menu

Overig / Algemeen / hiphop

zoeken in:
BoordAppel schreef:

Rick Rubin

Serieus? Dat is nog es terug van weggeweest!

Jordy (admin)
Nieuwe Jay-Z vind ik erg matig, maar ben dan ook absoluut geen fan. Al vind ik Blueprint (1) en Unplugged wel erg goed...

bedankt trouwens voor die tip van Dizzie Rascal of hoe hij ook heet. 1x geluisterd, op z'n minst erg interessant...

Wel cool dat 9th Wonder ook een track op de nieuwe Jay-Z heeft geproduceerd. Zo zie je maar dat je met fruityloops toch nog ergens kunt komen

Ik had al eeuwen een cd van Aceyalone thuis liggen en eindelijk heb ik hem een keer geluisterd en dat had ik eerder moeten doen. Zo op het eerste gehoor een pareltje die ik net zo goed kan gaan vinden als de laatste van Blackalicious of The Roots. Snel ook maar zijn eerste 4 cd's beluisteren want van dit soort muziek wordt ik altijd erg vrolijk .

Luister dan meteen ook naar zn sideprojects, The A-Team (2 albums) en Haiku D'Etat (1 album). Beiden zijn samenwerkingsprojecten met o.a. Abstract Rude, die je ook maar eens moet checken. En als je dan toch bezig bent moet je ook maar iets van Moka Only gaan luisteren. En nee, je mag ze niet lenen

En ik? MAg ik ze wel lenen?

Ja is goed maar die vind jij toch nix. Geef mij dan maar wat zooi van N-Vitral want die ken jij toch

Wat vinden jullie eigenlijk van 2pac ? De cd " all eyez on me " bevat wel enkele erg goede nummers maar wat vinden jullie van hem ? De één vind hem precies steengoed de ander juist niet. persoonlijk vind ik hem best wel goed maar door sommigen wat overrated.

Kan me herinneren dat daar al ooit een discussie over is geweest.

kos
Vond hem in zijn beginperiode (vlak na Digital Underground) wel goed en veelbelovend, maar vooral vanaf zijn periode met Dre werd het erg snel minder.

Yak
Zat 2Pac bij die maffe rakkers van Digital Underground? Dat wist ik helemaal niet.

kos
Yak schreef:

Zat 2Pac bij die maffe rakkers van Digital Underground? Dat wist ik helemaal niet.
Ja, vooral als danser.

Jordy (admin)
Beginperiode vond ik matig, Me Against The World en All Eyez On Me zijn kleine klassiekers, de rotzooi die na z'n dood uit is gekomen is nogal schandalig...

zip
enkele zeer fijne hiphopfora (met veel jong talent, lyrics, poetry, graffiti, beats etc ...)
www.theblazz.com[/url]
www.ontspoord.com[/url]

Wie volgt de battle tussen Extince en Brainpower.
Ik vind de disnummer van Brainpower, http://www.guntenaar.nl/download.php?name=ghostbustershi.mp3 veel beter. Wat is jullie mening ben benieuwd.
1-0 voor Brainpower

Jep, 1-0 voor Brain. 8 minutenlange track en nog gratis te downen ook. Zo hoort t. Het einde van t nummer is wel heel erg goed. De hele tijd Extince met zn weet toch en dan nog dat stuk uit dat ene nummer: Peter, ik vertouw je voor geen meter.
Ben benieuwd naar Extince's antwoord want Brain is eigenlijk wel een beetje een wigger.

Yak
Brainpower die Eminem probeert na te doen, en daar keihard mee op zijn muil gaat. Extince is de echte meester.

FeZ
Ik stem ook voor Brainpower. Na een tegenvallend matig 2e album vind ik dit toch weer leuk om te horen dat hij het nog in zich heeft. Liedje van extince vind ik ook niet slecht, maar ik vind het jammer dat hij op deze manier aandacht wil trekken voor zijn nieuwe album.

Jordy (admin)
Ik stem voor Extince, al is deze track van Brainpower erg leuk geproduceerd. Begint een leuke trend te worden om dit soort lange distracks te releasen via internet.

Maar goed ik heb Brainpower nog nooit op een interessante tekst kunnen betrappen (oppervlakkige mix van NL en Engels), en hier klinkt ie wel heel erg als een Eminem-kopie.

Extince daarintegen.. wat een taalkunstenaar, erg grappig en een vééél relaxtere stem.

kos
Hmmf...ik vind beide nogal..uhm..ruk.

Mogen niet eens in de schaduw staan van OP of momenteel Opgezwolle ( ) qua teksten en producties.

Brainpower's wat meer underground-werk, bijvoorbeeld collaboraties met Amsterdamse rappers zijn erg oke, maar hij heeft ook ontzettend veel meuk.

Extince is wat relaxter, origineler, maar om nou te zeggen leuk...neuh.

Moet de nieuwe X nog horen, maar feit is dat de man vele malen meer getalenteerd is dan Brainpower.

Yak
Je kan 'm alvast horen in de 3VOOR12-luisterpaal: 3voor12.vpro.nl, dan bovenin 'Luisterpaal' klikken en een stukje naar beneden scrollen. Die site is zo ongelooflijk kut met peren dat ik helaas geen directe link kan geven.

Yak schreef:

geen directe link

directe link (Extince)
brain

Wouter schreef:

Moet de nieuwe X nog horen, maar feit is dat de man vele malen meer getalenteerd is dan Brainpower.

Dat is geen feit hoor, hoewel ik ook denk dat Extince over het algemeen meer talent heeft. Beetje jammer dat ie dat zelf ook heel erg vind. Die link die Yak plaatste slaat ook nergens op. Aan wie vragen ze een mening? Aan Luuk Reijnders of all people!

BoordAppel schreef:

Aan Luuk Reijnders of all people!

Is dat die Moordgast? Ben zelf trouwens ook meer gecharmeerd van Extince's rijmstijl. Zal ze binnenkort ns beluisteren.

T.O. schreef:

Is dat die Moordgast?

Ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:02 uur

geplaatst: vandaag om 04:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.