• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.708 acteurs
  • 199.725 gebruikers
  • 9.421.849 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Op zijn beginperiode bij Newcastle na dan. FA Cupje. Daarna een foutje gemaakt door Shearer niet meer op te stelln...

Volgens verhalen kreeg hij toen ook al een hoop verwijten dat hij meer in de PC Hooft was dan bij Newcastle op het veld. FA Cup was netjes (won hij die overigens niet met Chelsea?), maar ook niet legendarisch...

Maar nadat hij bij Feyenoord alles verknalde nam niemand hem nog serieus. LA Galaxy was niks, Rusland was niks...

Van Basten zit nu op hetzelfde punt. Nog 1 grote misser en zijn carriere als topcoach is ook weg. Koeman heeft het ook al meegemaakt, maar gek genoeg blijven ze hem vragen. Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, AZ en misschien Twente....niet normaal eigenlijk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Voetbalzone - Terek Grozny heeft andere functie voor ontslagen Gullit in gedachten

Haha, dit slaat natuurlijk ook nergens op. Hem verwijten dat hij spelers niet beter maakt (dat kan), maar hem dan wel jeugdtrainer willen maken, wat normaal toch staat voor het idee dat je spelers beter moet gaan maken. En dat kan hij schijnbaar niet, volgens de leiding.

Beleid daar

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ik dacht dat hij die FA Cup had gewonnen bij Chelsea Hij begon goed, maar daarna is hij gewoon overal gefaald. Hij is gewoon niet geschikt voor het trainersvak.

Klopt. Bij Chelski uiteraard. Als trainer/coach.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Koeman heeft het ook al meegemaakt, maar gek genoeg blijven ze hem vragen. Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, AZ en misschien Twente....niet normaal eigenlijk.

Koeman deed het, ondanks het zeer matige voetbal, qua resultaat natuurlijk vrij goed bij Vitesse, Ajax en PSV.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Koeman is dan ook een prima resultaat trainer. Zijn CL-stats zijn niet voor niets indrukwekkend te noemen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Voetbalzone - Terek Grozny heeft andere functie voor ontslagen Gullit in gedachten

Haha, dit slaat natuurlijk ook nergens op. Hem verwijten dat hij spelers niet beter maakt (dat kan), maar hem dan wel jeugdtrainer willen maken, wat normaal toch staat voor het idee dat je spelers beter moet gaan maken. En dat kan hij schijnbaar niet, volgens de leiding.

Beleid daar

Als ik Gullit was zou ik zo snel mogelijk wegwezen uit dat wespennest daar. Voor die 6 miljoen een mooi huis kopen in Spanje of Italië en afzien van het trainerschap.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel erg te doen met Gullit. Dit was natuurlijk al een stomme keuze, nooit gaan naar dat soort oorden. Hopen dat ie wat anders vindt. Lang niet zo slechte coach als vele beweren. Helaas veel pech en soms slechte keuzes (de zaak Shearer idd) al heeft ie het in Engeland zeker niet slecht gedaan, bij Feyenoord ook niet verkeerd gepresteerd totdat Wotte zoveel ging uitgeven aan prul waar Paris Hilton en Kim Kardashian nog voor zullen schamen. Met zijn voetbal knowhow en charisma moet hij kunnen slagen, nu nog slimme keuzes maken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Daar waren Wotte en Gullit beiden verantwoordelijk voor (de slechte aankopen). Castelen was nog één van de betere aankopen, kun je nagaan.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Beleid daar

Zal er wel mee te maken hebben dat ze dan geen afkoopsom hoeven te betalen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Daar waren Wotte en Gullit beiden verantwoordelijk voor (de slechte aankopen). Castelen was nog één van de betere aankopen, kun je nagaan.

Volgens rapporten, die ook in de handen van de Varkenoord groep zijn, is dit NIET het geval. Gullit had niets te zeggen, alleen Saïdi kwam van zijn hand. Het blijft speculeren, net als zeggen dat het wel zijn schuld was, al vind ik het wel plausibel klinken.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Lag het niet allemaal aan Bosz of was dat een ander tijdperk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Was zijn opvolger volgens mij.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Dat was inderdaad zijn opvolger, en dat bleek een gokker.

Wotte had natuurlijk nooit zoveel macht bij Feyenoord. Net of de trainer van Feyenoord niet meebepaald welke spelers er worden gehaald.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hij zou niet de eerste trainer zijn die weinig inbreng heeft bij aankopen. Hij mag best zeggen welke speler hij wou willen maar de TD bepaald toch wie er gehaald wordt. Hij is tenslotte de eindverantwoordelijke.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Absoluut, maar kan me nog herinneren dat Gullit Gibbs had "ontdekt" en gecharmeerd was van Castelen en Ostlund, bijvoorbeeld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Koeman heeft het ook al meegemaakt, maar gek genoeg blijven ze hem vragen. Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, AZ en misschien Twente....niet normaal eigenlijk.

Niet normaal? Waar baseer je dat nu dan weer in hemelsnaam op? Je mag Koeman dan geen goede trainer vinden maar noem maar eens een succesvollere Nederlandse trainer.

Vierde met Vitesse

Drie jaar trainer bij Ajax. (JC schaal, 2 x kampioen, Beker en Kwartfinale CL)

Benfica (Portugese Supercup, CL kwartfinale schakelde Manchester, Porte en Liverpool uit)

PSV: 1 jaar trainer (Kampioen en CL kwartfinale schakelde Arsenal uit)

Valencia (slecht gepresteerd maar wel Spaanse beker gewonnen)

AZ (JC schaal maar verder matig)

Die man is 3x Nederlands Kampioen als trainer, heeft met 3 verschillende clubs de kwartfinale van de CL gehaald waaronder met twee Nederlandse. Dat zijn enorm grote prestaties.

Nee als je simpelweg kijkt naar datgene kijkt waar het om gaat: Prijzen en resultaten. Dan is het helemaal niet gek dat ze hem vragen. Sterker nog, het is eerder gek als ze hem niet vragen

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Kai schreef:

Koeman is dan ook een prima resultaat trainer. Zijn CL-stats zijn niet voor niets indrukwekkend te noemen.

Heeft het in zijn eerste 2½ jaar bij Ajax ook helemaal niet verkeerd gedaan, al had ie natuurlijk wel een prima selectie tot zijn beschikking. Werd best aardig gevoetbald toentertijd, zeker vergeleken met nu.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ben ik met je eens (net als met Timbo overigens). Een toptrainer vind ik het niet, desondanks wordt hij wel onderschat.

Lijkt me een prima kandidaat om over enkele jaren Van Marwijk op te volgen.

Overigens raad ik het zowel Koeman als Van Basten af om naar Twente te gaan. Je kunt er eigenlijk alleen maar verliezen en vooral Van Basten kan dan wel een streep door zijn trainerscarrière zetten. Ik zou lekker solliciteren bij Vitesse.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Filmfreak schreef:

(quote)

Jammer hoor die haat, ik zou wijnaldum wel bij mn cluppie willen hebben, geweldige speler vind ik dat.

Bijna on-Feynoords sympathiek mannetje ja..

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Schaam je, orbit

Hij bedoelt natuurlijk Pele .

Tsja, het leek me ook al niet de uitvinder van de gloeilamp

Maar Pèle is misschien de enige van 2 hooguit 3 spelers die zich groter mogen noemen dan heilige Johan.. dus het maakt otherfool's punt nog steeds niet sterker, niet dat het hem daarom te doen lijkt.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Bijna on-Feynoords sympathiek mannetje ja..

Dacht altijd dat ze alleen bij Ajax onsympathiek waren...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

V/d Brom waarschijnlijk naar Vitesse... interessant.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Kai schreef:

Ben ik met je eens (net als met Timbo overigens).

Overigens raad ik het zowel Koeman als Van Basten af om naar Twente te gaan. Je kunt er eigenlijk alleen maar verliezen en vooral Van Basten kan dan wel een streep door zijn trainerscarrière zetten. Ik zou lekker solliciteren bij Vitesse.

Zo kortzichtig zijn ze niet bij Twente heb ik het idee wel bij Vite$$e.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Na Resultaten Ronald en Maffe Marco schijnt nu ook Koning Co in beeld te zijn.

'Adriaanse wordt nieuwe trainer FC Twente' - Goal.com

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Seniele jopie

Maffe marco

maar Mourinho is je held.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hij is de Special One.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

Hij is de Special One.

Van anti voetbal ja.

Voor alle duidelijkheid vind hem meer dan een prima trainer haalt ook het beste uit zijn spelers maar tot nu toe volledig gefaald bij madrid.

Porto fantastisch

Inter Fantastisch

Chelsea, erg goed eigenlijk ook al dan geen CL.

Maar alle drie niet met het voetbal waar jij van houd

Verdedigen verdedigen verdedigen.

Bij Madrid word mooi voetbal geeist nou lukt dat voornamelijk wel maar dan voornamelijk tegen de (kleintjes), maar met het materiaal wat hij heeft kan mn opoe het ook.

Laat hij volgend seizoen zien dat hij ook prijzen kan pakken met fantastisch aanvallend voetbal het hele seizoen door dan mag hij zich special one noemen en neem ik mn kritiek die ik nu op hem heb (verdedigen verdedigen verdedigen) terug.

Begrijp dus ook totaal niet dat hij de special one van jou is na al je gezeur over bertje (waar ik het mee eens ben) of maffe marco waar ik het niet mee eens ben (waar ik overigens in me uppie in sta).

En seniele Jopie zal kan en mag hij nooit zn veters van strikken natuurlijk niet kwa persoonlijkheid en op voetbal gebied.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Nicolage Rico schreef:

V/d Brom waarschijnlijk naar Vitesse... interessant.

Jammer, dat hij dan niet langer, dan één seizoen bij Ado blijft. Om echt iets neer te zetten en dan kiest hij waarschijnlijk gewoon voor zijn "oude liefde" (en ordinair gewoon voor het geld). Vitesse is vooralsnog totaal geen club met toekomst en ADO is dat wel aan het worden.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

Vitesse is zn cluppie dus niks mis mee.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ik zeg inderdaad, dat het zijn club is ja. Ik vind het alleen jammer, dat hij zijn werk bij ADO niet afmaakt en voor een verrotte club als Vitesse zou kiezen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.