- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ik geef het op.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
De westrijden worden nu alsmaar belangrijker. Verlies in Oostenrijk was nog geen onmiddelijke uitschakeling geweest. De wedstrijd dinsdag, die MOET pas gewonnen worden.
Hoe kun je nu een WK Halve Finale vergelijken met een kwalificatie-ronde? Zover ik weet bestaat de Halve Finale maar uit één wedstrijd. Een kwalificatie niet me dunkt. Onvergelijkbaar.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Tsjah. Als je 1 van deze twee potjes verliest heb je bij beiden 3 punten gehaald. Snap niet hoe de ene belangrijker kan zijn dan de ander. Stel je had gisteren verloren en dinsdag win je. Of je won gisteren en je verliest dinsdag. Het blijven 3 punten toch? 
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
De westrijden worden nu alsmaar belangrijker. Verlies in Oostenrijk was nog geen onmiddelijke uitschakeling geweest. De wedstrijd dinsdag, die MOET pas gewonnen worden.
Hoe kun je nu een WK Halve Finale vergelijken met een kwalificatie-ronde? Zover ik weet bestaat de Halve Finale maar uit één wedstrijd. Een kwalificatie niet me dunkt. Onvergelijkbaar.
Haha, hou op zeg. Als je gister niet gewonnen had, dan was het klaargeweest. Belgie staat er nu zelfs statistisch matig voor. Gelijk met Oostenrijk, wel een wedstrijd meer gespeeld. En dan heb je ook Turkije nog. Als Belgie gister niet had gewonnen, dan was het klaar. Niet officieel volgens de cijfers, maar wel voor iedereen die wat van voetbal snapt.
Dat ik je dit uit moet leggen vind ik wel schrijnend.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Tsjah. Als je 1 van deze twee potjes verliest heb je bij beiden 3 punten gehaald. Snap niet hoe de ene belangrijker kan zijn dan de ander. Stel je had gisteren verloren en dinsdag win je. Of je won gisteren en je verliest dinsdag. Het blijven 3 punten toch?
Belgie moet ze allebei winnen om nog mee te doen. En aangezien Oostenrijk de 1e van de 2 was...
Bij een niet winst dinsdag ligt Belgie er alsnog zo goed als uit.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Ken de stand zelf niet zo goed(and frankly i don't care), maar het is gewoon raar om in een cruciale fase als dit niet alle duels op dezelfde manier te benaderen. Een fase waarin elk puntenverlies dodelijk is.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Haha, hou op zeg. Als je gister niet gewonnen had, dan was het klaargeweest. Belgie staat er nu zelfs statistisch matig voor. Gelijk met Oostenrijk, wel een wedstrijd meer gespeeld. En dan heb je ook Turkije nog. Als Belgie gister niet had gewonnen, dan was het klaar. Niet officieel volgens de cijfers, maar wel voor iedereen die wat van voetbal snapt.
Dat ik je dit uit moet leggen vind ik wel schreinend.
Hoezo matig? Oostenrijk moet dinsdag tegen Turkije, lijkt me duidelijk dat ze gaan verliezen al weet je in het voetbal maar nooit. Je geeft me onbewust gelijk, volgens de cijfers was België dan nog in de running geweest.
rep_robert
-
- 27557 berichten
- 4175 stemmen
Ooh, dan hadden ze prima kunnen verliezen ja. Toch een onbelangrijke pot gisteren
Redeneren Belgen altijd zo raar? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Wat concurrentie doet is natuurlijk wel van belang. Tegen Oostenrijk verliezen is in dat opzicht natuurlijk pijnlijker dan dinsdag. Want stel dat je dinsdag verliest dan is per saldo Oostenrijk niets uitgelopen als zij dinsdag wel winnen. Verlies je van Oostenrijk en win je dinsdag kun je dinsdagavond drie punten extra achter staan op Oostenrijk.
Dus het blijven zeker drie punten maar daarmee maakt het nog wel degelijk uit tegen wie je die drie punten haalt.
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Dat ik je dit uit moet leggen vind ik wel schreinend.
No Offence, maar ik vind het schrijnend dat je schrijnend met een ei schrijft. Normaal zou ik niet op een spelfout reageren, maar dit woord leent zich er perfect voor in dit geval. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Het EK kunnen we zeker halen. We hebben al bewezen dat we zowel Turkije als Duitsland aan kunnen.
Dat laatste heeft Belgie feitelijk gezien nu net niet bewezen.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
No Offence, maar ik vind het schrijnend dat je schrijnend met een ei schrijft. Normaal zou ik niet op een spelfout reageren, maar dit woord leent zich er perfect voor in dit geval.
Oe, shit
Ik zie het nu ja, schandalig. In mijn haast is dit wel een grove ''faud'' 
PS: omdat Belgie nipt van Duitsland verloor wil het niet zeggen dat ze Duitsland ook aankunnen. Duitsland uit gaat Belgie natuurlijk verliezen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ooh, dan hadden ze prima kunnen verliezen ja. Toch een onbelangrijke pot gisteren
Redeneren Belgen altijd zo raar?
Belgen, je moet ze leren kennen... 
Ik zeg niet dat het een onbelangrijke pot was. Oostenrijk was een belangrijke pot, maar die van dinsdag is nu nog belangrijker.
Dat laatste heeft Belgie feitelijk gezien nu net niet bewezen.
Heb je de wedstrijd tegen Duitsland gezien dan? Hetzelfde geldt voor Ajax&Litmanen1.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Oe, shit
PS: omdat Belgie nipt van Duitsland verloor wil het niet zeggen dat ze Duitsland ook aankunnen. Duitsland uit gaat Belgie natuurlijk verliezen.
Die pot die ze nipt verloren was toch in Duitsland?
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Ik snap iets niet. Ik zit nu VS Argentinie te kijken en daar staat Donovan gewoon in de basis terwijl om 3 uur (Nederlandse tijd) La Galaxy tegen Real Salt lake moet voetballen. Houd Galaxy Donovan dan gewoon uit de basis>?
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Tiener Agudelo maakt 1-1 voor de USA. Tim Howard staat een uitstekende pot te spelen.
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1433 stemmen
Eindresultaat USA-Argentinie 1-1. Best knap van Amerika en ook niet geheel onterecht gezien de tweede helft. Tim Howard hield ze wel op de been, topwedstrijd gekeept.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
[Heb je de wedstrijd tegen Duitsland gezien dan? Hetzelfde geldt voor Ajax&Litmanen1.
Het gaat er om dat jij beweert dat Belgie heeft laten zien Duitsland en Turkije aan te kunnen. Dat hebben ze feitelijk niet want ze hebben van allebei verloren. Dat ze prima hebben gespeeld geloof ik meteen maar ze hebben niet getoond Duitsland of Turkije aan te kunnen,
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Oe, shit
Als Oostenrijk en Turkije gelijk spelen, doet België gewoon mee. België moet in de laatste ronde naar Duitsland toe. Met een beetje geluk is Duitsland geplaatst en nemen ze die wedstrijd niet heel serieus meer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, want Duitsland is echt zo'n natie die het dan laat lopen.... 
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Waarom niet? Die wedstrijd is in oktober dan is het competitievoetbal weer in volle gang. Dan word het alleen maar een veredeld oefenpotje voor de duitsers.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Het gaat er om dat jij beweert dat Belgie heeft laten zien Duitsland en Turkije aan te kunnen. Dat hebben ze feitelijk niet want ze hebben van allebei verloren. Dat ze prima hebben gespeeld geloof ik meteen maar ze hebben niet getoond Duitsland of Turkije aan te kunnen,
Tegen Duitsland hadden we moeten gelijkspelen maar door een defensieve blunder liep het dus mis. Duitsland was nergens in België maar dat kan deels gelegen hebben aan onderschatting van hun kant. In Turkije idem dito, defensief stonden we nergens en speelden we zeer onvolwassen maar we waren zeker de betere ploeg, Thuis tegen Oostenrijk opnieuw hetzelfde liedje, heerlijke wedstrijd daar niet van, maar als je in de laatste minuten voor staat tegen 10 man en weer zo een gat laat in de verdediging, tsja dan win je niet. We hebben ook niet veel geluk gehad in die wedstrijden, telkens een individuele fout die leidde tot een doelpunt. Dat is als belg zijnde toch zwaar om te slikken, want we verdienden telkens meer. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Vond ik niet. Jol's spelletje (en zijn hele manier van doen) had niets met Ajax of een structurele oplossing te maken. Powervoetbal met een elftal dat puur afgestemd was op individuele klasse. Kan je ver mee komen, maar ook ver mee wegzakken als die individuele klasse even niet thuis geeft. Want wat dan? Zoveel bleef er daana niet van over, dat heb je gezien.
Dat grote verval zegt juist alles. Toen Suarez die andere negen niet meer op sleeptouw kon nemen, donderde het kaartenhuis in elkaar. Met El Hamdaoui haalde Jol nog een soortgelijke speler in huis (de manier waarop is ook wel interessant). Op zich een mooie speler, maar wel weer een individualist die zich ook als zodanig mocht gedragen. En de rest maar rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.
Het is niet bepaald hetgeen Cruijff en de rest met Ajax voor ogen heeft. Vandaar dat ik nogal moeite heb met de meute die zich via Jol nu ineens achter Cruijff schaart en van den Boog fileert. Niet persoonlijk of beledigend bedoeld, hoor, maar volgens mij is het puur opportunisme van een stelletje dat niet verder wil of kan kijken dan die derde ster. Daar is een term voor, geloof ik. Bij die meute kan het ook zo weer omslaan.
Een kampioenschap zal mij een zorg zijn. Die laatste twee van Koeman waren ook niet om aan te gluren. Ik wil vooral weer eens genieten van 34 potjes leuk voetbal, conform het DNA van de club. Dan komt de rest vanzelf wel. Tot die tijd heeft Ajax en haar Ajacieden wat mij betreft geen enkel recht van spreken. Of klagen. Of wat dan ook. Elders doen ze het nl. beter.
Ik heb nogal eens weinig vertrouwen in clubfans, maar deze post toont mijn ongelijk
Helder, kritisch, en bovenal heel erg precies de vinger op de zere plek(ken) leggend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Soap gaat door....
'Ajax ontevreden over functioneren Bergkamp' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dat komt vast nooit meer goed.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Die pot die ze nipt verloren was toch in Duitsland?
Nee.
Soap gaat door....
'Ajax ontevreden over functioneren Bergkamp' | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Dat komt vast nooit meer goed.
Dat denk ik ook niet nee. Dat soort uitspraken, waar of niet, zijn wel killing.
Of de directie is binnenkort weg of Cruijff, Bergkamp en de rest is weg. En please, laat het de directie zijn die zal vertrekken.
Woensdag is er geloof ik de buitengewone algemene ledenvergadering. Ben zeer benieuwd. Mocht dat fout gaan, dan kunnen Cruijff en co. nog onder de leden handtekeningen verzamelen. 10% (dat zijn 60 stuks) is dan genoeg voor een stemming onder alle leden. En daar zitten heel veel vriendjes van Cruijff, dus ik denk dat vd Boog en Coronel dit nooit redden. Sowieso is de publieke opinie zeer pro Cruijff.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar als Bergkamp idd niet goed functioneert, moet je je afvragen of het wel goed is als Cruijff en co hun zin krijgen...... Moet zeggen dat ik van Jonk ook geen hoge pet op heb voor een leidinggevende functie.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Maar als Bergkamp idd niet goed functioneert, moet je je afvragen of het wel goed is als Cruijff en co hun zin krijgen...... Moet zeggen dat ik van Jonk ook geen hoge pet op heb voor een leidinggevende functie.
Komt meer over als modder smijten. Bergkamp lijkt me juist erg toegewijd. Was tijdens zijn carriere ook nooit lui of teruggetrokken op het veld. Als hij daadwerkelijk teveel tijd bij zijn familie wil doorbrengen, dan zou hij natuurlijk nooit zo vooruitgeschoven worden door Cruijff.
Als je die 3 voor de camera zag afgelopen week, dan zie je gepassioneerde mensen met maar 1 doel.
Het is nu een wat ordinaire mediaoorlog geworden. Het is wachten tot dat Vd Boog weer afgezeken wordt door 1 van hen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.