• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.446 films
  • 12.318 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.259 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.115 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

eRCee schreef:

Heb ook de indruk dat sommigen de toernooien van 2008 en 2010 zijn vergeten. Italie was toch ook zo'n angstgegner van Nederland, gingen er met 3-0 af. NL is natuurlijk gewoon favoriet tegen Portugal. De potjes uit 2006 en eerder met compleet andere teams doen daar niks aan af. Belangrijkste taak van Van Marwijk is het duo Sneijder en Van Persie aan de praat te krijgen.

Als Sneijder en v Persie elkaar vinden kan niemand ons stoppen, helemaal niet met Robben erbij. Geen team heeft dan zon sterke spits en buitenspeler.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Helemaal mee eens. En gezien poul A redelijk zwak is lopen we zo door tot aan de finale. Of dat als nummer 1 of 2 is maakt niet echt uit denk ik.

Portugal is toch een beetje van het niveau Japan en daar hadden we op het WK ook totaal geen problemen mee.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik ben niet zo ongelukkig met deze loting. Ik had al gehoopt op de poule met Nederland want als je die wint kom je Spanje pas in de finale tegen. Natuurlijk is Portugal een lastig team maar daar staat weer een pret-kwartfinale tegenover. Ik denk dat we gewoon deze poule gaan winnen, voor Nederland (dat gezien Poule A ook de halve finale gaat halen).

Halve finales:

Nederland - Spanje

Duitsland - Frankrijk

Traumfinale Duitsland - Spanje, ja ik zie het wel zitten

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Even optimistisch blijven, wij worden Europees Kampioen (geen Duitsland zoals ik eerder zei), een betere loting kan je bijna niet krijgen. Het is lekker om Duitsland te loten, want wij worden tweede en kunnen Duitsland pas in de finale tegen komen. Denemarken vind ik lastig, want die hebben toch revanche gevoelens tegenover ons en hebben best een aardig team, maar moet te doen zijn. Portugal steld niks voor, op basis waarvan krijgen wij het moeilijk? Omdat zij die wedstrijd 5 jaar geleden wonnen? Cypres en Ijsland scoren 4 en 3 keer tegen dat topteam met die zogenaamde topverdediging, dan moeten van Persie en Robben toch beiden twee keer scoren? Het zou een schande zijn als wij niet met 3 doelpunten verschil winnen (of ga ik nu wat te ver )

En de route naar de finale is helemaal perfect. Rusland wordt eerste in poul A, dus daar kunnen wij dan mooi van winnen (Euro 2008). Daarna krijgen wij Italië (die wordt eerste in de poul met Spanje en wint van Frankrijk die tweede wordt in de poul D) en daar hebben wij ook nog een appeltje mee te schillen (Euro 2000) en in de finale krijgen wij Spanje die in de halve finale het heel zwaar heeft gehad tegen Duitsland en daar hebben wij zeker nog wat mee te verekenen.

Toppie, wordt een makkie dit EK.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Slaat helemaal niet als een lul op een drumstel. Het spel van NL ligt PT goed. De statistieken zullen dat beamen. Het zijn die Scandinavische landen tegen wie het snel de verkeerde kant op kan gaan. Ja, ik ben dus banger voor Denemarken en zie NL als de makkelijkste tegenstander in deze poule.

Ja hoor, omdat heel andere Oranje teams in het verleden moeite hadden met Portugal, dat toen veel beter was dan dat ze nu zijn, is Nederland nu de makkelijkste. Wat een opzichtig trollgedrag of je snapt echt niks van het spelletje. Kies maar.

Robben, Sneijder, van Persie etc....allemaal te doen, Krohn Dehli, Rommedahl, Bendner oei oei dat is wel andere koek. Zeg nou gewoon dat je Oranje haat en dat je ze daarom omlaag schrijft maar lul verder niet zo dom.

Ik zou het nog anders stellen, als je de laatste jaren constant al verliest van Denemarken, wat heb je dan tegen Duitsland en Nederland te zoeken? Maar blik vooral nog terug op potjes van ruim 5 jaar geleden, heel representatief.

Portugal heeft een aardige achterhoede en een paar goede spelers, maar het is een waardeloos team en laten ploegen die geen hecht team vormen nou vaak op het EK afgaan. Zie Frankrijk vorig WK nog. Je bent waarschijnlijk doodsbang dat je landje met dramaqueen Ronaldo keihard afgaat op het EK, maar je zit het nog stoer te verbloemen. Geeft niet hoor, gewoon volhouden.

Uiteindelijk bepalen statistieken niet je toernooi, maar de kwaliteiten van de spelers en de vorm van een hecht team. Daar halen wij een WK finale mee, ondanks dat de verdediging niet zo bijzonder is. En jullie? Helemaal niks. Altijd maar hopen dat Ronaldo zijn momentje heeft, die er bijna nooit komt. Ja, een keertje tegen Bosnie (!) en dan heel opzichtig hier proberen je gelijk te halen dat hij er wel staat als het moet

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Klopt wat hierboven beschreven wordt. Zoals ik al zei, op basis waarvan gaat Portugal winnen? Statistieken zijn leuk, maar daar win je een toernooi niet mee. Heb er echt heel veel zin in!

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

otherfool schreef:

Ik denk dat we gewoon deze poule gaan winnen, voor Nederland

WE? Ben je een mof of zo? Je bent gewoon Nederlander hoor

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Ik ben niet zo ongelukkig met deze loting. Ik had al gehoopt op de poule met Nederland want als je die wint kom je Spanje pas in de finale tegen. Natuurlijk is Portugal een lastig team maar daar staat weer een pret-kwartfinale tegenover. Ik denk dat we gewoon deze poule gaan winnen, voor Nederland (dat gezien Poule A ook de halve finale gaat halen).

Halve finales:

Nederland - Spanje

Duitsland - Frankrijk

Traumfinale Duitsland - Spanje, ja ik zie het wel zitten

Buiten je we-vorm gelul over Duitsland heb je wel een punt ja. Ik geef deze 2 halve finales ook een goede kans. En ik vrees dat we tegen Spanje de mindere zullen zijn. Al moet je het pas opgeven als het gespeeld is.

Als je de groep doorkomt dan mag de kwartfinale geen probleem zijn normaal (maar dat dachten we in 2008 ook tegen Rusland) en lonkt de halve finale. Wel vervelend dat daar Spanje zit, maar momenteel sla ik Duitsland hoger aan dus het kan slechter. Ik tref de Duitsers liever in de poule als in een KO wedstrijd voor de finale.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

WE? Ben je een mof of zo? Je bent gewoon Nederlander hoor

Is het geen mof? Ik dacht van wel, toch?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Buiten je we-vorm gelul over Duitsland heb je wel een punt ja. Ik geef deze 2 halve finales ook een goede kans. En ik vrees dat we tegen Spanje de mindere zullen zijn. Al moet je het pas opgeven als het gespeeld is.

Als je de groep doorkomt dan mag de kwartfinale geen probleem zijn normaal (maar dat dachten we in 2008 ook tegen Rusland) en lonkt de halve finale. Wel vervelend dat daar Spanje zit, maar momenteel sla ik Duitsland hoger aan dus het kan slechter. Ik tref de Duitsers liever in de poule als in een KO wedstrijd voor de finale.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Italië boven Spanje gaat eindigen. Volgens mij ligt Spanje Italië niet zo en kunnen die Spanjaarden het knap lastig krijgen met die Italiaanse verdediging. Ook hebben die Italianen een erg sterke aanval en ik hoop en denk dat Italie eerste (C) wordt en Nederland tweede (B) en dat dat ook de halve finale wordt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spanje het moeilijk krijgen met Italie. Het moet niet gekker gaan worden. Kroatie is eerder een land om rekening mee te houden. Van Italie lig ik niet wakker.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

Heb ook de indruk dat sommigen de toernooien van 2008 en 2010 zijn vergeten. Italie was toch ook zo'n angstgegner van Nederland, gingen er met 3-0 af. NL is natuurlijk gewoon favoriet tegen Portugal. De potjes uit 2006 en eerder met compleet andere teams doen daar niks aan af.

Belangrijkste taak van Van Marwijk is het duo Sneijder en Van Persie aan de praat te krijgen.

Zo is dat.

Oranje heeft altijd last van Italie: 3-0 in 2008

Oranje verliest in de KO fase altijd van Brazilie: 2-1 in 2010

Oranje verliest altijd halve finales: finaleplaats in 2010

Lekker boeiend, statistieken. Typisch dat een Portugal supporter zich daar aan vast moet houden.

En achteraf is het goed dat Oranje een paar slechte potjes speelde, waaronder tegen Duitsland. EK is een prima moment om te laten zien dat ze het beter kunnen. En tegen die tijd is de vormdip bij bepaalde spelers ook wel voorbij, laat staan de blessuregolf die al een paar maand heerst rondom interlands.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Spanje het moeilijk krijgen met Italie. Het moet niet gekker gaan worden. Kroatie is eerder een land om rekening mee te houden. Van Italie lig ik niet wakker.

Spanje wint hun groep met 2 vingers in de neus. En inderdaad, Kroatie zal de grootste tegenstander zijn. Spanje verloor een half jaar terug nog in Italie, zij weten ook wat ze nou niet moeten doen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Italië boven Spanje gaat eindigen. Volgens mij ligt Spanje Italië niet zo en kunnen die Spanjaarden het knap lastig krijgen met die Italiaanse verdediging. Ook hebben die Italianen een erg sterke aanval en ik hoop en denk dat Italie eerste (C) wordt en Nederland tweede (B) en dat dat ook de halve finale wordt.

Spanje gooide Italie uit Euro 2008....

Spanje zal op het EK vast weer gemotiveerd starten. Die oefenduels nou zeggen me niks. Spanje is nog altijd beresterk. Het verschil is alleen dat Oranje ook weer gegroeid is en dat geldt ook voor Duitsland. Maar Spanje is nog altijd de beste, of samen met Duitsland de beste. Oranje zit daar een heel klein beetje onder. Komt omdat we het achterin soms niet op orde hebben de laatste tijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wel grappig dat ik meer een hekel heb aan Portugal dan aan Duitsland, dat was vroeger toch echt wel anders. Ben bang dat er wel wat spelers geschorst zullen zijn voor de kwart, want het zal wel weer theater 1e klas worden van de kant van Portugal. Allemaal van die schoothondjes die lopen te keffen bij het minste geringste.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

eRCee schreef:

Heb ook de indruk dat sommigen de toernooien van 2008 en 2010 zijn vergeten. Italie was toch ook zo'n angstgegner van Nederland, gingen er met 3-0 af. NL is natuurlijk gewoon favoriet tegen Portugal. De potjes uit 2006 en eerder met compleet andere teams doen daar niks aan af.

Belangrijkste taak van Van Marwijk is het duo Sneijder en Van Persie aan de praat te krijgen.

Een Frankrijk en Italie dat over the hill was, Frankrijk en Italie werden ook groter gemaakt dan ze waren. Al doet het niets af aan de knappe prestatie. Nederland hoeft zeker niemand te vrezen al zie ik ze niet opgewassen zijn tegen de Portugeze sluwheid.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

Wel grappig dat ik meer een hekel heb aan Portugal dan aan Duitsland, dat was vroeger toch echt wel anders. Ben bang dat er wel wat spelers geschorst zullen zijn voor de kwart, want het zal wel weer theater 1e klas worden van de kant van Portugal. Allemaal van die schoothondjes die lopen te keffen bij het minste geringste.

Dat komt wel, vind die irritante Duitse trekjes weer opkomen.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Is het geen mof? Ik dacht van wel, toch?

Hij is een Fries die in Grunn woont Hij heeft al een keer een kratje Hertog Jan moeten langsbrengen omdat hij dacht dat AC Milan Ajax wel even zou inmaken, helaas werd het 0-2

Stiekem is otherfool wel aardig...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Een Frankrijk en Italie dat over the hill was, Frankrijk en Italie werden ook groter gemaakt dan ze waren. Al doet het niets af aan de knappe prestatie. Nederland hoeft zeker niemand te vrezen al zie ik ze niet opgewassen zijn tegen de Portugeze sluwheid.

Het waren wel de Wereldkampioen en de nr 2, daar hoeft niemand denigrerend over te doen. Misschien waren ze net over hun top, maar de prestaties blijft knap.

Spanje trof Italie ook dat toernooi en ging slechts na 0-0 en penalty's door

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dat komt wel, vind die irritante Duitse trekjes weer opkomen.

Ik betrap mezelf er ook op dat ik Portugal minder gun dan de Duitsers

Maar laten we wel wezen, geen Nederlander moet sympathie voor Duitsland hebben. Hopelijk wordt Denemarken nr 2 achter Oranje haha.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Als Portugal en Frankrijk over the hill waren, wat is Portugal dan?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wat steld Portugal nou voor? Helemaal niks, het is niks en zal op het EK ook niks worden. Ongeloofelijk dat mensen subtopper Portugal zo hoog inschatten, Denemarken is beter dan Portugal. De verdediging bij Portugal is hartstikke matig, grote namen maar verdedigen ho maar. Middenveld is subtop met een Moutinho, Meireless en Danny en Aanval is redelijk. Missen een goede spits, Ronaldo die niks presteerd daar en Nani die veelste wisselvallig is (een soort Elia).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

Chucky92 schreef:

Als Sneijder en v Persie elkaar vinden kan niemand ons stoppen, helemaal niet met Robben erbij. Geen team heeft dan zon sterke spits en buitenspeler.

Als Van Persie speelt zoals de laatste 10 interlands dan mag ik hopen dat hij niet speelt op het EK. En vooral een fitte Robben is van levensbelang voor Nederland. Daar hebben we gewoon echt geen alternatief voor

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Als Portugal en Frankrijk over the hill waren, wat is Portugal dan?

In wederopbouw.

rep_robert

• 27523 berichten
  • 4097 stemmen

Van...

blijf het raar vinden dat mensen Portugal zo hoog inschatten, een ploeg dat al jaren met moeite voetbalt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

Chucky92 schreef:

Klopt wat hierboven beschreven wordt. Zoals ik al zei, op basis waarvan gaat Portugal winnen? Statistieken zijn leuk, maar daar win je een toernooi niet mee. Heb er echt heel veel zin in!

Dat Portugal zomaar zal winnen is natuurlijk onzin maar dat Nederland de Portugezen even oprolt is minstens even grote onzin. Laten het er op houden dat onze backs met weinig plezier zullen uitkijken om te spelen tegen Nani en Ronaldo.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

In wederopbouw.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat Portugal zomaar zal winnen is natuurlijk onzin maar dat Nederland de Portugezen even oprolt is minstens even grote onzin. Laten het er op houden dat onze backs met weinig plezier zullen uitkijken om te spelen tegen Nani en Ronaldo.

Zoals ik al zei, Ronaldo presteerd niet eens tegen een bijvo. Cyprus om goed te spelen. Hij speelt nationaal nooit goed, waarom zou hij nu wel gewenste niveau halen.

Nani is veelste wisselvallig, kan leuk voetballen maar zie je soms helemaal niet (soort Elia).

timbo_

• 13116 berichten
  • 3876 stemmen

Chucky92 schreef:

en Nani die veelste wisselvallig is (een soort Elia).

Haha tegen dergelijke blind - en onnozelheidvalt natuurlijk niet op te boksen

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Als Van Persie speelt zoals de laatste 10 interlands dan mag ik hopen dat hij niet speelt op het EK. En vooral een fitte Robben is van levensbelang voor Nederland. Daar hebben we gewoon echt geen alternatief voor

Van Persie krijgt ook niet echt veel aanvoer, daarom zeg ik ALS Sneijder en van Persie elkaar weten te vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.