• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.972 films
  • 12.632 series
  • 34.966 seizoenen
  • 658.276 acteurs
  • 200.671 gebruikers
  • 9.485.184 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

In het licht van de kwetsuur die je mensen toebrengt die inderdaad direct of indirect de gevolgen van WO2 hebben ondervonden lijkt dit me een prima straf

Ik zou dan ook graag niet meer voor 'mof' worden uitgemaakt. Als dat in de toekomst toch nog gebeurt hoop ik dat de KNVB ingrijpt en zware straffen uitdeelt aan de schuldigen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Ja, dat zijn supporters van andere clubs en er zitten een paar Ajax-haters tussen, niet echt objectief dus. Als je kijkt naar de objectieve mensen (zoals Johan Derksen, de media en de politiek), zie je dat er veel meer mensen het eens zijn met de Ajacieden.

Precies. Het is hier helaas wat al teveel in 2 kampen verdeeld, daardoor komt geen enkele boodschap hier ooit normaal aan bij het andere kamp

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)
Dat ga je natuurlijk ook ontkennen? Opvallend is dat bijna iedere fan van andere clubs het loopt te vergoedelijken en alleen ajacieden begrip hebben voor de schorsing. Die schorsing is wat mij betreft ook niet strenger of milder dan nodig. In het licht van de kwetsuur die je mensen toebrengt die inderdaad direct of indirect de gevolgen van WO2 hebben ondervonden lijkt dit me een prima straf, verder heeft een club natuurlijk een voorbeeldfunctie, zelfs Ado

Ik heb wel een hekel aan Ajax. Maar ik vind de straf niet te hoog, omdat het een lied is die Ajax betreft. Maar er wordt duidelijk met twee maten gemeten tov Vertonghen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ik zou dan ook graag niet meer voor 'mof' worden uitgemaakt. Als dat in de toekomst toch nog gebeurt hoop ik dat de KNVB ingrijpt en zware straffen uitdeelt aan de schuldigen.

Prima, kaart het aan! Ik zou niet weten wie jou zo noemt, maar die mensen zitten sowieso nogal fout inderdaad.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Ik heb wel een hekel aan Ajax. Maar ik vind de straf niet te hoog, omdat het een lied is die Ajax betreft. Maar er wordt duidelijk met twee maten gemeten tov Vertonghen.

Nee hoor, kakkerlakken zijn vies en smerig, maar hebben verder weinig te maken met het leed van 6 miljoen+ mensen. Maar de poep in je ogen is kennelijk uitgehard en niet meer weg te krijgen.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Naomi Watts schreef:

Tja, we gaan op jodenjacht. Gewoon een populair lied bij Ado. Wat een betutteling weer. Alsof niemand zelf kan bedenken dat ze het niet over echte joden hebben .

Er werden hier compleet andere dingen geroepen toen Vertonghen vorig jaar wat zong. Beetje raar eigenlijk allemaal hier als het een keertje andersom is.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

orbit schreef:

(quote)
Nee hoor, kakkerlakken zijn vies en smerig, maar waren niet fout in de oorlog. Maar de poep in je ogen is kennelijk uitgehard en niet meer weg te krijgen.

Jij bent echt de opperneus of niet? Met Joden bedoeld Immers Ajax Joden. Als je het over moffen hebt, dan scheld je gewoon Duitsers uit. Zie jij trouwens wel het verschil tussen echte joden en Ajax Joden opperneus?

Wilfred Genee

• 1173 berichten
  • 669 stemmen

Chucky92 schreef:

@jeroen

Kijk door zulke uitspraken hoopt iedereen die geen Ajacied is dat Ajax geen kampioen wordt.

Want andere supporters noemen hun eigen club nooit de mooiste?

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Big-T schreef:

(quote)

Dan kan ik uit jouw bericht uithalen dat geen enkel ouder iemand voor Ajax is? Of waren dat de mensen die toen aan de verkeerde kant stonden? Als jullie het zo beledigend vinden met wij gaan op jodenjacht moeten de ajacieden zichzelf ook geen jood noemen, want dit kan namelijk ook in het verkeerde keelgat bij de joodse gemeenschap vallen, nietwaar?

Ben toevallig in december in een synagoge geweest en daar vonden ze het totaal niet erg dat Ajacieden zich er mee asociëren. Wat is er immers ook erg aan? Zijn joden vieze mensen of zo? Net zoals dat boeren gehoempapa op die tribunes, mensen noemen zich boeren terwijl ze dat niet zijn, maar je kwetst er verder niemand mee. Nou, laat ze dan toch?

Het gaat erom dat mensen vaak wel erg laag gaan met scheldwoorden verzinnen en er allemaal niet relevante zaken bij halen.

Ik vind het juist leuker als er wat ludieks wordt verzonnen richting de tegenstander, iets waar wat creativiteit in zit en juist een sportieve sneer naar mensen/clubs kan maken. Hamas hamas etc. is gewoon te makkelijk en te goedkoop en slaat eigenlijk nergens op.

Toch blijft het sneu dat veel mensen de calimero uithangen. 'Maar zij noemen zich joden' Met Geert Wilder voorop hierboven.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Chucky92 schreef:

@jeroen

Kijk door zulke uitspraken hoopt iedereen die geen Ajacied is dat Ajax geen kampioen wordt.

Het is toch ook de mooiste club ter wereld? Zo vind jij Utrecht de mooiste club ter wereld. Niks mis mee om dat toch te vinden als supporter van een bepaalde club? De arrogantie bij Ajax wordt wel erg makkelijk gezocht door jou hoor.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Helaas zul je een speler niet zo snel iets horen roepen op de televisie Maar ik zal je net zoals altijd wel gewoon Nomak noemen hoor

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Wat is het verschil tussen de uitspraken van Vertonghen en Immers. Beiden beledigen toch een supportersgroep en club? En komt niet met die onzin van dat Immers het niet over Ajax Joden had. Als Ajax zichzelf joekies had genoemd, dan zomg Immers wij gaan op joekies jacht.

Trouwens raar dat Ajacieden hier de uitspraak van Vertonghen bagatelliseren.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Heb je iemand hier horen zeggen dat Vertonghen onterecht gestraft is de afgelopen pagina's? Ik kon er op dat moment van genieten, maar het is dom en de voorbeeldfunctie is gewoon iets wat heel belangrijk is. Het enige wat is gezegd is dat wat Vertonghen heeft geroepen minder kwetsend is dan Jodenjacht plus wat ernstige ziektes erbij. Tsjah, als jij dat bagatalliseren noemt.

De KNVB denkt er IMMERS hetzelfde over door een hogere straf aan Immers uit te delen

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Chucky92 schreef:

Wat is het verschil tussen de uitspraken van Vertonghen en Immers. Beiden beledigen toch een supportersgroep en club? En komt niet met die onzin van dat Immers het niet over Ajax Joden had. Als Ajax zichzelf joekies had genoemd, dan zomg Immers wij gaan op joekies jacht.

Trouwens raar dat Ajacieden hier de uitspraak van Vertonghen bagatelliseren.

Ook aan jou: waarom zeg je niks over het feit dat Immers over ''kanker Joden'' zong?

En verder kan ik beter een cassettebandje bij je thuis bezorgen waar de meningen op staan. Deze discussie wordt nog wel 1 grote herhaling van meningen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Er werden hier compleet andere dingen geroepen toen Vertonghen vorig jaar wat zong. Beetje raar eigenlijk allemaal hier als het een keertje andersom is.

Daar heb je gelijk in, al kwam dat bij mij eerder door de vernedering in de finale, hier kwam ik later nog op terug.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Welke vernedering? 2-0 en 1-4 waren cijfers die Ajax standaard moet halen tegen Feyenoord

Baal nog steeds dat Ajax onder ten Cate een winst in Rotterdam met dubbele cijfers liet liggen. Werd 0-4, maar 0-10 had er die dag ingezeten

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

@ajaxlit

Heb het filmpje niet gezien alleen dat van jodenjacht.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Chucky92 schreef:

@ajaxlit

Heb het filmpje niet gezien alleen dat van jodenjacht.

Het is ook pas 35 keer door mij hier aangegeven vanavond. Lees jij uberhaupt wel de reacties?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Nee hoor, kakkerlakken zijn vies en smerig, maar hebben verder weinig te maken met het leed van 6 miljoen+ mensen. Maar de poep in je ogen is kennelijk uitgehard en niet meer weg te krijgen.

Dus jood zijn is erger dan kakkerlak zijn? Het zal je maar gezegd worden als jood....

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Heb je iemand hier horen zeggen dat Vertonghen onterecht gestraft is de afgelopen pagina's? Ik kon er op dat moment van genieten, maar het is dom en de voorbeeldfunctie is gewoon iets wat heel belangrijk is. Het enige wat is gezegd is dat wat Vertonghen heeft geroepen minder kwetsend is dan Jodenjacht plus wat ernstige ziektes erbij. Tsjah, als jij dat bagatalliseren noemt.

De KNVB denkt er IMMERS hetzelfde over door een hogere straf aan Immers uit te delen

Wie bepaald of dat minder kwetsend is of niet? Beide zaken zijn kwetsend. Absurd om dan te gaan lopen roepen dat het beledigen van Ajaxsupportrrs erger is dan dat van Feyenoordsupporters... Werkelijk van de gekke.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dus jood zijn is erger dan kakkerlak zijn? Het zal je maar gezegd worden als jood....

Niks mis mee als je jood zegt verder hoor Voel me persoonlijk ook niet aangevallen door Immers, begrijp alleen wel dat dit in het openbaar gewoon een grotere schaal mensen kan kwetsen en zijn woorden gewoon niet snugger zijn. Het gaat ook om de context waarin je zo'n woord plaatst.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Wie bepaald of dat minder kwetsend is of niet? Beide zaken zijn kwetsend. Absurd om dan te gaan lopen roepen dat het beledigen van Ajaxsupportrrs erger is dan dat van Feyenoordsupporters... Werkelijk van de gekke.

Tsjah, zeg dat maar tegen de KNVB die er hetzelfde over denken als ik en vele anderen. Als een speler Holocaust verwijzingen staat te betuigen op een podium vind ik dat toch wel erger dan even kutkakkerlakken roepen. Is geen hogere school wetenschap lijkt me, jij doet het alleen zo lijken.

Waarom dat calimero gewijs de hele tijd Reinbo? Beide spelers zijn terecht gestraft, what's the problem?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Het gebeurde niet in het openbaar maar in het spelershonk van ADO na de wedstrijd tegen Ajax. Gaat hij het op dinsdag ochtend in een Amsterdamse Joodse buurt roepen is het een ander verhaal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Veder geen calimiro gedrag van mijn kant. Kan mij het schelen hoe lang Immers geschorst wordt. Vind het enkel vreemd dat de strafmaat twee keer zo zwaar is nu. Nog vreemder overigens dat Ado de speler zelf niet keihard heeft aangepakt.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

ADO heeft Immers geloof ik een grote boete gegeven hoor.

Maar ze kunnen beter eens die spelers heropvoeden. Niks mis mee dat je Ajax niet mag, maar bij Utrecht en ADO zit wel heel veel ongezonde Ajax haat. Als ik een tijdje terug ook Du Chatinier hoorde praten, die man vertikte het om Ajax bij naam te noemen.

rep_robert

• 27557 berichten
  • 4175 stemmen

Reinbo schreef:

Het gebeurde niet in het openbaar maar in het spelershonk van ADO na de wedstrijd tegen Ajax. Gaat hij het op dinsdag ochtend in een Amsterdamse Joodse buurt roepen is het een ander verhaal.

Nee, maar als je dat filmpje bekijkt zie je ook tig andere mensen met hun mobieltje. Als je als speler op een bar gaat staan kan je dat ook wel verwachten. Het blijft dom natuurlijk. Daarnaast heeft Jan dacht ik ook spijt betuigd, als je die reactie van Immers op vi las/hoorde dan zou ik me echt doodschamen als ik in het bestuur van ADO zat.

Hij heeft toch een maximale boete gekregen van ADO?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

@ajax, lit

Dat hij kk joden zou hebben geroepen is niet netjes, maar om daar nou drie wedstrijden meer voor te geven dan Vertonghen is wel overdreven

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Chucky92 schreef:

@ajax, lit

Dat hij kk joden zou hebben geroepen is niet netjes, maar om daar nou drie wedstrijden meer voor te geven dan Vertonghen is wel overdreven

Ik geef het op. Jij lijkt me het type dat een zware schorsing nog schandalig zou vinden als hij een Joodse begraafplaats zou hebben gesloopt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Waarom haal je er toch steeds joodse mensen bij. Het gaat hier toch enkel om een reactie op de geuzenaam?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Jij bent echt de opperneus of niet? Met Joden bedoeld Immers Ajax Joden. Als je het over moffen hebt, dan scheld je gewoon Duitsers uit. Zie jij trouwens wel het verschil tussen echte joden en Ajax Joden opperneus?

Doe normaal zeg simpele ziel! We zitten hier niet op de Punnikside met je debiele vriendjes

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.