• 16.123 nieuwsartikelen
  • 179.453 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.346 acteurs
  • 199.424 gebruikers
  • 9.402.536 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Vond jij Griekenland favoriet voor het WK 2006, omdat zij 2 jaar eerder Europees kampioen werden? Je hebt weleens landen die onverdiend en met veel geluk in de finale komen, Nederland is daar een van geweest in 2010. Kan gebeuren, is verder geen maatstaf voor het EK straks. Nederland overtuigt me amper. Tegen Duitsland was een mooi bewijs.

Portugal en Nederland zijn beide outsiders. Wedstrijd zal 50/50 zijn en beslissend worden voor de 2e plek.

Ik heb het al voorspeld, als Nederland wint van de Duitsers waren zij favoriet geweest, als Nederland zou verliezen van de Duitsers kan Oranje er opeens niks van. Ga lekker een oefenduel serieus nemen. Er staat niks voor niks OEFENduel, dus het gaat nergens over.

En hoe kan je nou Griekeland met Nederland vergelijken? Nederland staat er elk toernooi en komt elk toernooi redelijk ver. Ook heeft Nederland niet zomaar spelers, maar wereldtop spelers, wat Griekenland niet had.

En hoe is Nederland met veel geluk in de finale gekomen? De enige wedstrijd waar je geluk bij hebt gehad is Brazilië geweest. De rest heb je het gewoon zelf afgedwongen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

Hoezo? Tegen Bosnië lieten we toch zien best als team te kunnen opereren in een wedstrijd die ertoe doet. Het is er, nu nog het perfectioneren ervan. Beetje stom (vooral naïef) om een land nu al af te schrijven, een half jaar voor een EK, terwijl je weet dat er potentie zit in een elftal.

Een België heeft ook potentie, elk land heeft wel potentie. Maar als ik de laatste jaren en nu Portugal zie, geef ik hun geen kans. In een jaar kan veel veranderen, maar ik zeg het zoals ik het nu zie.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Een België heeft ook potentie, elk land heeft wel potentie. Maar als ik de laatste jaren en nu Portugal zie, geef ik hun geen kans. In een jaar kan veel veranderen, maar ik zeg het zoals ik het nu zie.

Denk dat een team met Ronaldo, Nani, Pepe, Coentrao e.d. meer groetpotentieel heeft dan wat er in België rondloopt. Ben je nu echt zo blind? Is het het nationalisme wat de hand overneemt hier, want in dat geval is het echt onmogelijk discussiëren met je.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

dutchtuga schreef:

Je hebt weleens landen die onverdiend en met veel geluk in de finale komen, Nederland is daar een van geweest in 2010.

En waarom dan? Ze hebben geen wedstrijd onverdiend gewonnen en waren alle wedstrijden beter, op een helftje tegen Brazilië na, die eigenlijk ook maar 1 kans creëerden en een schot van Kaka. Nederland stond tactisch prima en haalde verdiend de finale.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Denk dat een team met Ronaldo, Nani, Pepe, Coentrao e.d. meer groetpotentieel heeft dan wat er in België rondloopt. Ben je nu echt zo blind? Is het het nationalisme wat de hand overneemt hier, want in dat geval is het echt onmogelijk discussiëren met je.

Ja, maar ik zie niet gebeuren dat het snel een team wordt. Dat doe je niet een half jaartje. Tuurlijk zijn die spelers geweldig (behalve Pepe), maar in Portugal laten zij het nooit zien. Misschien dat het over 3 jaar wel een hechtteam is waar de potentie uitkomt, maar dat gaat gewoon in 2012 niet gebeuren.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

En waarom dan? Ze hebben geen wedstrijd onverdiend gewonnen en waren alle wedstrijden beter, op een helftje tegen Brazilië na, die eigenlijk ook maar 1 kans creëerden en een schot van Kaka. Nederland stond tactisch prima en haalde verdiend de finale.

Maar als je kijkt naar teams die op het WK rondliepen dan had Duitsland gewoon in de finale moeten staan. Een team waar ik daadwerkelijk van onder de indruk was en een kampioensuitstraling had. De finale had ik eigenlijk al aanschouwd in de halve finale, wanneer de twee beste teams tegenover elkaar stonden.

Ik wil de prestaties van NL hier niet devalueren, de finale was een mooie prestatie, maar hoe er af en toe over Portugal wordt gesproken is echt tenenkrommend beschamend en even idioot als de extreme ophemeling van Nederland. Hoe kan je nu zeggen dat Portugal helemaal niets voorstelt?? Dat neigt gewoon heel erg naar ontkenning, ter onderdrukking van angstgevoelens.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Het was allemaal behalve overtuigend en met onhollands voetbal, als er druk word gezet tegen oranje ga je gewoon de pietebrug op, we zullen wel zien van de zomer, ik vrees het ergste.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Nederland moet de slag op het middenveld winnen van Portugal. Ik ben niet echt onder de indruk van het Portugeze middenveld. Achterin is Portugal wel wat sterker.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha wat een verzuurd mannetje is die dutchtuga. Lekker dat anti Nederland gedrag. Ga dan lekker in Portugal wonen.

Nederland heeft heel verdiend de finale behaald. Enige echt lastige helft was de 1e tegen Brazilie, maar zoveel uitgespeelde kansen had Brazilie niet. En als je na de rust zo'n comeback kan maken dan verdien je het.

Maar laat dutchtuga nog lekker blij zijn met een gewonnen potje tegen Bosnie waar hij alles op baseert. Overigens stond het in de 2e wedstrijd na een uur nog maar 3-2, dus zo enorm hadden ze er echt geen afstand van genomen.

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Het was allemaal behalve overtuigend en met onhollands voetbal, als er druk word gezet tegen oranje ga je gewoon de pietebrug op, we zullen wel zien van de zomer, ik vrees het ergste.

Misschien dat ze daarom zo ver kwamen - door het onhollandse voetbal. Wat voor kansen hebben ze weggegeven? De tegenstanders kwamer er amper aan te pas. Zelfs Spanje creëerde niks. Brazilië was voetballend een stuk sterker de 1e helft, maar dit resulteerde ook niet in kansen. Uruguay had een blunder van Stekelenburg nodig.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nederland moet de slag op het middenveld winnen van Portugal. Ik ben niet echt onder de indruk van het Portugeze middenveld. Achterin is Portugal wel wat sterker.

Portugal heeft achterin grote namen lopen, maar hebben in de kwalificatie veel doelpunten tegen gekregen. Ik denk ook dat Carvalho niet speelt een groot gemis is, een geweldige verdediger. Pepe is ook sterk, maar gestoord.

Een middenveld met Sneijder, van Bommel en de Jong is sterk dan een middenveld met Meireless, Danny en Moutinho.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ja, maar ik zie niet gebeuren dat het snel een team wordt. Dat doe je niet een half jaartje. Tuurlijk zijn die spelers geweldig (behalve Pepe), maar in Portugal laten zij het nooit zien. Misschien dat het over 3 jaar wel een hechtteam is waar de potentie uitkomt, maar dat gaat gewoon in 2012 niet gebeuren.

Natuurlijk doe je dat wel in een half jaartje. Voordeel is dat Portugal deze poule in gaat zonder gevoelens van onderschatting, iets wat ze al vaker de kop heeft gekost (zie de kwalificatie).

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Maar als je kijkt naar teams die op het WK rondliepen dan had Duitsland gewoon in de finale moeten staan. Een team waar ik daadwerkelijk van onder de indruk was en een kampioensuitstraling had. De finale had ik eigenlijk al aanschouwd in de halve finale, wanneer de twee beste teams tegenover elkaar stonden.

Ik wil de prestaties van NL hier niet devalueren, de finale was een mooie prestatie, maar hoe er af en toe over Portugal wordt gesproken is echt tenenkrommend beschamend en even idioot als de extreme ophemeling van Nederland. Hoe kan je nu zeggen dat Portugal helemaal niets voorstelt?? Dat neigt gewoon heel erg naar ontkenning, ter onderdrukking van angstgevoelens.

Nee, jij bent serieus te nemen met je overdreven ophemelende gedrag over Portugal dat al jaren geen hol meer heeft gepresteerd. Maar omdat Ronaldo daar zit zal het wel zogenaamd een geweldige ploeg zijn ofzo? Portugal heeft, nogmaals, een paar goede spelers maar is een waardeloos team. Als je al tegen Ijsland en Noorwegen de nodige goals slikt, dan valt het met de klasse ook nog wel mee. Eigenlijk heeft Portugal al sinds 2006 geen enkele aansprekende overwinning meer geboekt buiten hier en daar een oefenpotje.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Wij hadden nog maar moeten zien of de moffen de halve finale had gehaald als het gewoon zoals het had gehoord 2-2 had gestaan tegen Engeland.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Natuurlijk doe je dat wel in een half jaartje. Voordeel is dat Portugal deze poule in gaat zonder gevoelens van onderschatting, iets wat ze al vaker de kop heeft gekost (zie de kwalificatie).

Ja tuurlijk, iets wat Portugal in geen jaren lukt doet het nu in een half jaartje.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Wat is daar een voordeel aan? Dat zal geen enkel land doen in die groep. Dus daar haal je geen voordeel mee uit. Uiteindelijk moet je er gewoon als ploeg staan en goed genoeg zijn om de nodige goals te maken. Twee punten waar Portugal regelmatig op faalt. Het zegt genoeg dat B spitsen als Gomez, Pauleta en Postiga jarenlang voor Portugal mochten spelen.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha wat een verzuurd mannetje is die dutchtuga. Lekker dat anti Nederland gedrag. Ga dan lekker in Portugal wonen.

Nederland heeft heel verdiend de finale behaald. Enige echt lastige helft was de 1e tegen Brazilie, maar zoveel uitgespeelde kansen had Brazilie niet. En als je na de rust zo'n comeback kan maken dan verdien je het.

Maar laat dutchtuga nog lekker blij zijn met een gewonnen potje tegen Bosnie waar hij alles op baseert. Overigens stond het in de 2e wedstrijd na een uur nog maar 3-2, dus zo enorm hadden ze er echt geen afstand van genomen.

Wat een onzin weer Het anti-gedrag komt hier echt allemaal van het Nederlandse kamp. De blindheid is nu echt compleet. Laat maar zitten ook.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Misschien dat ze daarom zo ver kwamen - door het onhollandse voetbal..

Dat staat vast ik verheug me er niet nog een keer op eerlijk gezegd, waren wedstrijden bij waar ik gewoon in slaap viel maar moet dan ook wel eerlijk bekennen dat over het gehele WK niet veel te beleven was op 2 a 3 potjes na.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

Silva zal waarschijnlijk nooit meer voetballen - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Dit vind ik wel weer heel triest nieuws. Sterkte jongen!

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Wat is daar een voordeel aan? Dat zal geen enkel land doen in die groep. Dus daar haal je geen voordeel mee uit. Uiteindelijk moet je er gewoon als ploeg staan en goed genoeg zijn om de nodige goals te maken. Twee punten waar Portugal regelmatig op faalt. Het zegt genoeg dat B spitsen als Gomez, Pauleta en Postiga jarenlang voor Portugal mochten spelen.

Portugal heeft wel meer scorend vermogen. Het is overigens Gomes en die komt, net als Postiga, nog steeds uit voor Portugal.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Wat een onzin weer Het anti-gedrag komt hier echt allemaal van het Nederlandse kamp. De blindheid is nu echt compleet. Laat maar zitten ook.

Ik vind het ook respectloos om te zeggen dat Nederland alleen maar geluk heeft gehad in 2010 en dat dan vergelijken met Griekenland. Even een feitje, geluk dwing je af en geen een ploeg wint een WK of EK zonder geluk, dat is onmogelijk. Nederland heeft die geluk gehad met de 1-1 van Sneijder tegen Brazil en Spanje heeft dat geluk gehad met die bal van Robben.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

De groeten dan

Niemand zit verder op je blinde visie over Portugal te wachten hoor. Jij doet enorme moeite om alles van Nederland maar omlaag te praten, ook al is er de laatste jaren alle reden geweest om ze te prijzen.WK finale, nr 2 van de Fifa lijst, bijna nooit een nederlaag, een hecht collectief, middenveld en aanval dat echt absolute top is...maar dan moet ene dutchtuga roepen dat de finale halen onverdiend is. En dat Portugal niet Oranje, maar Denemarken vreest. Boehoe.

stfuympos

• 13364 berichten
  • 731 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

. Sterke jongen!

Sterkte.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Portugal heeft wel meer scorend vermogen. Het is overigens Gomes en die komt, net als Postiga, nog steeds uit voor Portugal.

Ik weet wel wie er nog wel en niet spelen voor Portugal hoor.

En veel meer scorend vermogen is er niet. Ronaldo ja, maar hij scoort bijna nooit voor Portugal. En helemaal niet in topaffiches.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

De groeten dan

Niemand zit verder op je blinde visie over Portugal te wachten hoor. Jij doet enorme moeite om alles van Nederland maar omlaag te praten, ook al is er de laatste jaren alle reden geweest om ze te prijzen.WK finale, nr 2 van de Fifa lijst, bijna nooit een nederlaag, een hecht collectief, middenveld en aanval dat echt absolute top is...maar dan moet ene dutchtuga roepen dat de finale halen onverdiend is. En dat Portugal niet Oranje, maar Denemarken vreest. Boehoe.

Net als dat er genoeg reden ook is om Portugal niet te hoeven bestempelen als 'stelt niks voor'. Iedereen met een beetje intelligentie weet dat dat uitspraken zijn voor de domme.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik weet wel wie er nog wel en niet spelen voor Portugal hoor.

En veel meer scorend vermogen is er niet. Ronaldo ja, maar hij scoort bijna nooit voor Portugal. En helemaal niet in topaffiches.

Hij klimt toch aardig in het topscorerslijstje ooit. Maar ik begrijp wel dat je daar nooit naar hebt gekeken en je meningen enkel baseert op anti-gevoelens...

Nicolage Rico

• 20225 berichten
  • 2375 stemmen

Chucky92 schreef:

Portugal heeft achterin grote namen lopen, maar hebben in de kwalificatie veel doelpunten tegen gekregen. Ik denk ook dat Carvalho niet speelt een groot gemis is, een geweldige verdediger. Pepe is ook sterk, maar gestoord.

Komt vooral dat Nederland normaliter de bal heeft en het middenveld met de Jong en Bommel veel opvangt. Dat heeft Portugal een stuk minder.

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Hij klimt toch aardig in het topscorerslijstje ooit. Maar ik begrijp wel dat je daar nooit naar hebt gekeken en je meningen enkel baseert op anti-gevoelens...

Vent, kijk gewoon naar de statistieken:

Cristiano Ronaldo - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

1 vriendschappelijke goal tegen Argentinie en daarvoor was Oranje 2004 de laatste toptegenstander waar hij tegen scoorde. Cijfers liegen niet, jij wel.

Maar tegen Ijsland, Luxemburg en Cyprus was hij op schot, klasse!

The Oceanic Six

• 60513 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Net als dat er genoeg reden ook is om Portugal niet te hoeven bestempelen als 'stelt niks voor'. Iedereen met een beetje intelligentie weet dat dat uitspraken zijn voor de domme.

Dat maak jij ervan, dat zegt helemaal niemand hier. Maar gezien de prestaties is Portugal een subtopper, meer niet.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat maak jij ervan, dat zegt helemaal niemand hier. Maar gezien de prestaties is Portugal een subtopper, meer niet.

Uhhh:

Chucky92 schreef:

Portugal steld niks voor

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.