- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Kom op nou Nomak, deze man huichelt en glibbert al z'n hele leven overal doorheen, daar mag je echt niet meer in trappen. Jarenlange oefening in liegen, oplichten en draaien, dat zie ik in dat filmpje.
Al hilarisch hoe hij begint: 'Ik moet dan iemand ontslaan die meer dan 300 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld, ik noem geen namen (knipoog knipoog) maar dat is iemand die meer dan 300 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld.' Heel typisch gewoon.
Die man is to-taal ongeloofwaardig. Maar dat vond ik bij zijn aanstellen al.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Wat bij Roda toen logisch was, dat is bij Ajax ook belangrijk. Bij jullie ging het over overleven, bij Ajax nu om een gigantische koerswijziging om weer terug aan de top te geraken. Het is voor beide clubs gigantisch belangrijk geweest.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
bij Ajax nu om een gigantische koerswijziging om weer terug aan de top te geraken.
Goed dat de supporters hun stem laten horen. Als ze maar opletten dat ze niet nog meer onrust veroorzaken dan er nu al is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Kom op nou .....
Maar misschien heb jij gelijk en loop ik met open ogen in zijn val. Ik wacht af en volg de ontwikkelingen.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
De verwachte basisploeg van Oranje gaat spelen om half 9:

The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Haha Van Basten noemt van Nistelrooij halen als spits een optie als hij coach van Sporting Lissabon wordt 
Die 2 hadden enkele jaren terug nog een enorme oorlog onderling.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Ja, want hij heeft zijn baantje uit eigenbelang gehouden.
Zoals Derksen ook altijd zegt, hij komt heel mediageniek over en heeft altijd een mooi babbeltje klaar. Vervolgens gaat hij achter je rug om lullen en blijkt het een huichelaar te zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Soms moeten supporters zich ook laten horen. Maar dan alleen in uiterste gevallen. Zonder ingrijpen van de supporters bestonden clubs als Roda en Fortuna nu niet meer.
Uitstekend voorbeeld inderdaad:
Voorzitter Roda treedt af wegens bedreigingen | EnDanDit
En reden dat fusie destijds niet doorging was puur dat provincie er geen geld in wilde steken. Had dus niets met supporters te maken.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Klaag jij bv ook over Egypte, timbo? Dat mensen daar tegen de regering in gingen?
Want eigenlijk is het bij het voetbal die situatie, maar dan in het klein. De mensen hebben genoeg van de koers die gevaren wordt en eisen verandering.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ja als jij bedreigd worden in je vrijheid en bij een afwijkende mening in de gevangenis of erger belanden wilt vergelijking met Cruijff die een paar mensen binnen Ajax kwijt wil moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar ik heb toch wat moeite met de vergelijking.
En Ajaxsupporters mogen wat mij betreft best tegen de gevaren koers zijn en dat laten merken. Maar niet door een gesprek te eisen met het bestuur en Cruijff. Dan ken je je plaats niet.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Roda zat al in financiële problemen en hij heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de transfer van Meeuwis naar Groningen niet doorging. Wij waren eerst allemaal blij omdat naar buiten werd gebracht dat Groningen maar een schamel bedrag wilde betalen. Later, in de periode na Kuijer werd bekend dat Groningen voor Meeuwis een enorm bedrag (naar Groningen normen) wou betalen. Dan spreken we over een bedrag tussen de 3 en 4 miljoen. Dat zou een perfecte transfer zijn geweest om de financiën weer wat op orde te krijgen.
Heeft destijds nog een heel artikel over in de VI gestaan.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
VdV op naar de honderd.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Bij mij heeft Van den Boog het nu definitief verbruikt. Eerst alles rechtlullen rondom Jol, dan de zaak Van der Zee en nu dit. Van den Boog zat ook in die klankbordgroep en hij heeft dus ingestemd met de adviezen. En dan gaat die man ze vervolgens afwijzen, lachwekkend. De paar jaren dat Van der Boog er zit hebben we geen enkel sportief succes geboekt, hij kroop in de kont van San Marco en in die van Jol en nu kruipt hij in de kont van De Boer. Weg met die man. Gelukkig heeft Cruijff laten weten dat hij dit keer wel doorgaat, ten koste van alles. Echt ongelofelijk dat je dat soort namen gaat afwijzen en wie ben je dan wel? Rik van den Boog. Wat walg ik van die man, hij durft het nog uit z'n strot te krijgen dat het goedgaat met Ajax. Nou wat gaat het toch goed, al 6 jaar geen kampioen en dit jaar uitgeschakeld voor de EL en waarschijnlijk wéér geen kampioen. Het gaat prima Rik! Het wordt eens tijd dat El Salvador komt, hij geeft om Ajax en wil Ajax helpen. Rik van den Boog zit er nu om te overleven, daarnaast heeft Cruijff het dit keer niet alleen gedaan maar met mensen als Rijkaard, Van den Boog, Bergkamp, Jonk en meer grote namen. Als je zo'n rijtje negeert dan ben je niet goed van je Boog. Rik van den Boog, Coronel, Slop en Van der Aat mogen van mij zo snel mogelijk oprotten. Als Cruijff mag doen wat hij wil doen dan komt het zeker goed met Ajax, daar ben ik van overtuigd.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ja als jij bedreigd worden in je vrijheid en bij een afwijkende mening in de gevangenis of erger belanden wilt vergelijking met Cruijff die een paar mensen binnen Ajax kwijt wil moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar ik heb toch wat moeite met de vergelijking.
En Ajaxsupporters mogen wat mij betreft best tegen de gevaren koers zijn en dat laten merken. Maar niet door een gesprek te eisen met het bestuur en Cruijff. Dan ken je je plaats niet.
Tja dat was diezelfde site die op hun voorpagina een foto van het bombardement op Rotterdam had staan, dat zegt al genoeg lijkt me...
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Je hebt de tekst niet goed gelezen schijnbaar. Het is de Ajax Supportersvereniging, niet een groep losse fans die dit eist. En ze willen rust bewaren en dit probleem oplossen. Ofwel, ze willen met Cruijff en de Ajax directie een gesprek. Wat kan daar nou op tegen zijn? Voetbal is ook van de supporters. Het is juist positief dat zij mee willen praten.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
De uitleg die directeur Rik van den Boog heeft gegeven aan het mislukte overleg donderdagavond met clubicoon Johan Cruijff en zijn technische werkgroep, heeft veel kwaad bloed gezet bij de legendarische nummer 14.
"Maar niet alleen bij mij. Alle jongens waren zeer geïrriteerd over zijn woorden", reageerde een zeer ontstemde Cruijff vrijdagavond weten op de regionale Amsterdamse tv-zender AT5.
Volgens Cruijff en zijn vertrouwelingen Dennis Bergkamp en Wim Jonk heeft Van den Boog zich ten onrechte de hervormingsplannen van het technische platform toegeëigend. "De directeur zegt dat ze daarmee in de clubleiding al een tijdje bezig zijn. Maar wat ze nu doen, staat volledig haaks op wat wij hebben neergeschreven. Dat soort kunsten moet je natuurlijk niet uithalen. Dat maakt mensen agressief."
Cruijff, die in zijn plannen direct afscheid wil nemen van vijf werknemers in de technische staf (onder wie Danny Blind), lachte schamper om de uitspraak van Van den Boog dat Ajax een warme club is. De directeur zou daarom geen heil zien in een snelle ontslagronde. "Vorig jaar zijn er bij Ajax acht mensen ontslagen! Dat slaat dus nergens op. Het is één groot lulverhaal", sneerde Cruijff.
Het voormalige idool noemde het huidige Ajax donderdagavond als club een groot drama. "Je bent blind als je dat niet ziet." Een dag later herhaalde hij zijn harde kritiek op zijn grote liefde. "Het is een enorme fout dat er in de raad van commissarissen niemand zit met enig voetbalverstand. Nee, ook voorzitter Uri Coronel niet. Die heeft wel verstand van verzekeringen. Dat is ook belangrijk, maar het heeft niets met voetbal te maken."
Cruijff: "Er moet nu iets gebeuren bij Ajax. Ik sta deze keer niet alleen. Ik denk dat onze groep meer dan 2000 wedstrijden voor Ajax heeft gespeeld. Het is dan te gek voor woorden dat we door niet-voetballers op de vingers worden getikt. Wij gaan absoluut door om onze veranderingen op technisch gebied bij Ajax erdoor te krijgen."

Dit zegt wel in wat voor positie V/D Boog zich heeft gemanoeuvreerd.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Dit geloof je toch zelf niet he?
En daarnaast keur ik elke vorm van bedreigen af. Nooit goed.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dit geloof je toch zelf niet he?
En daarnaast keur ik elke vorm van bedreigen af. Nooit goed.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ik haat stadions met sintelbanen. Wat een spuuglelijk stadion van Hongarije weer zeg.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Nou, 0-1...lekker goaltje. Dit gaat een leuke match worden!
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Goaaaal 0-1 Vd Vaart. Assists Sneijder 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Tja, mooie actie weer van Sneijdertje, het is niet anders 
Ik ga maar eens switchen naar de Belg...
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Witsel 0-1!
Haha, otherfool is net te laat met switchen.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Tja, mooie actie weer van Sneijdertje, het is niet anders 
Ik ga maar eens switchen naar de Belg...
??
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
@Nomak
Ik heb de herhaling nog meegekregen 
@reppie
Check mijn avatar. Een stil protest tegen het opstellen van Het Beest.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Dacht ik al, natuurlijk wint Belgie van die ploeg. De 4-4 in Belgie was ook lachwekkend vorig jaar.
Oranje oefende een paar maanden terug nog tegen Oostenrijk. 3-1 winst, score viel nog extreem laag uit. Die lui kunnen er werkelijk niks van.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
??
Ik gok omdat Nigel de Jong meespeelt bij Nederland. Extreem zielig, maargoed, het is zo.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
@Nomak
Ik heb de herhaling nog meegekregen 
@reppie
Check mijn avatar. Een stil protest tegen het opstellen van Het Beest.
Ja,wie is dat? Die Amerikaan? Nigel de Jong heeft het afgelopen half jaar schadevrij gespeeld voor Man City. Het de Jong gebash begint nu wel gedatteerd te worden vind ik.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Niet dat Nederland otherfool als supporter nodig heeft. Was hij op het WK niet, dus nu ook lekker wegblijven dan.
Hopelijk maakt Nigel zo de 0-2 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Jankootje is weer eens te stroperig om te scoren...
@reppie
Het is de nummer 7 van Hongarije...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.