- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Gewoon intern opvangen. Soms moet je een stap terug nemen om er vervolgens twee naar voren te doen.
Dat zal lastig gaan. Als Wijnaldum en Fer weggaan, ben je nog zwakker dan vorig seizoen. Zeker als ook Ryo niet terugkomt. Feyenoord moet inderdaad niet onnodig geld uit gaan geven, maar Dost is best een veilige aankoop.
Feyenoord moet de jaren met minimale middelen overbruggen tot er zwarte cijfers geschreven zullen worden, maar men moet ook niet naïef zijn om te denken dit met allemaal jeugdspelers/Excelsiorspelers op te kunnen vangen. Degradatie zou sowieso de nekslag zijn en met zo'n elftal loop je het risico. Ook onverantwoord dus.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
dus waarvoor zou je daarheen gaan? Enkel voor die paar Europese wedstrijdjes? (Twente haalt de CL zeer waarschijnlijk toch niet).
Misschien om eens te ontsnappen aan de negativiteit, en afscheid te nemen van jaren ellende. Ondanks dat Feyenoord natuurlijk een geweldig publiek heeft dat je (bijna) altijd steunt, is dat toch niet genoeg.
Slechte resultaten, jaren geen Europees voetbal, intern gerommel met Verbeek, intern gerommel met Been(hakker), oud kan jong niet luchten, Fsv zegt vertrouwen op. Maar eens wat voorbeelden van de laatste jaren die een jonge speler toch niet in de koude kleren gaat zitten.
Om daar dan tegenover te zetten dat je met Psv/Twente altijd Europees aanwezig bent, speelt voor de titel, meer verdient & betere spelers om je heen hebt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Veel plezier er mee.
Voetbalzone - 'Barcelona gaat Ajax-talent Boilesen intensief volgen'
Goed toch? Laat hem maar fijn z'n waarde bewijzen. Denen hebben bij Ajax altijd bewezen dat ze niet meteen voor het grote geld gaan als ze zich nog moeten ontwikkelen. Nog minimaal 2 a 3 jaar knallen met die gozer en dan weg voor de volle mep.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zal lastig gaan. Als Wijnaldum en Fer weggaan, ben je nog zwakker dan vorig seizoen. Zeker als ook Ryo niet terugkomt. Feyenoord moet inderdaad niet onnodig geld uit gaan geven, maar Dost is best een veilige aankoop.
Het kan wel maar gewoon met jeugdspelers doen. Het is geen droomscenario maar het moet maar. Dost vind ik dan helemaal niet zo'n veilige aankoop.
Dat kan ook niet maar je zal bijna wel moeten en maar gewoon spelen voor handhaving. Het is niet anders. Eerst maar weer gezond worden en hopen dat Jacobs z.s.m. vertrekt. Alles is geoorloofd om die parasiet kwijt te raken wat mij betreft.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Misschien om eens te ontsnappen aan de negativiteit, en afscheid te nemen van jaren ellende. Ondanks dat Feyenoord natuurlijk een geweldig publiek heeft dat je (bijna) altijd steunt, is dat toch niet genoeg.
Slechte resultaten, jaren geen Europees voetbal, intern gerommel met Verbeek, intern gerommel met Been(hakker), oud kan jong niet luchten, Fsv zegt vertrouwen op. Maar eens wat voorbeelden van de laatste jaren die een jonge speler toch niet in de koude kleren gaat zitten.
Om daar dan tegenover te zetten dat je met Psv/Twente altijd Europees aanwezig bent, speelt voor de titel, meer verdient & betere spelers om je heen hebt.
Bij bijna iedere topclub is er wel negativiteit.
Wijnaldum en Fer hebben een basisplaats bij dit Feyenoord en dat is eigenlijk het allerbelangrijkste voor zulke jonge spelers. Wijnaldum heeft een prima jaar gehad, met 14 doelpunten.
Daarnaast moet je het gerommel met Beenhakker en Verbeek niet overdrijven. Wijnaldum kon prima opschieten met Verbeek. Zulke zaken maken een jonge speler alleen maar wijzer.
Eens dat de negativiteit nu eens doorbroken moet worden. Daar kunnen ze zelf een steentje bij gaan dragen. Door veel geld op te leveren, of door nog een paar jaar keihard je best te doen op het veld.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het kan wel maar gewoon met jeugdspelers doen. Het is geen droomscenario maar het moet maar.
Dat is niet te doen. Dan ben je direct een degredatiekandidaat.
Dost vind ik dan helemaal niet zo'n veilige aankoop.
Als hij 3 miljoen moet kosten, denk ik niet dat hij zo snel in waarde zal dalen. Op financieel gebied lijkt het me geen groot risico. Ik zie hem eerder meer geld waard worden.
Dat kan ook niet maar je zal bijna wel moeten en maar gewoon spelen voor handhaving. Het is niet anders. Eerst maar weer gezond worden en hopen dat Jacobs z.s.m. vertrekt. Alles is geoorloofd om die parasiet kwijt te raken wat mij betreft.
Jacobs moet inderdaad heel snel wegwezen. Ik begrijp ook niet dat hij niet de eer aan hemzelf neemt. Zowat iedereen wil hem eruit hebben, dan heb je toch een enorme bord voor je kop?
Maar dat heeft verder weinig met de selectie te maken. Noodzaak is om weer gezond te worden, maar ook volgend seizoen moet het toch op het veld gebeuren. Dat gaat niet met alleen maar spelers van 20 jaar en een aantal van 25 jaar.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
In plaats van Dost zijn er toch zat betere en goedkopere alternatieven joh. Zelfs in de eerste divisie.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
.
Wijnaldum en Fer hebben een basisplaats bij dit Feyenoord en dat is eigenlijk het allerbelangrijkste voor zulke jonge spelers.
Ik heb zo'n vermoeden dat als Twente/Psv echt komt met 5 miljoen per stuk, dat ze dan in Eindhoven en Enschede ook wel in de basis starten. Een breedte aankoop van 5 miljoen is not done in deze tijd, voor zowel Twente als Psv
Daarnaast moet je het gerommel met Beenhakker en Verbeek niet overdrijven. Wijnaldum kon prima opschieten met Verbeek. Zulke zaken maken een jonge speler alleen maar wijzer.
Misschien haal je daar dan zelf al een goed punt aan. Verbeek eruit en clown Been ervoor in de plaats. Weer een trainerswissel, weer alles over een andere boeg. En heb zo'n vermoeden dat sommige het intussen wel gehad hebben met Been (die nog een extra jaartje blijft).
Eens dat de negativiteit nu eens doorbroken moet worden. Daar kunnen ze zelf een steentje bij gaan dragen. Door veel geld op te leveren, of door nog een paar jaar keihard je best te doen op het veld.
Dat doen beide al jaren. Maar eens is het toch echt genoeg. Als voetballer wil je streven naar het hoogste, meedoen voor de prijzen en lekker kunnen winnen iedere week. Kwa ontwikkeling is Psv/Twente dan een goede stap intussen. En kom niet aanzetten met loyaliteit voor de club Feyenoord want als dat echt zo was hadden beide al hun contracten opengebroken en publiekelijk de interesse de deur gewezen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik heb zo'n vermoeden dat als Twente/Psv echt komt met 5 miljoen per stuk, dat ze dan in Eindhoven en Enschede ook wel in de basis starten. Een breedte aankoop van 5 miljoen is not done in deze tijd, voor zowel Twente als Psv
Klopt. Al biedt het nog geen garantie. Maar dat is ook weer een uitdaging.
Misschien haal je daar dan zelf al een goed punt aan. Verbeek eruit en clown Been ervoor in de plaats. Weer een trainerswissel, weer alles over een andere boeg. En heb zo'n vermoeden dat sommige het intussen wel gehad hebben met Been (die nog een extra jaartje blijft).
Er zijn altijd wel spelers die het wel gehad hebben met wat voor trainer dan ook. Vooral al ze niet aan spelen toekomen. Verbeek eruit was een logisch gevolg van de situatie destijds. Heb verder ook een hoop negatieve dingen gehoord over Verbeek, al was de instelling van sommige spelers natuurlijk ook niet geweldig. En weer een trainerswissel? Zoveel trainerswissels heeft Feyenoord ook weer niet gehad als je het vergelijkt met andere clubs. IN deze tijd blijven trainers nu eenmaal niet lang bij een club. En Feyenoord blijft Been nu juist aanhouden om een nieuwe wissel te voorkomen.
Dat doen beide al jaren. Maar eens is het toch echt genoeg. Als voetballer wil je streven naar het hoogste, meedoen voor de prijzen en lekker kunnen winnen iedere week. Kwa ontwikkeling is Psv/Twente dan een goede stap intussen. En kom niet aanzetten met loyaliteit voor de club Feyenoord want als dat echt zo was hadden beide al hun contracten opengebroken en publiekelijk de interesse de deur gewezen.
Loyaliteit staat niet bovenaan het lijstje. Al zullen Wijnaldum en Fer minder snel kiezen voor een andere Nederlandse club dan voor een mooie buitenlandse club. Wel zitten ze nu in een omgeving die ze gewend zijn. Ik denk dat ze zich bij Feyenoord ook nog prima kunnen ontwikkelen (Wijnaldum heeft dat vorig seizoen nog gedaan. Fer helaas niet, mede door een langdurige blessure).
Ik vind niet dat PSV en Twente écht een grote stap vooruit is. Kunnen ze beter een jaartje wachten op eventuele nieuwe aanbiedingen, of wie weet deze zomer al, aangezien er genoeg clubs interesse hebben.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
v echt komt met 5 miljoen per stuk, dat ze dan in Eindhoven en Enschede ook wel in de basis starten. Een breedte aankoop van 5 miljoen is not done in deze tijd, voor zowel Twente als Psv
Alleen in deze tijd? 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Veel plezier er mee.
Voetbalzone - 'Barcelona gaat Ajax-talent Boilesen intensief volgen'
Dit is wel kut ja.
Maar ik denk dat Boilesen verstandig genoeg is, net als Eriksen, en voorlopig gewoon bij Ajax blijft. Als Eriksen zo doorgaat dan is hij over een jaar weg. Boilesen hoop ik toch zeker 2 jaar nog te zien.
Wel mooi op zich dat Ajax weer een kapitaal kan gaan verdienen aan die 2. Eriksen minimaal 35 miljoen over een jaar en Boilesen...mm 25 miljoen maar eens mee beginnen 
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Lijkt me dus dubbel de reden om dat te vragen. Bovendien als beide blijven ben je nauwelijks zwakker dan PSV, dus waarvoor zou je daarheen gaan? Enkel voor die paar Europese wedstrijdjes? (Twente haalt de CL zeer waarschijnlijk toch niet).
Tuurlijk, als bijvoorbeeld Babel al 16 waard is en die hongaar van PSV 14, dan is 7 miljoen wel genoeg om te vragen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ajax verkopen vergelijken heeft toch geen zin, wij verkopen alles duurder dan onze "concurrenten/rivalen". Zoals ik laatst ook al aan gaf 
7 miljoen vind ik wel erg prijzig voor iemand die het eigenlijk nog niet heeft laten zien.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Maar wij kopen dan ook alles voor drie keer de marktwaarde.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vergeet niet dat de tijden van het grote geld voor modale spelers (Drenthe, Babel etc) al jaren achter ons liggen. Alleen voor de echte Eredivisietop (Suarez, Dzsudzsak) wordt nog wel goed betaald, maar dan ook alleen door die paar clubs die nog geld hebben.
Als je voor Fer en Wijnaldum per stuk een miljoen of 5, 6 kan krijgen dan kan en zal Feyenoord dat niet weigeren. Meer ga je er toch voorlopig niet meer voor krijgen. Leuke spelers hoor, maar ze zijn niet de top. Hebben nog niks gewonnen en vergeleken met echte toppers weinig laten zien.
Voor Twente en PSV zijn dat soort jongens wel weer prettig om te halen. Zij spelen om de titel en spelen Europees. Daar ontwikkelen talenten zich sneller en worden weer meer geld waard. Ik geloof best dat Wijnaldum over 2 jaar wel 15 miljoen waard kan zijn. Maar dan moet hij niet bij Feyenoord blijven. Want laten we eerlijk zijn, komend jaar kan nog wel eens slechter worden dan dit seizoen aangezien er niks mogelijk is. En als dan jongens als Fer en Wijnaldum ook nog vertrekken...
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ajax verkopen vergelijken heeft toch geen zin, wij verkopen alles duurder dan onze "concurrenten/rivalen". Zoals ik laatst ook al aan gaf 
7 miljoen vind ik wel erg prijzig voor iemand die het eigenlijk nog niet heeft laten zien.
Is ook duur. Zelfs een Demy de Zeeuw is nog goedkoper, en die sla ik hoger aan dan een Fer of Wijnaldum momenteel.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
In plaats van Dost zijn er toch zat betere en goedkopere alternatieven joh. Zelfs in de eerste divisie.
Dan zou ik zeggen Poepon, Boymans of Ars.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar wij kopen dan ook alles voor drie keer de marktwaarde.
De toptransfers van Ajax qua verkopen zijn bijna allemaal zelfopgeleidde spelers geweest de laatste jaren. Sneijder/Heitinga/Vermaelen etc.
De duur aangekochte jongens uit de Eredivisie hebben we bijna niet kunnen slijten.
En voor welke jongens betaalde Ajax nou echt extreem teveel geld? Spelers als Suarez en Huntelaar waren prijzig, maar ze presteerden goed en werden voor een 3-voud / 4-voud onderhand verkocht per speler.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Vergeet niet dat de tijden van het grote geld voor modale spelers (Drenthe, Babel etc) al jaren achter ons liggen. Alleen voor de echte Eredivisietop (Suarez, Dzsudzsak) wordt nog wel goed betaald, maar dan ook alleen door die paar clubs die nog geld hebben.
Wijnaldum en Fer zullen dan ook geen 15 miljoen per stuk opleveren. Maar 6 a 7 miljoen vind ik een meer dan acceptabel bedrag om te vragen. Anders blijven ze maar. Echter zit Feyenoord niet in de situatie om 5 miljoen te weigeren, inderdaad.
Hebben nog niks gewonnen en vergeleken met echte toppers weinig laten zien.
Prijzen zijn niet zo belangrijk. Wijnaldum was laatst tegen PSV de beste man van het veld. Was geweldig. Beide spelers zitten nog in de ontwikkeling.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Dan is 16 miljoen voor Babel wel een astronomisch bedrag.
Ook al waren dat andere tijden. 7 miljoen voor spelers van 20/21, die veel potentie hebben vind ik nog wel aardig.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dan zou ik zeggen Poepon, Boymans of Ars.
Ars ken ik niet goed, maar Poepon en Boymans zijn minder dan Dost.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Ze scoren nog wel regelmatig. Daar komt bij dat Dost betere spelers om zich heen heeft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wijnaldum en Fer zullen dan ook geen 15 miljoen per stuk opleveren. Maar 6 a 7 miljoen vind ik een meer dan acceptabel bedrag om te vragen. Anders blijven ze maar. Echter zit Feyenoord niet in de situatie om 5 miljoen te weigeren, inderdaad.
Prijzen zijn niet zo belangrijk. Wijnaldum was laatst tegen PSV de beste man van het veld. Was geweldig. Beide spelers zitten nog in de ontwikkeling.
Als je 7 miljoen pp kan krijgen dan doe je uitstekende zaken als je ziet dat ze nog een 1 jarig contract hebben en niks hebben gewonnen. Want wees eerlijk, daar kijken clubs wel naar. Niet alleen naar dat, maar het telt zeker wel mee. Of je moet individueel gigantisch uitblinken. Wat dat betreft denk ik dat je aan Wijnaldum wel kan verdienen. Fer niet echt. Speelde dit seizoen zelfs een tijdje 2e rol als wisselspeler na de winter. Dan ben je niet onmisbaar schijnbaar.
Maar het lijkt me wel zuur voor jullie om die jongens naar PSV en Twente te zien gaan. Ben ik zelf ook niet erg blij mee.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ze scoren nog wel regelmatig. Daar komt bij dat Dost betere spelers om zich heen heeft.
Heb je het nou over dat steenkolen middenveld van Heerenveen? Man, wat een dramaploeg is dat zeg.
Dost is geen nieuwe Maradona, maar ik schat hem 5x hoger in dat jouw alternatieven. Poepon, Boymans...kom zeg.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Misschien kun jij specificiëren wat de 'grote clubs' dan zijn? Buiten Barca dan.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Als je 7 miljoen pp kan krijgen dan doe je uitstekende zaken als je ziet dat ze nog een 1 jarig contract hebben
Absoluut. Al zie ik ze toch liever bij Feyenoord. Zeker als ik het financiele plaatje wegdenk. Ik kom voor het voetbal en Wijnaldum en Fer zijn wel twee favorietjes van me. Ik verwacht veel van Fer de komende jaren.
en niks hebben gewonnen. Want wees eerlijk, daar kijken clubs wel naar. Niet alleen naar dat, maar het telt zeker wel mee.
Is niet belangrijk. Als je daar als scout niet doorheen kunt prikken, dan ben je een erg slechte scout. Ook zien de scouts dat Wijnaldum mindere spelers om zich heen heeft. Bovendien hebben ze de Amstel Cup al gewonnen. 
Fer niet echt. Speelde dit seizoen zelfs een tijdje 2e rol als wisselspeler na de winter. Dan ben je niet onmisbaar schijnbaar.
Kwam doordat hij van een langdurige blessure terugkwam. Daarvoor was Fer de naam die Been als eerste op het wedstrijdformulier zette. Zal het komende jaar ook in de basis staan, mocht hij blijven/
Maar het lijkt me wel zuur voor jullie om die jongens naar PSV en Twente te zien gaan. Ben ik zelf ook niet erg blij mee.
Absoluut. Of naar het buitenland of blijven zijn de fijnste opties.
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Heb je het nou over dat steenkolen middenveld van Heerenveen? Man, wat een dramaploeg is dat zeg.
Dost is geen nieuwe Maradona, maar ik schat hem 5x hoger in dat jouw alternatieven. Poepon, Boymans...kom zeg.
Djuricic, Aissaidi, Narsingh en Beerens zijn betere spelers, dan er bij de Graafschap en VVV rondlopen. Poepon en Boymans zijn voetballend veel behendiger en scoren net zoveel. Bas Dost staat te gillen als een hysterisch wijf, als het tegenzit op het veld.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zoals Roomsch Katholieke voetbalvereeniging Door Wilskracht Sterk?
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Bas Dost staat te gillen als een hysterisch wijf, als het tegenzit op het veld.
Dat is inderdaad een groot minpunt: zijn mentaliteit.
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Ars ken ik niet goed, maar Poepon en Boymans zijn minder dan Dost.
Nee hoor, stukken beter dan Dost.
-edit- wat happie zegt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.