• 16.204 nieuwsartikelen
  • 179.550 films
  • 12.340 series
  • 34.212 seizoenen
  • 650.628 acteurs
  • 199.479 gebruikers
  • 9.406.894 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

En jammer dat er na zo'n wedstrijd het alleen over deze randzaken gaat. We hebben drie prachtige Barca goals gezien gister, oogstrelend. Jammer dat dit genegeerd wordt. Zoveel was er niet aan de hand met die slap, vergelijkbaar wat Villa deed tegen Honduras. Dan zeker niet doen alsof je vermoord wordt, het is niet goed maar je kan overdrijven.

Goals zijn overrated.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Perfecte voorbeeld want spreekt men tot op de dag van vandaag nog schande over. Wedstrijd is bekender om deze beelden dan om de doelpunten/uitslag

Schande? Het was juist geweldig! Dat was nog eens vechtlust en teamspirit. Wou dat het huidige Feyenoord daar zelfs maar 5% van had.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Praktisch ieder kind is of fan van Barca of van Real. Die zien deze wanvertoning dus 6 keer in een half jaar op tv. Reken maar dat, dat op de amateurvelden terug te zien is.

Onzin. Ben wel benieuwd naar de linkjes waar dat heeft plaatsgevonden. Moet nu dus massaal gebeuren volgens jouw theorie.

Bovendien ook onzin om knokkende spelers de shculd te gaan geven omdat pa en ma hun kind niet goed opvoeden.

Wat dat overigens met een stadiobezoek te maken heeft is me dan weer niet duidelijk?

Het stadion blijft één brok testosteron, het is geen carré. Vind het argument dat voetballers een voorbeeld zijn voor de maatschappij dan ook kul. Dit soort vechtpartijtjes heb je overal, al jaren, maar alleen dit brengt schade toe aan het voetbal? Yeah right. All in the game.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het stadion blijft één brok testosteron, het is geen carré.

Dat geldt voor de Kuip, maar niet voor Woudenstein, het Abe Lendstra- of het Philips Stadion e.d. Braaf burgerpubliek bevolkt daar de stoelen. Staat dichter bij Carre dan bij de Kuip

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Goals zijn overrated.

Qua tackles ook geen gebrek hoor .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat geldt voor de Kuip, maar niet voor Woudenstein, het Abe Lendstra- of het Philips Stadion e.d. Braaf burgerpubliek bevolkt daar de stoelen. Staat dichter bij Carre dan bij de Kuip

Daar heb je een punt .

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Naomi Watts schreef:

blije Atletico supporters,

Dat is helemaal kansloos. Zelf al geen tien jaar meer gewonnen van Real en dan stoer gaan lopen doen wanneer Real verliest van Barcelona.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Dat is helemaal kansloos. Zelf al geen tien jaar meer gewonnen van Real en dan stoer gaan lopen doen wanneer Real verliest van Barcelona.

Dat heb je met rivalen, en als je het zelf niet kan maar genieten als een ander dat doen. Dat ji jdat kansloos vindt maakt het plezier bij mij niet minder om. Integendeel.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ik ga ook niet staan juichen als Ajax verliest. Heb liever dat Feyenoord dat dan doet dan Madrid, RKC of Hannover 96.

Vind dat inderdaad een beetje kansloos.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3884 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vind het argument dat voetballers een voorbeeld zijn voor de maatschappij dan ook kul. Dit soort vechtpartijtjes heb je overal, al jaren, maar alleen dit brengt schade toe aan het voetbal? Yeah right. All in the game.

Dat mag. Ik ervaar het aan de orde van dag dat kinderen van tien jaar schwalbes maken, zonder dat de bal in de buurt is tegenstanders knijpen of op de tenen gaan staan en menen alles te mogen roepen. En dat is dan zelfs nog in de dorpen. Amateurteams uit de stad vertonen het gedrag nog tientallen keren erger. En dat hebben ze echt niet zelf uitgevonden

Kortom we worden het niet eens. Voetballers hebben wat mij betreft namelijk wel degelijk een voorbeeldfunctie en niet zo'n kleine ook.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

En dat komt dan door het zogenaamde voorbeeld uit (onder andere) de Classico? Wat een onzin!!Klinkt een beetje als dat verhaal van die mongool in Noorwegen die 85 jonge mensen de dood in helpt de schuld geeft aan één of andere game.

Is altijd zo makkelijk om naar zulke dingen te wijzen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3884 stemmen

Is helemaal niet makkelijk. Het is zelfs volkomen logisch dat kinderen hun sporthelden imiteren (overigens zowel positief danwel negatief) en overigens ook meermaals wetenschappelijk onderbouwd.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Wat weer een schandalige vertoning. Ik denk niet dat er ooit twee clubs zijn geweest die het voetbal zoveel schade hebben berokkent als Barca en Real het afgelopen half jaar. Elk mannetje dat fan is van deze ploegen denkt dat hij alles kan en mag flikken op het voetbalveld. De jeugd voor jaren verziekt en dan ook nog zo'n commentator die roept dat het er allemaal bijhoort. Pijnlijk.

Haha!!

Zeker nooit wedstrijden buiten Europa gezien? (Zuid-Amerika, Afrika)

Onderhond

• 87631 berichten
  • 12913 stemmen

Afrikanen en Zuid-Amerikanen zijn dan ook zieke mensen, is toch algemeen geweten?

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Onderhond schreef:

Afrikanen en Zuid-Amerikanen zijn dan ook zieke mensen, is toch algemeen geweten?

Nou nou, om ze meteen allemaal ziek te noemen gaat me wat ver...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Dat zo'n mooie voetballer als Özil helemaal kapot wordt gemaakt door Mourinho ... zelfs hij begint nu triest en gefrustreerd gedrag te vertonen.

Kan jij eens even die bril af doen en met een neutrale blik naar de situatie kijken? Je zegt wel dat het niets met een voorkeur voor Barca of Real heeft te maken, maar je pikt er wel Özil uit.

Özil werd door Villa in zijn gezicht geslaan en is daarna pas woedend geworden.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2378 stemmen

Nomak schreef:

Özil werd hard in zijn gezicht geslaan

Limburgs?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat mag. Ik ervaar het aan de orde van dag dat kinderen van tien jaar schwalbes maken, zonder dat de bal in de buurt is.

Ach, dat deed ik in de jaren 80 ook al (op het hockeyveld). Had ik helemaal geen voorbeelden voor nodig.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Kan jij eens even die bril af doen en met een neutrale blik naar de situatie kijken? Je zegt wel dat het niets met een voorkeur voor Barca of Real heeft te maken, maar je pikt er wel Özil uit.

Özil werd door Villa in zijn gezicht geslaan en is daarna pas woedend geworden.

Inderdaad hilarisch Ozil krijgt eerst een klap, wordt daarna van het veld gestuurd en als-ie vervolgens niet z'n andere wangetje toekeert maar een beetje boos is, is het de schuld van Mourinho... Het zit hier vol met kleine Jack van Gelders (maar dat wisten we al).

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad, alles wat Real doet is slecht en die van Barcelona kunnen niets verkeerd doen want die zijn blijkbaar allemaal heilig verklaard.

Die berichten hier ook van "ik haat Real, ik haat Mourinho". Kansloze artificiële haat.

Ja, met die Jack van Gelder vergelijking sla je de nagel op de kop.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ach, dat is inderdaad de waan van dag. Heel Nederland kleurt tegenwoord blauw-rood en kan niet meer normaal naar Real kijken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat?

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Inderdaad hilarisch Ozil krijgt eerst een klap, wordt daarna van het veld gestuurd en als-ie vervolgens niet z'n andere wangetje toekeert maar een beetje boos is, is het de schuld van Mourinho... Het zit hier vol met kleine Jack van Gelders (maar dat wisten we al).

Maar het blijft raar, je veroordeelt van alles en iedereen, maar jouw grote held mag zich wekelijks misdragen. Of is het knijpincident jou ook ontgaan? Of dat handje wapperen. Je hebt een hekel aan het NL elftal en de Jong, maar jouw Real van jouw Mourinho mag elke wedstrijd tegen Barca met 10 man of minder eindigen omdat ze zichzelf niet kunnen beheersen en zetten zichzelf altijd voor schut. Wanneer word jij is volwassen en zie je dit ook in?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Het is overigens niet alleen Van Gelder hoor. Sierd de Vos, Van der Gijp en de schrijvers van weekblad VI doen aan deze ongein mee.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

Maar het blijft raar, je veroordeelt van alles en iedereen, maar jouw grote held mag zich wekelijks misdragen.

Daarvoor is het ook mijn grote held

Ach, Jose haalt wel eens een streekje uit, daar staat zoveel goed- en schoonheid tegenover dat ik er mee kan leven. Nelson Mandela fietst ook wel eens zonder licht.

Wanneer word jij is volwassen

Nooit!

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

otherfool schreef:

Nelson Mandela fietst ook wel eens zonder licht.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4100 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ach, Jose haalt wel eens een streekje uit, daar staat zoveel goed- en schoonheid tegenover dat ik er mee kan leven. Nelson Mandela fietst ook wel eens zonder licht.

Mogen ze dat ook wel is laten zien in de belangrijkste duels, tot nu toe zijn het losse flodders, net zoals dit soort opmerkingen van jou.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

depri83 schreef:

Het kwam nu over als een rant van een fanatieke Barca fan die alleen Madrid de schuld geeft.

Bij lange na niet hoor, maar het valt lastig niet te constateren als je zoiets (wederom) voorbij ziet komen. Terwijl Real voetballend gewoon twee keer beter was.

@Nomak: nogmaals: ik pikte Özil eruit omdat hij normaal juist mijlenver van dit soort gedrag blijft.

Jammer dat bij elke discussie over twee 'rivalen' meteen met vermeende brillen gesmeten wordt, want in dit geval zal het me een zorg zijn wie wint. Ja, degene die het beste speelt.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ja maar dan lacht de beste man altijd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.