• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.958 seizoenen
  • 658.252 acteurs
  • 200.659 gebruikers
  • 9.484.224 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

'Als Ajax in de grootste competitie ter wereld had gespeeld, was ik de John Terry van Ajax geworden, wat mij betreft.'

Even een reality-check Johnny; als Ajax in de grootste competitie ter wereld had gespeeld, had John Terry bij Ajax gespeeld en jij in de middenmoot bij Heracles of NEC of zo. Je was niet eens in de buurt van Ajax 1 gekomen.

Daar ben ik het mee eens, Heitinga is geen slechte speler maar absoluut geen wereldtop.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Speciaal voor Nomak:

"Ruud Vormer wil naar Feyenoord"

Ruud Vormer is niet van plan om zijn tot 2012 doorlopende contract bij Roda Jc Kerkrade te verlengen. De middenvelder is ambitieus en wil volgend jaar graag naar een topclub: het liefst naar Feyenoord. Daar wordt Martin van Geel, momenteel nog directeur bij Roda, na dit seizoen verantwoordelijk voor het technische beleid.

Van Geel gaf eerder aan dat hij geen transfervrije spelers mee zou nemen naar Rotterdam en doelde daarmee op onder meer Pa-Modou Kah en Anouar Hadouir. Vormer is in de zomer echter niet transfervrij: zijn contract in Limburg loopt na dit seizoen nog een jaar door. Volgens Voetbal International wil de middenvelder hierna de overstap naar Feyenoord maken.

De 22-jarige Vormer debuteerde in het seizoen 2006/07 in het shirt van Az in het betaalde voetbal en bleef twee jaar in Alkmaar, voordat hij naar Limburg verhuisde. Bij Roda werd de middenvelder direct een vaste waarde en na bijna drie seizoenen staat de teller op 89 competitiewedstrijden. Daarin wist de defensief ingestelde Vormer tweemaal te scoren

---

Hij wil zelf. Logisch natuurlijk.

Zou een mooie aanwinst zijn. Was er niet het gerucht dat er nog 1 speler weg wilde?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Op dit moment is een overstap naar Feyenoord gewoon een stap terug op sportief en waarschijnlijk ook op financieel gebied. Daarom snap ik hem niet goed.

Overigens vind ik dat die Immers een wedstrijdje of 10 geschorst moet worden, zeker als ik hoor wat zijn reactie was. Dan probeert die 'Jakhals' hem nog te verdedigen ook . Te schandalig voor woorden.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Omdat in die landen de ultra's de baas zijn en het simpelweg op een dealtje gooien met de zogenaamde ordehandhavers. In Italie gaat dat grotendeels ook nog zo. Daar werd enkele jaren geleden tijdens Inter - Atalanta nog een brandende scooter van het vak er boven rechtstreeks het onderliggende uitvak ingegooit. Maar wij spreken in Nederland al onthutsend onze schande uit als zo'n Haagse voetballer met een biertje teveel op in zijn eigen omgeving eens roept dat hij 'op jodenjacht' gaat. Want hey, supporters zijn klootzakken, of primaten zoals de Snor ons ooh zo graag mag noemen en nu er in en rond het stadion bijna nooit meer iets noemenswaardig mis gaat, moeten de aasgieren van de media zich maar massaal en likkebaardend op dit soort zaakjes gooien.

(embed)

Zoals ik al zei heb je in Argentina ook entrada's waarbij honderden mensen van buiten het stadion nog naar binnen gaan. Denk dat ze ook niet gecontroleerd worden op zo'n plek. Ultra's bestaan niet in Argentinië.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Pruim schreef:

Als ik naar het stadion ga, dan wil ik tussen schreeuwende en bierdrinkende mannen staan. Voor mooie vrouwen kijken ga ik op een heerlijke lentedag als deze de Grote Markt in de Stad wel op of surf ik op het internet. Voetbal en vrouwen zouden strict van elkaar gescheiden moeten zijn!

Terrasje voor de drie gezusters? Man o man wat een geile bedoening is dat altijd in de lente zeg

Reinbo schreef:

Sure?

(embed)

Verder ook wel weer eens met Pruim, sta liever tussen de fanatieke aanhang waar de mensen niet lopen te bitchen als er een keertje per ongeluk wat uitfloept. Bobo tribune heb ik al helemaal een hekel aan.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

'Als Ajax in de grootste competitie ter wereld had gespeeld, was ik de John Terry van Ajax geworden, wat mij betreft.'

Even een reality-check Johnny; als Ajax in de grootste competitie ter wereld had gespeeld, had John Terry bij Ajax gespeeld en jij in de middenmoot bij Heracles of NEC of zo. Je was niet eens in de buurt van Ajax 1 gekomen.

Verder wel een leuk lulverhaal dat het bij het iets minder snuggere deel van de supporters altijd goed doet. Als elke speler die heeft beloofd terug te komen bij PSV/Ajax/Feyenoord ook daadwerkelijk komt krijgen die clubs selecties van 100 man.

Redelijk eens, al breng je het wel erg cru op deze manier. Overigens is de liefde van Johnny wel oprecht, zoals A&L al zegt komt hij vaak genoeg terug als Ajax speelt. Heeft vorig jaar nog bij ons op 410 gestaan. Net zoals bijvoorbeeld vd Meijde. Niveau van de spelers boeit me niet echt, het zegt iig dat clubliefde nog niet dood is. Bij Immers zie je het ook(in een helaas niet al te snuggere vorm of course ).

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

The Almighty schreef:

Op dit moment is een overstap naar Feyenoord gewoon een stap terug op sportief en waarschijnlijk ook op financieel gebied. Daarom snap ik hem niet goed.

Tuurlijk niet. Sportief gezien gaat hij er op vooruit. Feyenoord is in opbouw en zoveel punten meer heeft Roda niet - dat volgend jaar ook zomaar 12e (of lager) kan eindigen (zeker na de leegloop, die ze waarschijnlijk zullen krijgen). Daarnaast is een volle Kuip tien keer mooier dan een vol Parkstad Limburg Stadion. Feyenoord staat in sportief aanzien ook een stuk hoger dan Roda. Europees voetbal is voor Roda ook nog erg onzeker.

Financieel zal hij er waarschijnlijk ook wel iets op vooruit gaan.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

rep_robert schreef:

Terrasje voor de drie gezusters? Man o man wat een geile bedoening is dat altijd in de lente zeg

Ik zat vorige week 's middags nog op het terrasje onder de Martinitoren, zelf met muts op en sjaal om, maar mijn lieve hemel, toen viel me al op dat de chicks in Groningen bepaald geen kouwkleumen zijn. Mooie voorbode. Groningen trendzetters, zoals we dat in het scouten van spelers de laatste jaren ook zijn geweest. Om toch nog maar on-topic te blijven!

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Verder wel een leuk lulverhaal dat het bij het iets minder snuggere deel van de supporters altijd goed doet. Als elke speler die heeft beloofd terug te komen bij PSV/Ajax/Feyenoord ook daadwerkelijk komt krijgen die clubs selecties van 100 man.

Heitinga is geen wereldklasse nee, maar dat boeit me weinig. Zijn liefde voor de club Ajax is oprecht en dat vind ik schitterend. Zal je niet willen geloven, maar het is nu eenmaal zo.

PS: Wat vond je nou van die Mourinho post van mij van gister?

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Goed gezegd van Mourinho, even laten zien dat het raar is als per definitie elke wedstrijd na een Europees duel op zondag gespeeld wordt behalve nu Real die op zaterdag moet, nota bene tegen Atletico uit.

Kan nooit kwaad een beetje mekkeren tegen die bond want die waait met alle winden mee. In psychologische oorlogsvoering is Mourinho uiteraard zwaar de baas.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Ha, die man klaagt meer in 3 kwart seizoen dan Jol in 1,5 jaar.

Wel grappig hoe selectief anderen dan weer oordelen. De ene coach is een jankerd en de andere geeft er dan een signaal mee af. Jaja.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Wat Jol precies geroepen heeft zal me worst wezen, maar Mourinho heeft hier simpelweg feitelijk geljik.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Wat Jol precies geroepen heeft zal me worst wezen, maar Mourinho heeft hier simpelweg feitelijk geljik.

Of Mourinho gelijk heeft vind ik niet echt een punt. Het was meer dat ik hier 1,5 jaar lang mensen over Jol hoorde zeuren die zaken als competitieprogramma's een thema liet zijn, maar dat zoveel coaches dit doen, waaronder Mourinho die zelfs vele malen meer daarover zeurt dan Jol deed.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Jol heeft ook zovaak gelijk gehad met die competitie schema's, maar dan blijft het alsnog wel zeiken hoor kos. Beetje selectief allemaal inderdaad.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Niks nieuws onder de zon deze reacties toch? Bij Ajax is het allemaal huilen en bij clubs waar andere voor zijn is het zinnig.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Waarschijnlijk is het omdat Ajax trainers zoiets roepen omdat ze verliezen en Mourinho gewoon iets constateert en pas na de overwinning zegt. Kweetniet.

Als je zoiets zegt nadat je uit van Atletico een zware wedstrijd wint waarin spelers overduidelijk doodmoe waren, of na een verliespotje tegen een VVV of zo is nogal een verschil...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

12.30 blijft gewoon een ruktijd om te moeten voetballen. Ook voor een uitslaper als ik.

Veel relaxter om als speler 's morgens rustig je nest uit te komen, ontbijtje en dan rustig opmaken voor een potje voetbal. Geloof dat Ajax die vroege potjes ook niet geweldige resultaten heeft gehad.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Mooi bedachte smoes

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Pruim schreef:

(quote)

Ik zat vorige week 's middags nog op het terrasje onder de Martinitoren, zelf met muts op en sjaal om, maar mijn lieve hemel, toen viel me al op dat de chicks in Groningen bepaald geen kouwkleumen zijn. Mooie voorbode. Groningen trendzetters, zoals we dat in het scouten van spelers de laatste jaren ook zijn geweest. Om toch nog maar on-topic te blijven!

Groningen staat dit jaar 2 x op de planning. Gaat goed komen.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Groningen staat dit jaar 2 x op de planning. Gaat goed komen.

Gezellig. Overigens vind ik dat terrasje zelf niet zo eigenlijk. Zit op een beetje een onhandige plek vind ik.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

moviemafketel schreef:

12.30 blijft gewoon een ruktijd om te moeten voetballen. Ook voor een uitslaper als ik.

Veel relaxter om als speler 's morgens rustig je nest uit te komen, ontbijtje en dan rustig opmaken voor een potje voetbal. Geloof dat Ajax die vroege potjes ook niet geweldige resultaten heeft gehad.

Maar dat is logisch en de prijs van een grote club zijn.

a) je supporters hebben het er zelf van gemaakt dat er veel veiligheidsmaatregelen nodig zijn en je dus niet s avonds kunt spelen en

b) dat iedereen kennelijk je wedstrijd wil zien en je rekening moet houden met tv-uitzendingen.

Allemaal zaken waar je ook veel voordeel van hebt, inkomsten, geld voor politie etc.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

Update standbeeld Bobby Haarms

NIEUWS DOOR: REDACTIE OP 22 MRT 2011

Het standbeeld van Bobby Haarms begint langzamerhand vorm te krijgen. De laatste fase van het beeld is ingegaan. De werkgroep hoopt dat het standbeeld deze zomer gepresenteerd kan worden. Op de website van de werkgroep 'Deze man verdient een standbeeld' kun je de ontwikkelingen in de gaten houden. In de doorklik vindt u de laatste update.

Update

Het is alweer een tijdje stil geweest vanuit de werkgroep maar het proces loopt nog altijd voorspoedig. In december 2010 en januari 2011 hebben leden van de werkgroep verschillende bezoeken gebracht aan de werkplaats van Hans Jouta om er zeker van te zijn dat het beeld aan de verwachting voldoet.

Na het aanbrengen/aanpassen van enkele details is het beeld begin januari naar de bronsgieter gegaan. Ook dit is vlekkeloos verlopen en de komende weken zullen worden benut om het beeld verder af te maken.

Momenteel lopen de gesprekken met de gemeente en de Amsterdam ArenA waarmee we de werkgroep zo snel mogelijk overeenstemming wil bereiken over de locatie van het beeld. Daarna start het traject van de vergunningsaanvraag en hoopt de werkgoep deze zomer het beeld met veel trots te kunnen onthullen..

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Gezellig. Overigens vind ik dat terrasje zelf niet zo eigenlijk. Zit op een beetje een onhandige plek vind ik.

Ja daar zit je altijd in de schaduw toch...

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

kos schreef:

(quote)

Maar dat is logisch en de prijs van een grote club zijn.

a) je supporters hebben het er zelf van gemaakt dat er veel veiligheidsmaatregelen nodig zijn en je dus niet s avonds kunt spelen en

b) dat iedereen kennelijk je wedstrijd wil zien en je rekening moet houden met tv-uitzendingen.

Allemaal zaken waar je ook veel voordeel van hebt, inkomsten, geld voor politie etc.

Ja, maar helaas beïnvloed het kennelijk wel de resultaten. Liever Ajax kampioen dan al die voordeeltjes die jij opnoemt. En gewoon 14.30 beginnen is natuurlijk ook geen probleem voor de politie.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Goed gezegd van Mourinho, even laten zien dat het raar is als per definitie elke wedstrijd na een Europees duel op zondag gespeeld wordt behalve nu Real die op zaterdag moet, nota bene tegen Atletico uit.

Kan nooit kwaad een beetje mekkeren tegen die bond want die waait met alle winden mee. In psychologische oorlogsvoering is Mourinho uiteraard zwaar de baas.

Wat ben jij toch selectief, kos. Jol heeft ook wel eens over het speelschema geklaagt en dan is het 'Calimero-gedrag' en 'naar excuses zoeken'. Maar omdat het Mourinho is, vindt jij het goed. Hou toch op met je selectieve perceptie.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Ja, je kunt wel blaten, maar ik geef toch vrij duidelijk aan waar het grote verschil zit.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Waarschijnlijk is het omdat Ajax trainers zoiets roepen omdat ze verliezen en Mourinho gewoon iets constateert en pas na de overwinning zegt. Kweetniet.

Als je zoiets zegt nadat je uit van Atletico een zware wedstrijd wint waarin spelers overduidelijk doodmoe waren, of na een verliespotje tegen een VVV of zo is nogal een verschil...

Mourinho roept dit nu al voor de zoveelste keer. Jij hebt het over verliezen, maar ik ben benieuwd of Mourinho dit ook had geroepen als ze 5 punt voor ipv 5 punt achter op Barcelona stonden.

Gewoon erg zwak dit. De mensen die vorig jaar massaal Jol gingen bashen om dat gedrag blijven nu massaal stil nu blijkt dat andere trainers, en niet de minste, dit ook doen.

rep_robert

• 27556 berichten
  • 4175 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja daar zit je altijd in de schaduw toch...

Mwoah, de stand van de zon is in de namiddag wel beter ja. Vroeger op de middag niet erg zonnig volgens mij(tot een uurtje of 3). Voor de drie is het weer omgekeerd. Maar verder zit het ook langs de weg, uitzicht op rijdende bussen vind ik ook niet echt chill Voor het pand van de drie lopen meer mensen(lees: vrouwen) langs.

Nicolage Rico

• 20240 berichten
  • 2395 stemmen

Ik moet wel in de zon zitten natuurlijk.

(zoek een plaatsje in de zon - komt dat jullie bekend voor?)

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Mourinho vind dat scheidsrechter Barca op 1 of andere manier helpen:

Voetbalzone - Mourinho: 'Ik kan niet over Busacca praten, dan duikt iedereen op me'

Of dit:

Voetbalzone - 'Mourinho probeert zich in te dekken voor de tegenvallende resultaten'

Hier klaagt Mourinho over het schema NADAT ze puntverlies leden:

Voetbalzone - Mourinho laakt schema: 'Logisch als we zondag hadden gespeeld'

En dit zijn alleen maar verhalen uit de laatste maand....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.