• 17.553 nieuwsartikelen
  • 183.046 films
  • 12.632 series
  • 34.968 seizoenen
  • 658.288 acteurs
  • 200.676 gebruikers
  • 9.485.760 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Wat een grootspraak weer... vergelijkingen met Barca, super gespeeld etc. We hebben het maar over Hongarije hoor , daar zou zelfs Willem II nog goed tegen spelen...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Knappe is wat er gisteren al door Jan Joost werd gezegd is dat de 11 basisspelers allemaal in een ander clubteam spelen. Spanje is toch half Barca, waardoor dit voetbal van het Nederlands Elftal toch wel als uitzonderlijk goed mag worden beschouwd. Als je kijkt naar resultaten van Italië en Frankrijk bijvoorbeeld (0-1 en 2-0) tegen Slovenië en Luxemburg zie je toch duidelijk dat dat toch allemaal weer aardig moeizaam is gegaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4780 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Maar geen enkele van die spelers mag in aanvallend opzicht de veters strikken van Eden Hazard. Leagaer niet, Mertens niet en Mirallas al helemaal niet. Die Mirallas is helemaal een grap. Die zou bij Nederland niet eens in aanmerking komen voor de voorselectie. Fellaini en Lukaku spelen toch op andere posities en zijn daarom sowieso al geen bedreiging voor Hazard.

(quote)
Ben ik het wel mee eens. En ik wil al jaren eens Davy De Fauw bij België zien. Was een tijdje minder toen hij in het centrum speelde, maar doet het dit seizoen weer prima op de rechtsback. Ik herinner me nog goed dat Babel hem destijds de allerbeste rechtsback noemde waar hij ooit tegen had gespeeld. Maar denk je dat zo iemand wordt opgeroepen? Natuurlijk niet. Maar die bad boy van Genk zit natuurlijk wel weer in de selectie.

Miralles speelde anders wel een sterk seizoen bij Olympiakos. Speelde vaak en scoorde toch 13 goals, kreeg ook telkens goede kritieken.

Alderweireld zou normaal gezien ook spelen op de plaats van Ciman maar was geblesseerd. Verder moet natuurlijk niet Van Damme op de plaats van Van Buyten maar Lombaerts. Of Vermaelen als 'ie terug is uit blessure. Lombaerts is pas terug uit blessure en staat meteen weer in de basis bij Zenit en is op alle vlakken beter dan Van Buyten op aanvallend kopspel na dan.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Vind het ook wel erg vermakelijk. Ook wel interessant dat beide kampen inmiddels zo ver zijn dat ze ook werkelijk alles via de media spelen. Gelukkig denken de supporters nog dat ze in een gesprek dit weer kunnen fixen.

Fijn dat je weer even op Ajax mag afgeven. Je weekend zou zonder dat niet compleet zijn he

Goede zaak dat Cruijff en co. nu het gaspedaal vol indrukken. Elke Ajacied hoopt dat ze het gaan winnen. De buitengewone ledenvergadering gaat er komen. Daarna zal het snel gedaan zijn met dit bestuur.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Timmy757 schreef:

Wat een grootspraak weer... vergelijkingen met Barca, super gespeeld etc. We hebben het maar over Hongarije hoor , daar zou zelfs Willem II nog goed tegen spelen...

Snap je het echt niet? Ze hebben gevoetbald zoals Barca voetbalt. Niemand zegt dat ze hetzelfde extreem hoge niveau haalden.

Daarnaast speelt ook Barca wedstrijden tegen Gyjon, Bilbao en meer van die nietszeggende ploegen van het niveau Hongarije.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Fijn dat je weer even op Ajax mag afgeven. Je weekend zou zonder dat niet compleet zijn he

Goede zaak dat Cruijff en co. nu het gaspedaal vol indrukken. Elke Ajacied hoopt dat ze het gaan winnen. De buitengewone ledenvergadering gaat er komen. Daarna zal het snel gedaan zijn met dit bestuur.

Nee hoor. Mijn goede weekend hangt echt niet af van Ajax. Dat heeft veel meer te maken met het wielrennen van dit weekend en onze eigen wedstrijd morgenmiddag. En geef niet af of Ajax alleen op dat groepje verenigde supporters dat zichzelf schromelijk overschat. Verder ben ik vooral benieuwd wat er gaat gebeuren bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Nee hoor. Mijn goede weekend hangt echt niet af van Ajax. Dat heeft veel meer te maken met het wielrennen van dit weekend en onze eigen wedstrijd morgenmiddag. En geef niet af of Ajax alleen op dat groepje verenigde supporters dat zichzelf schromelijk overschat. Verder ben ik vooral benieuwd wat er gaat gebeuren bij Ajax.

Ha, zodra er wat te babbelen valt over Ajax in negatieve zin, sta jij vooraan. Niet dat ik het erg vind, maar je hoeft het nu ook weer niet te ontkennen.

Niks mis mee dat de supportersvereniging (dus niet een groepje losse lieden) van Ajax wil proberen dit op te lossen samen met Cruijff en de directie. Juist fijn dat ze betrokken zijn met Ajax. Tijdje terug hebben ze nog laten weten dat vd Boog en co. niet weg hoeft van hun, dat ze rust en goede samenwerkingen willen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bij PSV gebeurt er ook zo weinig, saaie grijze club

Bij Ajax gebeurt er altijd wel wat, dus dan moeten ze het daar maar weer over hebben.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Goede zaak dat Cruijff en co. nu het gaspedaal vol indrukken. Elke Ajacied hoopt dat ze het gaan winnen.

Helaas stond het gros van die Ajacieden aan het begin van dit seizoen achter ene Jol. Zoals jij. Met zulke vrienden.. Is dit nu een gevalletje van beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald of ben je van nature het windvaantje dat op de vaart der volkeren meewaait?

Timmy757 schreef:

Wat een grootspraak weer... vergelijkingen met Barca, super gespeeld etc. We hebben het maar over Hongarije hoor

Zure meneer die zich bevoorrecht zou moeten voelen. Je mag kijken naar één van de beste oranje elftallen ooit. Geniet er een beetje van, zou ik zeggen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Mijn enthousiasme over EL loting van PSV is inmiddels ook enigzins afgenomen. sprak gisteren met kenner van Portugese voetbal en die zei dat PSV kansloos (lijkt me dan weer wat overdreven) was tegen Benfica. Moet toch wel een erg goed ploegje zijn.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ha, zodra er wat te babbelen valt over Ajax in negatieve zin, sta jij vooraan. Niet dat ik het erg vind, maar je hoeft het nu ook weer niet te ontkennen.

Ligt er maar aan wat je negatief noemt. Cruijff en Van de Boog doen gewoon uitspraken en ik vind het een leuke discussie. Maar negatief, nee vind ik dan wel weer meevallen. Vind het eerder positief voor Ajax, mits Cruijff als winnaar uit deze discussie komt.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Villa steekt Raul voorbij als Spaans topscorer

David Villa bezorgde Spanje gisteren met twee doelpunten de overwinning tegen Tsjechië. De aanvaller van Barcelona steekt daarmee Raul voorbij als Spaans topscorer aller tijden.

Villa stond voor de wedstrijd op gelijke hoogte met Raul, beiden hadden 44 doelpunten voor Spanje. Villa boog met een knappe goal en een penalty de achterstand, opgelopen in de eerste helft, om in een overwinning. Met 46 goals in 72 interlands is hij één van de meest efficiënste Spaanse spitsen ooit.

Raul had voor zijn 44 goals immers 102 interlands nodig. Villa debuteerde in 2005 voor de nationale ploeg, maar moets negen maanden wachten alvorens hij tegen Slowakije zijn eerste treffer aantekende.

Villa

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Helaas stond het gros van die Ajacieden aan het begin van dit seizoen achter ene Jol. Zoals jij. Met zulke vrienden.. Is dit nu een gevalletje van beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald of ben je van nature het windvaantje dat op de vaart der volkeren meewaait?

Wat heeft Jol met dit verhaal te maken? Ik heb lange tijd vertrouwen in Jol gehad ja. Vind hem nog steeds een prima trainer, maar op het einde was het beter dat hij zou vertrekken. Wat is je punt?

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Windvaantje dus.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Maar het is toch ook zo? Op basis van het tweede seizoenshelft van vorig seizoen kan je onmogelijk geen vertrouwen erin hbben. Alleen ontspoorde het volledig de eerste seizoenshelft. Onbegrijpelijk ook eigenlijk.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Niks mis mee dat de supportersvereniging (dus niet een groepje losse lieden) van Ajax wil proberen dit op te lossen samen met Cruijff en de directie. Juist fijn dat ze betrokken zijn met Ajax. Tijdje terug hebben ze nog laten weten dat vd Boog en co. niet weg hoeft van hun, dat ze rust en goede samenwerkingen willen.

Denk dat de teksten sowieso verkeerd geïnterpreteerd zijn hier:

Wij eisen dat Johan Cruijff en Rik van den Boog, ieder met een secondant, in het bijzijn van de Ajax Supporters Delegatie met elkaar om de tafel gaan zitten, net zo lang totdat er een werkbaar plan ligt waar alle partijen zich in kunnen vinden en Ajax de toekomst mee in kan!

Wij willen witte rook boven de Arena!

Ajax Supporters Delegatie:

Supportersvereniging Ajax, AFCA Supportersclub, VAK410, fanzine De Meersche Helden, afca.nl, Ajax Business Associates (ABA)

De supporters gaan niet meediscussieren als je dit zo leest, maar willen gewoon erbij zijn en dat de klankbordgroep en het bestuur er uitkomen en puur in het clubbelang handelen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Hongarije-NL, Duits commentaar. Zijn positief!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

@ Nomak

Hazard zal dinsdag wel spelen hoor. Ik vind het juist goed van Leekens dat hij hem er niet in gezet heeft. Gisteren hadden we hem niet nodig, dinsdag misschien wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

In een thuiswedstrijd tegen Azerbeidzjan heb je Hazard meer nodig dan in een uitwedstrijd bij Oostenrijk? Ben ik het niet mee eens.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

rep_robert schreef:

Maar het is toch ook zo? Op basis van het tweede seizoenshelft van vorig seizoen kan je onmogelijk geen vertrouwen erin hbben. Alleen ontspoorde het volledig de eerste seizoenshelft. Onbegrijpelijk ook eigenlijk.

Vond ik niet. Jol's spelletje (en zijn hele manier van doen) had niets met Ajax of een structurele oplossing te maken. Powervoetbal met een elftal dat puur afgestemd was op individuele klasse. Kan je ver mee komen, maar ook ver mee wegzakken als die individuele klasse even niet thuis geeft. Want wat dan? Zoveel bleef er daana niet van over, dat heb je gezien.

Dat grote verval zegt juist alles. Toen Suarez die andere negen niet meer op sleeptouw kon nemen, donderde het kaartenhuis in elkaar. Met El Hamdaoui haalde Jol nog een soortgelijke speler in huis (de manier waarop is ook wel interessant). Op zich een mooie speler, maar wel weer een individualist die zich ook als zodanig mocht gedragen. En de rest maar rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.

Het is niet bepaald hetgeen Cruijff en de rest met Ajax voor ogen heeft. Vandaar dat ik nogal moeite heb met de meute die zich via Jol nu ineens achter Cruijff schaart en van den Boog fileert. Niet persoonlijk of beledigend bedoeld, hoor, maar volgens mij is het puur opportunisme van een stelletje dat niet verder wil of kan kijken dan die derde ster. Daar is een term voor, geloof ik. Bij die meute kan het ook zo weer omslaan.

Een kampioenschap zal mij een zorg zijn. Die laatste twee van Koeman waren ook niet om aan te gluren. Ik wil vooral weer eens genieten van 34 potjes leuk voetbal, conform het DNA van de club. Dan komt de rest vanzelf wel. Tot die tijd heeft Ajax en haar Ajacieden wat mij betreft geen enkel recht van spreken. Of klagen. Of wat dan ook. Elders doen ze het nl. beter.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Nomak schreef:

In een thuiswedstrijd tegen Azerbeidzjan heb je Hazard meer nodig dan in een uitwedstrijd bij Oostenrijk? Ben ik het niet mee eens.

We hebben gisteren 0-2 gewonnen zonder Hazard. Nu kan Hazard dinsdag fit starten tegen Azerbeidzjan, een wedstrijd die even belangrijk, misschien nog belangrijker is dan Oostenrijk.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat staat hier los van, een scheidsrechter mag bij het beoordelen van een overtreding ook niet meer terugdenken aan voorgaande overtredingen om zo de speler een zwaardere straf op te leggen.

(quote)
Dat kan, en als deze man liegt zal hij ook onderuit gaan als de waarheid boven water komt.

Maar voorlopig ben ik dus geneigd om de kant van deze man te kiezen.

Heb je het gesprek wel beluisterd?

Rik van den Boog zegt toch ook dat hij het plan ziet zitten en dat hij het normaal vind dat er mensen gaan sneuvelen. Maar hij wil iedereen eerst de kans geven en als er mensen ontslaan worden, dan moet dat op een respectvolle manier gebeuren.

Dan kan het niet zo zijn dat Cruijff hem wat namen geeft en eist dat Van den Boog ze zomaar eventjes op staande voet gaat ontslaan. Iemand als Blind is ook een icoon van de club, daar moet je ook met respect mee omgaan.

Als ik Rik van den Boog hoor praten, dan hoor ik iemand met respect en menselijkheid die overal voor open lijkt te staan. Als ik naar Johan Cruijff luister dan hoor ik iemand die keihard eisen stelt en anderen ervan beticht dat ze totaal geen voetbalverstand hebben.

Prima als Cruijff veel voetbalverstand heeft en het beste met Ajax voorheeft, maar ook hij is niet groter dan de club.

Ik ben het niet met je eens dat je de problemen uit het recente verleden zomaar mag wegpoetsen, het heeft zijn integriteit / geloofbaarheid aangetast.

Ik ben het met je eens dat je dit soort zaken niet via de media moet uitvechten, Blind dient ook met respect behandeld te worden en op een formele manier ontslagen te worden als hij echt disfunctioneert. En inderdaad Cruijff is niet groter dan Ajax.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

een wedstrijd die even belangrijk, misschien nog belangrijker is dan Oostenrijk.

Onzin. Als je gister niet gewonnen had, dan was de wedstrijd van dinsdag niet eens meer van belang voor Belgie. Dat was dan een voorbereidingswedstrijd op WK 2014 geworden.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

En als je dinsdag verliest was de overwinning in Oostenrijk slechts een troostprijs. Iedere match die nu komt is belangrijk(er).

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Euhm, elke wedstrijd is belangrijk als je in de schoenen van België staat

Lijkt me logisch dat beide wedstrijden winnend MOETEN worden afgesloten. België is nu op helft.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Timmy757 schreef:

Eigenlijk zouden we deze post niet eens serieus moeten nemen.

Het glas is altijd halfleeg he...

Daarbij heb je klaarblijkelijk niet goed gelezen wat er over Barca-NL vergelijking geschreven werd.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Het is vooral aan ons zelf te wijten natuurlijk. Tegen Duitsland hadden we een punt verdient maar geven we het weer uit handen, hetzelfde verhaal in Turkije. Tegen Oostenrijk (thuis) hadden we de 3 punten verdient maar wederom mag het niet zijn. We geven de overwinning weer weg (4-4). Het EK kunnen we zeker halen. We hebben al bewezen dat we zowel Turkije als Duitsland aan kunnen. Ik heb er een goed oog in.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

En als je dinsdag verliest was de overwinning in Oostenrijk slechts een troostprijs. Iedere match die nu komt is belangrijk(er).

Lekker belangrijk. Dan is tegen Oostenrijk ieder geval de plicht gedaan. Als je die gister niet had gewonnen, dan was je klaar geweest. Da's hetzelfde als op een WK in de halve finale spelers sparen voor je finale. Je zal sowieso de eerste moeten winnen wil de 2e nog waarde hebben.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Als je die gister niet had gewonnen, dan was je klaar geweest.

Hetzelfde dus als je dinsdag verliest.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Lees mijn reactie nog is Stu-Pot. Dit is echt een zwaar zinloze discussie. Beide duels zijn ontzettend belangrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.