• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.217 films
  • 12.398 series
  • 34.341 seizoenen
  • 651.689 acteurs
  • 199.721 gebruikers
  • 9.421.705 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Tuurlijk heeft Dost betere spelers om zich heen, maar ben verre van kapot van Boymans en Poepon. Vooral de laatste zit bij een club van zijn niveau, misschien dat hij nog 1 niveautje hoger haalt.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Misschien kun jij specificiëren wat de 'grote clubs' dan zijn? Buiten Barca dan. [/quote]Grote namen!! [/quote]

Zoals Roomsch Katholieke voetbalvereeniging Door Wilskracht Sterk? [/quote]

Het grappige is dat je nog weet welke ik bedoel ook.

Zou trouwens wel een drama zijn mocht Gini en Fer naar respectievelijk PSV en Twente gaan.

Zullen ze daar nou echt zoveel meer verdienen, gewoon 2/3 jaar bij teken met een gelimiteerd transfersom van 10 miljoen en dan speel je toch gewoon bij een fantastische club waar jeje opleiding ook nog genoten heb.

Of verkas dan naar het buitenland als het om geld gaat.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Tuurlijk volgende stap na Feyenoord, zou gewoon buitenland moeten zijn. Ongeacht in welke staat de club zicht bevind.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Chelsea zou 25 miljoen geboden hebben voor Luka Modric. Je moet het lef maar hebben, zo een miljardenclub en dan zo een lachwekkend bod uitbrengen op een speler met een contract tot 2016.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Helemaal eens met stfuympos en happie. Nu nog hopen dat Fer en Wijnaldum dat ook inzien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Chelsea zou 25 miljoen geboden hebben voor Luka Modric. Je moet het lef maar hebben, zo een miljardenclub en dan zo een lachwekkend bod uitbrengen op een speler met een contract tot 2016.

Redknapp zei geloof ik al dat Modric niet eens te koop is. Nou zegt dat ook niet alles, maar toch....

Zonder Modric en vd Vaart zit er voor Tottenham weinig in. Hopen dat ze blijven. Met een paar spelers erbij van goed niveau zou Tottenham toch ook voor plek 4 en zelfs 3 moeten kunnen gaan.

De top van Engeland is alleen erg breed. Man U, Man City, Chelsea, Arsenal, Liverpool en Tottenham en dan heb je maar 4 CL tickets (in mijn ogen nog te veel, belachelijk dat een land 4 CL tickets mag hebben).

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Helemaal eens met stfuympos en happie. Nu nog hopen dat Fer en Wijnaldum dat ook inzien.

Hebben ze zelf al een reactie gegeven op de aanbiedingen van PSV en Twente?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Vind ik helemaal niet belachelijk, eerder logisch.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

happie schreef:

(quote)

Hebben ze zelf al een reactie gegeven op de aanbiedingen van PSV en Twente?

Nee, ze mogen niets zeggen van hun zaakwaarnemers.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Oh ja zaakwaarnemers. Het lijken me namelijk wel echte feyenoordboys, die gewoon bijtekenen en zich doorontwikkelen.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Vind ik helemaal niet belachelijk, eerder logisch.

Hmm ik ben meer voorstander van de ouderwetse EC I, II & III hebben meerdere clubs ook kans om eens wat te winnen behalve die met veel geld en gekke sjeiks en miljardairs.

Nu is het ook eigenlijk geen Champions League maar de wie heeft het meeste geld toernooi.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

Hmm ik ben meer voorstander van de ouderwetse EC I, II & III hebben meerdere clubs ook kans om eens wat te winnen behalve die met veel geld en gekke sjeiks en miljardairs.

Kwam die tijd maar terug ja, toen voetbal nog iets magisch was.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Modric naar Chelsea

Ondanks dat ik Tottenham een erg sympathieke club ploeg vind, wil ik Modric in de Champions League zien schitteren en die kans is groter bij Chelsea.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Het wordt steeds gekker.

"Az en Fc Twente willen Miyaichi"

Het Britse talkSPORT meldt dat, behalve Feyenoord, ook Az, Fc Twente en het Italiaanse Napoli Ryo Miyaichi willen huren van Arsenal. De Londense club ziet veel perspectief in de Japanner, maar zolang hij geen interlands speelt, komt de vleugelspits niet in aanmerking voor een werkvergunning in Groot-Brittannië. Daarom moet hij elders in Europa ervaring opdoen.

---

Tja, Feyenoord heeft geen Europees voetbal. Al is Arsenal wel erg tevreden over hoe Feyenoord met Ryo is omgegaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(in mijn ogen nog te veel, belachelijk dat een land 4 CL tickets mag hebben).

Ja, belachelijk dat de kampioen van sommige landen hierdoor niet eens rechtstreeks mag meedoen. Maar anderzijds is het ook wel begrijpelijk dat Engeland 4 tickets krijgt. Voor het niveau zou ik het niet eens erg vinden als Engeland 6 tickets zou krijgen. Allemaal waardige ploegen met het vereiste niveau.

Kai schreef:

Modric naar Chelsea

Ondanks dat ik Tottenham een erg sympathieke club ploeg vind, wil ik Modric in de Champions League zien schitteren en die kans is groter bij Chelsea.

Dan moeten ze maar eens beginnen met een bod van 50 of 60 miljoen. Modric is één van de allerbeste aanvallende middenvelders, is nog erg jong en staat nog lang onder contract. In een tijd waar er voor elke houten klaas 30 miljoen wordt geboden maakt het rijke Chelsea zich belachelijk met zo een waardeloos bod.

Hoeveel was het weer voor Torres? 60 miljoen? En die had al twee jaar geen bal meer fatsoenlijk aangeraakt.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Vind ik ook hoor, maar als je de Champions League positioneert als een toernooi waar de beste clubs van Europa aan meedoen, is het niet meer dan logisch dat er meerdere clubs meedoen uit de grote competities.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, belachelijk dat de kampioen van sommige landen hierdoor niet eens rechtstreeks mag meedoen. Maar anderzijds is het ook wel begrijpelijk. Voor het niveau zou ik het niet eens erg vinden als Engeland 6 tickets zou krijgen. Allemaal waardige ploegen met het vereiste niveau.

Dat niveauverschil creëer je alleen wel door altijd maar dezelfde clubs toe te laten. Als Ajax 10 jaar op rij CL kan spelen dan maken ze ook goede kans dat ze wel een paar topjaren in de CL beleven.

Ik hoef niet het kampioenensysteem terug, maar max 2 per land vind ik wel best. Het is natuurlijk bezopen dat Genk uit België als kampioen niet eens zeker nog van het toernooi is, terwijl nr 3 Manchester City dit in Engeland wel is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En voor welke jongens betaalde Ajax nou echt extreem teveel geld?

Sulejmani, Silva, Wielaert en Cvitanich om maar eens wat voorbeelden te noemen.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ja, belachelijk dat de kampioen van sommige landen hierdoor niet eens rechtstreeks mag meedoen.

En het dan ook nog CL noemen.

Maar anderzijds is het ook wel begrijpelijk.

Dat het om het geld gaat en niet om voetbal? tja....

Voor het niveau zou ik het niet eens erg vinden als Engeland 6 tickets zou krijgen. Allemaal waardige ploegen met het vereiste niveau.
Klopt, zou een eind aan gemaakt moeten worden helemaal als je weet hoeveel schulden die clubs hebben,loopt in de miljarden!!!

Het komt er eigenlijk op neer dat in de toekomst de Premier League winnen eigenlijk de CL inhoud.

Op een paar clubs daargelaten uiteraard.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Sulejmani,

Moeten nog steeds Apeldoorn bellen idd.

Silva, .
Was goeie aankoop maar Vd Wiel was een gewaagde maar achteraf een betere keuze van Bassie hoewel hij het afgelopen seizoen niet een hoog niveau heeft gehaald.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Sulejmani, Silva, Wielaert en Cvitanich om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Sulejmani vind ik de enige.

Silva en Wielaert hebben maar een paar miljoen per speler gekost. Dat ze achteraf geen superspelers waren is jammer, maar er is niet belachelijk veel voor betaald.

En Cvitanich, sja. Was toen topscoorder van Argentinië met een klein clubje. Even leek het of we een nieuwe topper gehaald hadden, maar hij kan er geen hout van. Achteraf natuurlijk een enorme flop, maar toen leek hij wel zijn geld waard. Sulejmani met 16 miljoen had natuurlijk nooit gemogen. Daar kan je bijna niet meer aan verdienen. Of hij moet over een jaar plots 25 miljoen waard zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Als Mickey er in de eerste seizoenshelft dadelijk 15 inschiet dan betaalt de gevestigde orde wel die 16 miljoen terug. Kijk maar begin dit seizoen bij Psv, toen Barbie er iets van 8 inknalde in net zoveel wedstrijden en dat de clubs al snel op de loer lagen. Ik denk dat we een groot gedeelte van die 16 miljoen nog wel gaan terugzien.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Sulejmani heeft gewoon te weinig kwaliteit. Was echt een enorme gok om een speler te kopen die net aan half jaar goed voetbalt bij Heerenveen. Die gok kun je nog wagen als hij 5 miljoen had gekost, maar 16 miljoen is echt te belachelijk voor woorden.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Materny schreef:

Als Mickey er in de eerste seizoenshelft dadelijk 15 inschiet .

Zou het....

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Sulejmani heeft gewoon te weinig kwaliteit. Was echt een enorme gok om een speler te kopen die net aan half jaar goed voetbalt bij Heerenveen. Die gok kun je nog wagen als hij 5 miljoen had gekost, maar 16 miljoen is echt te belachelijk voor woorden.

Is allemaal achteraf gelul toen hij kwam was elke Ajacied super blij en iederander totaal niet op heerenveen na dan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Juist niet. Hij heeft genoeg kwaliteit. Alleen was zijn mentaliteit lange tijd matig (lukt het niet? kopje omlaag) en zijn gewicht zat niet goed.

Afgelopen jaar was hij al een stuk beter en zeer bepalend in een hoop wedstrijden.

Komend jaar moet hij echt gaan vlammen en gewoon voor 20 goals gaan.

Je kan over een jaar altijd kijken of hij achteraf het geld waard was. We hebben onder Mickey wel 2x CL voetbal gehaald (dit seizoen en komend seizoen). Alleen daarom al is hij geen complete flop.

Ik ben blij met Mickey en heb ook veel met die jongen. Hij is ook publiekslieveling in het stadion. Wel grappig voor iemand die in 3 jaar te weinig laat zien.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Toen Malle Marco (zo beter?) deze geweldenaar stijf op links zette met krijt aan de nopjes ben ik alvast begonnen dit supertalent af te schrijven. Daar zou ik ook vreetbuien van krijgen. En het lange halen snel thuis voetbal van Jol paste hem natuurlijk ook niet. Nu lijkt-ie er weer doorheen te komen, en het is nog niet te laat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Onder van Basten was het nog niet eens heel slecht hoor. Toen had hij meen ik 10 goals en 10 assists in zijn 1e jaar Ajax.

Komend jaar wordt alles of niets voor hem. Hij is nog jong en hij kan het, maar het wordt nu tijd dat iedereen dit zal zien. Afgelopen seizoen was ruim voldoende, maar nu moet het richting bijzonder goed gaan.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Juist niet. Hij heeft genoeg kwaliteit. Alleen was zijn mentaliteit lange tijd matig (lukt het niet? kopje omlaag) en zijn gewicht zat niet goed.

Afgelopen jaar was hij al een stuk beter en zeer bepalend in een hoop wedstrijden.

Komend jaar moet hij echt gaan vlammen en gewoon voor 20 goals gaan.

Je kan over een jaar altijd kijken of hij achteraf het geld waard was. We hebben onder Mickey wel 2x CL voetbal gehaald (dit seizoen en komend seizoen). Alleen daarom al is hij geen complete flop.

Ik ben blij met Mickey en heb ook veel met die jongen. Hij is ook publiekslieveling in het stadion. Wel grappig voor iemand die in 3 jaar te weinig laat zien.

Als je iemand met zulke kwaliteiten voor 16 miljoen haalt, dan kun je hem met recht een flop noemen.

Hij heeft zeker kwaliteiten, maar het was destijds gewoon een gok om zoveel geld voor hem te betalen. Dat kan helemaal niet in Nederland.

Ik had hem ook hoger ingeschat, als talent, toen hij nog bij Heerenveen speelde, maar ik kan nu concluderen dat hij een matige, doch handig voetballertje is (zoals afgelopen seizoen), zeker voor de Eredivisie. Een echte topper zal hij nooit worden.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Is allemaal achteraf gelul toen hij kwam was elke Ajacied super blij en iederander totaal niet op heerenveen na dan.

16 miljoen betalen voor een talent is geen achteraf gelul, dat had vooraf nooit gemogen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.