- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Waar heb ik in vredesnaam iets slechts over de persoon Cruijff gezegd
.
Ben er nooit zo'n fan van om in oude berichten te gaan zoeken maar toch even snel gekeken. Kan me voorstellen dat mensen uit het Cruijff kamp zich ergeren aan de manier waarop jij uitspraken over dat kamp formuleert. Los van de vraag of het klopt of niet, lijkt me niet vreemd dat mensen daar op reageren
Wat is die Jonk een gigantische kneus zeg. Hou toch je smoel ipv al die zooi op straat te gooien.
Domme palingvisser.
.Overigens betwijfel ik zeer dat er echt racistische opmerkingen genaakt zijn, cruijff praat zo dom dat ie waarschijnlijk iets heel anders bedoelde.
Maar met zo'n compleet onberekenbaar figuur als Cruijff die geen tegenspraak duldt, ook al snapt ie geen reet van organisaties en met een trackrecord van hier tot Tokyo van op allerhande momenten er opeens mee stoppen en het hazenpad te kiezen heb je inderdaad een heeeeeel stabiele factor voor je lange termijn beleid.
.
Het is bij Ajax wachten tot Cruijff een boekhouder als trainer gaat aanstellen, een grootaandeelhouder als Technisch Directeur en Winston Bogarde als financieel directeur.
Ik zou er niet van op kijken.
Deze laatste overigens vooral omdat het precies het tegenovergestelde is van wat Cruijff beweert.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Zou je kunnen doen, al vond ik het fundement waarop timbo_ het baseerde wel wat ondermaats. kos komt ook met een prima argumentatie, ik vind het dan behoorlijk vreemd dat een journalist notabene (Jaap de Groot uitgezonderd) dan met zo'n accusatie op de proppen komt.
Praat me even bij Naomi. Want bij mijn weten heb ik alleen aangegeven dat ik begrijp dat Kos door de manier waarop hij zijn anti kamp Cruijff gevoelens formuleert, reactie uitlokt. Lijkt me nu niet bepaald een doodzonde. Zelfs voor een journalist.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als je duidelijk laat merken dat je vindt dat Cruyff het bij het verkeerde eind heeft maakt je nog geen anti-Cruyff. Er hangt wel wat meer gewicht aan het woord dan hoe jij het uitlegt in de desbetreffende context.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Dat is juist precies mijn punt. Als je zegt dat Cruijff het bij het verkeerde eind heeft prima. Maar als je er dan bijvoorbeeld aan gaat toevoegen dat de beste man dom is en je zijn protégé een gigantische kneus en domme palingvisser noemt moet je niet gek opkijken dat de reacties iets heftiger zijn. Om nog niet te spreken over het aanstellen van Winston Bogarde als financieel directeur (snap wel dat ik dat niet letterlijk moet nemen maar zijn altijd mensen die daar wel op inspringen en weet Kos ook wel) wat precies het tegenovergestelde is van wat Cruijff beweert.
Dan doe je meer dan alleen je mening geven en kom je op mij over als anti-Cruijff. Ik begrijp wel dat mensen daar op reageren. Net zoals ik begrijp dat mensen op Otherfool reageren met zijn seniele Jopie. Meer heb ik niet gezegd en zo denk ik er nog steeds over.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Maar een 3 jaar oude mening van mij over Enoh mag wel zo beoordeeld worden? Bij mij is het namelijk hetzelfde. Ik laat mijn mening beinvloeden op wat ik te zien krijg. Als iemand een enorm talent lijkt, maar het achteraf niet is, dan zeg ik dat. Zelfde wat jij doet, ook met Schaken of el Ahmadi. Alleen kom ik niet steeds met die hele oude teksten aan, nogal flauw.
(begin) Vorig seizoen dacht je nog dat Enoh de (sub)top van Engeland zou halen. Eriksen zal de sterren gaan spelen bij Barcelona of een andere topclub. Dat een Engelse club 15 miljoen over zou hebben voor Anita is totaal niet vreemd. V/d Heijden is een wereldtalent. Boilessen wordt wereldtop. Vertonghen is wereldtop. Vemeer is nationale top. Verhoeven is een prima keeper. Etc. Etc.
Als je met zulke harde statements komt, kun je gewoon hard op je bek gaan.
Dat ik El Ahmadi afgeschreven had bij Feyenoord (niet bij andere clubs) is nogal een groot verschil.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
René van der Gijp keert voorlopig nog niet terug op de buis. De zeer gewaardeerde analyticus van Voetbal International zit al sinds september thuis met een burnout.
Bij managementbureau Sport-Promotion komen veel vragen binnen over Van der Gijp. Talloze tv-kijkers zien hem het liefst zo snel mogelijk terugkeren. 'De vele reacties doen me enorm goed', aldus Van der Gijp. 'Maar een datum kan ik nog niet noemen.'
'Op zich gaat dat goed', zegt Van der Gijp. 'Maar ik merk wel dat ik meer tijd nodig heb dan ik verwachtte. De mensen om me heen raden me allemaal aan die tijd ook te nemen. En dat doe ik dus ook. Het heeft in dat opzicht geen enkele zin om een streefdatum te prikken waarop ik weer aanschuif bij Wilfred Genee en Johan Derksen. Ik bekijk het van week tot week en komt de dag dat ik me weer helemaal topfit voel, dan meld ik me direct. Maar dat weten ze ook bij VI.'
Van der Gijp: Nog geen streefdatum voor terugkeer op tv - TV & Radio - AD
Pfff.. Hoe lang moeten we nog wachten op die gozer..
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Ik denk dat de drempel steeds hoger wordt. Wie weet komt hij nooit meer terug bij VI.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Kunnen ze beter helemaal stoppen met het programma.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Geloof niet dat Van der Gijp daar nog ooit in dezelfde frequentie gaat zitten als voorheen. Eens per week/twee weken lijkt me in toekomst wel voldoende
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Kunnen ze beter helemaal stoppen met het programma.
Dat is wat overdreven, maar een groot gemis is het zeker.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Jawel joh. Gewoon na de winter eens een datum zoeken. VI begint weer eind januari, dat is nog een 1,5 maand verderop. Laat hem zelf lekker de datum kiezen. Sowieso is hij hard nodig voor VI Oranje komende zomer.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8273 stemmen
Had het overigens al een paar x toegegeven dat El Ahmadi het nu bijzonder goed doet en dat ik blij ben dat hij niet weg is gegaan - wat ik niet had betreurd destijds. Heb je die quotes ook? 
Daarnaast verandert A&L zowat alle meningen die hij heeft.
En gaat het er vooral om dat hij alles wat met Ajax te maken heeft, binnen no time geniaal vindt. Bij mij is het andersom (over Feyenoord).
Klopt, ik zette er ook een knipoog bij. Natuurlijk kan je mening tijdens een seizoen veranderen. Ik laat alleen even zien dat het makkelijk is mensen woorden in de mond te leggen.
Die eerste quote van jou was ook van eind vorig seizoen. Verder heb je je zelf al een paar keer gecorrigeerd, al kan ik die quotes even niet vinden
.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
(begin) Vorig seizoen dacht je nog dat Enoh de (sub)top van Engeland zou halen. Eriksen zal de sterren gaan spelen bij Barcelona of een andere topclub. Dat een Engelse club 15 miljoen over zou hebben voor Anita is totaal niet vreemd. V/d Heijden is een wereldtalent. Boilessen wordt wereldtop. Vertonghen is wereldtop. Vemeer is nationale top. Verhoeven is een prima keeper. Etc. Etc.
Als je met zulke harde statements komt, kun je gewoon hard op je bek gaan.
Dat ik El Ahmadi afgeschreven had bij Feyenoord (niet bij andere clubs) is nogal een groot verschil.
Jij hebt mijn data ook bewaard? En ik sta nog steeds achter die uitspraken. Enoh kan de subtop van Engeland halen, Eriksen gaat inderdaad de wereldtop halen en Boilesen heeft alles om inderdaad een hele grote te worden.
De rest dik je geloof ik aan. Ik weet niet exact meer wat ik over Anita heb gezegd met Chelsea. Volgens mij dat hij wel een goede middenvelder kan zijn. vd Heijden nooit een wereldtalent genoemd, alleen dat hij op dat moment het grootste talent van Ajax was. Helaas niet waargemaakt, dat kan. Lijkt me dat je niet kan voorspellen hoe iemand zijn carriere verloopt. Verhoeven is voor de Eredivisie inderdaad een behoorlijke keeper.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Ben er nooit zo'n fan van om in oude berichten te gaan zoeken maar toch even snel gekeken. Kan me voorstellen dat mensen uit het Cruijff kamp zich ergeren aan de manier waarop jij uitspraken over dat kamp formuleert. Los van de vraag of het klopt of niet, lijkt me niet vreemd dat mensen daar op reageren
Dat Cruijff dom lult is ook niet iets wat ik onder stoelen of banken steek. Bovendien ligt dat er nogal dik bovenop natuurlijk. Maar dat wil verder niet zeggen dat ik een antipathie tegen hem heb of zoiets.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Gijp werd op het laatst teveel een karikatuur van zichzelf. Zie hem graag terugkomen maar zoals nu vind ik het ook prima, vooral als Boskamp en De Mos er zitten, beetje ouwehoeren over verhalen van vroeger.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Klopt, ik zette er ook een knipoog bij. Natuurlijk kan je mening tijdens een seizoen veranderen. Ik laat alleen even zien dat het makkelijk is mensen woorden in de mond te leggen.
Die eerste quote van jou was ook van eind vorig seizoen. Verder heb je je zelf al een paar keer gecorrigeerd, al kan ik die quotes even niet vinden
.
Kan kloppen dat het van vorig seizoen is, aangezien hij toen behoorlijk slecht voetbalde. Het heeft ook met een aantal factoren te maken dat er een klein wonder is verricht (zelfvertrouwen, nieuwe spelers om zich heen, nieuwe trainer, plezier, etc.).
En nogmaals: ik had mijn hoop voor hem (El Ahmadi, rec.) opgegeven bij Feyenoord, niet bij andere clubs. Bij Feyenoord is er een positieve metamorfose ondergaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is juist precies mijn punt. Als je zegt dat Cruijff het bij het verkeerde eind heeft prima. Maar als je er dan bijvoorbeeld aan gaat toevoegen dat de beste man dom is en je zijn protégé een gigantische kneus en domme palingvisser noemt moet je niet gek opkijken dat de reacties iets heftiger zijn.
Onzin. Bovendien komt Cruyff dan ook vaak erg dom over met de uitspraken die hij doet. En wat betreft de krachttermpjes rond Jonk (waar hij ook genoeg legitieme argumenten heeft gegeven) als je daar over valt is het wel selectief lezen. Bovendien wordt er hier bijna niets negatiefs over Ajax geduld.
Juist, maar met een IQ rond de 50 en hoger lijkt me volledig duidelijk wat hiermee bedoeld wordt.
Puur een reactie op het kinderachtige en domme gezever wat er rond heel de zaak hangt. kos is het vaak oneens met Cruyff en dat uit ie hier. Alsof je gelijk anti-Wilders bent omdat je hun 'agenda' bespottelijk vindt. Het is lang niet zo zwart/wit namelijk.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
El Ahmadi noemde ik vorig jaar ook een balletdanseres. Totaal geen vertrouwen, maar ook niet zo gek na die wegpestspelletjes van Leo.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2377 stemmen
Jij hebt mijn data ook bewaard? En ik sta nog steeds achter die uitspraken. Enoh kan de subtop van Engeland halen, Eriksen gaat inderdaad de wereldtop halen en Boilesen heeft alles om inderdaad een hele grote te worden.
De rest dik je geloof ik aan. Ik weet niet exact meer wat ik over Anita heb gezegd met Chelsea. Volgens mij dat hij wel een goede middenvelder kan zijn. vd Heijden nooit een wereldtalent genoemd, alleen dat hij op dat moment het grootste talent van Ajax was. Helaas niet waargemaakt, dat kan. Lijkt me dat je niet kan voorspellen hoe iemand zijn carriere verloopt. Verhoeven is voor de Eredivisie inderdaad een behoorlijke keeper.
Nee hoor, ik bewaar niks. Maar ik kan wel dingen onthouden. 
Verhoeven een behoorlijke keeper voor de Eredivisie? (ik kan nu een aantal smileys uit gaan zoeken.
).
Ik zou wat voorzichtiger zijn met dit soort uitspraken. Hoewel het wel mag hoor met het enthousiasme wat je voor een club hebt. Maar dan moet je ook niet vreemd opkijken als je er een paar x goed naast zit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Dat Cruijff dom lult is ook niet iets wat ik onder stoelen of banken steek. Bovendien ligt dat er nogal dik bovenop natuurlijk. Maar dat wil verder niet zeggen dat ik een antipathie tegen hem heb of zoiets.
Dat geloof ik meteen. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dat anders interpreteren.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Jawel joh. Gewoon na de winter eens een datum zoeken. VI begint weer eind januari, dat is nog een 1,5 maand verderop. Laat hem zelf lekker de datum kiezen. Sowieso is hij hard nodig voor VI Oranje komende zomer.
Lijkt me inderdaad verstandig om kort na een burn out meteen weer VI Oranje te doen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3881 stemmen
Alsof je gelijk anti-Wilders bent omdat je hun 'agenda' bespottelijk vindt. Het is lang niet zo zwart/wit namelijk.
Niet als je zijn agenda bespottelijk vindt maar als je hem er dan consequent dom bij noemt en zijn adjudanten gigantische kneuzen noemt ligt dat gevaar wel op de loer vermoed ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat geloof ik meteen. Maar kan me wel voorstellen dat mensen dat anders interpreteren.
Logisch. Want het komt hier structureel voor als kos iets negatiefs over Ajax zegt hij gelijk voor basher uitgemaakt wordt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar Kos basht daadwerkelijk structureel 
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, ik bewaar niks. Maar ik kan wel dingen onthouden. 
Verhoeven een behoorlijke keeper voor de Eredivisie? (ik kan nu een aantal smileys uit gaan zoeken.
).
Ik zou wat voorzichtiger zijn met dit soort uitspraken. Hoewel het wel mag hoor met het enthousiasme wat je voor een club hebt. Maar dan moet je ook niet vreemd opkijken als je er een paar x goed naast zit.
Verhoeven is inderdaad een behoorlijke keeper, zeker nu hij afgetraind is. Doet niet onder voor een stel keepers denk ik. Niet dat hij tot de betere keepers behoort overigens.
En ik ben inderdaad enthousiast. Soms misschien TE. Dat is een zwakte van mij 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vind ik niet. Doet Ajax iets goeds (wat zelden voorkomt) zegt ie dat ook gewoon. Geen bashen imho.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vind ik niet. Doet Ajax iets goeds (wat zelden voorkomt) zegt ie dat ook gewoon. Geen bashen imho.
gimmeshelter
-
- 2 berichten
- 445 stemmen
Benifca heeft ook nog niet verloren
Buffon 
Aangezien Manchester City gister verloor is Juventus de enige Europese club die nog niet verloren heeft. Geweldig. Zeker als je naar het afgelopen drama seizoen kijkt. Alle credits voor Conte. Elia mocht de 2e helft zijn minuten pakken. Stekelenburg keepte een goede wedstrijd maar maakte een behoorlijke blunder bij de gelijkmaker. Niet dat ik het erg vond
.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Benifca heeft ook nog niet verloren
Ik doelde op de vier grote competities in Europa 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Eriksen gaat inderdaad de wereldtop halen
(...)
Lijkt me dat je niet kan voorspellen hoe iemand zijn carriere verloopt.
Doe het dan ook niet 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.