• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.220 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.713 acteurs
  • 199.726 gebruikers
  • 9.421.853 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Maar in 2002 wel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ohja, dom van me.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Hoeveel Eredivisie spelers hebben er eigenlijk gescoord in een WK finale? Spelers die op dat moment ook in de Eredivisie actief waren bedoel ik dan.

- Dick Nanninga (Roda JC) - 1978.

- Johan Neeskens (Ajax) in 1974, of was die op dat moment al bij Barcelona?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Meer niet.

Neeskens vertrok die zomer naar Barca, dus hij speelde niet meer in het Ajax-shirt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Serieus? da's wel erg weinig.

Het aantal eredivisiespelers dat een WK-finale heeft verloren daarentegen...

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vooral het aantal eredivisie spelers die nooit een finale gespeeld hebben.

Laat staan gescoord.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vind het al erg knap dat zoveel Eredivisie spelers een WK finale hebben mogen spelen. Is voor weinigen weggelegd.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Vind het al erg knap dat zoveel Eredivisie spelers een WK finale hebben mogen spelen. Is voor weinigen weggelegd.

#meedoenisbelangrijkerdanwinnen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Respekked schreef:

(quote)

#meedoenisbelangrijkerdanwinnen

Soms wel. Moet jij weten als Arsenal aanhanger.

Winnen is beter, maar daarom mag je achteraf wel trots zijn op wat je WEL hebt bereikt.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Ouch, touché

Al had ik in het geval van gespeelde en verloren WK-finales even wijselijk mijn mond gehouden. Leuk voor het gevoel, maar blijft een open wond.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

orbit schreef:

Edison? Bedoelt otherfool weer een uit de stront getrokken provinciaaltje van PSV ofzo?

Schaam je, orbit

Hij bedoelt natuurlijk Pele .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nu is het wachten op het eerste bericht waarin Gullit in verband gebracht wordt met Twente of Vitesse.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Gullit krijgt gewoon 6 miljoen oprotpremie mee. En dat voor een paar maandjes daar aanwezig zijn. Wat heeft hij zijn zaakjes goed voor elkaar zeg

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gullit krijgt gewoon 6 miljoen oprotpremie mee. En dat voor een paar maandjes daar aanwezig zijn. Wat heeft hij zijn zaakjes goed voor elkaar zeg

Klopt, hij is slechts zijn eigenwaarde en status als trainer kwijt. Goed gedaan Ruud!

Niemand zal hem serieus nemen na dit debacle en dat is dik terecht. Laat Ruud maar genieten van zijn zes miljoen, maar ik hoef hem niet meer langs de voetbalvelden te zien.

Laat hem maar zo nu en dan opdraven bij Studio voetbal, als hij nog wat in het voetbalwereldje wil doen.

Nog liever zie ik hem maximaal één keer afgemaakt worden in VI.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Mwa, heb nu niet echt een slechter beeld van Ruud dan er voor. Voorheen was ie ook al een lachertje.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Gullit is typisch zo een trainer die Barcelona kampioen zou kunnen maken en waarvan daarna iedereen zou roepen hoe geweldig hij wel is. Maar bij elke club waar het niet allemaal vanzelf gaat door de perfect op mekaar ingespeelde spelers, en waar de hand van de trainer echt belangrijk is zou hij keihard falen. Rijkaard is er ook zo eentje.

Onbegrijpelijk dat dat soort prutsers bergen geld verdienen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Rijkaard is vrij succesvol. Gullit wordt door geen enkele club, die er toe doet, serieus genomen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

kos schreef:

Mwa, heb nu niet echt een slechter beeld van Ruud dan er voor. Voorheen was ie ook al een lachertje.

Een lachertje dat rjker is dat iedereen bij elkaar in dit topic ooit zal worden

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Klopt, hij is slechts zijn eigenwaarde en status als trainer kwijt. Goed gedaan Ruud!

Niemand zal hem serieus nemen na dit debacle en dat is dik terecht. Laat Ruud maar genieten van zijn zes miljoen, maar ik hoef hem niet meer langs de voetbalvelden te zien.

Laat hem maar zo nu en dan opdraven bij Studio voetbal, als hij nog wat in het voetbalwereldje wil doen.

Nog liever zie ik hem maximaal één keer afgemaakt worden in VI.

Niemand nam die man als trainer nog serieus de laatste jaren hoor. Heeft nu mooi effe 6 miljoen verdiend in een half jaar. Daar mogen ze mij ook voor uitlachen. Ik zou dan harder terug lachen. Het is nou niet dat Ruud een trainersreputatie hoog te houden had.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Als dat het criterium is...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Gullit is typisch zo een trainer die Barcelona kampioen zou kunnen maken en waarvan daarna iedereen zou roepen hoe geweldig hij wel is. Maar bij elke club waar het niet allemaal vanzelf gaat door de perfect op mekaar ingespeelde spelers, en waar de hand van de trainer echt belangrijk is zou hij keihard falen. Rijkaard is er ook zo eentje.

Wil je Rijkaard niet met Gullit vergelijken? Rijkaard heeft het met Oranje en Barcelona keurig gedaan. Het was Guardiola die na Rijkaard in een gespreid bedje terecht kwam. Rijkaard nam Barca over als ploeg uit het rechterrijtje, maakte ze nog 2e en won in de jaren erop titels en de CL.

Gullit is tot nu toe overal geflopt als trainer. Maar hij heeft wel 6 miljoen erbij..

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Volgens mij begon Rijkaard gewoon het seizoen bij Barcelona hoor?

En had hij het zelf in het begin vrij slecht gedaan, later ging het beter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ah, ja je hebt gelijk. Even opgezocht. Maar hij nam wel de erfenis van Antic over. Barcelona was een stuurloze club op dat moment. Hij maakte hen toch 2e, won het jaar erop de titel en het jaar daarop de titel en CL. Niet makkelijk met lastige jongens als Ronaldinho, Deco en Eto'o.

Nee, het is onzin om zijn werk daar af te doen als makkelijk. De ploeg van Guardiola is grotendeels gevormd door Rijkaard.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

kos schreef:

Barça was al 4 seizoenen geen kampioen meer geworden toen Rijkaard instapte (2e,4e,4e en 6e).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Ruud Gullit alweer ontslagen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2266 stemmen

Nomak schreef:

Ben ik het niet mee eens. Rijkaard verdient als trainer veel meer credit dan Gullit. Het is zeker niet zo dat Barcelona al fantastisch speelde voordat Rijkaard daar kwam. Hij haalde Barcelona juist uit een crisis, wel mede dankzij Ten Cate. Ik zie iemand als Gullit dat echt nooit hebben gedaan, laat staan van Basten.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Ruud Gullit alweer ontslagen.

Ik zou me graag uit laten zwaaien met 6 miljoen op zak.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Gullit is tot nu toe overal geflopt als trainer. Maar hij heeft wel 6 miljoen erbij..

Op zijn beginperiode bij Newcastle na dan. FA Cupje. Daarna een foutje gemaakt door Shearer niet meer op te stelln...

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik dacht dat hij die FA Cup had gewonnen bij Chelsea Hij begon goed, maar daarna is hij gewoon overal gefaald. Hij is gewoon niet geschikt voor het trainersvak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.