- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als je iemand met zulke kwaliteiten voor 16 miljoen haalt, dan kun je hem met recht een flop noemen.
Hij heeft zeker kwaliteiten, maar het was destijds gewoon een gok om zoveel geld voor hem te betalen. Dat kan helemaal niet in Nederland.
Ik had hem ook hoger ingeschat, als talent, toen hij nog bij Heerenveen speelde, maar ik kan nu concluderen dat hij een matige, doch handig voetballertje is (zoals afgelopen seizoen), zeker voor de Eredivisie. Een echte topper zal hij nooit worden.
Dat zeg ik toch ook? Dat 16 miljoen nooit gemogen had.
Maar ik vind hem WEL een goede speler. Zeker dit seizoen heeft hij bewezen dat hij toch wel veel talent heeft. Kijk eens zijn bekergoals tegen NAC en AZ terug. Dat kunnen maar weinig spelers.
Alleen moet hij constanter spelen (niet een 6, 6, 7, 4, 4 en een 6) maar gewoon steeds minimaal een 6,5. En hij moet fitter worden. Niet steeds na een uur helemaal kapot en op zijn.
Hij durft onder de Boer tenminste weer acties te maken en dingen op individuele klasse te doen. Ik heb er alle vertrouwen in dat komend jaar top wordt van hem.
Ben ook benieuwd naar de Ajax voorhoede.
????-????-Sulejmani
Ebecilio of Boerrigter zal linksbuiten worden. Spits mag nu wel eens gekocht worden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
'Mathijsen tekent voor twee seizoenen in Málaga'
De transfer van Joris Mathijsen naar Málaga is zo goed als afgerond. De verdediger van Hamburger SV tekent in de Spaanse stad een contract voor twee seizoenen, meldt Voetbal International.
Mathijsen gaat zijn ploeggenoot Ruud van Nistelrooy achterna. De twee speelden afgelopen seizoen samen bij Hamburger SV, Van Nistelrooy besloot enkele weken terug de stap naar het ambitieuze Málaga te maken. Mathijsen volgt de spits naar de Costa del Sol. Hij tekent in Málaga een contract voor twee seizoenen met een optie voor nog een jaar.
Ook Ajax hoopte op de komst van Mathijsen, die ondanks een doorlopend contract mocht vertrekken bij Hamburger SV. De 31-jarige verdediger acht de tijd nog niet rijp voor een terugkeer naar Nederland. De international zette donderdag voet op Spaanse grond. In de loop van de dag rondt hij zijn transfer af.
===
Die gaat dus niet naar Ajax, mocht Vertonghen vertrekken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat zeg ik toch ook? Dat 16 miljoen nooit gemogen had.
Maar ik vind hem WEL een goede speler. Zeker dit seizoen heeft hij bewezen dat hij toch wel veel talent heeft. Kijk eens zijn bekergoals tegen NAC en AZ terug. Dat kunnen maar weinig spelers.
Maar ik benoem hem daardoor tot flop. Prijs/kwalitatief gezien. En hij had nog geen prijzen gewonnen, kun je nagaan. 
Sulejmani is voor de Eredivisie een nuttige speler, zeker voor in de breedte (zonder grappen over zijn uiterlijk), maar ik vind zijn techniek wat te houterig. Denk wel dat hij inderdaad een stuk beter zal zijn als hij 10 kilo afvalt, dat zeker. Hij komt oververmoeid over.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Sulejmani zal nooit meer worden dan een bruikbare speler met een goed linkerbeen en een lekkere spint in de eerste tien minuten van de wedstrijd.
Waar is Finidi ... ?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Sulejmani heeft de benen van en 50+ en daarom gaat hij de top niet halen. Ik hoop ook op het scenario dat hij er komend jaar 18 inschiet en dat dan een PL-club de volle mep gaat betalen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Spits mag nu wel eens gekocht worden.
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Wanneer het een binnenlandse transfer wordt vind Ik Matavz sowieso te duur, meer dan € 5 á € 6 miljoen moet je er niet voor betalen. Sigthorsson vind ik de beste optie, maar ook niet voor meer dan € 3,5 miljoen.
De nieuwe spits mag het uitvechten met De Jong en in de toekomst Castillion. Zolang El-Hamdoui niet verkocht wordt heeft een spits sowieso geen prioriteit.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Sulejmani heeft de benen van en 50+ en daarom gaat hij de top niet halen. Ik hoop ook op het scenario dat hij er komend jaar 18 inschiet en dat dan een PL-club de volle mep gaat betalen.
Ja en daarom is hij zo supersnel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De explosiviteit die hij had bij Heerenveen is hij al bijna kwijt, of hij loopt na een uur alweer te trekken benen. De knie van Sulejmani is kapot, bij Heerenveen was dit een publiek geheim.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zo neem je afscheid van ein Superprofi:
Ballack niet meer in beeld bij Duits elftal | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hoewel het hart weent bij het afscheid van deze held, zijn er betere en vooral jongere alternatieven voorhanden. Löw, de Zwarte Magiër, lost dit chique en stijlvol op. Ik wil niet in elke post Van Basten aanhalen, maar wat een verschil met 'we roepen Jan Wouters toch ook niet meer op?' bij het negeren van Edgar 'de Econoom' Davids.
Michael Ballack, 98 Länderspiele, 42 (!) Tore 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Wanneer het een binnenlandse transfer wordt vind Ik Matavz sowieso te duur, meer dan € 5 á € 6 miljoen moet je er niet voor betalen. Sigthorsson vind ik de beste optie, maar ook niet voor meer dan € 3,5 miljoen.
De nieuwe spits mag het uitvechten met De Jong en in de toekomst Castillion. Zolang El-Hamdoui niet verkocht wordt heeft een spits sowieso geen prioriteit.
Mits Ajax niet zo stom is 5 miljoen voor hem te betalen zou ik tevreden met Sigthorsson zijn. Heeft veel talent, is sterk en heeft scorend vermogen. Kan ook alleen nog maar beter worden want hij is nog behoorlijk jong.
El Hamdaoui moet je niet meer als optie zien. Ik hoop dat Jol hem naar Fulham haalt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ballack niet meer in beeld bij Duits elftal | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Hoewel het hart weent bij het afscheid van deze held, zijn er betere en vooral jongere alternatieven voorhanden. Löw, de Zwarte Magiër, lost dit chique en stijlvol op. Ik wil niet in elke post Van Basten aanhalen, maar wat een verschil met 'we roepen Jan Wouters toch ook niet meer op?' bij het negeren van Edgar 'de Econoom' Davids.
Ha, ja symphatiek. Die jongen eerst maanden het gevoel geven dat een comeback erin zit (Heeft Low zovaak geroepen) en nu spontaan de deur voor zijn neus dichtgooien. Wat een waardig afscheid zeg 
Zoals van Basten met Davids omging, zo gaat Low met Ballack om. 1 verschil, van Basten zei wat verkeerde dingen over Davids, Low is zo verstandig geen rare dingen te roepen.
Voor het WK nog captain, na het WK niet eens meer goed genoeg voor een selectie. Ja hoor, fijne man die Low 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De explosiviteit die hij had bij Heerenveen is hij al bijna kwijt, of hij loopt na een uur alweer te trekken benen. De knie van Sulejmani is kapot, bij Heerenveen was dit een publiek geheim.
Er moet ieder geval wel wat aan de hand zijn, aangezien hij wekelijks na een uur kapot is. Je zou bijna zeggen dat Mickey beter een goede invaller kan zijn.
Maar ik vind hem dit jaar juist explosiever dan ooit. Meer verrassing, meer snelheid en meer attractiviteit zat er dit seizoen in zijn spel. Hij sprint ook vaker en langer en heeft er ook successen mee. Ik zou hem nog niet afschrijven zoals jij het doet.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
16 miljoen betalen voor een talent is geen achteraf gelul, dat had vooraf nooit gemogen.
Achteraf hadden ze dat niet moeten doen nee. Maar ik weet nog dat ik op dat moment dacht van het is wel een beetje veel, maar liever dan 5 Luque's die heel veel salaris opstrijken en niks presteren. Ik denk nog steeds dat je hem met winst kan verkopen. Hij is dit seizoen al heel wat kilo's kwijtgeraakt i.v.m. vorig seizoen. Hopelijk is dat het aanstaande seizoen ook weer zo.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Natuurlijk kan je het weer niet laten om een sneer uit te delen naar San Marco
Daarnaast was Marco ten minste eerlijk. Deze Löw geeft Ballack valse hoop om vervolgens te zeggen dat hij niet wordt opgeroepen, inderdaad een hele fijne man ja...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Afschrijven in de zin van: Sulejmani haalt de Europese top. Ja.
Afschrijven in de zin van: Sulejmani kan een nuttige speler voor Ajax zijn. Nee.
Europese top zeg ik ook niet. Maar Europese subtop? Why not. Sulejmani is ook nog erg jong.
Maar hij zou ieder geval een uitstekende speler voor Ajax en de Eredivisie kunnen zijn. Dat is hij ook al.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
k zou hem nog niet afschrijven zoals jij het doet.
Afschrijven in de zin van: Sulejmani haalt de Europese top. Ja.
Afschrijven in de zin van: Sulejmani kan een nuttige speler voor Ajax zijn. Nee.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Europese top zeg ik ook niet. Maar Europese subtop? Why not. Sulejmani is ook nog erg jong.
Maar hij zou ieder geval een uitstekende speler voor Ajax en de Eredivisie kunnen zijn. Dat is hij ook al.
Ook de subtop zie ik hem nog niet zo snel halen, maar dat is eventueel nog mogelijk inderdaad, echter gaan wij daarvan geen € 16 miljoen zien vrees ik. Dus mocht je ooit kunnen cashen voor Sulejmani dan zou ik het doen.
-Edit foutje-
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Extreem lullig juist, 99 interlands. Lekker kutaantal, laat hem dan nog 2 duels meedoen zodat hij de 100 haalt. Dat zou pas mooi zijn.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Sulejmani zal nooit meer worden dan een bruikbare speler met een goed linkerbeen en een lekkere spint in de eerste tien minuten van de wedstrijd.
Waar is Finidi ... ?
Met pensioen 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Extreem lullig juist, 99 interlands. Lekker kutaantal, laat hem dan nog 2 duels meedoen zodat hij de 100 haalt. Dat zou pas mooi zijn.
99 is juist perfect. 'Net niet' vat de hele carrière van Ballack samen.
Wel één van mijn favoriete voetballers van het afgelopen decennium.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
99 is juist perfect. Net niet vat de hele carrière van Ballack samen.
Wel één van mijn favoriete voetballers van het afgelopen decennium.
Als iemand altijd de eeuwige 2e is geweest, dan was het Ballack wel ja.
WK en EK finale met Duitsland verloren.
CL finale met Chelsea verloren.
CL finale met Leverkusen verloren.
Bekerfinale met Leverkusen verloren
Titel op de slotdag verspeeld met Leverkusen.
En ga maar door 
Oja, weet je wat Ballack dit jaar met Leverkusen werd? 2e 
De reden dat Low hem nu dumpt is trouwens niet om voetbalredenen, maar om zijn persoonlijkheid. Zijn karakter zou een hoop spelers, vooral jonge spelers, van Duitsland blokkeren. Schijnt dat veel spelers die Ballack echt uitkotsten en dat ze eigenlijk blij waren dat hij WK 2010 miste.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
LA Galaxy stelt alles in het werk om Francesco Totti te verleiden AS Roma te verruilen voor een avontuur bij de club uit de Amerikaanse MLS. De middenvelder kan volgens de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport een jaarsalaris van veertien miljoen euro tegemoet zien, als hij akkoord gaat.
Het management wil met de 34-jarige Italiaan een tweede gevestigde naam aan de selectie toevoegen. Met David Beckham beschikt Galaxy sinds vier jaar al over een Europese vedette. Momenteel gaat de ploeg van voormalig bondscoach Bruce Arena aan kop van de Western Conference.
Het lijkt zeer twijfelachtig of Totti ingaat op de lucratieve deal. De spelmaker kwam sinds zijn debuut in het betaald voetbal in het seizoen 1992/93 alleen uit voor de Romeinse formatie. Bovendien is hij aanvoerder in het elftal dat wordt geleid door de net aangestelde trainer Luis Enrique.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Speciaal voor otherfool, die niet verder komt dan Anita af te rekenen op zijn lengte:
Chelsea en ook Liverpool zouden interesse hebben in Vurnon Anita. De Ajacied blijft echter liever in Amsterdam, zo zegt zijn zaakwaarnemer Harry Lulofs. "Vurnon gaat helemaal voor Ajax. Hij verheugt zich op het nieuwe seizoen."
Volgens verschillende Engelse media hengelen Chelsea en Liverpool naar de diensten van de kleine middenvelder. Vooral de interesse van Liverpool, dat naar verluidt vijftien miljoen euro wil bieden, begrijpt de zaakwaarnemer van Anita wel. "Luis Suarez is erg van hem gecharmeerd. Dat was op de training bij Ajax vaak de sparringpartner van Vurnon en Suarez had het altijd heel moeilijk tegen hem. Misschien dat hij dus een balletje heeft opgegooid."
Lulofs zegt dat er nog geen club is geweest die zich officieel bij hem of Ajax hebben gemeld voor zijn pupil. Wel geeft hij toe dat tussenpersonen van Olympique Marseille, Borussia Dortmund en Schalke 04 hebben geïnformeerd naar de Nederlander. Anita heeft pas zijn contract bij Ajax verlengd tot 2014. Er is geen transfersom in zijn contract vastgelegd.
Anita blijft bij Ajax, zo denkt Lulofs. "Vurnon gaat helemaal voor Ajax. Hij verheugt zich op het nieuwe seizoen met Champions League-voetbal. Hij kijkt er naar uit een middenveld te gaan vormen met Theo Jansen en Christian Eriksen of Siem de Jong. Mocht er echt een hele mooie aanbieding komen dan horen we dat vanzelf van Ajax."

Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Die Lulofs hoeven we ook niet meer serieus te nemen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zijn zaakwaarnemer. Denk dat hij wel beter weet wat er speelt dan jij of otherfool.
Wel mooi dat Anita zelfbewust is en niet meteen voor een dik salaris kiest maar gewoon hier blijft.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Speciaal voor otherfool, die niet verder komt dan Anita af te rekenen op zijn lengte:
Wat kan otherfool eraan doen dat ze gek geworden zijn in Engeland?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Achteraf hadden ze dat niet moeten doen nee. Maar ik weet nog dat ik op dat moment dacht van het is wel een beetje veel, maar liever dan 5 Luque's die heel veel salaris opstrijken en niks presteren. Ik denk nog steeds dat je hem met winst kan verkopen. Hij is dit seizoen al heel wat kilo's kwijtgeraakt i.v.m. vorig seizoen. Hopelijk is dat het aanstaande seizoen ook weer zo.
Het is toch te zot voor woorden dat je het over "heel wat kilo's kwijtraken" hebt, over een man van 16 meloen?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Anita is een baas en wordt hier onderschat.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Anita is gewoon een matige voetballer, maar wel nuttig als back - ook al kan hij niet verdedigen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
En 15 miljoen is een keiharde klap in het gezicht van de Anita haters hier
Vooral op het middenveld komt hij goed uit de voeten en is hij meer dan redelijk(kuitenbijtertje met voetballend inzicht), beter dan op rechtsback.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.