• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.435 films
  • 12.317 series
  • 34.174 seizoenen
  • 650.253 acteurs
  • 199.418 gebruikers
  • 9.401.869 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Volgend jaar bij De Graafschap?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zou wel stunt zijn als hij een superman-pak aantrekt en trainer wordt bij de superboeren ja

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hmm, heb ik wat gemist? Heb net even VI terug gekeken en ik kan me niet herinneren dat ze het over AZ hebben gehad. Of hebben ze dat eruit geknipt. I.i.g. ben ik niets tegen gekomen in die 1 uur en 18 minuten.

(quote)

Spot de A&L fout

Mijn excuses alvast hehe.

De uitzending van gisteravond duurde 135 minuten (minus reclame natuurlijk). Het eerste deel (tot aan de eerste pauze) is vrijwel alleen over AZ gegaan.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

stinissen schreef:

Spanje over leeft de groep niet ,in welke groep ze ook maar zitten en Nederland gaat er in de 2de ronde uit en ja Duitsland word gewoon weer kampioen.

Handig zo'n glazen bol.

Ik deel wel de mening van Duitsland kampioen wordt. Ik verwacht dat zij kampioen worden, maar er komen zoveel dingen meespelen, vorm, blessures, poul indeling en het belangrijkste geluk.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Adriaanse wil gewoon weg bij Twente, volgens mij nog geen minuut echt naar zijn zin gehad daar. Utrecht is dan voor komend seizoen de enige open plek. Was dit Den Haag of zo, had hij altijd nog wel eens bij Den Haag willen trainen. Heb nog nooit van Adriaanse eerder gehoord dat hij graag trainer van Utrecht wilde worden.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

moviemafketel schreef:

Adriaanse wil gewoon weg bij Twente, volgens mij nog geen minuut echt naar zijn zin gehad daar. Utrecht is dan voor komend seizoen de enige open plek. Was dit Den Haag of zo, had hij altijd nog wel eens bij Den Haag willen trainen. Heb nog nooit van Adriaanse eerder gehoord dat hij graag trainer van Utrecht wilde worden.

Hij was bijna rond met FC Utrecht toen ik dacht WvH wegging bij de club. Utrecht wilde/kon zijn salariseisen toen niet betalen. Lijkt mij een uitstekende coach voor Utrecht, doet het bijna overal wel goed. En de derde plek is voor Twente toch niet slecht? Wat verwachten zij dan na het verkopen van Jansen en Ruiz.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En Van Basten vond hem beter dan Van Persie

Hoe is het eigenlijk met Ugur Yildirim en Collins John.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Of Dave van der Bergh en Nicky Hofs

Mooie tijden met Maffe Marco, die momentjes komen met zulk nieuws dan even terug...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Feyenoorders, van harte gefeliciteerd met de contractverlenging van Ruben Schaken tot 2014!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En Van Basten vond hem beter dan Van Persie

Welnee, maar dat weet je zelf ook wel.

Overigens kan je wel lachen over van Basten, maar cijfermatig behoort hij geloof ik tot de beste bondscoaches ooit qua winstpercentage.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Feyenoorders, van harte gefeliciteerd met de contractverlenging van Ruben Schaken tot 2014!

2014, is dat niet het jaartal waarin El Hamdaoui zijn contract afloopt

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

2014, is dat niet het jaartal waarin El Hamdaoui zijn contract afloopt

Zal best, maar wij maken de fout niet 2x door met hem te verlengen. Man man als Ruber Schaken al bij het ooit zo grote Feyenoord voor jaren mag verlengen, dan moet je niet de intentie hebben dat je snel aansluit bij de top.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Hee mensen, even een vraag tussendoor:

Is de FIFA een beursgenoteerd bedrijf? Nee toch?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, we hebben nu eenmaal geen geld. Hij zal ook niet de hoofdprijs verdienen. En voorlopig staan we met Schaken gelijk met Ajax, dus terug in je hok.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

En toch is het waar.

Voetbal International - Van Basten haalt Boulahrouz en Denneboom - vi.nl

Van Persie mocht pas in Oranje ballen na het 'aftesten' van toptalentjes als Van der Bergh, Denneboom, Yildirim en natuurlijk het afwijzen van Kalou door IJzeren Rita. Hij raakte pas 1 wedstrijd voor het WK in beeld door Kuyt te vervangen als rechtsbuiten.

Wat een inzicht en visie, die Marco

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Een analyse van de Ajax-soap vanuit juridisch perspectief:

De Ajax-soap juridisch geanalyseerd - AKD blog - blogs.akd.nl

De Ajax-soap juridisch geanalyseerd (deel II) - AKD blog - blogs.akd.nl

Het wordt eens te meer duidelijk dat de rvc juridisch niet correct heeft gehandeld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En toch is het waar.

Voetbal International - Van Basten haalt Boulahrouz en Denneboom - vi.nl

Wat snap je niet aan de tekst?

Ten opzichte van Zweden uit is alleen Robin van Persie niet van de partij. De aanvaller komt bij Arsenal vooralsnog niet aan spelen toe en moet daarom verstek laten gaan bij het nieuwe Nederlands elftal.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Dat was in 2004, het eerste jaar van v. Persie bij Arsenal. Van Persie had toen helemaal geen speelminuten en was toen natuurlijk niet zo goed als nu. Dat moet je er wel bij vermelden, vind ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Dat was in 2004, het eerste jaar van v. Persie bij Arsenal. Van Persie had toen helemaal geen speelminuten en was toen natuurlijk niet zo goed als nu. Dat moet je er wel bij vermelden, vind ik.

Ik zeg toch ook, vond beter. Al kon iedereen toen al zien dat Persie 10x meer kwaliteit had dan Denneboom natuurlijk. Alleen een blinde had zo'n inschattingsfout gemaakt.

Maar Maffe Marco zal inmiddels wel op zijn schreden terug zijn gekeerd. Hoewel...

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Overigens kan je wel lachen over van Basten, maar cijfermatig behoort hij geloof ik tot de beste bondscoaches ooit qua winstpercentage.

Maar verder dan de kwartfinales zijn we met hem nooit gekomen.

Lijstje

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Van Persie liep weg met van Basten, hij vind hem ook een erg goede coach. Dat hebben oa vd Vaart en Sneijder ook al vaak laten merken. Van Basten heeft heel veel voorwerk verricht voor de ploeg die nu WK finalist is geweest. Van Marwijk heeft er alleen veel constanter mee gepresteerd, maar de spelers zijn nu ook alweer enkele jaren verder. Spelers als Robben, Sneijder en van Persie waren onder van Basten natuurlijk jonge talentjes nog.

Enige echte fouten die van Basten heeft gemaakt is ruzies maken met vedetten en een warrig selectiebeleid (altijd 433 willen spelen, als linksbuiten nr 1 2 en 3 afwezig is dan nr 4 erbij en dan krijg je spelers als Bobson of Denneboom erbij). Hij was geen perfecte bondscoach, maar iets meer respect verdient hij wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Maar verder dan de kwartfinales zijn we met hem nooit gekomen.

Lijstje

Klopt, dat kon beter. Al kan je eruit vliegen tegen Portugal in 2006. Rusland in 2008 had niet gemogen. Oranje kwam onder hem wel weer 2x heel simpel een groep des doods door. Servie, Argentinie en Ivoorkust en daarna Italie, Frankrijk en Roemenie. Maar op een toernooi moet je verder komen, helemaal mee eens.

Maar wat ik al zei, Oranje had toen een hele jonge kern.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Klopt, dat kon beter. Al kan je eruit vliegen tegen Portugal in 2006. Rusland in 2008 had niet gemogen. Oranje kwam onder hem wel weer 2x heel simpel een groep des doods door. Servie, Argentinie en Ivoorkust en daarna Italie, Frankrijk en Roemenie. Maar op een toernooi moet je verder komen, helemaal mee eens.

Maar wat ik al zei, Oranje had toen een hele jonge kern.

2006 des doods... nou nou, dat viel ook wel mee.

Ivoorkust had wel een paar leuke spelers lopen maar heeft z'n belofte eigenlijk nooit ingelost. Servië zelfde verhaal.

En als je de resultaten van Italië en Frankrijk bekijkt na die uitschakeling in 2008, tja, dat kun je ook moeilijk top van Europa noemen.

Het voetbal is altijd heel matig geweest, dat lag natuurlijk ook aan de nog jonge spelersgroep maar het selectiebeleid van Van Basten heeft ook niet echt geholpen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kom nou, dat werd internationaal gewoon de groep des doods genoemd. Ivoorkust was echt wel sterk hoor, idem Argentinie en Servie was in die jaren ook bijna de top van Europa.

En in 2008 waren Frankrijk en Italie gewoon de 2 WK finalisten van 2006.

Zo kan je alles wel relativeren.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

2006 des doods... nou nou, dat viel ook wel mee.

Ivoorkust had wel een paar leuke spelers lopen maar heeft z'n belofte eigenlijk nooit ingelost. Servië zelfde verhaal.

En als je de resultaten van Italië en Frankrijk bekijkt na die uitschakeling in 2008, tja, dat kun je ook moeilijk top van Europa noemen.

Het voetbal is altijd heel matig geweest, dat lag natuurlijk ook aan de nog jonge spelersgroep maar het selectiebeleid van Van Basten heeft ook niet echt geholpen.

Op dat moment waren Italië en Frankrijk toch echt de wereldkampioen en vice-wereldkampioen. Jij gaat mij niet vertellen dat dat geen goede ploegen zijn. Daarnaast komt het doordat Italië redelijk is verouderd. Toen op het EK waren het nog uitstekende teams. Ook speelde Nederland toen fantastisch.

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Op dat moment waren Italië en Frankrijk toch echt de wereldkampioen en vice-wereldkampioen. Jij gaat mij niet vertellen dat dat geen goede ploegen zijn. Daarnaast komt het doordat Italië redelijk is verouderd. Toen op het EK waren het nog uitstekende teams. Ook speelde Nederland toen fantastisch.

Nederland speelde helemaal niet fantastisch.

We hadden een paar geweldige counters en een uitstekende keeper. Het zag er allemaal wel spectaculair uit maar tot goed voetbal is het onder Van Basten eigenlijk nooit gekomen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dan laat het maar zitten, dan kan je alles afkraken. Het voetbal van van Basten was ieder geval spectaculairder in de laatste fase van zijn tijd als bondscoach vergeleken met wat we onder BvM nu zien. Alleen zijn de resultaten nu constanter. Maar zou dat toevallig ook niks met de leeftijd van de spelers te maken hebben?

depri83

• 6813 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dan laat het maar zitten, dan kan je alles afkraken. Het voetbal van van Basten was ieder geval spectaculairder in de laatste fase van zijn tijd als bondscoach vergeleken met wat we onder BvM nu zien. Alleen zijn de resultaten nu constanter. Maar zou dat toevallig ook niks met de leeftijd van de spelers te maken hebben?

Natuurlijk.

Het afgelopen WK hield qua voetbal ook niet over. Mede door blessures en verkeerde keuzes van Van Marwijk (vb Van der Vaart op linksbuiten) maar de man heeft een vaste tactiek ontwikkeld en houdt daar aan vast.

En ja spectaculair, dat was Utrecht - Ajax ook...

Van Basten veranderde pas een aantal weken voor het WK (op aandringen van de spelers) van concept. Nee dan heb je geen tijd meer om vastigheden in te bouwen. Zelfde verhaal twee jaar daarvoor toen Sneijder in één keer op de verdedigende middenvelder plaats moest gaan ballen.

Ik heb ook met een klomp op m'n hoofd staan feesten bij die wedstrijden hoor maar dat betekent niet dat het goed was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.