• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.231 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.734 acteurs
  • 199.740 gebruikers
  • 9.422.238 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ja, maar om nou te zeggen dat we door Cruijff die finale hebben verloren vind ik wel erg ver gaan. En al helemaal om voetbalgod Johan Seniele Jopie te gaan noemen. Dat is gewoon minachting naar 's werelds beste voetballer aller tijden.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ja, maar om nou te zeggen dat we door Cruijff die finale hebben verloren vind ik wel erg ver gaan. En al helemaal om voetbalgod Johan Seniele Jopie te gaan noemen. Dat is gewoon minachting naar 's werelds beste voetballer aller tijden.

Ik denk dat er een soort van rode draad achter zit:

orbit schreef:

Maargoed, je mening over Cruyff is al net zo gekleurd als die over de hoofdstedelijke club waar hij zijn hart aan heeft verpand. Blijf vooral vermakelijke (Brabantse?) stukjes schrijven over de grootste voetballers die we ooit hebben gehad, valt het verschil met al die houten klazen uut de provincie die nooit wat hebben betekend niet zo op zullen we maar hopen

Het is algemeen bekend dat de provinciaal zich onheus bejegend voelt door hoofdstedelijke bluf, zeker als die komt van 's lands grootste voetballer allertijden, waarschijnlijk komt otherfool hier regelmatig zijn gram halen namens alle houthakkers uut de provincie met onverstaanbare dialecten en steenkolenvoetbal. Hij vergeet even dat als dat de voetballers waren waaruit Nederland altijd had bestaan, dat we dan hoogstwaarschijnlijk amper ooit aan een WK hadden deelgenomen, laat staan 3x de finale gehaald

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Felicitaties voor het kampioenschap van Ajax heb ik hem ook nog niet uit zijn strot zien krijgen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Otherfool, wat ben je toch weer triest.

AjaxRulezzz schreef:

Wat ben je toch een zielige kleuter

Moeite om normaal te reageren?

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Sporting Portugal wil na van Wolfswinkel ook Bas Dost hebben. Die zie ik dus niet meer naar Feyenoord gaan...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Die zag ik sowieso al niet gaan. Intussen algemeen bekend dat Basje veel liever na Ajax gaat. Zulke spelers redden het niet in de kuip lijkt me.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Als Feyenoord Dost kan betalen dan zal Dost best wel willen. Die jongen wil gewoon dolgraag weg bij Heerenveen.

Maar van Geel liet al weten dat Feyenoord hem niet kan betalen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Moet je ook niet willen. Zo'n jongen krijgt het hartstikke moeilijk nadat hij verteld heeft dat hij in een Ajax pyjama sliep. Wat Materny zegt dus.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

Donkere wolken trekken boven Twente.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Donkere wolken trekken boven Twente.

Deze snap ik niet...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2267 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Deze snap ik niet...

Twente ziet zijn beste spelers vertrekken voor lage bedragen en een goede trainer vertrekken. Gaat niet makkelijk worden om dat op te vangen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Twente ziet zijn beste spelers vertrekken voor lage bedragen en een goede trainer vertrekken. Gaat niet makkelijk worden om dat op te vangen.

Ah. Ik dacht dat je doelde op een discussie van net.

Nou lijkt Preud'homme me wel goed te vervangen. Al moet je niet Ronald Koeman kiezen nee.

Janssen en waarschijnlijk Ruiz vervangen wordt moeilijker.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Nomak schreef:

Moeite om normaal te reageren?

Hij onderbouwt zijn standpunt tenminste met argumenten, iets wat otherfool niet doet.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

Die zag ik sowieso al niet gaan. Intussen algemeen bekend dat Basje veel liever na Ajax gaat. Zulke spelers redden het niet in de kuip lijkt me.

Hij heeft al aangegeven de Kuip en daarmee dus Feyenoord wel te zien zitten.

Hij wil weg bij Heerenveen en het liefst een stap omhoog maken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar van Geel liet al weten dat Feyenoord hem niet kan betalen.

Dat kan zomaar veranderen bij een vertrek van Wijnaldum, bijvoorbeeld.

Liever Dost dan helemaal geen spits erbij. Dat gaan Fernandez en Cissé niet redden 34 wedstrijden lang.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik snap de negativiteit over Dost ook niet zo. Lijkt me een uitstekende spits.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Almighty schreef:

We moeten nou niet gaan doen alsof een goede keeper prioriteit nummer 1 is bij een elftal.

Het zal anders niet veel schelen. Een van de redenen dat al die Afrikaanse landen nooit eens iets zullen winnen. Hebben altijd een dramatische keeper in de goal staan. Gomes heeft ons zelfs een jaar zo ongeveer in zijn eentje kampioen gemaakt. Nee als je een keeper al niet meer als een grote prioriteit ziet dan heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

En door hem speelt Barça nu zo.

Otherfool gaat wel eens kort door de bocht maar zo bont als dit maakt hij het toch echt niet. Barca speelt zoals het nu speelt omdat het Iniesta, Xavi en Messi in een team heeft en daaromheen ook nog eens spelers die stuk voor stuk tot de beste van de wereld behoren. Met alle respect maar met dat team zouden heel veel trainers of beleidsmakers kampioen worden. Zet die jongens bij het Vitesse van dit moment neer en ze doen ook mee voor de CL winst.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Het zal anders niet veel schelen. Een van de redenen dat al die Afrikaanse landen nooit eens iets zullen winnen. Hebben altijd een dramatische keeper in de goal staan. Gomes heeft ons zelfs een jaar zo ongeveer in zijn eentje kampioen gemaakt. Nee als je een keeper al niet meer als een grote prioriteit ziet dan heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten.

Volgens mij is de reden dat Afrikaanse landen weinig winnen meer dat ze tactisch te zwak zijn. Al verandert dit wel meer nu er meer en meer Afrikanen richting de Europese topcompetities gaan.

Het ligt in Afrika niet alleen aan keepers, maar aan het complete niveau. Ook hun verdedigers, middenvelders en spitsen zijn vaak gewoon niet goed genoeg, een aantal uitgezonderd natuurlijk. Ivoorkust is weer een heel positief voorbeeld.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nergens op gebaseerd dat je met hen wel de wereldtitel zou hebben gepakt.

Dat zie je toch verkeerd. Om een grote prijs te winnen met Oranje heb je simpelweg een goed functionerend PSV nodig. Zie 88. PSV EC1, Oranje wint EK. De uitblinkers mogen uit het buitenland komen maar het geraamte moet uit Eindhoven komen. Alleen dan winnen we prijzen

Heerlijk toch die verdediging: Van Breukelen, Van Tiggelen, R. Koeman, Van Aerle.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij is de reden dat Afrikaanse landen weinig winnen meer dat ze tactisch te zwak zijn. Al verandert dit wel meer nu er meer en meer Afrikanen richting de Europese topcompetities gaan.

Het ligt in Afrika niet alleen aan keepers, maar aan het complete niveau. Ook hun verdedigers, middenvelders en spitsen zijn vaak gewoon niet goed genoeg, een aantal uitgezonderd natuurlijk. Ivoorkust is weer een heel positief voorbeeld.

Zeg daarom ook een van de redenen. Want echt niet alle Afrikaanse landen zijn tactisch dom. Ghana deed afgelopen WK echt niet hele rare dingen. Ze hadden alleen mazzel dat die waardeloze keeper iedere keer met zijn capriolen wegkwam.

Nee ben er van overtuigd dat keeper van levensbelang is voor ieder team.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Zeg daarom ook een van de redenen. Want echt niet alle Afrikaanse landen zijn tactisch dom. Ghana deed afgelopen WK echt niet hele rare dingen. Ze hadden alleen mazzel dat die waardeloze keeper iedere keer met zijn capriolen wegkwam.

Nee ben er van overtuigd dat keeper van levensbelang is voor ieder team.

Ik zei ook dat er uitzonderingen zijn. Maar Afrikaanse landen komen op een WK bijna nooit ver. Ik kan me alleen incidenten met Kameroen, Senegal en Ghana herinneren. Een matige keeper zal er best mee te maken hebben.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

Hou toch op. Als je geen goede veldspelers hebt kom je niet ver. Ik weet zeker dat Barça niet minder gaat presteren als je een willekeurige keeper in de goal zet bij Barça. Nee als je een keeper een grotere prioriteit geeft dan een veldspeler dan heb je er duidelijk weinig kaas van gegeten. Een keeper maakt je geen kampioen, spelers als Messi, Xavi, Iniesta, Sneijder, Robben etc. wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Een goede keeper is levensbelangrijk voor elk team. Als dat niet zo zou zijn kan je op het komende EK Stekelenburg thuislaten omdat hij al een heel seizoen in doel heeft gestaan en wel wat rust heeft verdiend. Kan Verhoeven met Oranje naar het EK, niet dat die zo geweldig keept, maar gewoon omdat het een sympatieke gozer is. Zullen we eens kijken of er dan net zoveel zekerheid achterin is.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dat zie je toch verkeerd. Om een grote prijs te winnen met Oranje heb je simpelweg een goed functionerend PSV nodig. Zie 88. PSV EC1, Oranje wint EK. De uitblinkers mogen uit het buitenland komen maar het geraamte moet uit Eindhoven komen. Alleen dan winnen we prijzen

Heerlijk toch die verdediging: Van Breukelen, Van Tiggelen, R. Koeman, Van Aerle.

En Wouters niet te vergeten

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

moviemafketel schreef:

Felicitaties voor het kampioenschap van Ajax heb ik hem ook nog niet uit zijn strot zien krijgen.

Oh jee, bij dezen mafketel.

Tussen 3 mei (BarMad) en 3 juni (BelTur) geen foebal gekeken (aanrader overigens), dus de bekerfinale, kampioensstrijden, CL en Plee-offs gemist. De felicitaties aan respectievelijk Twente, Ajax, RKC, Barcelona, ADO, Excelsior en VVV. Als ik nog iemand heb gemist hoort ik het wel...

AjaxRulezzz schreef:

Dat is gewoon minachting naar 's werelds beste voetballer aller tijden.

Dit vind ik minachting naar Diego, Franz, Edison, Zinedine, Lothar en Abe.

Goede speler, Jopie, maar niet de slimste thuis. Niet erg verder, maar hem had een plekje op de eretribune beter gestaan dan een positie in de spotlights. Gevoegd bij zijn laffe houding in de seventies, zijn wegloopgedrag in de nineties en zijn continue aftakeling in de 21e eeuw niet bepaald een uithangbord voor de sport.

AjaxRulezzz schreef:

Dat is net zoiets als dat je een baby een ijsje geeft die die baby vervolgens laat vallen en dan degene die dat ijsje gaf de schuld geeft.

Bizarre analogie, maar begrijp ik nu goed dat jij de baby de schuld wil geven? Of het ijsje? Of de schijnbaar afwezige moeder? Of vader? Of de vloer? De zwaartekracht misschien? De ijscoman? En wie is wie in dit verhaal?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Otherfool schreef:

Oh jee, bij dezen mafketel.

Tussen 3 mei (BarMad) en 3 juni (BelTur) geen foebal gekeken (aanrader overigens), dus de bekerfinale, kampioensstrijden, CL en Plee-offs gemist. De felicitaties aan respectievelijk Twente, Ajax, RKC, Barcelona, ADO, Excelsior en VVV. Als ik nog iemand heb gemist hoort ik het wel...

IJsselmeervogels.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Een keeper maakt je geen kampioen, spelers als Messi, Xavi, Iniesta, Sneijder, Robben etc. wel.

En toch heb ik zo'n vermoeden dat Ajax geen 3e ster had behaald met Verhoeven op doel. Het is puur aan Vermeer te danken dat we de inhaalrace met succes hebben afgesloten. Denk je niet?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Het is natuurlijk ook wel het geheel.. vandaar de aanduiding teamsport Maar met alléén een goede keeper kom je doorgaans niet ver, misschien overleef je net de poulefase.. maar dan komt het toch ook wel aan op zelf doelpunten maken meestal. Oranje had in de 74 finale gewoon 2 doelpunten extra moeten maken, en dat lag niet aan Jongbloed, maar aan de lamzakkige houding van de rest van het elftal. Helaas is daar sindsdien slechts zelden lering uit getrokken, op moment supreme lijkt het echte killerinstinct toch meestal bij tegenstanders van Oranje te liggen ipv. andersom.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

(quote)

Dit vind ik minachting naar Diego, Franz, Edison, Zinedine, Lothar en Abe.

11 seniele jopies wint van iedereen.

niet bepaald een uithangbord voor de sport.

(quote)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.