• 17.559 nieuwsartikelen
  • 183.053 films
  • 12.632 series
  • 34.968 seizoenen
  • 658.296 acteurs
  • 200.678 gebruikers
  • 9.485.897 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Legendary. Maar met excuses aan Robbie, vanavond zing ik het Isten, áldd meg a magyart mee.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Dat is nog eens mooi en oprecht juichen van de commentator Mooi!

Tegenwoordig komen ze niet verder dan ''ja daar is de 1-0, mooie goal''

Heb wel zin in de wedstrijd. Vooral omdat er al sinds zondag geen voetbal meer was hehe.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heb wel zin in de wedstrijd. Vooral omdat er al sinds zondag geen voetbal meer was hehe.

Dan moet je de NBA gaan volgen. Dat is praktisch iedere dag.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Almighty schreef:

filmpjes]

Beide filmpjes bekeken en het lijkt of er een muur tussen ze heeft gestaan tijdens dat gesprek. Hebben een totaal andere mening over hoe het gesprek liep. En Boog elke keer met zijn "met Ajax gaat het goed" komt me de keel uit. WE WILLEN DAT AJAX KAMPIOEN WORDT!! Dat ze wat miljoentjes nu tijdelijk in de plus staan interesseert me even geen poep. Ergerlijk dit bah.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Supporters eisen een gesprek met Cruijff en Van de Boog. Snap echt niet wat die mensen zich wel niet menen. Eisen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Van den Boog heeft goed geslapen.

Dit is toch wel interessant om eens naar te luisteren. Van den Boog heeft een visie en staat overal voor open. Maar hieruit blijkt vooral dat hij respect hoog in het vaandel draagt, en dat siert hem. Ja hoor, ik begin respect voor deze man te krijgen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Supporters eisen een gesprek met Cruijff en Van de Boog. Snap echt niet wat die mensen zich wel niet menen. Eisen

Jee, wat afschuwelijk zeg. Supporters willen dat er gepraat wordt. Schandalig, dit kan en mag toch niet? Walgelijk!

PS:

'Bad boy' Balotelli slaat opnieuw toe

Daar is 'bad boy' Balotelli weer: de turbulente spits van Manchester City kreeg het in een chic restaurant aan de stok met Sam Birch, een vriend van Jenny Thompson. Wie, zegt u? Zij is het hoertje die onder meer Wayne Rooney naar ongekende hoogten bracht.

"Rooney, Rooney", zong Balotelli dan ook spottend toen Jenny terugkeerde van de wc. Daarna barstte hij in lachen uit en stak hij zijn middenvinger uit naar haar vrienden.

Framboos

Echt dreigend werd het pas toen Balotelli het restaurant verliet. Hij gooide een framboos naar Birch en daagde hem uit om het buiten verder te komen uitvechten. "Jenny is het gewend om commentaren naar haar hoofd geslingerd te krijgen. Ze vond hem een idioot en we aten gewoon verder. Toen hij de confrontatie zocht, liet ik me echter niet doen. Ik ben ruim 1,80 meter, dus ik hoefde niets te vrezen. Onze hoofden raakten elkaar en hij vloekte in het Italiaans. Uiteindelijk moesten de obers mij komen wegtrekken, anders zou het slecht afgelopen zijn. Hij gedroeg zich als een gek." En Balotelli? Hij scheurde er in zijn witte Maserati vandoor.

Sinds het incident zette Thompson geen voet meer binnen in restaurant San Carlo. Balotelli komt er nog wel geregeld een hapje eten.

Wat is die Balotelli toch een enorme loser zeg.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jee, wat afschuwelijk zeg. Supporters willen dat er gepraat wordt. Schandalig, dit kan en mag toch niet? Walgelijk!

Inderdaad schandalig en walgelijk. Supporters moeten lekker juichen voor hun club maar zich absoluut niet beleidstechnische zaken bemoeien. Dan is het einde zoek.

Zo snel als supporters te veel macht krijgen gaat het fout. Als ze dan een keer niet hun zin krijgen wat dan? Gaan ze dan weer de kinderen van Van de Boog, Coronel of Bergkamp lopen bedreigen?

Nee meteen de kop indrukken deze ongein.

En dit geldt overigens echt niet alleen voor Ajax-supporters. Wel meer clubs hebben last van dergelijke zichzelf overschattende figuren

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nomak schreef:

Van den Boog heeft goed geslapen.

Dit is toch wel interessant om eens naar te luisteren. Van den Boog heeft een visie en staat overal voor open. Maar hieruit blijkt vooral dat hij respect hoog in het vaandel draagt, en dat siert hem. Ja hoor, ik begin respect voor deze man te krijgen.

Nomak, je belicht nu op een erg eenzijdige manier deze man. Je bent toch niet al die andere verhalen vergeten? Daarbij zit er vaak nog een groot verschil tussen wat iemand zegt en daadwerkelijk denkt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Van de Boog heeft trouwens flink de aanval gekozen. Morgen in de Volkskrant zegt die over Bergkamp: `Het was nog lastig voor hem om D2 te managen.'

Dergelijke uitspraken kun je denk ik beter niet doen op dit moment maar erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Inderdaad schandalig en walgelijk. Supporters moeten lekker juichen voor hun club maar zich absoluut niet beleidstechnische zaken bemoeien. Dan is het einde zoek.

Zo snel als supporters te veel macht krijgen gaat het fout. Als ze dan een keer niet hun zin krijgen wat dan? Gaan ze dan weer de kinderen van Van de Boog, Coronel of Bergkamp lopen bedreigen?

Sure..

Ik keur geweld en andere ongein (een bus blokkeren enzo) af, maar een gesprek dat de supportersvereniging wil met Cruijf en vd Boog lijkt me een zeer goed idee. Je bent nu gewoon aan het zoeken om wat te mogen zeuren. Hier wordt niks kwalijks mee gedaan.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Van de Boog heeft trouwens flink de aanval gekozen. Morgen in de Volkskrant zegt die over Bergkamp: `Het was nog lastig voor hem om D2 te managen.'

Bron?

Overigens maakt het toch niet uit wat Rik nog zegt. Die vliegt er binnenkort uit.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Hij is kennelijk wel redelijk fan van scholletje Blind. Hartstikke leuk dat hij meer dan 300 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld, maar zijn tijd bij Ajax zit erop. Frisse wind erdoorheen nu en eens kampioen worden. Dat financiële geleuter word je toch doodmoe van. Als je het sportief goed doet komt de poen vanzelf.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

V/d Boog moet gewoon weg, hij heeft bewezen dat hij alleen probeert te overleven en dat hij schijt heeft aan Ajax. Ik vind het trouwens wel grappig dat uitgerekend V/D Boog het over respect heeft en dat hij vindt dat je zo niet met mensen om kan gaan. Was V/D Boog niet degene die iedere mogelijkheid aangreep om van der Zee te liquideren?

Feit blijft dat er geen enkele voetbalknowhow in het bestuur zit, dat kan natuurlijk niet.

Als je kijkt wat het bestuur op technisch gebied de afgelopen jaren goed heeft gedaan, kom je niet ver.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Er is denk ik geen club op aarde waar geen enkele oud-voetballer of in ieder geval verstand van voetbal heeft in de raad van commissarissen zit.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

gizmo_o schreef:

Nomak, je belicht nu op een erg eenzijdige manier deze man. Je bent toch niet al die andere verhalen vergeten?

Dat staat hier los van, een scheidsrechter mag bij het beoordelen van een overtreding ook niet meer terugdenken aan voorgaande overtredingen om zo de speler een zwaardere straf op te leggen.

gizmo_o schreef:

Daarbij zit er vaak nog een groot verschil tussen wat iemand zegt en daadwerkelijk denkt.

Dat kan, en als deze man liegt zal hij ook onderuit gaan als de waarheid boven water komt.

Maar voorlopig ben ik dus geneigd om de kant van deze man te kiezen.

Heb je het gesprek wel beluisterd?

Rik van den Boog zegt toch ook dat hij het plan ziet zitten en dat hij het normaal vind dat er mensen gaan sneuvelen. Maar hij wil iedereen eerst de kans geven en als er mensen ontslaan worden, dan moet dat op een respectvolle manier gebeuren.

Dan kan het niet zo zijn dat Cruijff hem wat namen geeft en eist dat Van den Boog ze zomaar eventjes op staande voet gaat ontslaan. Iemand als Blind is ook een icoon van de club, daar moet je ook met respect mee omgaan.

Als ik Rik van den Boog hoor praten, dan hoor ik iemand met respect en menselijkheid die overal voor open lijkt te staan. Als ik naar Johan Cruijff luister dan hoor ik iemand die keihard eisen stelt en anderen ervan beticht dat ze totaal geen voetbalverstand hebben.

Prima als Cruijff veel voetbalverstand heeft en het beste met Ajax voorheeft, maar ook hij is niet groter dan de club.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Prima als Cruijff veel voetbalverstand heeft en het beste met Ajax voorheeft, maar ook hij is niet groter dan de club.

Ajax = Cruijff.

Misschien is Cruijff wel minimaal net zo groot als Ajax.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Kom kom, Jopie is een seniele oude man die al 15 jaar niet meer in een stadion komt. Maar als je moet kiezen tussen hem en die witteboordencrimineel lijkt me de keuze snel gemaakt.

Nomak schreef:

Als ik Rik van den Boog hoor praten, dan hoor ik iemand met respect en menselijkheid die overal voor open lijkt te staan.

Say whaaaat?

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Cruijff is de grote man achter het huidige Barca succes. Dat beamen zelfs spelers als Xavi en Iniesta regelmatig.

Weet je wat ik Cruijff altijd verweet? Dat hij maar vanuit Barcelona of de Telegraaf zat te brullen, maar niks uit ging voeren. Nu is Cruijff daadwerkelijk wat aan het uitvoeren en ik kan niet anders dan dit gigantisch toejuichen. Cruijff praat altijd zinnig over voetbal en juist dat onderdeel wil hij gaan reorganiseren bij Ajax. Kijk eens wat Barcelona 10 jaar terug stond en waar ze nu staan. Laat Johan lekker zijn gang gaan zeg. Bergkamp, Jonk, de Boer etc erbij. Hoeveel voetbalknowhow wil je hebben?

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

En dit geldt overigens echt niet alleen voor Ajax-supporters. Wel meer clubs hebben last van dergelijke zichzelf overschattende figuren

Jammer dat er verder ook allemaal impotente mensen in het bestuur zitten. Zolang zij er zitten zie ik niet in waarom er niet met de supporters zou mogen worden gepraat.

Snap wel wat je bedoelt overigens hoor, alleen de supporters hebben meer verstand van de club Ajax dan iemand als vd Aat bijvoorbeeld. Het blijft gewoon stuitend om dit geworstel te blijven zien en die mensen als vd Boog die puur uit eigenbelang/ voor de eigen bankrekening van alles en nog wat blijven blokkeren.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ach ja, 'voetbalknowhow'. Jopie is de man die in Van Basten een groot coach zag en hem in alle (ultiem domme) beslissingen onvoorwaardelijk steunde, tot aan 'Nicky Hofs is beter dan Seedorf' aan toe. Nou nou wat een knowhow.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

otherfool schreef:

(embed)

Legendary. Maar met excuses aan Robbie, vanavond zing ik het Isten, áldd meg a magyart mee.

Waarvan is dat deuntje ook alweer, komt me zo bekend voor.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

American Beauty.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Thanks, had het net gevonden trouwens. Dacht al dat het een bekende film was.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Say whaaaat?

Echt waar hoor. Luister even naar dit. Komt zoveel beter en respectvoller over dan de uitspraken van Cruijff.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Sure..

Ik keur geweld en andere ongein (een bus blokkeren enzo) af, maar een gesprek dat de supportersvereniging wil met Cruijf en vd Boog lijkt me een zeer goed idee. Je bent nu gewoon aan het zoeken om wat te mogen zeuren. Hier wordt niks kwalijks mee gedaan.

Ja ik vind het een dramatisch idee. Supporters horen te supporteren en daar houdt hun functie ook meteen op. Maar jij vindt het een goed idee? Wat denk jij dan dat een groepje supporters in hemelsnaam kan doen in dit geval.

En hier wordt wel degelijk iets kwalijks mee gedaan. Alleen het woordje eisen al is kwalijk bijna boosaardig. Alsof een groep supporters zoiets te eisen heeft.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Ach ja, 'voetbalknowhow'. Jopie is de man die in Van Basten een groot coach zag en hem in alle (ultiem domme) beslissingen onvoorwaardelijk steunde, tot aan 'Nicky Hofs is beter dan Seedorf' aan toe. Nou nou wat een knowhow.

Nou, dat is wel een probleem met Cruijff. Hij verdedigt zijn vrienden tot in het treurige. Wel loyaal, maar niet altijd terecht.

Overigens was de tekst dat Hofs beter was voor Oranje dan Seedorf op dat moment van Van Basten zelf hoor

Maar voetbaltechnisch weet Cruijff wel wat de norm is en hoe dat weer teruggebracht moet worden. Misschien moet Ajax maar eens langs Bayern gaan, waar een club wel al tientallen jaren door oud topspelers wordt geleid en met succes. De club staat al tientallen jaren aan de Duitse en vaak genoeg aan de Europese top. Wat Bayern in eigen land kan, dan moet Ajax ook kunnen. Zoveel potentie, zo weinig komt eruit.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

rep_robert schreef:

Jammer dat er verder ook allemaal impotente mensen in het bestuur zitten. Zolang zij er zitten zie ik niet in waarom er niet met de supporters zou mogen worden gepraat.

Snap wel wat je bedoelt overigens hoor, alleen de supporters hebben meer verstand van de club Ajax dan iemand als vd Aat bijvoorbeeld. Het blijft gewoon stuitend om dit geworstel te blijven zien en die mensen als vd Boog die puur uit eigenbelang/ voor de eigen bankrekening van alles en nog wat blijven blokkeren.

Snap ook wel dat supporters gefrustreerd zijn. En dat kunnen ze prima laten blijken in het stadion of door een brief namens alle supporters of iets dergelijks. Maar daadwerkelijk meepraten over het te voeren beleid. Nee dan ga je echt drie of vier stappen te ver.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Supporters horen te supporteren en daar houdt hun functie ook meteen op. Maar jij vindt het een goed idee?

Soms moeten supporters zich ook laten horen. Maar dan alleen in uiterste gevallen. Zonder ingrijpen van de supporters bestonden clubs als Roda en Fortuna nu niet meer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Boogie praat als witte boorden-man die precies weet hoe je uit je woorden moet komen(hoeveel dubbele agenda's en poep er ook uitkomt verder) en Cruijff is een man van het volk, een ras Amsterdammer die van zijn hart geen moordkuil maakt. Cruijff is veel eerlijker en door zijn beperkte kennis van de taal komt het misschien wat grover over, maar wel uit zijn hart.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.