- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Schandalig. Vertonghen kreeg er volgens mij drie omdat er nog een voorwaardelijk open stond. Dus eigenlijk 2 duels. En Immers nu 5, voor een elleboog krijg je nog minder. Het is natuurlijk dom van Immers om te doen, maar 3 wedstrijden was goed geweest.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
'ziektes en Ajacieden'
En niet om aan te vallen hoor, gewoon een vraag. Maar wat kreeg Sneijder dan een paar jaar geleden toen hij de scheids een blinde tiefus hond noemen. Dat lijkt mij dan nog zwaarder, omdat het een scheids betreft. Hij kreeg twee keer geel, dus volgens mij maar 1 wedstrijd.
kos
-
- 46825 berichten
- 8953 stemmen
Het is precies dezelfde schorsing als voor Kenneth Perez die de scheids uitmaakte voor kankerneger.
Tijdens een wedstrijd, dus niet achter gesloten deuren, specifiek op de man, en tegen een official.
dus...
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
'ziektes en Ajacieden'
En niet om aan te vallen hoor, gewoon een vraag. Maar wat kreeg Sneijder dan een paar jaar geleden toen hij de scheids een blinde tiefus hond noemen. Dat lijkt mij dan nog zwaarder, omdat het een scheids betreft. Hij kreeg twee keer geel, dus volgens mij maar 1 wedstrijd.
Volgens mij meer dan 1 duel. Maar blinde tyfushond is natuurlijk lang niet zo erg, maar dat weet je gelukkig zelf ook wel.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik weet niet precies welke ziektes Immers heeft gezegd, maar tiefus is ook een erge ziekte
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
En tuurlijk is het raar wat Immers heeft gezegt. Maar om hem nou zwaarder te straffen dan iemand die een elleboogstoot uitdeeld (is volgens mij 4)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Fors, maar terecht. Vertonghen kreeg er al 3 voor ''kutkakkerlakken''.
Immers had ook nog buiten de Jodenjacht tekst wat teksten met ziektes en Ajacieden...
Ik zie weinig, of eigenlijk geen verschil tussen jodenjacht of kutkakkerlakken. Zijn beide (foute) liedjes waarmee een bepaalde groep wordt beledigd. Vreemd dat de straf nu twee keer zo hoog is. Blijkbaar is het erger om voor jood uitgemaskt te worden dan voor kakkerlak......
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik vind eigenlijk dat Immers een hogere straf verdient dan de 4 wedstrijden die hij nou heeft gekregen, want als Verthongen 3 wedstrijden krijgt voor 'kut kakkerlakken', moet Immers minstens 6 wedstrijden krijgen, omdat zijn woorden veel erger waren. Hij schold trouwens o.a. met kanker.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het zijn beide teksten, die haat en agressie opwekken bij supporters groepen. Hier word duidelijk met twee maten gemeten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind eigenlijk dat Immers een hogere straf verdient dan de 4 wedstrijden die hij nou heeft gekregen, want als Verthongen 3 wedstrijden krijgt voor 'kut kakkerlakken', moet Immers minstens 6 wedstrijden krijgen, omdat zijn woorden veel erger waren. Hij schold trouwens o.a. met kanker.
Hoezo waren de teksten van Immers erger? Ik wordt morgen liever wakker als Jood met kanker dan als kut kakkerlak.(als we het dan toch letterlijk gaan benaderen)
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Zij bedoelen met Joden Ajacieden geen echte Joden. Dus wat is er erger aan dat Immers bedoeld wij gaan op Ajacieden jacht dan dat Vertonghen zegt kut Feyenoorders? Als Immers had gezegt het zijn kut Joden en Vertonghen had gezegt wij gaan op Feyenoorders jacht had men Immers ook erger gevonden. Terwijl met Jood Ajacied wordt bedoeld.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Als Immers alleen geroepen heeft over de jodenjacht dan vind ik dat je net zo'n straf als Vertonghen moet krijgen, echter weet ik niet of het alleen bij dat ene woord is gebleven. Iemand die het wel weet?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tja, we gaan op jodenjacht. Gewoon een populair lied bij Ado. Wat een betutteling weer. Alsof niemand zelf kan bedenken dat ze het niet over echte joden hebben
.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Ik heb Bert van Marwijk op een persconferentie voor de WK-finale nog horen zeggen dat Nederland 'de Spanjaarden pijn zal gaan doen'. Prima, niks op tegen, mooie metafoor, maar als de KNVB 'we gaan op jodenjacht' opruiend vind, dan zou ik graag zien dat ze Bert van Marwijk alsnog vijf wedstrijden schorst. Verder ben ik zeer benieuwd naar wat er in de toekomst wordt gedaan met spelers die dingen zullen zeggen als 'we moeten ze pakken', 'we zulen ze slachten', 'we gaan ze flink op de huid zitten' en 'bloed, zweet en tranen', want dat alles kan als minstens net zo opruiend worden gezien als Lex Immers die zegt 'op jodenjacht' te gaan. Kortom: meten met twee heel verschillende maten wat de KNVB doet!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Elk logisch denkend individu heeft wel door dat Immers het over Ajacieden heeft. Jammer dat hij dan door sommigen wordt afgeschilderd als antisemiet. Over het toewensen van ziektes door Immers ga ik me niet uitspreken, ik heb die teksten niet gehoord of niet kunnen verstaan.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Conclusie: 5 wedstrijden is een schande!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tja, we gaan op jodenjacht. Gewoon een populair lied bij Ado. Wat een betutteling weer. Alsof niemand zelf kan bedenken dat ze het niet over echte joden hebben
.
Hamas, hamas, alle joden aan het gas is kennelijk ook een populair lied bij Ado, want dat was erg duidelijk te verstaan op het filmpje..
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
.
Er is meer he:
Voetbalzone - Update: Immers gaat niet in beroep en mist vier duels
Vanaf 5 minuten. Immers zingt vrolijk over kanker Ajacieden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En is dat dan erger dan kut kakkerlakken? het gaat er toch om dat beide spelers zich niet zo slim gedragen hebben en een slecht voorbeeld gaven aan hun supporters. Beetje vreemd om hetgeen ze geroepen hebben op de weegschaal te leggen. En zoals ik al schreef ben ik liever een jood met kanker dan een kakkerlak.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat reageer jij weer volwassen.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
En is dat dan erger dan kut kakkerlakken? het gaat er toch om dat beide spelers zich niet zo slim gedragen hebben en een slecht voorbeeld gaven aan hun supporters. Beetje vreemd om hetgeen ze geroepen hebben op de weegschaal te leggen. En zoals ik al schreef ben ik liever een jood met kanker dan een kakkerlak.
Het gaat erom dat het behoorlijk agressieve teksten zijn. Jodenjacht is, of hij het bedoelde of niet, een oorlogsverwijzing en kanker Ajacieden moge wel duidelijk zijn. Als je dat hetzelfde niveau wil noemen als Vertonghen met kut kakkerlakken, dan snap je er weinig van. Het gaat er ook niet echt om wat Immers bedoelde. Het gaat erom hoe het opgevat. Iedereen die normaal kan denken die weet dat Jodenjacht wel erg duidelijk oorlogsgericht KAN zijn. En daar gaat het om. Gewoon walgelijke teksten, zoals ik Bommen op Rotterdam zingen ook walgelijk vind. En bij die tekst wordt er ook niet direct hoopvol gewacht op een bombardement op Rotterdam, maar is het ook gewoon een zeer misplaatste pesterij.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Misschien moet jij joun rood witte bril van joun grote neus afzetten. Jij kan het draaien zoals jij wilt, feit is dat Immers Ajacieden bedoelden en dat wat Vertonghen zeg over Feyenoorders net zo erg is.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Misschien moet jij joun rood witte bril van joun grote neus afzetten. Jij kan het draaien zoals jij wilt, feit is dat Immers Ajacieden bedoelden en dat wat Vertonghen zeg over Feyenoorders net zo erg is.
Je kan ook gewoon mijn tekst eens lezen, Geert.
En wat jij zegt zijn geen feiten. Dat heet een mening.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Als Immers alleen geroepen heeft over de jodenjacht dan vind ik dat je net zo'n straf als Vertonghen moet krijgen, echter weet ik niet of het alleen bij dat ene woord is gebleven. Iemand die het wel weet?
Hij zei ook iets van 'kanker ajacieden'.
Mensen onderschatten hier wat voor lading 'wij gaan op jodenjacht' met zich meebrengt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mensen onderschatten hier wat voor lading 'wij gaan op jodenjacht' met zich meebrengt.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Want daar worden mensen mee beledigd? Dat Joden een geuzennaam voor Ajax is maakt niet de weg vrij om daardoor maar constant verwijzingen naar de Jodenvervolging te maken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het gaat erom dat het behoorlijk agressieve teksten zijn. Jodenjacht is, of hij het bedoelde of niet, een oorlogsverwijzing en kanker Ajacieden moge wel duidelijk zijn. Als je dat hetzelfde niveau wil noemen als Vertonghen met kut kakkerlakken, dan snap je er weinig van. Het gaat er ook niet echt om wat Immers bedoelde. Het gaat erom hoe het opgevat. Iedereen die normaal kan denken die weet dat Jodenjacht wel erg duidelijk oorlogsgericht KAN zijn. En daar gaat het om. Gewoon walgelijke teksten, zoals ik Bommen op Rotterdam zingen ook walgelijk vind. En bij die tekst wordt er ook niet direct hoopvol gewacht op een bombardement op Rotterdam, maar is het ook gewoon een zeer misplaatste pesterij.
Ik zie geen enkel verschil tussen kut kakkerlakken en bommen op Rotterdam zingen in een supporters home.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.