maar heel weinig landen of clubs door de decennia heen tevreden zijn.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ken er ieder geval een paar van Ajax waar echt heel veel talent en potentie in zit.

Jan-Arie van der Heijden zeker

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Jan-Arie van der Heijden zeker

Kan nog steeds een prima speler worden, helaas niet meer bij Ajax.

Maar jammer dat dit je enige niveau in dit topic steeds is. Beetje zuigen en trollen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha van wie komt die lultekst?

Neem aan dat Frankrijk met wat minder vreugde terugkijkt op WK 2010 dan Nederland. Als alleen de prijs zelf zou tellen dan mogen maar heel weinig landen of clubs door de decennia heen tevreden zijn.

Tuurlijk wel. Tweede of dertigste, een loser ben je. Alleen nummer 1 telt. Althans voor de top.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.