• 17.551 nieuwsartikelen
  • 183.023 films
  • 12.632 series
  • 34.968 seizoenen
  • 658.281 acteurs
  • 200.676 gebruikers
  • 9.485.682 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3313 stemmen

Noem me één coach die voor een wedstrijd over de tegenstander zegt dat ze geen reet voorstellen en dat er wel even gemakkelijk gewonnen gaat worden. Juist, die zijn er niet.

Prima wedstrijd van Nederland. Leuk om naar te kijken en vier mooie goals. Iemand Spanje aan het volgen trouwens? Die doen het zo te zien wat minder goed.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

Achteraf had ie het er anders over dat ze Hongarije hadden vernederd.

Lijkt me logisch aangezien dat ook is gebeurd. Kan je toch niet ontkennen? Dan mag je het best zeggen. Hongarije is compleet van het veld geblazen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

@Nomak: geen idee waar je al je wijsheid vandaan haalt : Leekens heeft iets tegen Hazard (Chadli heeft een prima match gespeeld, je kan niet iedereen opstellen, is gewoon een bewijs van de 'weelde' die we momenteel hebben), Dembele die WEER maar eens balverlies lijdt (terwijl hij notabene enorm sterk aan de bal is en veruit de meest technisch begaafde speler van het lot is)... België heeft voor de verandering een keer volwassen gespeeld, ja zelfs goed gespeeld. Dus dit gezeur is wat misplaatst.

Sure, Oostenrijk is geen wereldploeg en al te euforisch moeten we ook niet worden, maar fuck dinsdag gewoon winnen van Azerbeidjan en we doen nog mee!

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1433 stemmen

Ik ga om 12 uur klaar zitten voor VS tegen Argentinie. Hopen dat dat wat word. Nederlands elftal helaas niet gezien, maar voetbalde kennelijk erg goed zie ik...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Quido schreef:

Achteraf had ie het er anders over dat ze Hongarije hadden vernederd.

Je maait het gras voor m'n voeten weg. Als je als nr 2 van de wereld tegen de semiprofs van Hongarije je vooraf zo indekt en dan achteraf een grote mond hebt dan zegt dat weer heel veel over dit Grijze Muisje. Getsie wat een vervelend mannetje blijft dat toch.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Je maait het gras voor m'n voeten weg. Als je als nr 2 van de wereld tegen de semiprofs van Hongarije je vooraf zo indekt en dan achteraf een grote mond hebt dan zegt dat weer heel veel over dit Grijze Muisje. Getsie wat een vervelend mannetje blijft dat toch.

Heb je ooit geen voorrang op de snelweg van Bert gehad ofzo? Jesus wat een zieligheid is dit hele gehuil toch steeds zeg.

Iedere coach is vooraf bescheiden. Maar een coach kan na afloop prima zeggen dat ze de tegenstander hebben vernederd. Wat moet Bert anders nu zeggen dan? Dat het wel aardig was? Kom toch zeg.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3313 stemmen

otherfool schreef:

de semiprofs van Hongarije

Ik geloof dat elk team bij jou uit semiprofs bestaat, is het niet?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Wat is er trouwens overgebleven van zijn ruim 2 jaar durend gehuil dat je nooit met Van der Vaart en Sneijder op één middenveld kunt spelen? Dat zou internationaal toch niet kunnen? Werd door het gros hier nog onderstreept ook...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3313 stemmen

Spelers veranderen. Nu kan dat blijkbaar prima.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Raffie had daar vorig jaar ook wel kunnen spelen hoor. Was je nog wereldkampioen geworden ook.

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Vd Wiel speelde weer een keer goed vanavond, hoop dat ie dat niet doorzet naar de competitie!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

@Nomak: geen idee waar je al je wijsheid vandaan haalt : Leekens heeft iets tegen Hazard (Chadli heeft een prima match gespeeld, je kan niet iedereen opstellen, is gewoon een bewijs van de 'weelde' die we momenteel hebben)

Mooi dat Chadli het goed doet, maar dat neemt niet weg dat Hazard gewoon moet spelen. En ik zei dat het erop lijkt dat Leekens een probleem heeft met Hazard. Ik kan geen andere reden bedenken waarom die jongen de hele wedstrijd op de bank zit. En de Waalse pers is het in elk geval met mij eens.

Eden Hazard is een toptalent van de buitencategorie. Zelfs bij de allergrootste voetballanden zou hij speelminuten mogen maken, maar bij het België van Leekens raakt hij niet eens van de bank af. Hoe krom is dat.

Jawaddedadde schreef:

Dembele die WEER maar eens balverlies lijdt (terwijl hij notabene enorm sterk aan de bal is en veruit de meest technisch begaafde speler van het lot is)...

Enorm sterk aan de bal of niet, hij moet zich eens gaan realiseren dat hij niet alleen op het veld staat. Toen ik mijn bericht schreef leed hij balverlies omdat hij zich vastliep na een dribbel tegen 4 man waarna Oostenrijk een tegenaanval kon opzetten. Typisch Dembele. Doe dat tegen een scherp team en het wordt keihard afgestraft.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Tja, de Waalse pers ziet altijd een complot als een Vlaamse coach een Franstalige speler wel of niet opstelt, dus dat zegt me weinig.

Ben het verder wel aardig met je eens dat Hazard een toptalent is en zeker een meerwaarde voor het team is. Toch blijf ik erbij dat je niet iedereen kan opstellen. Ik bedoel, normaal heb je nog Legear, Lukaku, Mirallas, Mertens, Fellaini... Zoveel offensieve weelde. Er moet evenwicht zijn. Nu kreeg Chadli de voorkeur (niet onbegrijpelijk dat hij een kans krijgt), misschien speelt Hazard dinsdag.

Wat betreft Dembele overdrijf je. Er is geen enkele speler die niet een keer balverlies lijdt. Kan altijd gebeuren en kan ook altijd afgestraft worden, is nu niet gebeurd (herinner me de fase zelfs niet) dus ik til er niet zwaar aan.

Wat ik daarentegen veel erger vind zijn de basisplaatsen van Ciman en Van Buyten. Tegen elke fatsoenlijke ploeg wordt dergelijk geklungel wèl afgestraft. Opzouten die twee en zet Van Damme en Alderweireld (okee, was geblesseerd nu) daar maar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Toch blijf ik erbij dat je niet iedereen kan opstellen. Ik bedoel, normaal heb je nog Legear, Lukaku, Mirallas, Mertens, Fellaini... Zoveel offensieve weelde.

Maar geen enkele van die spelers mag in aanvallend opzicht de veters strikken van Eden Hazard. Leagaer niet, Mertens niet en Mirallas al helemaal niet. Die Mirallas is helemaal een grap. Die zou bij Nederland niet eens in aanmerking komen voor de voorselectie. Fellaini en Lukaku spelen toch op andere posities en zijn daarom sowieso al geen bedreiging voor Hazard.

Jawaddedadde schreef:

Wat betreft Dembele overdrijf je. Er is geen enkele speler die niet een keer balverlies lijdt.

Dat is ook zo. Maar wie de laatste jaren wekelijks de Eredivisie heeft gevolgd begrijpt perfect wat ik bedoel. Dembele is enorm sterk en balvast, maar hij wil te veel. Zelfs spelers als Cristiano Ronaldo en Messi geven nog sneller hun bal af dan Dembele.

Die fase waar ik het over had was weer typisch zo een situatie zoals hij dat bij AZ al honderd keer deed. Twee mannen dribbelen, kans hebben om de bal af te geven maar het niet doen, derde man opzoeken, gaat al moeilijk en dan vastlopen tegen de vierde man en de bal verliezen. Misschien ben ik te streng, maar op het moment van de actie kan ik me kapot ergeren aan zoiets.

Jawaddedadde schreef:

Wat ik daarentegen veel erger vind zijn de basisplaatsen van Ciman en Van Buyten. Tegen elke fatsoenlijke ploeg wordt dergelijk geklungel wèl afgestraft. Opzouten die twee en zet Van Damme en Alderweireld (okee, was geblesseerd nu) daar maar.

Ben ik het wel mee eens. En ik wil al jaren eens Davy De Fauw bij België zien. Was een tijdje minder toen hij in het centrum speelde, maar doet het dit seizoen weer prima op de rechtsback. Ik herinner me nog goed dat Babel hem destijds de allerbeste rechtsback noemde waar hij ooit tegen had gespeeld. Maar denk je dat zo iemand wordt opgeroepen? Natuurlijk niet. Maar die bad boy van Genk zit natuurlijk wel weer in de selectie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

David Villa . Nu al 6 punten los, en dan zijn we al halverwege van de kwalificatie.

Van Marwijk zei dat Hongarije vernederd was, was het echt zo'n walk-over? Hoorde ook een aantal keer de vergelijking met Barca?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Het scheen echt geweldig te lopen bij NL. Ik heb 't moeten missen, zou eigenlijk 'helaas' willen zeggen maar de tijd heb ik goed elders benut . Kun je de wedstrijd ergens volledig herzien??

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Ze speelden goed hoor, maar die Barca-vergelijking is overdreven. Barcelona speelt dat spelletje toch zo'n 10 meter verder naar voren in een hoger baltempo. Maar wel een sterke wedstrijd. Vooral Van der Vaart en Sneijder waren ijzersterk. Ook Afellay lijkt met meer zelfvertrouwen te spelen na zijn transfer naar Barcelona.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hongarije kwam er na de 0-1 totaal niet meer aan te pas. Het driehoekjes gebeuren is nog niet zo snel als bij Barca, maar het begint er op te lijken. (idd veel lager tempo en verder van de goal, maar er worden ook veel minder kansen gemist.) Op International niveau zijn dit soort landen compleet kansloos tegen dit spel. Wordt pas weer een keer spannend als Nederland een land uit de top 8 treft.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bedankt Nicholas. Toch wel een knappe uitoverwinning van een team in the winning mood. Goede zaken doe je en als het veldspel dan ook nog eens dik in orde is. Way to go . Zal eens een uitgebreide samenvatting opzoeken morgen.

Nicholas123

• 292 berichten
  • 284 stemmen

Die 3-0 was wel een hoogtepuntje trouwens. Hongarije probeert eindelijk wat druk te zetten om hem vervolgens na 3 passes al weer uit het netje te mogen halen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3313 stemmen

otherfool schreef:

Raffie had daar vorig jaar ook wel kunnen spelen hoor. Was je nog wereldkampioen geworden ook.

Speelde dat toen nog dan? Nee toch.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

Speelde dat toen nog dan? Nee toch.

Bij mij wel

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Volgens Bergkamp in Telegraaf klopt het hele ontslag verhaal van Van de Boog helemaal niet:

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/24460__.php

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijk zo'n media ruzie.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Vind het ook wel erg vermakelijk. Ook wel interessant dat beide kampen inmiddels zo ver zijn dat ze ook werkelijk alles via de media spelen. Gelukkig denken de supporters nog dat ze in een gesprek dit weer kunnen fixen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Mooie 2e helft gister. Je ziet toch dat Oranje veel kwaliteit heb. Vraag aan de movleden, wie moeten op het EK als verdedig. middenveld staan? Ik denk toch d Jong en vd Vaart.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Nederland moet ook niet proberen te spelen zoals Barcelona. Waarom zouden ze? Dit Nederland is erg effectief - effectiever dan Barcelona. Hongarije kreegt voetballes, dus die vernedering waar van Marwijk het over had, klopt wel. Sowieso, als je thuis met 0-4 verliest, ben je toch vernederd? Ook al is het tegen de nr.2 v/d wereld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Bommel wordt wat ouder, dus vdv zou ook kunnen. Maar in een knock out fase moet je vooral niet verliezen. Dus als Bommel nog top is zou ik voor hem gaan samen met DeJong en Sneijder.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Vind Van Bommel toch nog wel niveautje beter als hij zo speelt als op het WK. Dan zie ik toch liever middenveld met Van Bommel en Van der Vaart dan De Jong en Van der Vaart. Wat mij betreft mag Van der Vaart in ieder geval op die plek blijven staan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat zou ook nog kunnen, maar ik heb liever dat otherfool niet kijkt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.