• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.493 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Feit blijft dat PSV een ontzettend risico loopt door nu weer flink met geld te smijten.

We wachten wel af. Ik herinner me ook nog de enorme hosanna bij Feyenoord supporters toen de talentpoules een paar miljoen opleverden. En nu vervloeken ze de beslissingen van toen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

rep_robert schreef:

Jemig, verdiep me even iets verder in River Plate en je komt me toch een partij verschrikkelijke verhalen tegen. Mensen die elkaar onderling neersteken, neerschieten en vermoorden. Onderlinge ruzies die de spuigaten uitlopen, resulterend in massale schiet- en vechtpartijen. Schorsingen en verbanninen uit het eigen stadion. Massale knokpartijen op de tribune.Schijnt overigens bij veel grote groepen zo te gaan daar. Link zooitje.

Filmpje van Los Barrachos del Tablon(harde kern) dat een andere groep aanvalt dat de macht wilde overnemen en ook nadat 1 van de belangrijke mensen is vermoord:

(embed)

(embed)

Die Hooligans in Argentinië schijnen dan ook de ergste in de wereld te zijn..

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Yes, het 3e topic!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Die Hooligans in Argentinië schijnen dan ook de ergste in de wereld te zijn..

Heb je wel eens in Servië en Polen gekeken?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Een tijd terug zond SBS een engelstalige docu-serie uit over de grootste wedstrijden tussen rivalen. O.a. Fener - Gala, Celtic- Glasgow, Feyenoord - Ajax, maar River Plate - Boca was toch echt de meest bizarre.

Interessante serie trouwens. Volgens mij presenteerde Danny Dyer dat.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

schram101 schreef:

Een tijd terug zond SBS een engelstalige docu-serie uit over de grootste wedstrijden tussen rivalen. O.a. Fener - Gala, Celtic- Glasgow, Feyenoord - Ajax, maar River Plate - Boca was toch echt de meest bizarre.

Interessante serie trouwens. Volgens mij presenteerde Danny Dyer dat.

Football Hooligans International?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, die werd in Engeland gemaakt. Was dat niet met ene Danny Dyer die naar de wedstrijden toeging? Vond vooral de uitzendingen in Polen, Servie en Italie (Lazio-AS Roma) erg indrukwekkend. Feyenoord-Ajax was ook interessant, was hij ook onder de indruk van. Was in het jaar ten Cate, toen Ajax 0-4 won haha.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

De naam weet ik niet meer. Per aflevering ging ie naar een bepaald land en sprak ie ook (soms zelf erg gevaarlijke) hooligans die dan niet herkenbaar in beeld wilden. Herinner me ook dat ik met een stel slecht engels sprekende Utrecht supporters had gesproken.

Sjaaltjes, capuchons, zonnebrillen. Je kent het wel

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Goh, een programma over domme, agressieve en slecht Engels sprekende voetbalsupporters, je verwacht het niet... Danny Dire indeedy.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, die werd in Engeland gemaakt. Was dat niet met ene Danny Dyer die naar de wedstrijden toeging? Vond vooral de uitzendingen in Polen, Servie en Italie (Lazio-AS Roma) erg indrukwekkend. Feyenoord-Ajax was ook interessant, was hij ook onder de indruk van. Was in het jaar ten Cate, toen Ajax 0-4 won haha.

Idd ik kan me die in polen ook nog herinneren, word nog wat met het EK daar. dikke hooligans/neo-nazie figuren daaro.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

River Plate .

Dat eerste filmpje onder Yesterday van de Beatles is bijna surrealistisch .

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

De Zeeuw kiest voor Spartak Moskou

Uitgegeven: 30 juni 2011 08:52

Laatst gewijzigd: 30 juni 2011 10:56

AMSTERDAM - Demy de Zeeuw verlaat Ajax en tekent een contract bij de Russische club Spartak Moskou. Dat meldt de middenvelder donderdag op Twitter.

© ANP

''Gesprekken met beide partijen hebben me uit eindelijk doen besluiten om voor Spartak te kiezen en niet bij Ajax te blijven'', meldt hij.

De Zeeuw ondergaat de komende dagen een medische keuring. ''Als dat goed gaat vertrek ik voor drie jaar naar Spartak.''

Trainer Frank de Boer hield al rekening met het vertrek van De Zeeuw, die in 2009 de overstap maakte van AZ naar Ajax.

Hij gaf ook aan dat de Russische club zich had gemeld voor de international en dat Ajax een vraagprijs had neergelegd. Spartak is bereid dat bedrag te betalen.

Mooi zo

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kleine 8 miljoen is een hoop geld voor een bijna dertiger die bijna zeker geen basisplaats zou krijgen. Maar toch ga ik hem wel missen, gewoon een goede speler. Zeker in de slotweken van het vorige seizoen zagen we de oude de Zeeuw weer schitteren. Naja, toch eervol met de derde ster vertrokken.

Het wordt tijd dat Ajax eens nou de gewenste aanvallers gaat kopen. Duurt me wel lang met Sigthorsson.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ergens wel jammer dat de Zeeuw vertrekt naar een club die in principe minder is dan Ajax. Geen echte kampioenskandidaat, geen CL en al helemaal geen aangenaam klimaat daar in Moskou..... Maar het zijn de €'s die het hart sneller doen kloppen blijkbaar.

Tevens denk ik dat de Zeeuw heus wel aan zijn wedstrijden was gekomen. Nu met de CL erbij kom je toch al snel op circa 50 wedstrijden in het jaar, en in geval van schorsingen, blessures en roulatie speel je er als bankzitter toch fors wat. Voor de breedte was hij perfect geweest; geen middenvelder in Nederland die zó goed is als bankzitter.

Maar goed: nog 2 spitsen erbij en verder niemand meer verliezen en Ajax is weer gewoon titelkandidaat nummer 1.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Materny schreef:

Ergens wel jammer dat de Zeeuw vertrekt naar een club die in principe minder is dan Ajax. Geen echte kampioenskandidaat, geen CL en al helemaal geen aangenaam klimaat daar in Moskou..... Maar het zijn de €'s die het hart sneller doen kloppen blijkbaar.

Nou Ajax werd in de EL toch wel overklast daar in Moskou.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ja, en Spartak in de ArenA, dus dat zegt niet zoveel.

Ajax houdt zo een kwalitatief weinig goede bank over.

depri83

• 6806 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

Maar het zijn de €'s die het hart sneller doen kloppen blijkbaar.

Maar goed: nog 2 spitsen erbij en verder niemand meer verliezen en Ajax is weer gewoon titelkandidaat nummer 1.

Ik vind dat hij ook wel heel erg werd 'weggepraat'. De Boer heeft meerdere keren aangegeven dat 'bij een goed bod hij weg mocht', dat het misschien de laatste kans is een mooie financiële slag te slaan'. Het geeft niet echt een gevoel van blind vertrouwen zeg maar.

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

FC Barcelona wil snel een einde maken aan de transfersoap rond Cesc Fabregas. De Spaanse club heeft het bod op de Arsenal-middenvelder fors verhoogd.

De Catalanen openden de onderhandelingen met een bod van dertig miljoen euro en verhoogden dat naar verluidt naar 35 miljoen euro. Omdat Arsenal beide keren niet toehapte, heeft FC Barcelona deze week een bod van 39 miljoen euro gedaan op Fabregas. De Londenaren willen ongeveer 45 miljoen euro vangen voor de Spanjaard.

Fabregas blijft zelf rustig onder de transferperikelen. Hij heeft er vertrouwen in dat de transfer naar de Champions League-winnaar in orde komt. "Ik blijf optimistisch", zegt Fabregas in AS. "Ik doe wat ik kan en dat is weer in vorm komen."

ik zie het nog wel gebeuren

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik vind dat hij ook wel heel erg werd 'weggepraat'. De Boer heeft meerdere keren aangegeven dat 'bij een goed bod hij weg mocht', dat het misschien de laatste kans is een mooie financiële slag te slaan'. Het geeft niet echt een gevoel van blind vertrouwen zeg maar.

Daarnaast is de Zeeuw's rol de laatste periode vooral verworden tot die van invaller. Iets wat ik eigenlijk te min voor hem vindt, maar ik gun hem die transfer i.i.g.(en Ajax de poen )

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Nou Ajax werd in de EL toch wel overklast daar in Moskou.

Normaliter had je het thuis al af moeten maken..... Een zondagsschot van Alex in Amsterdam en een helft superieur in Moskou was voldoende voor Spartak.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Iedereen mag bij een goed bod weg. Zelfs Eriksen mag bij een goed bod weg, maar dan spreek je al snel over minimaal 20 miljoen. Toch zal ook Frank wel inzien dat Demy een waardevolle speler is en kan zijn. Maar goed: 8 miljoen is natuurlijk boven verwachting. Kun je in de voorste linie wel iets goeds voor halen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

van den Brom naar Vites, van den Brom niet naar Vites en nu uiteindelijk toch naar Vites.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Filmpje1 schreef:

FC Barcelona wil snel een einde maken aan de transfersoap rond Cesc Fabregas. De Spaanse club heeft het bod op de Arsenal-middenvelder fors verhoogd.

De Catalanen openden de onderhandelingen met een bod van dertig miljoen euro en verhoogden dat naar verluidt naar 35 miljoen euro. Omdat Arsenal beide keren niet toehapte, heeft FC Barcelona deze week een bod van 39 miljoen euro gedaan op Fabregas. De Londenaren willen ongeveer 45 miljoen euro vangen voor de Spanjaard.

Fabregas blijft zelf rustig onder de transferperikelen. Hij heeft er vertrouwen in dat de transfer naar de Champions League-winnaar in orde komt. "Ik blijf optimistisch", zegt Fabregas in AS. "Ik doe wat ik kan en dat is weer in vorm komen."

ik zie het nog wel gebeuren

Xavi, Iniesta en Fabregas als de creatieve mensen op het middenveld . Slaapverwekkend!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

moviemafketel schreef:

van den Brom naar Vites, van den Brom niet naar Vites en nu uiteindelijk toch naar Vites.

Snap die gekke oostblokker niet. Roepen dat hij 50 miljoen gaat pompen in Vitesse, maar intussen is een paar ton extra voor de nieuwe kapitein op zijn schip teveel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Heb je wel eens in Servië en Polen gekeken?

Daar zijn ze natuurlijk ook heel erg. Maar toch is het anders dan in Zuid Amerika hoor. Dit zijn eigenlijk heuze bende oorlogen tussen groepen van dezelfde clubs die elkaar allemaal neer maaien. Dat ene filmpje van die aanval op de tribune is ook zwaar georganiseerd, de juiste mensen zijn aangevallen en zwaar gewond geraakt. Ik noem dit dan ook geen Hooliganisme meer.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

de juiste mensen zijn aangevallen en zwaar gewond geraakt.

Dus dat is de bedoeling van voetbal. De juiste mensen moeten worden aangevallen en die moet men vervolgens zwaar verwonden. Wat een domoor was ik toch. Ik dacht altijd dat het de bedoeling was om gewoon te kijken naar de wedstrijd.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Goh, gaat Barcelona nou weer een miljoentje of 75 uitgeven voor Sanchez en Cesc?

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Materny schreef:

Wat een onzin, hij is niet eens basisklant bij Ajax..

(bovendien is de Russische competitie momenteel wel wat hoger niveau dan hier).

Filmpje1

• 1291 berichten
  • 1029 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Xavi, Iniesta en Fabregas als de creatieve mensen op het middenveld . Slaapverwekkend!

(dan haal je er dus Busquets of Mascherano af op het middenveld)

het zou vast wel mooi voetbal opleveren, maar je levert dan verdedigend wel wat in.

Of ze moeten met 2 spitsen spelen en 4 man op het middenveld en dan misschien Iniesta in een wat meer aanvallende rol. (maar dat zie ik pep niet zo 1, 2, 3 doen) en ik denk ook niet dat dat bevorderlijk is voor het spel dat Barca speelt

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

(quote)

(bovendien is de Russische competitie momenteel wel wat hoger niveau dan hier).

Nadat Twente dit seizoen Rubin Kazan en Zenith naar huis heeft gestuurd lijkt me dat wat overdreven. En Spartak werd in Amsterdam ook helemaal kapot gespeeld. Meer geld betekent niet automatisch een hoger niveau.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.