- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach joh, win gewoon eens een keer een Europese beker, Timbo. Hoelang is dat wel niet geleden?
Hoe durf je dat te eisen van de ploeg die toch wel de koning van de Europa League is! Jij hebt lef, jongeman!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ach joh, win gewoon eens een keer een Europese beker, Timbo. Hoelang is dat wel niet geleden?
Lol 1988 alweer. Maar dat was meteen wel een hele mooie. Maar zie een Nederlandse club binnen nu en vijf jaar wel weer een keer een Europese prijs winnen. Overigens wel EL winst voor de duidelijkheid.
chevy93
-
- 12757 berichten
- 1329 stemmen
PSV toch wel de absolute puntenpakker in Europa voor Nederland laatste seizoenen.
UEFA Team Coefficients 2011/2012 - kassiesa.home.xs4all.nl
En haal je het verschrikkelijke 07/08-jaar eraf, dan scoort Ajax ook in de afgelopen 4 seizoenen beter. Dus..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar zie een Nederlandse club binnen nu en vijf jaar wel weer een keer een Europese prijs winnen. Overigens wel EL winst voor de duidelijkheid.
Alleen PSV neem ik aan, onze enige echte grootmacht van de Europa League.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Nogmaals, speel je liever zelf ook geen CL? En 7 punten pakken in een poule met Madrid, Milan en Auxerre is best een aardige prestatie hoor 
Tuurlijk. Maar toen ik gisteren begon over de meest succesvolle club ooit in de EL, werd er zo niet gereageerd dat ik meende het iets scherper aan te moeten zetten. Werkte best aardig. Overigens vond ik 7 punten in die poule vorig jaar niet heel best. Vond en vind echt dat Ajax boven dat Milan had moeten kunnen eindigen. Net zo als dat ik nog steeds teleurgesteld ben in Ajax over de wedstrijd thuis tegen Lyon. Zou dan wel weer heel knap zijn als ze dat in Lyon herstellen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ja maar die hebben weer bonuspunten nodig. Daar doen wij niet aan. Vond ik bij Super Mario altijd al nep al die bonuslevels. Dan kan iedereen het.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Al met al ben ik gewoon blij dat de Nederlandse ploegen hebben gewonnen, jammer van AZ alleen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk. Maar toen ik gisteren begon over de meest succesvolle club ooit in de EL, werd er zo niet gereageerd dat ik meende het iets scherper aan te moeten zetten. Werkte best aardig. Overigens vond ik 7 punten in die poule vorig jaar niet heel best. Vond en vind echt dat Ajax boven dat Milan had moeten kunnen eindigen. Net zo als dat ik nog steeds teleurgesteld ben in Ajax over de wedstrijd thuis tegen Lyon. Zou dan wel weer heel knap zijn als ze dat in Lyon herstellen.
Ja, schandalig om onder een ploeg met Seedorf, Zlatan, Robinho, Gatusso en Nesta te eindigen zeg. Blamage!
En dit jaar wederom, schande om onder een ploeg te eindigen met een budget van ruim 100 miljoen.
Vorig jaar was alleen Auxerre uit heel slecht, had zeker een punt moeten zijn. De rest was behoorlijk. Tegen Madrid wordt bijna elke ploeg ingemaakt.
En dit jaar hebben we 4 punten en nog 3 duels waarvan 2 thuis te gaan.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Lol 1988 alweer. Maar dat was meteen wel een hele mooie. Maar zie een Nederlandse club binnen nu en vijf jaar wel weer een keer een Europese prijs winnen. Overigens wel EL winst voor de duidelijkheid.
De kans is er zeker, binnen 5 jaar, maar een zekerheid is het allerminst. Voorlopig zijn "we" de laatste jaren niet ver gekomen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Wat doen die landen allemaal daar onderin. Als je zo kijkt is Nederland het best presterende land na Engeland of zo qua punten?
Edit, als je op de landenranking kijkt zie je ook dat NEderland na Engeland de meeste punten heeft binnengehaald dit seizoen tot nu toe 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dit jaar kom je weer uit op 7 punten, of met een beetje geluk 8.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ja, schandalig om onder een ploeg met Seedorf, Zlatan, Robinho, Gatusso en Nesta te eindigen zeg. Blamage!
En dit jaar wederom, schande om onder een ploeg te eindigen met een budget van ruim 100 miljoen.
Vorig jaar was alleen Auxerre uit heel slecht, had zeker een punt moeten zijn. De rest was behoorlijk. Tegen Madrid wordt bijna elke ploeg ingemaakt.
Dat zijn nu net de minst goede voorbeelden. Die mannen kunnen op Zlatan na allemaal amper meer op hun benen staan. Nee daar wordt je als Milan supporter niet vrolijk van ben ik bang. Thuis tegen Milan had je dan ook gewoon gewonnen als je beetje fatsoenlijk had gespeeld. Net zo als dit jaar tegen een matig Lyon.
En ik hoop het van harte dat ze in Lyon punten pakken. Ik heb van tevoren al gezegd dat ik denk dat ze doorgaan dus mij zou het niet verbazen. Al hebben ze het zich niet makkelijk gemaakt met die matige pot in de Arena.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Alleen PSV neem ik aan, onze enige echte grootmacht van de Europa League.
Nee de meest succesvolle ploeg. Is heel iets anders.
chevy93
-
- 12757 berichten
- 1329 stemmen
8 is genoeg. Een gelijkspel bij Lyon uit is genoeg.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat had uiteindelijk wel een slok op de borrel gescheeld inderdaad. Dan hadden we nu 6 punten gehad met ogenschijnlijk nog een keer 3 in de pocket tegen Zagreb. Dus 9 totaal. Nu staan we gelijk met Lyon en hebben we met geluk 7 punten en Lyon 4 punten als we die match dan in gaan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dit jaar kom je weer uit op 7 punten, of met een beetje geluk 8.
Makkelijk denken. Ik zie Ajax wel kansen krijgen in Frankrijk. Als je Zagreb verslaat heb je 7 punten, heel netjes. En dan krijg je nog Lyon uit en thuis tegen een gekwalificeerd Madrid, waar je misschien ook wat tegen kan doen dit maal.
Twente had vorig jaar ook maar 7 of 8 punten.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ajax moet het kunnen redden en is dat eigelijk qua status en stand tot dusver ook wel verplicht in deze poule. 2e achter Madrid worden zou geen schande zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ajax moet het kunnen redden en is dat eigelijk qua status en stand tot dusver ook wel verplicht in deze poule. 2e achter Madrid worden zou geen schande zijn.
Op basis van begroting is Ajax tot helemaal niks verplicht in de poule. Ja; 3e worden misschien.
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Ach laat ajax is maar die thuiswedstrijd tegen Zagreb tot een einde brengen. Tussendoor moeten ze in de competitie geen schade oplopen. Dan moeten ze maar gaan denken aan Lyon.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Makkelijk denken. Ik zie Ajax wel kansen krijgen in Frankrijk. Als je Zagreb verslaat heb je 7 punten, heel netjes. En dan krijg je nog Lyon uit en thuis tegen een gekwalificeerd Madrid, waar je misschien ook wat tegen kan doen dit maal.
Twente had vorig jaar ook maar 7 of 8 punten.
Denk dat Ajax in Lyon wel een hele andere ploeg tegen krijgt dan in de Arena. Als ze spelen zoals de eerste keer tegen Lyon geef ik ze heel weinig kans.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Lijkt me logisch dat je een ander Lyon voorgeschoteld krijgt 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Reinbo, Nicolage Rico, Naomi Watts, Number23, JordandeJong:
Alvast een leuk filmpje voor zondag:
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Op basis van begroting is Ajax tot helemaal niks verplicht in de poule. Ja; 3e worden misschien.
Ajax heeft nog steed een naam in Europa en alleen daarom al moeten zij zich kwalificeren voor de 2e ronde, begroting of niet. Als ze het in de poule niet redden , is dat teleurstellend voor een ambitieuze ploeg als Ajax.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ambitie ja, naam ja. Begroting is toch in het voordeel van Lyon en dat is in het hedendaagse voetbal het belangrijkste helaas. De naam niet meer, al moet ik wel zeggen dat de naam Ajax nog wel angst inboezemt bij tegenstanders. Misschien dat daar geprofiteerd van kan worden, iets wat we eigenlijk tegen Lyon ook hadden moeten doen. Puur die Amsterdamse bluf.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Reinbo, Nicolage Rico, Naomi Watts, Number23, JordandeJong:

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ambitie ja, naam ja. Begroting is toch in het voordeel van Lyon en dat is in het hedendaagse voetbal het belangrijkste helaas. De naam niet meer, al moet ik wel zeggen dat de naam Ajax nog wel angst inboezemt bij tegenstanders. Misschien dat daar geprofiteerd van kan worden, iets wat we eigenlijk tegen Lyon ook hadden moeten doen. Puur die Amsterdamse bluf.
En Lyon heeft gewoon een stel enorm goede voetballers. Geen schande als je 3e wordt, maar er liggen nu zeker kansen voor plek 2 in het zicht.
Maar dat is zorg voor later. Eerst zondag even wat forumgenoten een slechte dag bezorgen 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Denk dat Ajax in Lyon wel een hele andere ploeg tegen krijgt dan in de Arena. Als ze spelen zoals de eerste keer tegen Lyon geef ik ze heel weinig kans.
Daarbij speelden de beste spelers van Lyon niet eens in de Arena.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja maar die hebben weer bonuspunten nodig. Daar doen wij niet aan. Vond ik bij Super Mario altijd al nep al die bonuslevels. Dan kan iedereen het.
Iedereen die in de CL speelt krijg bonuspunten. Is ook logisch, want het is lastiger om de CL te halen dan de EL te halen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Destijds speelde Ajax ook veel minder. Met een Janssen in een aanvallende rol staat er over enkele weken daar ook een heel ander Ajax. En Boilesen is dan ook weer terug als linksback.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat Ajax zich ondanks een mindere begroting mee moet blijven doen in de CL. Lyon is zeker geen Zagreb, maar wil Ajax niet in die catyegorie van de laatste komen dan moeten ze eigelijk toch door.
Over zondag tegen Feyenoord: ik denk dat Feyenoord verliest met een nulletje of 3/4....
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.