• 16.055 nieuwsartikelen
  • 179.210 films
  • 12.287 series
  • 34.130 seizoenen
  • 649.703 acteurs
  • 199.349 gebruikers
  • 9.395.299 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

'Voor ons jammer dat Janssen nu linkshalf speelt'

Ronald Koeman is druk bezig een manier te vinden om Theo Janssen uitschakelen tegen Ajax. De oefenmeester van Feyenoord vindt dat de Amsterdammers sterker zijn als de middenvelder dieper op het middenveld acteert.

"Dat Theo Janssen nu op een andere positie speelt bij Ajax, is goed voor Theo zelf", vertelde Koeman in gesprek met het Algemeen Dagblad. "En uiteraard voor de aanvallers van Ajax, want die zet hij nu veel makkelijker vrij voor de goal. Vanuit zijn eerdere, meer defensieve positie, was dat veel minder. Het functioneren van Janssen is heel erg belangrijk voor Ajax. Voor ons is het jammer dat hij nu als linkermiddenvelder speelt."

"Tegen AZ en Dinamo Zagreb zag ik weer een beetje de Janssen uit zijn periode bij FC Twente terug. Dan bedoel ik een speler die niet in de eerste fase van de opbouw belangrijk moet zijn, maar veel meer in de latere fase naar de aanval toe. Linkerspits Derk Boerrigter zal hier ook beter van worden. Ik heb liever dat Theo tegen ons als verdedigende middenvelder speelt, maar dat denk ik niet. Ook niet nu Eyong Enoh geschorst is", aldus Koeman.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wiel - Toby - Opa Ooijer - Vertonghen

- Anita.

Vertonghen is geen vreemde op L-back, Belgisch elftal moet hij zich daar ook aan schikken. Koppers zou ik afraden, je laat niemand uit eigen jeugd ontgroenen tegen Feyenoord thuis. Anita op de positie van Enoh; zelfde soort type alleen meer voetbal in de genen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

Ik benieuwd wie daar zondag komt te staan tegen Feyenoord. Wellicht Anita, dat Blind weer back word. Of Verthongen en dan Blind of Koppers centraal achterin.

Ik neem aan dat Anita op de plek van Enoh gaat spelen. En dan waarschijnlijk Blind linksachter. Niet ideaal, maar tegen een Schaken of Biseswar durf ik hem wel op te stellen. Alderweireld-Vertonghen moet je niet uit elkaar halen, doen het goed.

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Kun je nagaan hoe slecht Enoh is.

Laten we het daar maar op houden. We zien zondag wel hoe goed die stoere ploeg vol met vertrouwen uit Rotterdam is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Wiel - Toby - Opa Ooijer - Vertonghen

- Anita.

Vertonghen is geen vreemde op L-back, Belgisch elftal moet hij zich daar ook aan schikken. Koppers zou ik afraden, je laat niemand uit eigen jeugd ontgroenen tegen Feyenoord thuis. Anita op de positie van Enoh; zelfde soort type alleen meer voetbal in de genen.

Dit zou heel dom zijn. Sowieso, Ooijer heeft tegen AZ wel laten zien dat hij niet meer in de basis hoort. En Alderweireld-Vertonghen moet je laten staan.

Desnoods zet je maar een speler uit jong Ajax in de ploeg. Prima potje om te mogen debuteren.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Materny schreef:

Al zetten we Enoh op doel dan winnen we nog. Feyenoord doet een half jaartje goed mee en plots denkt half Rotterdam dat ze Ajax zondag kunnen bedwingen. Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen, sommige Feyenoorders een stuk of 7 keer,

Janssen eindelijk op zijn favoriete plek, goede week achter de rug, thuisvoordeel,

Nee, ik heb momenteel €100 op Unibet staan, en ik zet waarschijnlijk tot de laatste penny in op een 1.

Ajax heeft gelijkspeeld tegen VVV, moeite gehad tegen Heracles en de laatse vier wedstrijden verloren in de competitie. Ik schat Feyenoord hoger in dan VVV en niet lager in dan Groningen. Ze spelen thuis, dat is in het voordeel van ajax. Feyenoord heeft ook meer vertrouwen dan vorig jaar. Dus ik zou niet te vroeg juichen.

kos

• 46720 berichten
  • 8874 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Enoh is voor de Eredivisie een behoorlijke speler, mits hij heel taakgericht speelt.

Bij Enoh vergeleken zijn spelers als Manolev en Swerts absolute wereldtop.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Feyenoord thuis hoef je de spelers niet voor te motiveren. Feyenoord gaat op 100% zeker GEEN punten pakken bij ons

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Bij Enoh vergeleken zijn spelers als Manolev en Swerts absolute wereldtop.

Daarom, lekker volhouden!

Iedereen kent de beperkingen van Enoh, maar zijn kwaliteiten zijn ook bekend. Prima back-up.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

. En dan waarschijnlijk Blind linksachter. Niet ideaal, maar tegen een Schaken of Biseswar durf ik hem wel op te stellen.

(quote)

.

Ik hoop dat dit niet serieus is. Iedereen die snelheid bezit is Blind constant de baas. Die jongen komt m.b.t. snelheid als positioneren akelig tekort. Tegen Musa was het al duidelijk, en we mogen god op onze knieën bedanken dat Lens in het laatste bedrijf maar 1x vanaf rechts doorbrak.

Het opstellen van Blind tegenover een van de snelste spelers in Nederland resulteert in die zwakke opening waar Feyenoord nu overuren mee maakt op kantoor, zoekende ernaar.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dit zou heel dom zijn. Sowieso, Ooijer heeft tegen AZ wel laten zien dat hij niet meer in de basis hoort. En Alderweireld-Vertonghen moet je laten staan.

Desnoods zet je maar een speler uit jong Ajax in de ploeg. Prima potje om te mogen debuteren.

Volgens mij kan van Rhijn ook linksback. Zou je die ook op kunnen stellen. Ooijer ben ik ook geen voorstander van.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ajax heeft gelijkspeeld tegen VVV, moeite gehad tegen Heracles en de laatse vier wedstrijden verloren in de competitie. Ik schat Feyenoord hoger in dan VVV en niet lager in dan Groningen. Ze spelen thuis, dat is in het voordeel van ajax. Feyenoord heeft ook meer vertrouwen dan vorig jaar. Dus ik zou niet te vroeg juichen.

Ehm, de laatste 4 duels hebben we niet verloren hoor

En verder vergelijk je appels en peren. VVV krijgt in de ArenA ook met 5-0 slaag, geloof me maar. En in de Kuip krijgt Ajax het lastig tegen Feyenoord. Het ligt ook maar aan de vorm van de dag. Ook uit bij VVV had Ajax makkelijk kunnen winnen gezien alle kansen. Ajax uit en thuis, wereld van verschil.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Az of Feyenoord; een wereld van verschil. En om nu te zeggen dat Toby en Jan lekker draaien en niet mogen worden verschoven is niet echt ergens op gebaseerd. Natuurlijk horen beide thuis in het centrum, mits iedereen fit is. Maar nood breekt wet, en ik heb liever een verschoven Jan dan een Daley tegenover Schaken.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Anita linksback, Vertonghen een linie naar voren waar hij ook hoort en Blind naast Aldeweireld die daar prima uit de voeten kan in de eredivisie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik hoop dat dit niet serieus is. Iedereen die snelheid bezit is Blind constant de baas. Die jongen komt m.b.t. snelheid als positioneren akelig tekort. Tegen Musa was het al duidelijk, en we mogen god op onze knieën bedanken dat Lens in het laatste bedrijf maar 1x vanaf rechts doorbrak.

Het opstellen van Blind tegenover een van de snelste spelers in Nederland resulteert in die zwakke opening waar Feyenoord nu overuren mee maakt op kantoor, zoekende ernaar.

Klagen over snelheid, maar wel zelf Ooijer als basisspeler durven te noemen?

Blind heeft moeite met sommige buitenspelers, maar dat zijn vooral onvoorspelbare buitenspelers. Zo'n Musa is toch wel een goede. Iemand als Schaken doet de hele wedstrijd hetzelfde kunstje. Ik zou het wel durven, eenmalig dan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Anita linksback, Vertonghen een linie naar voren waar hij ook hoort en Blind naast Aldeweireld die daar prima uit de voeten kan in de eredivisie.

Deze was ik nog vergeten, misschien nog wel de meest logische oplossing ja. Alhoewel ik het jammer vind om Vertonghen van zijn plek weg te halen. Blind is centraal wel altijd degelijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Materny heeft het toch ook over positioneren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Klagen over snelheid, maar wel zelf Ooijer als basisspeler durven te noemen?

.

Guidetti rent echt niet de 100 meter in 10 seconden. Ooijer in al zijn wijsheid moet daar mee om kunnen gaan. Als snelheid een vereiste is om in de basis te mogen starten dan haall Janssen er ook maar uit. Hij zal aan de bak moeten tegen een snellere Clasie/El Ahmadi of wie dan ook.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ooijer staat wel op een plek dat ie eruit gelopen wordt op een plek waar het meteen gevaarlijk is. Ik zie Biseswar de 100 meter ook niet in 10 seconden rennen, maar Blind moet van jou absoluut van LB af?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Guidetti rent echt niet de 100 meter in 10 seconden. Ooijer in al zijn wijsheid moet daar mee om kunnen gaan. Als snelheid een vereiste is om in de basis te mogen starten dan haall Janssen er ook maar uit. Hij zal aan de bak moeten tegen een snellere Clasie/El Ahmadi of wie dan ook.

Als Ooijer speelt zou Koeman daar Fernandez op moeten zetten, 10 seconde haalt die niet, maar hij is wel erg rap. Weet eigenlijk niet hoe snel Guidetti is, maar Ooijer zal 'm toch een keertje in het strafschopgebied onderuitschoppen wil hij scoren.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ooijer staat wel op een plek dat ie eruit gelopen wordt op een plek waar het meteen gevaarlijk is. Ik zie Biseswar de 100 meter ook niet in 10 seconden rennen, maar Blind moet van jou absoluut van LB af?

Absoluut. Dan zie ik hem nog liever in het centrum staan, heeft hij in de jeugd ook lang gespeeld volgens mij. Je zet Blind niet tegen dat soort spelers op de backpositie, nooit en te nimmer meer. Gelukkig weet Frank dat ook, want pas na het uitvallen van Boilesen en Anita tegen Psv moest hij noodgedwongen Daley inzetten.

Resultaat: Lens kwam voor de eerste keer die avond echt door.

Trouwens: volgens mij is Biseswar ook een snelle vogel hoor.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Absoluut. Dan zie ik hem nog liever in het centrum staan, heeft hij in de jeugd ook lang gespeeld volgens mij. Je zet Blind niet tegen dat soort spelers op de backpositie, nooit en te nimmer meer. Gelukkig weet Frank dat ook, want pas na het uitvallen van Boilesen en Anita tegen Psv moest hij noodgedwongen Daley inzetten.

Resultaat: Lens kwam voor de eerste keer die avond echt door.

Trouwens: volgens mij is Biseswar ook een snelle vogel hoor.

En Lens is dit seizoen verder nog niemand voorbij gekomen, dus dat zegt wel wat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wie hier denkt dat Feyenoord zondag gaat winnen van Ajax?

. Tuurlijk. Ik ga er altijd vanuit dat ze winnen. Underdog positie zegt niet zo veel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Alleen met hoeveel is de vraag.....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

. Tuurlijk. Ik ga er altijd vanuit dat ze winnen. Underdog positie zegt niet zo veel.

Dat is ieder geval wel de goede instelling. Van te voren zeggen dat je gaat verliezen is niks.

Uiteraard ga je wel verliezen, maar da's zorg voor daarna

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Uiteraard, maar de klassieker gewoon benaderen zonder gezond verstand .

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Ajax - Feyenoord; dat wint Ajax natuurlijk. Kleine kans op een gelijkspel.

happie

• 6253 berichten
  • 426 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Nou met de kwaliteiten van Janssen heeft hij die snelheid per definitie niet nodig.

kos

• 46720 berichten
  • 8874 stemmen

Naomi Watts schreef:

Uiteraard, maar de klassieker gewoon benaderen zonder gezond verstand .

En als je verliest op z'n minst wat benen raken

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

kos schreef:

(quote)

En als je verliest op z'n minst wat benen raken

Kunnen we Pepe niet voor 1 wedstrijd van Real huren

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Toch wel zonde dat Ajax die Burnet hebben laten gaan naar Groningen. Goede linksback, wat Ajax nu mist. Ja, nu Anita of Blind linksback, het beiden helemaal niks. Ajax kan gewoon beter zonder linksback spelen, want welke back ze ook opstellen, het blijft drama.

Ben benieuwd of van der Wiel speelt of dat hij misschien een keer op de bank wordt gezet. Het lijkt mij niet met zo'n belangrijke wedstrijd, maar aan de andere kant is hij de laatste tijd wel echt drama. Ben echt benieuwd hoe de Boer gaat spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.