- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ferguson doet nu hard zijn best om dit seizoen de Calimeroprijs binnen te slepen.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Mafkees. Was echt smerig. Gelijk op de transferlijst zetten, salaris terugvorderen en uitleveren aan een land waar een dictatuur heerst. Voor een aardig zakcentje (dat terug gevorderde salaris) willen ze hem best wel folteren en weg laten rotten in een koude isoleercel van 4 bij 4.
Die tackle was veel onsportiever dan twintig van die geplande gele kaarten bij elkaar.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Dat maakt je onsportief ja. Nogal minachtend naar je tegenstander en naar de mensen die voetbal kijken.
Waarom? Die spelers willen gewoon het risico voorkomen, dat ze belangrijke wedstrijden gaan missen. Die spelers zijn slim, want het komt door de tekortkomingen van de scheidsrechters, dat ze hier geel voor trekken. Daar maken de spelers gewoon goed gebruik van.
Het is heel simpel, als je als scheidsrechter vooraf weet/opschrijft wie er al geel heeft, dan geef je toch niks als de spelers zoiets uithalen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Volgens de regels die de scheidsrechters wordt opgelegd moeten ze gewoon geel geven voor een overtreding die normaal gesproken geel is. De scheidsrechters zijn dus gebonden aan wat hun bazen ze opleggen. Pas als de regelgeving hieromtrent aangepast worden kunnen ze idd anders gaan handelen.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Scheidsrechters moeten van tevoren ook wel weten wie er op scherp staan en gewoon geen geel geven als ze op een belachelijke manier proberen tijd te rekken. Dan zou je pas personality hebben, de scheidsrechters bewijzen nu allemaal maar dat het zielige ventjes zijn.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Inderdaad, overigens kan ik me die actie van Janko prima voorstellen. De Spanjaarden waren vanaf minuut 1 aan het provoceren en irritante maniertjes aan het uithalen. Niks mis mee verder, maar dan kun je een keer een flinke schop verwachten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die tackle was veel onsportiever dan twintig van die geplande gele kaarten bij elkaar.
Roerend eens.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Inderdaad, overigens kan ik me die actie van Janko prima voorstellen. De Spanjaarden waren vanaf minuut 1 aan het provoceren en irritante maniertjes aan het uithalen. Niks mis mee verder, maar dan kun je een keer een flinke schop verwachten.
Dan kan je de beet van Suarez ook wel begrijpen dus
Om nog maar een keer oude koeien uit de sloot te halen. Dit is natuurlijk veel gevaarlijker en je ziet het resultaat ook, een gebroken been. Belachelijk dat Janko dit niets kost en zo'n beetje gelijk 7 matches
Rare wereld leven we soms in.
Maar hee, Twente was toch zo top met Douglas(die toch al een schorsing kreeg)? Moeten ze nu ook het lef hebben om Janko te schorsen voor zijn gruwelijke overtreding!!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk, en een vrouw met een laag uitgesneden topje vraagt ook om een groepsverkrachting zeker
. [/excessief vergelijkingsmateriaal] Niets rechtvaardigt zo'n actie, dan ben je mentaal niet helemaal stabiel.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Tuurlijk, en een vrouw met een laag uitgesneden topje vraagt ook om een groepsverkrachting zeker
. [/excessief vergelijkingsmateriaal]
Lekker makkelijk; excessief vergelijkingsmateriaal tussen haakjes zetten, maar het ondertussen wel doen. 
Maar het was uiteraard een donkerrode kaart voor Janko. De opmerking van Kos slaat de plank een beetje mis.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Smerige overtreding van Janko. Een wedstrijdje of 7 schorsing is wel op zijn plaats vind ik. Ik heb liever een 'liefdesbeet' dan zo'n horrortackle van Janko....
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Tuurlijk, en een vrouw met een laag uitgesneden topje vraagt ook om een groepsverkrachting
.
Overigens keur ik de actie daarmee ook niet goed of zo. Hij had zeker gestraft moeten worden.
Maar het is wel wat begrijpelijk. En hij wil hem echt niet bewust een gebroken poot trappen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
.
Overigens keur ik de actie daarmee ook niet goed of zo. Hij had zeker gestraft moeten worden.
Maar het is wel wat begrijpelijk. En hij wil hem echt niet bewust een gebroken poot trappen.
Lach maar
. Hij wist dat die bal al weg was en koos ervoor om toch een forse tackle in te zetten. Hij wou 'm geen gebroken poot trappen maar wou 'm wel bewust pijn doen. Kwalijke zaak.
Ik heb altijd nogal moeite om dit soort zaken te begrijpen. Kan ook komen dat ik in mijn voetbaltijd zo'n provocateur was, schwalbes en irritante maniertjes. Daar zou Suarez zich nog voor schamen
.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Gadverdamme, die Janko
.
Schorsen voor een maandje of 5/6.
kos
-
- 46825 berichten
- 8952 stemmen
Lach maar
. Hij wist dat die bal al weg was en koos ervoor om toch een forse tackle in te zetten. Hij wou 'm geen gebroken poot trappen maar wou 'm wel bewust pijn doen. Kwalijke zaak.
Ik heb altijd nogal moeite om dit soort zaken te begrijpen. Kan ook komen dat ik in mijn voetbaltijd zo'n provocateur was, schwalbes en irritante maniertjes. Daar zou Suarez zich nog voor schamen
.
En ik juist omdat ik zelf altijd kaarten kreeg omdat ik irritante ventjes over de zijlijn trapte
.
Met basketbal ook trouwens.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Volgens de regels die de scheidsrechters wordt opgelegd moeten ze gewoon geel geven voor een overtreding die normaal gesproken geel is. De scheidsrechters zijn dus gebonden aan wat hun bazen ze opleggen. Pas als de regelgeving hieromtrent aangepast worden kunnen ze idd anders gaan handelen.
Net alsof ze altijd keurig de regeltjes hanteren. Ze kunnen ook zeggen dat ze het niet waargenomen hebben, daar zijn ze immers ook goed in.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ajax haalt in de zomer Pranjic en Verhoek | Voetbal | Nieuws | Sport1.nl
Pranjic zie ik wel zitten. Dan heb je een sterk middenveld met voetballend vermogen (Pranjic - Eriksen - De Jong/De Zeeuw). Ik hoop niet dat hij voor de linksback-positie wordt gehaald, want daar zie ik liever Boilesen. Het is namelijk beter voor de ontwikkeling van Boilesen als hij zoveel mogelijk speelt. Ik hoop niet dat Ajax Verhoek gaat halen, hij is een leuke speler voor ADO maar komt tekort voor Ajax. En dan zeker voor het niveau dat Ajax nastreeft. In de Eredivisie is hij wel bruikbaar, maar voor in de CL/EL is hij niet goed genoeg.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Pranjic zou een versterking zijn. Verhoek niet. Gevalletje subtopper.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zou wel leuk zijn als er eens een goede voorzet wordt gegeven, dus Verhoek mag van mij wel komen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Pranjic zou geen versterking zijn. Verhoek ook niet. Gevalletje subtoppers.
Aangepast.
Slechte aankopen. De eerste meer dan de tweede.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Aangepast.
Slechte aankopen. De eerste meer dan de tweede.
Hoezo Pranjic niet? Hij heeft al jaren bij Kroatië laten zien dat hij dat niveau aankan en na een lastig eerste seizoen bij Bayern, speelt hij nu bijna wekelijks in de basis. Ik vind Pranjic juist een speler, waarmee je kunt aankomen in de CL/EL.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ja, Pranjic wil vast wel komen spelen voor een kwart van zijn huidige salaris...
Net alsof ze altijd keurig de regeltjes hanteren. Ze kunnen ook zeggen dat ze het niet waargenomen hebben, daar zijn ze immers ook goed in.
Happie, kom op nu even, dan maken ze wel een handsballetje of een pittige overtreding, een gele kaart heb je zo verdiend. De Spanjaarden doen dat nu juist uitermate beschaafd, ik snap niet wat het probleem nu precies is.
zeuren om een kaart
Ook weer zoiets. Wat is er mis met het vragen om een kaart voor je tegenstander? Als ik op straat een schop krijg 'vraag' ik toch ook om een straf bij oom agent en tante officier van justitie? Waarom zou dat op een voetbalveld niet mogen?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Pranjic zou ik persoonlijk uitstekend vinden. Jongen met de goede leeftijd (29) wat niet te jong maar ook niet te oud is. Verder kent hij de Eredivisie goed en heeft hij meer dan genoeg techniek en kwaliteit. Ik wilde hem al hebben toen hij bij Heerenveen speelde.
Maargoed, voorlopig is dit maar een roddel. Zoals ik er zoveel hoor in een jaar.
Zondag Boilesen trouwens in de basis 
Ik verheug me hier nu al op. Vond zijn 1e optreden zeer sterk.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Happie, kom op nu even, dan maken ze wel een handsballetje of een pittige overtreding, een gele kaart heb je zo verdiend. De Spanjaarden doen dat nu juist uitermate beschaafd, ik snap niet wat het probleem nu precies is.
Het maakt me ook niks uit, dat zij die kaart pakken op die manier. Maar ik doelde op de mensen, die het onsportief gedrag vonden, dat de scheidsrechters er tegen op zouden kunnen treden dmv geen kaart te geven.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3312 stemmen
Hoe kan het eigenlijk dat die Portugese clubs het zo goed doen? Het land is straatarm en heeft maar 10 miljoen inwoners. Waar komt dat geld allemaal vandaan, of zijn die budgetten vergelijkbaar met de topclubs in Nederland?
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Kun jij je herinneren dat een Nederlandse ploeg van een Portugese ploeg won? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Daarom vraagt Portugal ook steun aan de Europese Unie 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze hebben volgens mij wel grotere budgetten. Zal wel een flink deel zwart van zijn....
Verder inderdaad een geweldige angstgegner, zowel qua club als de natiinale 11. En dan ook nog eens concurrent bij het aantal europacup plaatsen. Daar lopen ze nu flink verder uit.
Zou ze lekker geen geld geven.... 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Kun jij je herinneren dat een Nederlandse ploeg van een Portugese ploeg won?
Ajax-Benfica over 3 duels (1 beslissingswedstrijd) in 1969 
Verder weinig. PSV-Benfica, EC finale 1988.
Portugezen hebben vaak een goede techniek en een goede mentaliteit. Net als Italianen en Duitsers scoorden zij vaak in de slotfase. Tegenwoordig kunnen ze dat alledrie niet meer.
Hoe kan het eigenlijk dat die Portugese clubs het zo goed doen? Het land is straatarm en heeft maar 10 miljoen inwoners. Waar komt dat geld allemaal vandaan, of zijn die budgetten vergelijkbaar met de topclubs in Nederland?
De taal is een voordeel he. Zuid Amerikanen komen graag naar Portugal. Als je niet goed genoeg bent voor Real of Barca in Spanje, dan zijn de topclubs in Portugal een mooi alternatief natuurlijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Salzburg stuurt trainer Stevens weg | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Nou snel Been eruit gooien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.