- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Weet nog wel Utrecht Ajax, had Ajax Israelische spanddoeken die mochten blijven en Utrechtse Palestijnse spanddoeken moesten weg. Hoezo krom
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind jij het dan normaal dat men gaat roepen 'Wij gaan op Jodenjacht!'?
Nee, dat roepen we ook alleen als Ajax op bezoek is.
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Lol, iedereen doet hier net of elke Ajacied zich jood noemt... Daarbij heeft volgens mij sommige mensen niet door wat er allemaal gebeurd is in de WOII. Ookal bedoeld Immers het niet zo, sommige ouderen zullen als ze dit lezen weer denken aan die verschrikkelijke gebeurtenissen in de WOII, hoe je het went of keert. En dan kan je wel smoesjes verzinnen van ja hij heeft het tegen de Ajacieden. Nou Ajacieden kapot stampen is natuurlijk niet erg? Want dat bedoelen ze wel met wij gaan op Jodenjacht en dan heb ik het helemaal niet over kanker Ajacieden. Als je 'Kut Ajacieden' erger vindt dan 'Kanker Ajacieden' dan weet ik het ook niet meer. Kanker is vele malen erger dan kut.
Dan kan ik uit jouw bericht uithalen dat geen enkel ouder iemand voor Ajax is? Of waren dat de mensen die toen aan de verkeerde kant stonden? Als jullie het zo beledigend vinden met wij gaan op jodenjacht moeten de ajacieden zichzelf ook geen jood noemen, want dit kan namelijk ook in het verkeerde keelgat bij de joodse gemeenschap vallen, nietwaar?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Net zo abnormaal als 'kut kakkerlakken'. Ik vind dat Ajacieden 'kut kakkerlakken' erg bagatelliseren. 'Kut kakkerlakken' kan voor een Feyenoorder ook erg kwetsend zijn. Tuurlijk heeft kut kakkerlakken niets met geschiedenis, maar wat Immers zegt gaat ook niet over de geschiedenis.
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
Reken maar dat Vertonghen ook zwaarder gestraft was geweest als hij 'Bommen op Rotterdam' had gescandeerd. Je kunt zoiets niet los zien van de geschiedenis, ook al heeft iemand die intentie niet. Maar nogmaals: belachelijk dat de discussie zich hier (weer) toespitst op Ajax, terwijl die hier in principe geheel los van staan (Immers is verantwoordelijk voor zichzelf, de KNVB en media voor de straf, vervolging en heisa).
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
EHCHeuts G1 Chevremont G1 Gestaakt Vanwege Ordinaire Vechtpartij - Opmerkelijk - Videos - Zie.nl
Heb ik het goed begrepen dat jullie een MM voetbal meeting hadden?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Reken maar dat Vertonghen ook zwaarder gestraft was geweest als hij 'Bommen op Rotterdam' had gescandeerd. .
Dat betwijfel ik....
Quido
-
- 14650 berichten
- 6151 stemmen
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Net zo abnormaal als 'kut kakkerlakken'. Ik vind dat Ajacieden 'kut kakkerlakken' erg bagatelliseren. 'Kut kakkerlakken' kan voor een Feyenoorder ook erg kwetsend zijn. Tuurlijk heeft kut kakkerlakken niets met geschiedenis, maar wat Immers zegt gaat ook niet over de geschiedenis.
Helemaal met je eens. Al vind ik Jodenjacht wel erger dan kut kakkerlakken. Maar beiden uitspraken kunnen niet door de beugel en dienen gestraft te worden. Ik snap dan die heisa niet. Immers wordt daarvoor geschorst, so what?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik vind de schorsing gewoon te zwaar. Dat vind ik gewoon een schande. Zoals ik al zei, voor een elleboogstoot krijg je minder.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Een elleboogstoot is pijnlijk voor even en voor slechts één individu. Hiermee schop je een hele generatie hard voor de schenen. Zie je 't verschil niet
?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen

(ja, iemand moet met dit soort reacties komen nu speranza weer eens weg is
)
Inderdaad, belachelijke argumenten inmiddels.. toegeven dat Immers gewoon een naar wraakzuchtig ventje is dat terecht wordt gestraft zit er niet meer in. Neejj, bedekken met de gezamenlijke mantel der lief.. eh der ajaxhaat.

The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Correctie, vooral in het Westen des lands hoor je het enorm veel ja. Maar triest is het zeker.
Inderdaad. Hier in het oosten des lands (klinkt stom haha) hoor ik het niet zovaak hoor. Het is meer een bepaald slag volk die dit vaak gebruikt.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
@jeroen
Hele generatie? Hou je niet van de domme, Immers bedoeld Ajacieden geen echte joden. En trouwens de naam joden hebben jullie jezelf gegeven.
@orbit
Ja tuurlijk, iedereen die het niet eens is met de schorsing haat ajax.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
@jeroen
Hele generatie? Hou je niet van de domme, Immers bedoeld Ajacieden geen echte joden. En trouwens de naam joden hebben jullie jezelf gegeven.
De enige die zich hier voor de domme houdt ben jij, je onderschat deze uitspraak
Denk je echt dat een groot deel van de mensen die het mee hebben gemaakt zullen denken, ach joh, hij bedoelt het niet zo, dus dat ik er op zo'n platte manier TOCH aan herinnert wordt, is helemaal niet erg. Ga fietsen
.
En je geeft geen antwoord, dus nogmaals: zie je het verschil niet? Want dan ben je gewoon stekeblind, naïef en niet bijster slim.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind de schorsing gewoon te zwaar. Dat vind ik gewoon een schande. Zoals ik al zei, voor een elleboogstoot krijg je minder.
't is een grove, schande Geert! Dit kan echt niet!
Dit soort taalgebruik moet je meteen de kop inslaan. Immers is gestraft, de volgende zal het niet snel meer doen. Prima opgelost.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Correctie, vooral in het Westen des lands hoor je het enorm veel ja. Maar triest is het zeker.
Ja hoor: 'vuile kankerhomo'. En dat is in het zuidoosten van Nederland.
Ik hoor het helaas steeds vaker als ik me in Nederlands Limburg begeef.
The Oceanic Six
-
- 60494 berichten
- 4103 stemmen
Ja hoor: 'vuile kankerhomo'. En dat is in het zuidoosten van Nederland.
Ik hoor het helaas steeds vaker als ik me in Nederlands Limburg begeef.
Natuurlijk hoor je af en toe wel die kreten, maar over het algemeen is het meer Randstad taalgebruik. Wel eens Tiny en Lou op Youtube gezien? Moet je maar eens opzoeken 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ken ik nog niet. Zal ik straks of morgen eens opzoeken.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Dus jij vindt een elleboogstoot erger dan wat Immers gedaan heeft?
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
@The Almighty
Ja zeker,
@jeroen
Nee, echte joden vinden het leuk als zij geassocieerd worden met ajax.
@ajaxlitmanen
De volgende zal het niet snel nog een keer doen? Dachten ze ook na Vertonghen, en er is er nu toch een die het doet
Ik vind het overigens niett normaal wat Immers deed, maar vind de straf te hoog
En elke Ajacied vind de straf terrecht en niet Ajacieden niet, valt toch op.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dus jij vindt een elleboogstoot erger dan wat Immers gedaan heeft?
Tuurlijk. Het gaat toch om voetbal. KNVB zou hier eigenlijk niets aan moeten doen, het is immers (leuke taalgrap) buiten het veld. Wel zou de club zelf tegen de speler moeten optreden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Mooiste club ter wereld, lijkt me geen belediging 
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
@jeroen
Kijk door zulke uitspraken hoopt iedereen die geen Ajacied is dat Ajax geen kampioen wordt.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Onderscheid maken tussen iets wat serieus is en niet-zo-heel-serieus... blijft erg lastig.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ja ik weet wel dat het als grap bedoeld was. Maar vaak zijn zulke woorden door Ajacieden niet als grap bedoeld
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ik vind het overigens niett normaal wat Immers deed, maar vind de straf te hoog
En elke Ajacied vind de straf terrecht en niet Ajacieden niet, valt toch op.
Ja, dat zijn supporters van andere clubs en er zitten een paar Ajax-haters tussen, niet echt objectief dus. Als je kijkt naar de objectieve mensen (zoals Johan Derksen, de media en de politiek), zie je dat er veel meer mensen het eens zijn met de Ajacieden.
Overigens verbaasde het me dat otherfool het een keer eens is met de Ajacieden
.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
@jeroen
@orbit
Ja tuurlijk, iedereen die het niet eens is met de schorsing haat ajax.
Dat ga je natuurlijk ook ontkennen? Opvallend is dat bijna iedere fan van andere clubs het loopt te vergoedelijken en alleen ajacieden begrip hebben voor de schorsing. Die schorsing is wat mij betreft ook niet strenger of milder dan nodig. In het licht van de kwetsuur die je mensen toebrengt die inderdaad direct of indirect de gevolgen van WO2 hebben ondervonden lijkt dit me een prima straf, verder heeft een club natuurlijk een voorbeeldfunctie, zelfs Ado 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ja ik weet wel dat het als grap bedoeld was. Maar vaak zijn zulke woorden door Ajacieden niet als grap bedoeld
!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
@jeroen
Kijk door zulke uitspraken hoopt iedereen die geen Ajacied is dat Ajax geen kampioen wordt.
Dus mensen die fan zijn van hun club, mogen het niet de mooiste club van de wereld noemen?
De haat moet wel diep zitten dat je naast het gebruiken van smerige termen voor een club of supporters, ook nog eens die supporters meent te moeten bevelen wat ze wel en niet mogen vinden en zeggen.. get a life.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.