• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.877 films
  • 12.626 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.655 gebruikers
  • 9.483.742 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wie er ook kampioen wordt dit seizoen, vindt het vooral "de kampioen van de armoede" dit jaar.

Maar het is wel lekker spannend, dat zie ik toch liever dan een team dat 12 punten voorstaat.(tenzij het Feyenoord zou zijn )

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Einde.

Heerenveen mist DE kans op 1-3 en PSV maakt na een overtreding 2-2, had niet geteld mogen worden. Schandalig hoe partijdig Vink vandaag heeft gefloten. Bah.

Maargoed, extreem goed weekend, ondanks dat Twente en PSV vlak voor tijd nog gelijk kwamen.

Vink is een ajacied dat weet iedereen en zo floot hij ook. Oke bouma rood klopt toivonen maakte een overtreding, maar heereveen net zoveel.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wie er ook kampioen wordt dit seizoen, vindt het vooral "de kampioen van de armoede" dit jaar.

Akkoord.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

Weer een 'slimmigheidje' van Toivonen, klasse!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3633 stemmen

Twente speelde niet eens slecht, maar het was zo'n dag dat de bal er niet in wou en die keeper van Roda was echt goed.Snapte niet dat Ruiz de 1ste penalty mocht nemen. Janssen schiet ze er elke keer netjes in en heeft wel het zelfvertrouwen dat nodig is. Achterlijk arrogant balletje ook van Ruiz. Heb nog nooit zo een slechte penalty gezien geloof ik.

Mooie klotenzooi dus vandaag, maar wel lekker dat PSV ook punten verspeeld. Hebben we nog steeds alles in eigen hand.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Aissadi had gewoon af moeten geven aan Dost en dan is het gewoon 1-3. Maar nu moet die barbiepop weer eens een overtreding maken, want ja anders kunnen ze niet winnen he. En dat moet dan het verlengstuk in het veld zijn Bij Utrecht ook al zo'n 'slimmigheidje' en nu weer. Echt te triest voor woorden. PSV verreweg de meest onsportieve ploeg van de Eredivisie

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

(quote)

Vink is een ajacied dat weet iedereen en zo floot hij ook. Oke bouma rood klopt toivonen maakte een overtreding, maar heereveen net zoveel.

Vink is een Feyenoorder wijsneus. Vink is alles behalve een Ajacied. Ben je PSV-Ajax al vergeten? Hij gaf Suarez geen strafschop, waar Bakkal wel een duw mocht geven aan Wielaert. Denk eens na voordat je wat zegt. Ben je Feyenoord - Ajax vergeten? Vink gaf in de slotseconden een onterechte penalty voor Feyenoord waarna het 2-2 werd. Je mag nog blij zijn dat jullie een puntje hebben gepakt, want dat hadden jullie niet eens verdiend. Na die smerige actie van Toivonen hoop ik dat Benfica jullie even met een nulletje of tien koud maakt.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Vink is inderdaad een Feyenoorder. Ken familie van hem, ook fanatiek voor die club.

Op zich niks mis mee, maar wel als hij fluit zoals vandaag. Hoe duidelijk gaf hij PSV met alles het voordeel...

Pieters had wel 3x geel kunnen krijgen als voorbeeld.

Maargoed, done is done. 2-2 is beter dan wat ik vooraf verwachtte.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ze zingen echt van den Boog toe he? Snap er weinig meer van.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

moviemafketel schreef:

Ze zingen echt van den Boog toe he? Snap er weinig meer van.

Neh, in tegendeel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat zongen ze dan?

Edit: Schitterend die penalty van Ruiz haha. Ziet er echt niet uit als zo'n poging mislukt.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ben ik de enige die de laatste penalty voor Twente onzin vind? Heeft de bal al gespeeld en is daarna kansloos maar komt in botsing... de keeper ontneemt hem vervolgens niets en hindert zijn poging in eerste instantie ook niet. Rood is dan ook te debiel voor woorden, btw.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nee, zat ook al hoofdschuddend te kijken. Belachelijke strafschop, cadeautje. En dan nog rood ook. Bal had Ruiz ook helemaal niks meer mee kunnen doen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zo een overtreding als die van Rosales zou eigenlijk 10 wedstrijden schorsing op moeten staan. Tackle van achter, geen bal in de buurt. Als ie de overtreding niet maakt gaan er twee spelers van Roda recht op doel af. Puur spelbederf en ook nog eens erg gevaarlijk zo een tackle.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ajax-Groningen 2-0

Twente-Roda 1-1

PSV-Heerenveen 2-2

(afbeelding)

Resterend programma FC Twente: De Graafschap (uit), ADO Den Haag (uit), Willem II (thuis), Ajax (uit)

Resterend programma PSV: Heracles Almelo (uit), Feyenoord (uit), Vitesse (thuis), FC Groningen (uit)

Resterend programma Ajax: NEC (uit), Excelsior (thuis), SC Heerenveen (uit), FC Twente (thuis)

Zeg het maar. PSV krijgt een loodzwaar uitduel bij Heracles volgende week en Twente gehavend naar Doetinchem.

De week erna wordt denk ik cruciaal. Ajax-Excelsior maar vooral ADO-Twente en Feyenoord-PSV

Twente en PSV nog 3x uit, Ajax 2x.

Nagelbijtend spannend.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vink is inderdaad een Feyenoorder. Ken familie van hem, ook fanatiek voor die club.

Op zich niks mis mee,

Je eerste regel is al dom, maar al zou het waar zijn, waarom zou daar dan "op zich niks mee" zijn? Daar zou alles mis mee zijn. Een partijdige scheidsrechter...

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Hopen dat Heerenveen ook weer een beetje op stoom komt. Laat die Dost er maar 3 inschieten.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Erg eigenlijk dat het doelpuntensaldo tussen PSV en Ajax nu gewoon nagenoeg gelijk was geweest als PSV niet met 10-0 van Feyenoord had gewonnen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je eerste regel is al dom, maar al zou het waar zijn, waarom zou daar dan "op zich niks mee" zijn? Daar zou alles mis mee zijn. Een partijdige scheidsrechter...

Ik bedoel dat Vink niet dit doet omdat hij een Feyenoorder is.

PS: pleur toch op met die smiley.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Tonypulp schreef:

Ben ik de enige die de laatste penalty voor Twente onzin vind? Heeft de bal al gespeeld en is daarna kansloos maar komt in botsing... de keeper ontneemt hem vervolgens niets en hindert zijn poging in eerste instantie ook niet. Rood is dan ook te debiel voor woorden, btw.

Uiteraard een duidelijke strafschop en ook verdiend rood. Vind een rode kaart best zwaar, maar iemand een doelpunt ontnemen staat maar 1 straf op.

En ik hoor iedereen over het tweede doelpunt van PSV, na een overtreding, maar ik hoor niemand over de penal die Twente had moeten krijgen in de eerste helft (de overtreding van de keeper). Was een zuivere strafschop )en een oliedomme overtreding).

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik bedoel dat Vink niet dit doet omdat hij een Feyenoorder is.

PS: pleur toch op met die smiley.

Die smiley staat er toch niet voor niets tussen? Ik gebruik ze zeer zelden - enkel bij de écht onnozele berichten.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat zongen ze dan?

Rot op.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Uiteraard een duidelijke strafschop en ook verdiend rood. Vind een rode kaart best zwaar, maar iemand een doelpunt ontnemen staat maar 1 straf op.

Onzin natuurlijk en dat weet jij ook wel. Welk doelpunt werd ontnomen? Ruiz kon sowieso niet meer bij de bal. Rood is erg overdreven.

Ik had Twente de titel best gegund, maar nu liever PSV. Als je in eigen huis twee makkelijke penalties krijgt en zelfs dan nog niet kan winnen, dan verdien je de titel ook niet.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Vind een rode kaart best zwaar, maar iemand een doelpunt ontnemen staat maar 1 straf op..

Hij had er niet bij kunnen komen, dus... explain.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou we zien wel weer hoe gekleurd iedereen hier naar voetbal kijkt. Absoluut geen strafschop van Ruiz en weer zo'n sneaky overtreding van PSV. Zat gisteren naar dat Duitse voetbalprogramma te kijken en daar hebben ze bij de UEFA ook gevraagd of het niet alleen bij een penal kan blijven ipv rood en penal. Lijkt me een prima regel. Gewoon geel en penal in het vervolg. Dit is dubbel straffen.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Och het ligt weer aan de scheidsrechters.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Yep mag gezegd worden toch?

Vinkie gaat zelfs ziek naar huis nu zegt die. Gewoon een blunder van hem en die blinde vinken langs de lijn.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Onzin natuurlijk en dat weet jij ook wel. Welk doelpunt werd ontnomen? Ruiz kon sowieso niet meer bij de bal. Rood is erg overdreven.

Ik had Twente de titel best gegund, maar nu liever PSV. Als je in eigen huis twee makkelijke penalties krijgt en zelfs dan nog niet kan winnen, dan verdien je de titel ook niet.

Makkelijke penalties? Ze hadden er drie moeten krijgen. Je kunt discussiëren over de rode kaart, maar het was natuurlijk een glasheldere penal. Begrijp niet dat daar een discussie voor nodig is.

1e Penal was ook gewoon terecht. Wielaert steekt zijn hand uit en blokkeert de bal die richting het doel vloog.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Makkelijke penalties? Ze hadden er drie moeten krijgen.

Misschien hadden ze er wel vijf moeten krijgen.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

moviemafketel schreef:

Yep mag gezegd worden toch?

Vinkie gaat zelfs ziek naar huis nu zegt die. Gewoon een blunder van hem en die blinde vinken langs de lijn.

Maar dan niet met zo'n gekleurde bril a.u.b.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.