- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik doelde op de vier grote competities in Europa
Anderlecht heeft toch al wel verloren dit seizoen? 
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12910 stemmen
Pffrt, over Anderlecht en verliezen gesproken, het is nog geen winter en ze zijn alweer competitiemoe. Hun voorsprong van 7 punten is zo goed als verspeeld. Treffend is wel de reactie van Gillet die zegt dat de competitie toch pas in april begint (dom poule systeem in België).
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Belgische competitie slaat ook nergens op. Speel je een heel seizoen, worden je punten gehalveerd en moet je weer opnieuw beginnen. Daarom boeien al die resultaten ook niet, nr 8 kan later nog voor de titel strijden. Sowieso, kampioen is kampioen.
Vind het systeem in Nederland leuker. Top 5 staat vrij, daaronder 4 ploegen die strijden om 1 EL ticket via play offs en verder alleen nacompetitie play offs voor de nrs 1 en 2 na laatst.
Onderhond
-
- 87631 berichten
- 12910 stemmen
Nr 8 niet meer, eerste 5 of 6 wel geloof ik. Maar inderdaad, een compleet belachelijk systeem dat de hele voorronde (de eigenlijke competitie) een stuk minder interessant maakt.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
[Zoveelste keer, dat besluit Cruijff niet. Daar heeft hij een ploeg voor die voor hem ook zulke zaken bekijken. Keje Molenaar zit bv in dat wereldje. Ik ga het nu niet blijven herhalen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Dat klopt. Je punt? Iedereen doet net of Cruijff alles alleen beslist, wat echt volslagen onzin is.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat een wereldspeler die Ronaldo! Zet Real effe op 0-2 tegen Ponferradina voor de Spaanse beker! Dat hij het in de topwedstrijden niet laat zien is dus ook maar een fabel! 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Als Madrid kampioen wordt en CL wint zal het hem een zorg zijn dat hij niet tegen Barca heeft gescoord.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Klopt, maar dat zal niet gaan gebeuren. Real heeft zaterdag de kans om de titel vroegtijdig te winnen laten liggen. Nu zal Barcelona terugslaan.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Dat klopt. Je punt? Iedereen doet net of Cruijff alles alleen beslist, wat echt volslagen onzin is.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Pff maar als je die redenering doortrekt dan kan geen directeur of verantwoordelijke meer fatsoenlijk functioneren.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Nou ja, andere beursgenoteerde bedrijven werken natuurlijk met personeelsafdelingen, die daarvoor gestudeerd hebben. Ik weet verder niet hoe dat bij Ajax werkt of hoe Cruijff bepaalt door wie hij zich laat adviseren.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Die adviseurs van Cruijff hebben in het verleden inderdaad al van zich laten horen (knor knor). 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Klopt, maar dat zal niet gaan gebeuren. Real heeft zaterdag de kans om de titel vroegtijdig te winnen laten liggen. Nu zal Barcelona terugslaan.
Wat een onzin. Die titel win je niet in een onderling duel, maar door het hele jaar stabiel te zijn. Als Real gewoon verder alles wint wordt het gewoon kampioen en dat geldt ook voor Barca. Dus wie er kampioen wordt is nog niets over te zeggen. Real weet in ieder geval dat ze weinig mogen laten liggen. In de CL is dat anders. Maar als Real op 2-1 gekomen was en die kansen waten er hadden ze waarschijnlijk gewonnen. Het was pas na de fortuinlijke 1-2 dat Barca echt de betere ploeg werd.
Maar het is in ieder geval weer spannend. Op z'n Schot's dan.....
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Feit is wel dat Real niet wint in Camp Nou. Barca heeft dus nog 3 puntjes tegoed. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een feit? Nou ga je wel overdrijven hoor
. Zie Real wel kampioen worden, maar Barca zal in Camp Nou wel winnen denk ik. Niet tegen te voetballen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Vandaar ook dat mannetje met dat tongetje.
Ik gok op een 4-1 van Barca. Nu al. 
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Zie Real wel kampioen worden maar niet de CL winnen.
En Real was kansloos tegen Barca met, was, als bla bla bla hadden gewoon niks in te brengen en CR was daar het mooiste voorbeeld van.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wat een onzin. Die titel win je niet in een onderling duel, maar door het hele jaar stabiel te zijn. Als Real gewoon verder alles wint wordt het gewoon kampioen en dat geldt ook voor Barca. Dus wie er kampioen wordt is nog niets over te zeggen. Real weet in ieder geval dat ze weinig mogen laten liggen. In de CL is dat anders. Maar als Real op 2-1 gekomen was en die kansen waten er hadden ze waarschijnlijk gewonnen. Het was pas na de fortuinlijke 1-2 dat Barca echt de betere ploeg werd.
Maar het is in ieder geval weer spannend. Op z'n Schot's dan.....
In Spanje winnen Barca en Real bijna alles. Dus zijn daar de onderlinge duels zeer bepalend. Dat was voorgaande jaren al niet anders.
Nee, Real heeft de kans laten liggen om de titel vorig weekend te pakken.
En de echte Ronaldo heeft ook gesproken:
Voetbalzone - Ronaldo: 'Het verschil tussen Barcelona en Real Madrid is nog groot'
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vandaar ook dat mannetje met dat tongetje.
Ik gok op een 4-1 van Barca. Nu al.
Die 5-0 van vorig seizoen evenaren of verbeteren zou nog leuker zijn 
Wel lachen ook wat Pique zegt. Real heeft de Spaanse beker en wij staan op het WK voor clubteams.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
In Spanje winnen Barca en Real bijna alles. Dus zijn daar de onderlinge duels zeer bepalend. Dat was voorgaande jaren al niet anders.
Nee, Real heeft de kans laten liggen om de titel vorig weekend te pakken.
Overdrijven is ook nog een kunst. Real heeft nog gewoon drie punten voorsprong dus mogen verliezen in Barca als ze zorgen dat ze goed aan doelsaldo blijven werken.
Overigens na aanleiding van je opmerking gisteren dat mensen je met oude uitspraken confronteren. Ik vermoed dat er nu al mensen bezig zijn om een verzameling aan te leggen voor het moment dat Ronaldo een wedstrijd tegen Barcelona dan wel Nederland beslist.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Overdrijven is ook nog een kunst. Real heeft nog gewoon drie punten voorsprong dus mogen verliezen in Barca als ze zorgen dat ze goed aan doelsaldo blijven werken.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Dan kunnen we er net zo goed meteen mee ophouden...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik wou zeggen, als Barcelona thuis wint dan is dat verschil weer 0 en staan ze boven Real door onderlinge resultaten.
En verder zou het eens tijd worden dat Ronaldo een grote wedstrijd beslist. Ik kijk er ook niet van op als hij eens wel scoort tegen Nederland of Barcelona hoor. Dat zou namelijk horen bij iemand met zijn kwaliteiten. Dus niemand hoeft een archief aan te leggen. Ik blijf alleen net zo lang lachen tot hij wel eens wat presteert tegen de goede ploegen.
Overigens gaan er verhalen dat Ronaldo na dit seizoen misschien daar wil vertrekken. Hij is teleurgesteld in het publiek dat hem soms uitfluit en ook dat Mourinho het zaterdag niet voor hem opnam.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Eigenlijk kun je de competitie net zo goed spelen met 2 teams. 
Een gelijkspel tegen een mindere club kan al bepalend zijn. Ik zie Barca en Real nog wel punten verspelen, maar dat gaan er niet veel worden. Dat alleen het onderlinge resultaat telt, is wat overdreven, maar het zijn wel verreweg de belangrijkste wedstrijden. En dat worden 6 punten voor Barca.
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4100 stemmen
Onzin. Bovendien komt Cruyff dan ook vaak erg dom over met de uitspraken die hij doet. En wat betreft de krachttermpjes rond Jonk (waar hij ook genoeg legitieme argumenten heeft gegeven) als je daar over valt is het wel selectief lezen. Bovendien wordt er hier bijna niets negatiefs over Ajax geduld.
Juist, maar met een IQ rond de 50 en hoger lijkt me volledig duidelijk wat hiermee bedoeld wordt.
Puur een reactie op het kinderachtige en domme gezever wat er rond heel de zaak hangt. kos is het vaak oneens met Cruyff en dat uit ie hier. Alsof je gelijk anti-Wilders bent omdat je hun 'agenda' bespottelijk vindt. Het is lang niet zo zwart/wit namelijk.
Een beetje laat, maar ik wil hier nog wel even op reageren. Ondanks al het anti-Cruijff gememmer ben ik gewoon benieuwd wat er nou zo verkeerd is aan de VOETBALvisie van Cruijff? Wat zou je in godsnaam daartegen kunnen hebben? Laat die man gewoon zijn werk doen, hij heeft in het verleden genoeg bewezen dat zijn voetbalvisie WEL werkt.
Dan is het ook nog is overduidelijk dat die zakenlui Ajax de laatste 15 jaar langzaam richting de afgrond aan het duwen zijn. Dat is geen mening, dat is een FEIT. Hoe kan je in godsnaam nog deze witte-boorden tuig nog steunen in het egocentrische parade tegen Cruijff? Dat gaat werkelijk mijn petje te boven en ik kan dan niet anders dan tot de conclusie komen dat diegene gewoon Anti-Cruijff en Ajax is. Het is immers duidelijk wie de criminelen binnen de Ajax organisatie zijn.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Eigenlijk kun je de competitie net zo goed spelen met 2 teams. 
Een gelijkspel tegen een mindere club kan al bepalend zijn. Ik zie Barca en Real nog wel punten verspelen, maar dat gaan er niet veel worden. Dat alleen het onderlinge resultaat telt, is wat overdreven, maar het zijn wel verreweg de belangrijkste wedstrijden. En dat worden 6 punten voor Barca.
Juist. Van de 36 overige duels winnen Barca en Real er meestal wel 30 minimaal. Dan is een paar keer gelijkspelen al bijna fataal als je de onderlinge toppers niet wint. Spanje is het nieuwe Schotland, maar dat vind ik al langer (niet het niveau natuurlijk).
Wat wil je ook als je kijkt naar oa de verdeling van de tv gelden daar. Geloof dat Barca en Real zo'n 80 miljoen meer dan de rest krijgen. Ja, dan kan je ook wel blijven overheersen.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ik snap 'em niet.
Mooi. Kijken of we Isaksson nog aan de straatstenen kwijt kunnen raken in de winterstop.
Daarnaast morgen ook waarschijnlijk Marzo, Ritzmaier en Locadia in de basis tegen Rapid.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Ik snap 'em niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.