- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
We kunnen natuurlijk ook een wedje leggen wie er gaat winnen.
Dan ga ik wel voor Portugal en zet een tientje in, iedereen is welkom.
Kijken wie er durft. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Doe ik:
(van Wiki, geactualiseerd tot feb 2010, dus hij heeft er al meer)
1 Pauleta 47
2 Eusébio 41
3 Cristiano Ronaldo 32
4 Luís Figo 32
5 Nuno Gomes 29
6 Rui Costa 26
7 João Vieira Pinto 23
8 Nené 22
9 Simão Sabrosa 22
10 Hélder Postiga 17
Lekker selectief weer he??
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
We kunnen natuurlijk ook een wedje leggen wie er gaat winnen.
Dan ga ik wel voor Portugal en zet een tientje in, iedereen is welkom.
Kijken wie er durft.
Gewoon lekker 100 euro op Duitsland, 100 euro op Nederland en 100 euro op Spanje. Volgens mij staat Spanje 3,25 dus heb je 325 euro, 25 euro winst. Als Nederland wint heb je volgens mij gelijk 800 euro. Is makkelijk verdiend, maar dan moeten Duitsland, Nederland of Spanje kampioen worden.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Gewoon lekker 100 euro op Duitsland, 100 euro op Nederland en 100 euro op Spanje. Volgens mij staat Spanje 3,25 dus heb je 325 euro, 25 euro winst. Als Nederland wint heb je volgens mij gelijk 800 euro. Is makkelijk verdiend, maar dan moeten Duitsland, Nederland of Spanje kampioen worden.

zware loting belemmert kansen oranje | nusport.nl/ek2012 | Voor het laatste nieuws van elke sport
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Portugal onderschatten is dom, die hebben op de afgelopen 6 toernooien exact 1 keer een minder resultaat dan Nederland gehaald. Weliswaar een matige kwalificatie gehad, maar wel een paar topspelers met 1 absolute wereldster. Bovendien doen ze het in Nederland ouderwets in de broek voor Portugal, als die sluwe Portugezen dat uitspelen wordt het zwaar voor de westerburen. Nederland heeft daarbij een bijzonder slecht WK gespeeld, is als door een wonder weliswaar ver gekomen maar met goed of zelfs maar acceptabel voetbal had dat niets te maken.
Snap ook wel dat dutchtuga liever tegen Nederland speelt dan tegen Denemarken, een angstgegner (zoals Nederland weer liever tegen Denemarken speelt dan tegen Portugal). Uiteindelijk denk ik dat Nederland door gaat, maar dan moeten Sneijder en Robben wel 100% fit zijn. Het zal hoe dan ook een strijd voor plekkie 2 in de poule worden 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Maar hopen dat Maniche niet aan een laatste opleving gaat beginnen en aanwezig zal zijn op het EK.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
LOL wordt hier wel beseft dat de wedstrijd tegen Portugal waarschijnlijk de beslissingswedstrijd in de poule wordt? Kan Nederland met die druk om, ook in gedachte houdende de geschiedenis met Portugal? Ik kan je verzekeren dat in Portugal meer angst heerst jegens Duitsland en Denemarken, dat laatste gezien de recente resultaten, dan jegens de Hollanders.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Van Persie heeft z'n wekelijkse goaltje ook weer te pakken. Arsenal speelt goed maar Wigan is dramatisch. 0-4.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik zeg toch hoe het gaat lopen? Pin me er maar op vast; NL zal weinig last krijgen. Ik straal tussen al die pessimisten hier. Buiten een stevig lesje ''historische statistieken'', is er geen enkele reden om je ergens druk om te maken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik zeg toch hoe het gaat lopen? Pin me er maar op vast; NL zal weinig last krijgen. Ik straal tussen al die pessimisten hier. Buiten een stevig lesje ''historische statistieken'', is er geen enkele reden om je ergens druk om te maken.
Over kansloos gesproken. Wat een totalistische grootspraak. Siert een aantal gasten hier zeker niet. Overigens nooit een Marokkaan 'wedje leggen' horen zeggen. Waar haal je dat vandaan? Zeker alleen maar in Amsterdam voor de Ajax-wedstrijden?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wedden? Wedden?
De clou ontgaat me een beetje..
Evenals jouw onderschatting voor NL, dat staat mooi! Portugal gaat op een normale avond nooit winnen.
Ach, vorig jaar werd ik van alle kanten onder vuur genomen door de mensen om me heen omdat ik Nederland niet lager de de finale schatte. Werd voor gek verklaard; met half werk kwamen we er. Heb in het EK veel meer vertrouwen, dus geef me één reden om op dit moment anders te denken?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Buiten een stevig lesje ''historische statistieken'', is er geen enkele reden om je ergens druk om te maken.
Vergeet je niet de blessuregevoelige sterspelers, de smalte van de selectie, de recente dramatische resultaten en het al jaren gespeelde plezierloze afbraakvoetbal? Nederland is duidelijk over haar hoogtepunt heen, al heeft het nog toptalent dat het 1 a 2 toernooien vol kan houden, maar het blijft een dun lijntje.
PS lees en hoor ik nu dat Charkov een saaie stad is? Lijkt me juist een schitterende stad, veel cultuur, interessante geschiedenis, veel studenten, aangenaam zomerweer. Minste is eigenlijk nog het stadion, met de vermaledijde sintelbaan.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Zolang Braafheid eruit blijft
Meest droevige 'verdediger' die ik in jaren heb gezien, tegen Duitsland was schandalig.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Van de 10 wedstrijden eentje gewonnen. Als we het over 'normale' avonden hebben wint Portugal dus gewoon.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Blijf lekker in het verleden hangen en schat NL vooral niet hoog in. Spreek je dan wel weer Tuga 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
En blijf jij die lekker ontkennen. 17 juni, spreek je dan 
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
.
Praatjes vullen geen gaatjes, wat dat betreft weet je zeker dat je hetzelf niet bent?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zolang Braafheid eruit blijft
Meest droevige 'verdediger' die ik in jaren heb gezien, tegen Duitsland was schandalig.
Braafheid vs. Ronaldo 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ben weer terug van een weekje Kopenhagen en Malmö. Over de wedstrijd hebben we het maar niet, maar het was zeker een fijn tripje!
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ja, Chucky is ook wel iemand die voor ons allemaal spreekt he.... Pik er 1 iemand uit en projecteer daar alles op...
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Vergeet je niet de blessuregevoelige sterspelers, de smalte van de selectie, de recente dramatische resultaten en het al jaren gespeelde plezierloze afbraakvoetbal? Nederland is duidelijk over haar hoogtepunt heen, al heeft het nog toptalent dat het 1 a 2 toernooien vol kan houden, maar het blijft een dun lijntje.
PS lees en hoor ik nu dat Charkov een saaie stad is? Lijkt me juist een schitterende stad, veel cultuur, interessante geschiedenis, veel studenten, aangenaam zomerweer. Minste is eigenlijk nog het stadion, met de vermaledijde sintelbaan.
Dat is ons grootste probleem, dat de sterspelers fit blijven. Robben heeft vandaag 2x weer voor Bayern gescoord, dus hij lijkt weer op de weg terug. Van Persie is sowieso fit dit seizoen en de rest is even afwachten. Wel cruciaal dat ze allemaal erbij zijn, dan maakt Oranje een aardige kans.
De recente resultaten zeggen me niks. Zweden uit was voor Oranje niet belangrijk meer. En 2 oefenduels, ach. Liever nu de dip en op het EK weer pieken. Spanje heeft het nu ook.
Oranje is zeker niet over haar hoogtepunt heen. Sterker, de dragende spelers zijn nu allemaal 26-28 jaar oud, met een paar omlaag en een paar omhoog (bv van Bommel die 34 is). Lijkt me een heel aardige balans en al die spelers zijn nog steeds bepalende jongens bij hun clubs.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat ik vervolgens met een quote ontkracht. Vanwaar steeds die omwegen in je replieken? Irritante manier van het gelijk aan jouw kant proberen te behouden.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eigenlijk slaat het toch ook nergens op dat de hostende landen als groepshoofd worden geplaatst? Dan heeft Nederland dus voor niets een hoge rating gehaald, je naai jezelf er juist alleen maar mee.
Gaat natuurlijk erg afhangen of er een aantal cruciale spelers geblesseerd of fit zijn. Met allemaal fitte spelers is zelfs Duitsland te pakken.
En dan ook nog eens precies onze angstgegner loten. Die Portugeze ratten zijn gewoon heel moeilijk te bestrijden, dat hebben we in het verleden al gemerkt. Denemarken moet wel te pakken zijn, als we daar al over gaan twijfelen hebben we niks op het EK te zoeken.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Zucht, man man man. Nou, dan bedoel ik bijna helemaal niemand. Minus Chucky. Ben je echt zo stug?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Zucht, man man man. Nou, dan bedoel ik bijna helemaal niemand. Minus Chucky. Ben je echt zo stug?
Blijkbaar.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Die Portugeze ratten.
Dit soort dingen bedoel ik dus
. Oh oh oh wat een trauma... Portugal is die wedstrijd al volledig vergeten, maar hier zal die nog jaaaaren lang doorleven.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Wie zegt dat die antipathie komt door een potje van jaren terug? Portugal is gewoon een achterbakse ploeg vol met vervelende, nare persoonlijkheden die je allemaal graag een schop wil verkopen. Het is niet voor niets dat Portugal als team nooit functioneert; iedere speler daar vind zichzelf zo bijzonder belangrijk en heeft zoveel ego dat het nooit wat wordt. Technisch valt er weinig te klagen over die ploeg, maar gelukkig tellen andere zaken ook.
Snap je pogingen trouwens niet om alles van die gasten goed te praten. Je hebt toch wel door dat je dat niet zal lukken?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wie zegt dat die antipathie komt door een potje van jaren terug? Portugal is gewoon een achterbakse ploeg vol met vervelende, nare persoonlijkheden die je allemaal graag een schop wil verkopen. Het is niet voor niets dat Portugal als team nooit functioneert; iedere speler daar vind zichzelf zo bijzonder belangrijk en heeft zoveel ego dat het nooit wat wordt. Technisch valt er weinig te klagen over die ploeg, maar gelukkig tellen andere zaken ook.
Inderdaad, heb het geeneens over die "bewuste" wedstrijd waar dutchtuga waarschijnlijk op doelt. Heb gewoon een hekel aan het team, vind het allemaal ratten zoals ik al eerder zei dus.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.