- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27523 berichten
- 4097 stemmen
Dat Portugal zomaar zal winnen is natuurlijk onzin maar dat Nederland de Portugezen even oprolt is minstens even grote onzin. Laten het er op houden dat onze backs met weinig plezier zullen uitkijken om te spelen tegen Nani en Ronaldo.
Als vice-kampioen hoort Nederland op dit moment slechts twee ploegen te vrezen. Spanje en Duitsland. Angsthazen gedrag heb ik niet zo'n zin in. Dutchtuga als Portugees jammer genoeg ook niet hehe 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het waren wel de Wereldkampioen en de nr 2, daar hoeft niemand denigrerend over te doen. Misschien waren ze net over hun top, maar de prestaties blijft knap.
Spanje trof Italie ook dat toernooi en ging slechts na 0-0 en penalty's door
Eens. En begrijp me niet verkeerd, wil Nederland door hebben en ga ook gewoon met vrienden mee naar de kroeg. Op voetballend niveau zie ik Portugal niet snel winnen van Nederland maar het is eerder de manier van winnen de laatste keer. Nederland heeft gewoon moeite met die theatrale professionals. Daar vrees ik voor. Van mij mag Duitsland er ook wel uit, vind tegen Portugal of Nederland spelen toch leuker.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Haha tegen dergelijke blind - en onnozelheidvalt natuurlijk niet op te boksen

Hij is af en toe beslissend voor Man United en speelt af en toe leuk bij Portugal, daar houd het ook mee op.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Van...
blijf het raar vinden dat mensen Portugal zo hoog inschatten, een ploeg dat al jaren met moeite voetbalt.
Heb ze weinig zien spelen alleen twee keer tegen Bosnie. Uitstekende ploeg met meerdere spelers die het verschil kunnen maken.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Als vice-kampioen hoort Nederland op dit moment slechts twee ploegen te vrezen. Spanje en Duitsland. Angsthazen gedrag heb ik niet zo'n zin in. Dutchtuga als Portugees jammer genoeg ook niet hehe
Spanje vrees ik ook niet zozeer, 't zijn alleen de moffen die beter zijn als ons.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha tegen dergelijke blind - en onnozelheidvalt natuurlijk niet op te boksen
Laten we niet doen of Nani nou een constante factor is. Doet af en toe iets briljants, speelt ook zeker zo vaak slecht. Net een Elia dus, maar Nani heeft een hogere bovengrens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen

Hij is af en toe beslissend voor Man United en speelt af en toe leuk bij Portugal, daar houd het ook mee op.
Inderdaad is vergelijkbaar met een heel seizoen op de bank/tribune zitten bij Juve. Maar droom lekker door.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heb ze weinig zien spelen alleen twee keer tegen Bosnie. Uitstekende ploeg met meerdere spelers die het verschil kunnen maken.
Kunnen maken ja. Ze doen het alleen bijna nooit. En het is niet voor niets dat Portugal al 2 kwalificatiereeksen achter Denemarken is geeindigd en daardoor 2x play offs heeft gespeeld. Schijnbaar kunnen ze een B land als Denemarken niet eens aan.
Vertel eens, wat is de laatste aansprekende zege van Portugal op een eindtoernooi? Dan moet je alweer terug naar 2006, tegen Oranje helaas. En die avond was het geen voetbal, maar rugby. De meest gelukkige won.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Inderdaad is vergelijkbaar met een heel seizoen op de bank/tribune zitten bij Juve. Maar droom lekker door.
Dit is pas het eerste seizoen van Elia bij Juventus, daar kan jij hem toch niet op afrekenen? Vorige seizoenen en bij Oranje was die gewoon heel wisselvallig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van...
blijf het raar vinden dat mensen Portugal zo hoog inschatten, een ploeg dat al jaren met moeite voetbalt.
Nogh steeds het verlies van Figo. Het klinkt gek maar dat idee heb ik. En dat dachten we van Pauleta?
Het is ook niet dat ik Portugal voetballend beter vindt maar hebben wel andere kwaliteiten, zie de laatste wedstrijd tegen Portugal.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Eens. En begrijp me niet verkeerd, wil Nederland door hebben en ga ook gewoon met vrienden mee naar de kroeg. Op voetballend niveau zie ik Portugal niet snel winnen van Nederland maar het is eerder de manier van winnen de laatste keer. Nederland heeft gewoon moeite met die theatrale professionals. Daar vrees ik voor. Van mij mag Duitsland er ook wel uit, vind tegen Portugal of Nederland spelen toch leuker.
Ik snapte dat je het niet verkeerd bedoelde. Maar het was toen nog wel knap van Oranje. Ik vrees Portugal ook wel, maar dan vooral om wat jij zegt. Voetballend kunnen we hen zeker aan, maar zij zijn gewend om zich te gedragen als achterbakse ratten en zullen een wedstrijd volledig proberen te ontregelen. Maar uiteindelijk bepaald de klasse van een ploeg wel wie er wint. Dit is niet meer het goede Portugal van jaren terug met Figo, Rui Costa, Maniche, Pauleta en met een jonge Ronaldo die zich toen normaal normaler gedroeg.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Krul pakt de penalty van Lampard 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Dit is pas het eerste seizoen van Elia bij Juventus, daar kan jij hem toch niet op afrekenen? Vorige seizoenen en bij Oranje was die gewoon heel wisselvallig.
Dat ik hier nog serieus op in ga. Nani is één van de vier PL spelers die genomineerd is voor FIFA Ballon d’Or. Voor jouw begrip Nederlanders die op lijst staan zijn Van Persie, Sneijder en gestopte Van der Sar. Snap er ook niets van waarom Elia er niet tussen staat.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1491 stemmen
Wat is die Sideshow Bob daar aan het prutsen achterin bij Chelsea zeg.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat ik hier nog serieus op in ga. Nani is één van de vier PL spelers die genomineerd is voor FIFA Ballon d’Or. Voor jouw begrip Nederlanders die op lijst staan zijn Van Persie, Sneijder en gestopte Van der Sar. Snap er ook niets van waarom Elia er niet tussen staat.
Vergeet Elia zelf eens, maar Nani is wel een type Elia zoals ik hem beschreef. Alleen is Nani veel beter natuurlijk.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik heb toch nergens gezegt dat Elia net zo goed is als Nani. Ik bedoel een zelfde soort speler. En zulke lijsten neem ik nooit serieus.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3876 stemmen
Nani heeft vorig seizoen gewoon een uitstekend en constant seizoen gedraaid bij United dus zie het echt anders. Was daar bijna wekelijks de gevaarlijkste man. Zeker in belangrijke wedstrijden
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat valt wel mee, Nani wisselde goede met slechte wedstrijden af. Maar goed, boeit ook niet verder. Goede speler. Samen met Ronaldo het beste wapen van Portugal.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Slaat helemaal niet als een lul op een drumstel. Het spel van NL ligt PT goed. De statistieken zullen dat beamen. Het zijn die Scandinavische landen tegen wie het snel de verkeerde kant op kan gaan. Ja, ik ben dus banger voor Denemarken en zie NL als de makkelijkste tegenstander in deze poule.
Je gaat wel enorm af als Nederland Portugal alle hoeken van het veld laat zien hè. 
Probeer wat realistischer te blijven. Waarop baseer je je punt eigenlijk? Denemarken en Nederland proberen hetzelfde soort voetbal te spelen, alleen heeft Nederland daar de beste middelen voor.
Verklaar u nader.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Lol @ kritiek op dutchtuga. Nederland had geen slechtere tegenstanders kunnen trekken. Laat het nou beiden de tegenstanders zijn die mij nou niet echt liggen voor Oranje. Ook nog tegen Portugal, word lastig. Vooral nu je geen underdog meer bent. Ik denk Duitsland en Portugal door.
Alleen Portugal ligt Nederland niet. Duitsland normaliter wel hoor. Die proberen nota bene hetzelfde soort voetbal te spelen, net als Denemarken. Laatste keer dat Duitsland won van Nederland op een toernooi is alweer 21 jaar geleden.
Duitsland en Nederland - het is om het even, al heeft Duitsland een wat gebalanceerder elftal.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Robben, Sneijder, van Persie etc....allemaal te doen, Krohn Dehli, Rommedahl, Bendner oei oei dat is wel andere koek. Zeg nou gewoon dat je Oranje haat en dat je ze daarom omlaag schrijft maar lul verder niet zo dom.
Jij doet andersom precies hetzelfde.
Jullie zijn gewoon een trollstelletje. Lief hoor. 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Je gaat wel enorm af als Nederland Portugal alle hoeken van het veld laat zien hè. 
Probeer wat realistischer te blijven. Waarop baseer je je punt eigenlijk? Denemarken en Nederland proberen hetzelfde soort voetbal te spelen, alleen heeft Nederland daar de beste middelen voor.
Verklaar u nader.
Moet zeggen dat ik er ook wel af ga als Portugal Europees Kampioen wordt. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alleen Portugal ligt Nederland niet. Duitsland normaliter wel hoor. Die proberen nota bene hetzelfde soort voetbal te spelen, net als Denemarken. Laatste keer dat Duitsland won van Nederland op een toernooi is alweer 21 jaar geleden.
Duitsland en Nederland - het is om het even, al heeft Duitsland een wat gebalanceerder elftal.
True. Ik zie Duitsland er ook nog wel uit gaan. En resultaat halen tegen Duitsland zien ze ook wel zitten na die oefenpot laatst.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jij doet andersom precies hetzelfde.
Jullie zijn gewoon een trollstelletje. Lief hoor.
Onzin. Ik zeg nergens dat ik Denemarken meer vrees. Portugal zal ons veel meer weerstand kunnen bieden.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Portugal - Nederland wordt een 50/50 wedstrijd.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat denk ik ook. Wij meer kwaliteit, zij meer sluwheid. Alhoewel ik vind dat dit Oranje ook wel aardig volwassen is. En we zetten Boulahrouz gewoon op Ronaldo, dan zijn we daar ook vanaf.
stfuympos
-
- 13363 berichten
- 731 stemmen

Het kon niet slechter, met geluk van Denemarken gewonnen op het WK afgeslacht door Duitsland en over Portugal hoef ik het niet eens te hebben, dat word eerder verliezen dan winnen en met wat geluk een gelijk spel.
Fijne zomer alvast iedereen. 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen
Onzin. Ik zeg nergens dat ik Denemarken meer vrees. Portugal zal ons veel meer weerstand kunnen bieden.
Ik vind dit toch wel trollgedrag:
Denemarken lacht zich dood, ieder geval 1 duel die ze wel winnen.
Portugal heeft betere spelers, Denemarken een veel beter team. Portugal wordt 4e.
Gewoon winnen van de Denen en hopen dat Duitsland-Portugal 4-0 wordt ofzo. Dan een punt tegen de Duitsers, Portugal stuikelt tegen de Denen al met 1-1 en daarna een mooie 1-0 op die jankerds.
Etc.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2375 stemmen

Eigenlijk niet. Wel met 0-0.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Portugal winnen wij gewoon, ben ik overtuigd van. Denemarken winnen wij ook, Duitsland wordt erg moeilijk maar laten hopen op een gelijkspelletje.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.