- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Snap niet dat Dutchtuga niet doorheeft dat Portugal gewoon weinig sympathiek overkomt? Wij ontkennen kennelijk alles, maar kijk ook eens naar jezelf in dat geval
.
Ik zou ook achter Portugal staan, mocht het mijn roots betreffen. Maar voor een buitenstaander (irritante wedstrijd in het verleden daargelaten) is het gewoon geen ploeg die echt...sympathiek is, dus.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik weet niet of je het weet, maar Portugal is meer dan CR7. Ik had geen idee dat Danny, Meireles, Coentrao, Patricio, Martins, Moutinho, Rolando e.d. zichzelf ook zo belangrijk vonden? Leg uit?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Inderdaad, heb het geeneens over die "bewuste" wedstrijd waar dutchtuga waarschijnlijk op doelt. Heb gewoon een hekel aan het team, vind het allemaal ratten zoals ik al eerder zei dus.
Zulke totalitaire uitspraken zijn best wel eng. Laat jezelf eens nachecken.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Snap niet dat Dutchtuga niet doorheeft dat Portugal gewoon weinig sympathiek overkomt? Wij ontkennen kennelijk alles, maar kijk ook eens naar jezelf in dat geval
.
Ik zou ook achter Portugal staan, mocht het mijn roots betreffen. Maar voor een buitenstaander (irritante wedstrijd in het verleden daargelaten) is het gewoon geen ploeg die echt...sympathiek is, dus.
Kan me voorstellen dat Ronaldo onsympathiek overkomt, maar het lijkt hier wel alsof hij als norm wordt gezien. Slaat uiteraard nergens op.
Verder reageer ik hier vooral op enge uitspraken vanuit NL-kamp. Nergens zit ik mensen voor ratten o.i.d. uit te maken, maar probeer ik vooral wat tegengas te geven. Als Portugees zijnde is het best een bron van ergernis af en toe, dit topic.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik heb niet veel tegen Portugezen, maar ik erger me wel aan hun theatergedrag. Ze gaan heel snel liggen als ze een tikje krijgen. Meestal heb je maar een of twee van zulke spelers rondlopen in een team, maar bij Portugal doet heel het team mee.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Die tijden zijn ook wel veranderd. Het Portugese elftal is behoorlijk verdeeld wat dat betreft, maar dat weet je pas als je genoeg wedstrijden hebt gezien. Ik vind Brazilië, Italië e.d. geen haar beter in dat opzicht, waardoor ik dus snel de conclusie trek dat de antipathie door die ene bewuste wedstrijd komt en de meerdere uitschakelingen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die tijden zijn ook wel veranderd. Het Portugese elftal is behoorlijk verdeeld wat dat betreft, maar dat weet je pas als je genoeg wedstrijden hebt gezien. Ik vind Brazilië, Italië e.d. geen haar beter in dat opzicht, waardoor ik dus snel de conclusie trek dat de antipathie door die ene bewuste wedstrijd komt en de meerdere uitschakelingen.
Is het ook wel volgens mij, anti-Portugal tendens is toen pas ontstaan. Bij vrienden van me ook, maar die onderschrijven dat het door die wedstrijd komt. Al is Heitinga er destijds verantwoordelijk voor geweest dat het uit de hand liep. Was na die idoot Boulahrouz een wonder dat Portugal nog fair was.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Heb altijd al een hekel gehad aan Portugal. Evenals aan Frankrijk, Italië, Spanje...etc 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Inderdaad, maar dat schaapgedrag is sindsdien gewoon niet meer te stoppen. Het is hot om Portugal een ploeg vol ratten te noemen. Anti-gedrag, gedrag van het laagste soort, maar als mensen zich er beter door gaan voelen, mij best. Heb er zelf ook weleens last van, maar dat systematische hier is de overtreffende trap.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Heb altijd al een hekel gehad aan Portugal. Evenals aan Frankrijk, Italië, Spanje...etc
Vergeet Duitsland niet 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Vergeet Duitsland niet
. Team zelf is ook een stuk... leuker? dan die andere landen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Ik weet niet of je het weet, maar Portugal is meer dan CR7. Ik had geen idee dat Danny, Meireles, Coentrao, Patricio, Martins, Moutinho, Rolando e.d. zichzelf ook zo belangrijk vonden? Leg uit?
Waarom noem je nou geen namen als Nani en Pepe op? Spelers waarbij het ook niet gek is dat niet Portugezen hen uitkotsen.
Portugezen zijn gewoon toneelspelers, duikelaars en aanstellers. Achterbaks. En ik doel dus op voetballers, niet gewone mensen voor je je beledigd voelt.
Verder ligt het gewoon aan de ploeg. Het Frankrijk van Zidane vond ik altijd wel mooi, nu heb ik echt een hekel aan Frankrijk, puur door die ploeg. Duitsland is weer andersom. Jaren terug een ranzige bende, nu heb ik er nog wel respect voor door de spelers en het spel. Niet dat ik ze succes gun, maar zo achterbaks en naar zijn ze niet meer. Portugal is al 10 jaar hetzelfde. Eerst de generatie Figo, nu de generatie Ronaldo. Bah.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Maar Berlijn wordt door de mensen daar zelf dan ook los gezien van de rest van Duitsland.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar Berlijn wordt door de mensen daar zelf dan ook los gezien van de rest van Duitsland.
Maar toch..
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Waarom noem je nou geen namen als Nani en Pepe op? Spelers waarbij het ook niet gek is dat niet Portugezen hen uitkotsen.
Portugezen zijn gewoon toneelspelers, duikelaars en aanstellers. Achterbaks. En ik doel dus op voetballers, niet gewone mensen voor je je beledigd voelt.
Verder ligt het gewoon aan de ploeg. Het Frankrijk van Zidane vond ik altijd wel mooi, nu heb ik echt een hekel aan Frankrijk, puur door die ploeg. Duitsland is weer andersom. Jaren terug een ranzige bende, nu heb ik er nog wel respect voor door de spelers en het spel. Niet dat ik ze succes gun, maar zo achterbaks en naar zijn ze niet meer. Portugal is al 10 jaar hetzelfde. Eerst de generatie Figo, nu de generatie Ronaldo. Bah.
Ik heb het gevoel dat wanneer jij voetballer was geweest je je precies zo zou gedragen. Een speler met zoveel wrok en antipathie kan denk ik niet anders.
Ik ga voor even niet meer in op berichten met teksten als 'zij zijn gewoon dit of zij zijn gewoon dat'.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat zou een CL-loting Ajax-Benfica overigens fijn zijn 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3877 stemmen
Over duidelijke rode kaarten gesproken. Vermoed dat Ajax nu afstevent op grote score (5-0 of meer).
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Je kan natuurlijk niet zeggen dat alle Portugese voetballers toneelspelers zijn, dat is gewoon generaliseren. Maar het anti-gedrag tegen Portugal komt natuurlijk ook door de (recente) uitschakelingen van Oranje tegen Portugal.
Pff, hoe slecht kan je verdedigen zeg en Vermeer ziet er weer niet goed uit. Hoe kan je tegen 10 man van Excelsior in hemelsnaam een tegentreffer krijgen?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Wat is Ajax weer slecht zeg. Velen zullen wel vinden van niet, omdat men 80% balbezit heeft ofzo, maar meer dan oeverloos getik is het niet. Tempo ligt veel te laag, elke tegenstoot is weer billenknijpen en veel gecreëerd wordt er niet. Roder kunnen rode kaarten niet zijn en Vermeer zag er weer niet goed uit.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Wat is Ajax weer slecht zeg. Velen zullen wel vinden van niet, omdat men 80% balbezit heeft ofzo, maar meer dan oeverloos getik is het niet. Tempo ligt veel te laag, elke tegenstoot is weer billenknijpen en veel gecreëerd wordt er niet. Roder kunnen rode kaarten niet zijn en Vermeer zag er weer niet goed uit.
Heb je ook gezien hoe verdedigend Excelsior speelde? Niet normaal was dat. Dan is het ook lastiger om kansen te creëren. Overigens zag Vermeer er wéér niet goed uit. Die bal mag er vanuit die hoek natuurlijk nooit in.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Hoe Excelsior speelt interesseert me vrij weinig. Ajax speelt gewoon laks, slap, nonchalant en zo verder.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3877 stemmen
Begon zowaar nog in een stuntje te geloven. Vooral bij Blind leek nog wel wat te halen. Jammer dat zo'n onterechte penalty wedstrijd beslist. Al moet ik toegeven dat ik in eerste instantie ook dacht dat het een overtreding was.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6112 stemmen
Wat een zoutloze pot weer, gatverdamme. Welgeteld één 'voetballend' doelpunt. Sulejmani het absolute dieptepunt.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Het was idd weer niet best. Het tempo lag veel te laag. Maar Excelsior speelde wel met 10 man achter de bal, maarja dat is hun goed recht. Verder hebben we broodnodig een echte spits nodig, want je ziet aan alles dat Lodeiro dat niet is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4733 stemmen
Zelden een groter effect van een trainerswissel gezien dan bij Club Brugge. Van Koster naar Daum. Van - bij wijlen - schitterend voetbal naar absoluut kutvoetbal. Van quasi-zekere overwinningen in extremis nog weg te geven naar winnen aan het einde met 1-0 en met wat geluk.
Ik keek toch liever naar het Brugge van 3 weken geleden. Ook al zorgde dat vaak voor frustraties door dom puntenverlies. Nu is de hele wedstrijd frustrerend en ga je - ondanks een overwinning - nog met een rotgevoel naar huis. Ben benieuwd wat dit zal geven tegen wat sterkere tegenstanders. Ik vrees het ergste.
Maar ach, wie weet is Daum aan het opbouwen naar de play-offs en komt het allemaal goed. 
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Ik hoor je ook alleen over Ajax als er wat te mekkeren valt. Het was niet best nee, maar dat weten we zelf ook wel
Probeer is een keer het positieve uit een wedstrijd te halen ipv het oeverloze gezeik
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Het was idd weer niet best. Het tempo lag veel te laag. Maar Excelsior speelde wel met 10 man achter de bal, maarja dat is hun goed recht. Verder hebben we broodnodig een echte spits nodig, want je ziet aan alles dat Lodeiro dat niet is.
Hij heeft wel een prachtige vrije trap!
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4099 stemmen
Lodeiro is niet goed als spits nee, maar een meer dan prima middenvelder. Jammer dat hij zoveel geblesseerd is geweest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.