- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
afgeslacht door Duitsland
Die wedstrijd heeft niets te maken met de wedstrijd in juni 2012.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

Het kon niet slechter, met geluk van Denemarken gewonnen op het WK afgeslacht door Duitsland en over Portugal hoef ik het niet eens te hebben, dat word eerder verliezen dan winnen en met wat geluk een gelijk spel.
Fijne zomer alvast iedereen.
Het kon zoals ik al zei, bijna niet beter. Had alleen liever Denemarken niet gehad. Duitsland in de poul betekend dat de weg naar de finale vrij is, en die Portugezen kunnen er niks van.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Portugal winnen wij gewoon, ben ik overtuigd van. Denemarken winnen wij ook, .
Maar goed als Oranje helemaal fit is heb je een kans maar ook alleen dan.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Als Oranje fit is, vind ik ze kwalitatief beter dan Portugal. Maar er komen meer dingen kijken bij zo'n wedstrijd.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Die wedstrijd heeft niets te maken met de wedstrijd in juni 2012.
Maar laat we hopen dat ik het fout heb merk alweer dat we ons Europees kampioen waren.
HET HELE WK WAS SLECHT VAN ORANJE. (op een helfje na tegen Brasil)
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Maar goed als Oranje helemaal fit is heb je een kans maar ook alleen dan.
Ja tuurlijk, als Nederland wint is het altijd geluk maar als Nederland verliest kunnen zij er niks van, stom gelul. Uruguay beschouw ik trouwens ook als een topland. En naast dat is de kwalificatie naar het WK foutloos en EK bijna foutloos verlopen, maar dat wordt altijd maar gebagataliseerd. Maar als Nederland een keer (met een half B elftal) tegen Duitsland speelt vriendschappelijk en verliezen kan Oranje er niks van. Niks geluk trouwens, geluk dwing je af.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Maar laat we hopen dat ik het fout heb merk alweer dat we ons Europees kampioen waren.
Probeer jij grappig te zijn? Dat lukt namelijk niet. Nederland is zo slecht dat zij in de WK finale staan en bijna winnen, lul niet zo stom.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Probeer jij grappig te zijn? Dat lukt namelijk niet. Nederland is zo slecht dat zij in de WK finale staan en bijna winnen, lul niet zo stom.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3287 stemmen
Krul was weer even trending topic. Dat lijkt elke week te gebeuren. Als ik de Twitters mag geloven wordt Krul een van de beste doelmannen van de PL. Ook Vorm kan op veel lof rekenen. Goed nieuws dus.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik word helemaal gek van die mensen die de prestaties en Oranje naar beneden praten. Elk land zou dolgraag een Sneijder, de Jong, Robben of van Persie in het team hebben. En als je slecht bent kan je gewoon niet in een WK finale komen, dat is bijna niet te doen. In Duitsland weten zij hun helden wel te waarderen, in Nederland wordt alleen maar gekankerd op onze spelers. Als Nederland verliest zijn zij waardeloos en als Nederland wint hebben zij geluk. Flikker toch op naar België anders...
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ik vind dit soort opmerkingen zo achterlijk.
Je bent op de hoogte dat Robben, Afellay, v/d Vaart en van Persie niet speelden en Sneijder niet fit was? Dat zijnzo'n beetje de 5 beste spelers.
Nederland heeft geen echte goede wedstrijden gehad, maar bij vlagen wel goed gevoebald (2e helft Brazilië, fases tegen Uruguay en nog een paar vlagen). Daarnaast kun je je afvragen wat goed voetbal is; Nederland heeft amper wat weggegeven, zelfs niet tegen Spanje, de wereldkampioen. Het elftal stond goed, maar combinaties bleven - op uitzonderingen na - uit.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Krul was weer even trending topic. Dat lijkt elke week te gebeuren. Als ik de Twitters mag geloven wordt Krul een van de beste doelmannen van de PL. Ook Vorm kan op veel lof rekenen. Goed nieuws dus.
Daar had van Breukelen gisteren bij P&W wel gelijk in. Nederland heeft helemaal geen keepersprobleem, als Stekelenburg geblesseerd raakt zet je zonder zorgen Vorm of Krul erin. Die staan er dan ook als het moeten.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor. Die eerste was wat spottend bedoeld en daarna praat ik gewoon over de waarheid. En daarna geef ik een prognose. Maar ik kom niet bloedserieus verkondigen dat ik Denemarken meer zou vrezen.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Nee ben een realist en ben bang dat het geluk nu over is voor oranje en dat gaan we van de zomer zien.
Eerder een pessimist; je benoemt alleen de minpunten (altijd).
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Geen realist, maar een extreme pessimist. Gaat nergens over.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Hij schijnt briljant te keepen. Ik lees 19 pogingen van Chelsea en de stand is slechts 0-1? Inclusief gestopte penalty van Krul. Zeer knap zeg.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Eerder een pessimist; je benoemt alleen de minpunten (altijd).
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Geen realist, maar een extreme pessimist. Gaat nergens over.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Wat zijn de pluspunten.
Alle tieten van de spelersvrouwen.
stfuympos
-
- 13364 berichten
- 731 stemmen
Alle tieten van de spelersvrouwen.
The Oceanic Six
-
- 60513 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, maar ik denk niet zwart wit. Dan analyseer ik de wedstrijd liever. Het Oranje van komend EK is een ander Oranje als tegen Duitsland een paar weken terug.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Coronel gooit Ajax vijftien jaar terug in de tijd - catenaccio.nl
Wat een prachtstuk. Eindelijk een objectief stukje over de Ajax. Ik raad iedereen die het een beetje boeit om het te lezen. Ook moet ik zeggen dat ik na het lezen van dit stuk een naar gevoel heb gekregen, laten we hopen dat het allemaal niet gebeurd.
En voor kos: Ik zei het je toch. Cruijff heeft de jeugdopleiding in 1985-1988 grondig hervormd. Niets voor niets dat er dan in de jaren 90 zoveel fantastische spelers doorstromen. Ik snap de mensen binnen Ajax dan ook niet. Cruijff of 4 anderen die nooit iets hebben bewezen in het voetbal. Dan wist ik het wel hoor...
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Coronel gooit Ajax vijftien jaar terug in de tijd - catenaccio.nl
Wat een prachtstuk. Eindelijk een objectief stukje over de Ajax. Ik raad iedereen die het een beetje boeit om het te lezen. Ook moet ik zeggen dat ik na het lezen van dit stuk een naar gevoel heb gekregen, laten we hopen dat het allemaal niet gebeurd.
En voor kos: Ik zei het je toch. Cruijff heeft de jeugdopleiding in 1985-1988 grondig hervormd. Niets voor niets dat er dan in de jaren 90 zoveel fantastische spelers doorstromen. Ik snap de mensen binnen Ajax dan ook niet. Cruijff of 4 anderen die nooit iets hebben bewezen in het voetbal. Dan wist ik het wel hoor...
Ik had gehoopt dat die Ajax soap nu even niet te spraken zou komen. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen

Ja hoor, omdat heel andere Oranje teams in het verleden moeite hadden met Portugal, dat toen veel beter was dan dat ze nu zijn, is Nederland nu de makkelijkste. Wat een opzichtig trollgedrag of je snapt echt niks van het spelletje. Kies maar.
Robben, Sneijder, van Persie etc....allemaal te doen, Krohn Dehli, Rommedahl, Bendner oei oei dat is wel andere koek. Zeg nou gewoon dat je Oranje haat en dat je ze daarom omlaag schrijft maar lul verder niet zo dom.
Ik zou het nog anders stellen, als je de laatste jaren constant al verliest van Denemarken, wat heb je dan tegen Duitsland en Nederland te zoeken? Maar blik vooral nog terug op potjes van ruim 5 jaar geleden, heel representatief.
Portugal heeft een aardige achterhoede en een paar goede spelers, maar het is een waardeloos team en laten ploegen die geen hecht team vormen nou vaak op het EK afgaan. Zie Frankrijk vorig WK nog. Je bent waarschijnlijk doodsbang dat je landje met dramaqueen Ronaldo keihard afgaat op het EK, maar je zit het nog stoer te verbloemen. Geeft niet hoor, gewoon volhouden.
Uiteindelijk bepalen statistieken niet je toernooi, maar de kwaliteiten van de spelers en de vorm van een hecht team. Daar halen wij een WK finale mee, ondanks dat de verdediging niet zo bijzonder is. En jullie? Helemaal niks. Altijd maar hopen dat Ronaldo zijn momentje heeft, die er bijna nooit komt. Ja, een keertje tegen Bosnie (!) en dan heel opzichtig hier proberen je gelijk te halen dat hij er wel staat als het moet
Oei oei oei jij snapt dus echt helemaal niets van voetbal he? Ik baseer me niet alleen op potjes van jaren geleden, maar op een spelstijl waar Nederland gewoon ERG veel moeite mee heeft, niet alleen Oranje, maar ook de clubteams. Het verbloemen ligt eerder bij jou dan bij mij. Hoevaak heb ik hier wel niet gelezen dat Portugal NL niet ligt, en nu stelt het ineens helemaal niets voor? Wat een onzin. Portugal heeft al jaren het probleem dat het niet als team fungeert, dat is niet iets van nu. Het EK is over een half jaar, genoeg tijd om een team klaar te stomen voor het echte werk.
Uh wie zei dat hij er nooit stond wanneer het moet? En wie stond er wanneer het moest? Wat een opportunisme weer zeg. Moeilijk discussiëren tegen zulke blindheid.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3877 stemmen
Vorm en Krul keepen op dit moment vermoed ik zelfs beide beter dan Stekelenburg
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Wat een gelul, inderdaad. Pfffff. Ik prefereer nog liever GTST.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vond jij Griekenland favoriet voor het WK 2006, omdat zij 2 jaar eerder Europees kampioen werden? Je hebt weleens landen die onverdiend en met veel geluk in de finale komen, Nederland is daar een van geweest in 2010. Kan gebeuren, is verder geen maatstaf voor het EK straks. Nederland overtuigt me amper. Tegen Duitsland was een mooi bewijs.
Portugal en Nederland zijn beide outsiders. Wedstrijd zal 50/50 zijn en beslissend worden voor de 2e plek.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik had gehoopt dat die Ajax soap nu even niet te spraken zou komen.
Je hoeft het niet te lezen hoor
Maar ik vond dat ik dit artikel hierop moest plaatsen. Het is daarnaast eindelijk een objectief en ook nog interessant artikel. Je doet er maar mee wat je ermee wil doen 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Oei oei oei jij snapt dus echt helemaal niets van voetbal he? Ik baseer me niet alleen op potjes van jaren geleden, maar op een spelstijl waar Nederland gewoon ERG veel moeite mee heeft, niet alleen Oranje, maar ook de clubteams. Het verbloemen ligt eerder bij jou dan bij mij. Hoevaak heb ik hier wel niet gelezen dat Portugal NL niet ligt, en nu stelt het ineens helemaal niets voor? Wat een onzin. Portugal heeft al jaren het probleem dat het niet als team fungeert, dat is niet iets van nu. Het EK is over een half jaar, genoeg tijd om een team klaar te stomen voor het echte werk.
Uh wie zei dat hij er nooit stond wanneer het moet? En wie stond er wanneer het moest? Wat een opportunisme weer zeg. Moeilijk discussiëren tegen zulke blindheid.
Waarom zou het wel lukken om in een half jaar een hecht team te smeden, terwijl dat het de laatste jaren niet gelukt is? Lijkt mij vrij onmogelijk.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hoezo? Tegen Bosnië lieten we toch zien best als team te kunnen opereren in een wedstrijd die ertoe doet. Het is er, nu nog het perfectioneren ervan. Beetje stom (vooral naïef) om een land nu al af te schrijven, een half jaar voor een EK, terwijl je weet dat er potentie zit in een elftal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.