• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.950 films
  • 12.632 series
  • 34.966 seizoenen
  • 658.269 acteurs
  • 200.667 gebruikers
  • 9.485.002 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Want daar worden mensen mee beledigd? Dat Joden een geuzennaam voor Ajax is maakt niet de weg vrij om daardoor maar constant verwijzingen naar de Jodenvervolging te maken.

Tja, met zo een geuzennaam roep je het natuurlijk ook over jezelf af. Je mag jezelf wel zo noemen, maar als iemand dan het woord jodenjacht in de mond neemt moet je ook niet gaan huilen. Het is overduidelijk dat dit losstaat van de oorlog.

Wij reageren toch ook niet zo overdreven als jullie ons Moffen noemen. En dat dan ook nog eens terwijl we onszelf niet zo noemen.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik zie geen enkel verschil tussen kut kakkerlakken en bommen op Rotterdam zingen in een supporters home.

Bommen op Rotterdam is net zo walgelijk, maar dat zei ik net al. Denk niet dat die mensen weten dat er die middag honderden Rotterdammers overleden.

Kut kakkerlakken is natuurlijk veel minder heftig. Weet je zelf ook wel. Zelfde niveau als ''En wie niet springt die is een Jood''. Daar heb ik ook geen moeite mee.

Nomak schreef:

Tja, met zo een geuzennaam roep je het natuurlijk ook over jezelf af. Je mag jezelf wel zo noemen, maar als iemand dan het woord jodenjacht in de mond neemt moet je ook niet gaan huilen. Het is overduidelijk dat dit losstaat van de oorlog.

Nee, het is niet overduidelijk dat het losstaat van de oorlog. Iedereen associeert jodenjacht natuurlijk op de Duitse razzia's. Hou je nou niet van de domme, Nomak. Omdat de geuzennaam bij Ajax Joden is, neemt dat niet weg dat je alles mag roepen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Want daar worden mensen mee beledigd? Dat Joden een geuzennaam voor Ajax is maakt niet de weg vrij om daardoor maar constant verwijzingen naar de Jodenvervolging te maken.

Sorry hoor, maar jij maakt er die verwijzing van. Als 'wij' We gaan op

Jodenjacht ' zingen bedoelen we ajaxsupporters. Heeft helemaal niets met wo2 te maken.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Sorry hoor, maar jij maakt er die verwijzing van. Als 'wij' We gaan op

Jodenjacht ' zingen bedoelen we ajaxsupporters. Heeft helemaal niets met wo2 te maken.

Nogmaals, wat Immers bedoelde is niet eens van belang. Het gaat om het feit dat het wel degelijk met de oorlog geassocieerd KAN worden. Wat Immers zelf ook wel weet.

En jullie gaan wel heel makkelijk voorbij aan het feit dat Immers ook over ''kanker Ajacieden'' zat te zingen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nee, het is niet overduidelijk dat het losstaat van de oorlog. Iedereen associeert jodenjacht natuurlijk op de Duitse razzia's. Hou je nou niet van de domme, Nomak. Omdat de geuzennaam bij Ajax Joden is, neemt dat niet weg dat je alles mag roepen.

Het wordt gewoon lachwekkend hier.

Ik neem aan dat de mensen die het horen toch allemaal wel voetbalsupporters zijn en dus ook op de hoogte zijn van de geuzennaam van de Ajacieden. Kan jij het verdraaien hoe je wil, maar dit is dus zeker niet erger dan kutkakkerlakken.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Als ik me goed herinner (en dat doe ik) was er hier 1 user die vond dat Vertonghen destijds niet alleen geen straf voor zijn 'Kut-kakkerlakken' verdiende, maar zelfs 'een standbeeld'.

Wie was dat ook alweer...

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Het wordt gewoon lachwekkend hier.

Ik neem aan dat de mensen die het horen toch allemaal wel voetbalsupporters zijn en dus ook op de hoogte zijn van de geuzennaam van de Ajacieden. Kan jij het verdraaien hoe je wil, maar dit is dus zeker niet erger dan kutkakkerlakken.

De kritieken die volgden kwamen ook niet van Ajax af, maar uit de politiek en van mensen die wel bij de oorlog betrokken zijn geweest. Schijnbaar spreekt dit voorval een hoop mensen aan.

En ik verdraai niks. Ik stel normale grenzen. Kut kakkerlakken of wie niet springt is een Jood is onschuldiger dan verwijzingen naar oorlog en kanker.

Nog altijd heb je niks gezegd over het feit dat Immers over ''kanker Ajacieden'' heeft gezongen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hoe hypocriet wil je het eigenlijk hebben? Wel jezelf Joden noemen, maar als 'wij' dan iets terug roepen aan het adres van diezelfde joden, zouden we ineens antisemitsch zijn.... Met Joodse mensen heeft het niets van doen, zoals je zelf aangeeft, het is jullie geuzenaam.

En ik associeer kakkerlakken met Jappenkampen....

En kanker vind ik niet erger dan kut.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Als ik me goed herinner (en dat doe ik) was er hier 1 user die vond dat Vertonghen destijds niet alleen geen straf voor zijn 'Kut-kakkerlakken' verdiende, maar zelfs 'een standbeeld'.

Wie was dat ook alweer...

Ik had wel verwacht dat jij met deze tekst zou komen. Laat ik voorop stellen dat ik toen fout heb gereageerd. Vertonghen zat gewoon fout, was dom. Heb ik later geloof ik ook al toegegeven. Maar dan nog blijf ik erbij dat zoiets een stuk onschuldiger is dan wat Immers deed. Beiden zijn geschorst en Immers mag terecht langer brommen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nog altijd heb je niks gezegd over het feit dat Immers over ''kanker Ajacieden'' heeft gezongen.

Jawel hoor, ik zei dit:

Nomak schreef:

Over het toewensen van ziektes door Immers ga ik me niet uitspreken, ik heb die teksten niet gehoord of niet kunnen verstaan.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Hoe hypocriet wil je het eigenlijk hebben? Wel jezelf Joden noemen, maar als 'wij' dan iets terug roepen aan het adres van diezelfde joden, zouden we ineens antisemitsch zijn.... Met Joodse mensen heeft het niets van doen, zoals je zelf aangeeft, het is jullie geuzenaam.

En ik associeer kakkerlakken met Jappenkampen....

En kanker vind ik niet erger dan kut.

Alledrie je punten zijn lachwekkend. Omdat Ajacieden zichzelf Joden noemen zijn best wel directe verwijzingen naar de oorlog gerechtvaardigd? Zoals ik zei, zing dan over wie niet springt is een Jood ofzo. Dat is niet erg.

En kakkerlakken met Jappenkampen? Kom nou.

Op je 3e punt ga ik niet in. Als je dat meent, dan ben je een beetje zwakbegaafd zou ik denken. Ooit familie zien sterven aan een kut? Of zou kanker toch net heel wat erger zijn?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Immers mag terecht langer brommen.

Omdat hij Ajacieden (Geuzenaam Joden) beledigde? Want dat is erger dan Feyenoorders (scheldnaam : kakkerlak) beledigen. Sure.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Jawel hoor, ik zei dit:

(quote)

En ik postte net een link waarin je de tekst had kunnen horen. Als ik je nu letterlijk zeg dat Immers het over ''kanker Ajacieden'' had, veroordeel je hem dan nu wel?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik had wel verwacht dat jij met deze tekst zou komen. Laat ik voorop stellen dat ik toen fout heb gereageerd. Vertonghen zat gewoon fout, was dom. Heb ik later geloof ik ook al toegegeven.

Het is me gelukt, A&L geeft een fout toe

Maar dan nog blijf ik erbij dat zoiets een stuk onschuldiger is dan wat Immers deed. Beiden zijn geschorst en Immers mag terecht langer brommen.

Ik ben het zowaar met je eens

Walgelijk sujet, die Immers. Die kun je niet hard genoeg straffen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Alledrie je punten zijn lachwekkend. Omdat Ajacieden zichzelf Joden noemen zijn best wel directe verwijzingen naar de oorlog gerechtvaardigd? Zoals ik zei, zing dan over wie niet springt is een Jood ofzo. Dat is niet erg.

En kakkerlakken met Jappenkampen? Kom nou.

Op je 3e punt ga ik niet in. Als je dat meent, dan ben je een beetje zwakbegaafd zou ik denken. Ooit familie zien sterven aan een kut? Of zou kanker toch net heel wat erger zijn?

ja, ik associeer Jappenkampen met Kakkerlakken, weet ook niet waarom, maar het kan zomaar dat meer mensen daar last van hebben. En noem me maar zwak begaafd. Een kut en kanker zijn beide vormen die voorkomen in met menselijk lichaam. Zie niet wat het een erger zou maken dan het ander. Dood gaan we toch.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Dit is dus exact hoe ik erover denk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ooit familie zien sterven aan een kut?

Wel aan Parkinson. Maar daar moeten volgens jou toch ook gewoon grappen over gemaakt kunnen worden.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Zie niet wat het een erger zou maken dan het ander. Dood gaan we toch.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Ik associeer kakkerlakken meer met beestje die bij een vies toilet lopen.

Maargoed, om je verhaal nu goed te praten associeer jij het plots met Jappenkampen

En ik noem je niet zwakbegaafd, ik insinueer dat zoiets meer voor zwakbegaafden is. Ik acht jou in principe een stuk hoger en ga er vanuit dat je nu gewoon moeilijk doet om het moeilijk mogen doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ooit familie zien sterven aan een kut? Of zou kanker toch net heel wat erger zijn?

Een kut kan zeker dodelijk zijn. Denk maar eens aan eerwraak en crime passionelle.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ik postte net een link waarin je de tekst had kunnen horen. Als ik je nu letterlijk zeg dat Immers het over ''kanker Ajacieden'' had, veroordeel je hem dan nu wel?

Had niet geklikt op de link.

En natuurlijk als dat zo is, dan veroordeel ik hem ook. Schelden met en toewensen van ziektes kan niet goedgepraat worden.

The Oceanic Six

• 60494 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Een kut kan zeker dodelijk zijn. Denk maar eens aan eerwraak en crime passionelle.

(ja, iemand moet met dit soort reacties komen nu speranza weer eens weg is )

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Lol, iedereen doet hier net of elke Ajacied zich jood noemt... Daarbij heeft volgens mij sommige mensen niet door wat er allemaal gebeurd is in de WOII. Ookal bedoeld Immers het niet zo, sommige ouderen zullen als ze dit lezen weer denken aan die verschrikkelijke gebeurtenissen in de WOII, hoe je het went of keert. En dan kan je wel smoesjes verzinnen van ja hij heeft het tegen de Ajacieden. Nou Ajacieden kapot stampen is natuurlijk niet erg? Want dat bedoelen ze wel met wij gaan op Jodenjacht en dan heb ik het helemaal niet over kanker Ajacieden. Als je 'Kut Ajacieden' erger vindt dan 'Kanker Ajacieden' dan weet ik het ook niet meer. Kanker is vele malen erger dan kut.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Kanker is vele malen erger dan kut.

Triest dat het tegenwoordig zo is ingeburgerd, vooral in Nederland. Je kan op geen forum of in geen stadion meer komen of ze gebruiken 'kanker' aan het begin van een woord om hun statement meer kracht te geven.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8525 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Triest dat het tegenwoordig zo is ingeburgerd, vooral in Nederland.

Correctie, vooral in het Westen des lands hoor je het enorm veel ja. Maar triest is het zeker.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Lol, iedereen doet hier net of elke Ajacied zich jood noemt... Daarbij heeft volgens mij sommige mensen niet door wat er allemaal gebeurd is in de WOII.

Verteld dat fijn aan die Ajaxsupporters die zichzelf joden noemen.....

AjaxRulezzz schreef:

Als je 'Kut Ajacieden' erger vindt dan 'Kanker Ajacieden' dan weet ik het ook niet meer. Kanker is vele malen erger dan kut.

Ik vind het precies even erg. Daarbij vind ik dat je kut veel te kort doet. Een levensgevaarlijk schepsel, dat is het. Heeft menig man tot wanhoop gedreven, met alle gevolgen van dien.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

De KNVB en co vind het niet erg als Ajacieden zich joden noemen , maar wel als de tegenpartij daar op in gaat. Weet nog wel Utrecht Ajax, had Ajax Israelische spanddoeken die mochten blijven en Utrechtse Palestijnse spanddoeken moesten weg. Hoezo krom

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Chucky92 schreef:

De KNVB en co vind het niet erg als Ajacieden zich joden noemen , maar wel als de tegenpartij daar op in gaat. Weet nog wel Utrecht Ajax, had Ajax Israelische spanddoeken die mochten blijven en Utrechtse Palestijnse spanddoeken moesten weg. Hoezo krom

Vind jij het dan normaal dat men gaat roepen 'Wij gaan op Jodenjacht!'?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4779 stemmen

Fredrik Stenman van Groningen naar Club Brugge. Is dat wat? Zo goed volg ik het Nederlandse voetbal niet...

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Voor Groningen was hij wel goed, ik weet niet of hij de druk van een topclub aankan. Ik denk dat hij het niveau wel aankan, maar bij Club is er natuurlijk een grotere druk dan bij Groningen. Bij Club moet je, bij Groningen mag je. Dus ik moet het nog maar eens zien of hij het haalt.

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

Haha, wat een niveau weer in die discussie over Immers en zijn uitlatingen ... In plaats van te praten waar het over gaat, gaat het weer hoofdzakelijk over Ajax, terwijl die a) niet verantwoordelijk zijn voor het gedrag van Immers en b) niks met de schorsing, straf en heisa eromheen te maken hebben.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.