• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.597 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Hoewel Seniele Jopie een meer dan verdienstelijk speler was, heeft hij het Nederlandse Fussbal uiteindelijk meer kwaad dan goed gedaan. Hij is vielleicht wel de belangrijkste reden dat Nederland nooit Weltmeister is geworden.

Daar heeft de Mannschaft met name in '74 van kunnen profiteren. Dus: danke Jopie!

A&L heeft al wat dingen genoemd, wat hij nog vergeet is de geweldige bijdrage die hij doet aan gehandicapte kinder d.m.v. zijn Foundation. En door hem speelt Barça nu zo. Als men over heel de wereld aan Nederlands voetbal denkt, dan denkt men meteen aan Cruijff. Hij heeft het Nederlands voetbal niks kwaad gedaan. Het is dat hij geen bondscoach werd door toedoen van De Generaal, die niet wilde dat Cruijff ook daarmee alle eer opstrak anders hadden we onder zijn leiding gewoon een WK gewonnen.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Hoewel Seniele Jopie een meer dan verdienstelijk speler was, heeft hij het Nederlandse Fussbal uiteindelijk meer kwaad dan goed gedaan. Hij is vielleicht wel de belangrijkste reden dat Nederland nooit Weltmeister is geworden.

Daar heeft de Mannschaft met name in '74 van kunnen profiteren. Dus: danke Jopie!

In wat voor wereld leef jij? I.i.g een wereld zonder enige vorm van realisme.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

A&L heeft al wat dingen genoemd, wat hij nog vergeet is de geweldige bijdrage die hij doet aan gehandicapte kinder d.m.v. zijn Foundation. En door hem speelt Barça nu zo. Als men over heel de wereld aan Nederlands voetbal denkt, dan denkt men meteen aan Cruijff. Hij heeft het Nederlands voetbal niks kwaad gedaan. Het is dat hij geen bondscoach werd door toedoen van De Generaal, die niet wilde dat Cruijff ook daarmee alle eer opstrak anders hadden we onder zijn leiding gewoon een WK gewonnen.

Mhow, ik blijf dat bondscoach verhaal altijd wel een minpunt van JC vinden. Hij liet het geloof ik afketsen omdat Michels wat tegen werkte met zijn staf die hij mee wilde nemen. Cruijff had natuurlijk meer te verliezen als bondscoach, aangezien iedereen een wereldtitel zou eisen met JC als de coach. Ik denk zelf dat hij niet enorm happig was op die functie.

Maar verder is de man natuurlijk een grootheid en HET boegbeeld van het Nederlandse voetbal de laatste kleine 50 jaar. Pas daarna volgen van Gaal en Hiddink.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Voor maar 14 miljoen. Als hij bij Ajax speelde zou hij toch wel voor meer worden verkocht. Hij had nog een contract tot 2015!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Lijkt me genoeg geld voor een speler die al 3 jaar geen CL meer speelt, nooit een EK/WK speelde en in Europa te weinig heeft laten zien. Nationaal was het een uitstekende speler, maar hij heeft het wel vaak zat laten afweten, vooral in de bepalende wedstrijden.

Zijn contract is pas een half jaar terug verlengd. Anders had PSV nog minder ontvangen. Overigens is de transfersom helemaal niet bekend. Kan 14 miljoen zijn, kan 18 miljoen zijn, kan 10 miljoen zijn. Niemand weet het zeker.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Hij heeft het Nederlands voetbal niks kwaad gedaan.

Vooral zijn weigering met Van Beveren te willen voetballen is van onschatbare waarde geweest In Duitsland moeten ze een standbeeld voor Jopie neerzetten, had NL een keer kans op de wereldtitel staat er een pipo met blote handen in de goal die weigert te duiken

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Prima verkoop qua geld. Maar we gaan hem wel zwaar missen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vooral zijn weigering met Van Beveren te willen voetballen is van onschatbare waarde geweest In Duitsland moeten ze een standbeeld voor Jopie neerzetten, had NL een keer kans op de wereldtitel staat er een pipo met blote handen in de goal die weigert te duiken

Het wordt bijna treurig, je onzinnige geblaf

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jij kent je klassiekers niet.

Maar goed, je kende Jelle Brandt Corstius ook al niet.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Otherfool heeft wel gelijk. Cruijff mag dan wel een goede voetballer zijn geweest, maar het was/is wel een erg naar persoon.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Ik ken mijn klassiekers zeker wel. Ken dat verhaal over de PSVers ook wel. Nergens op gebaseerd dat je met hen wel de wereldtitel zou hebben gepakt. De enige reden dat Oranje de titel in 74 niet pakte was onderschatting van de Duitsers. Na 1 minuut al op voorsprong in de finale en daarna denken dat je het lekker uit kon tikken. Was met van Beveren in de goal niet anders geweest.

En lekker belangrijk dat een presentator van een programma dat ik nooit kijk me onbekend is. Typisch otherfool. Altijd maar met randzaken bezig zijn maar nooit eens wat inhoudelijks hier melden.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Otherfool heeft wel gelijk. Cruijff mag dan wel een goede voetballer zijn geweest, maar het was/is wel een erg naar persoon.

Erg naar?? Ken je de man persoonlijk, nee, dacht ik al niet

Wat een tendentieus gejank hier, Cruyff is een prima vent die als een prima boegbeeld voor het voetbal opereert rondom de hele wereld. Zijn foundation heeft talloze kinderen geholpen en is een voorbeeld voor menig andere wereldster om zich te profileren (sigaarrokende maffioso uit Argentinië bijvoorbeeld). Verder een buitengewoon vriendelijke gast die zijn hart op de juiste plaats heeft zitten in interviews en reportages over hem. Naar? Meneertje Kah is naar!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Waarom is Cruijff een naar persoon? Omdat hij 100% in zijn eigen filosofie geloofd?

Hij is niet zo'n handige tacticus, klopt, maar een naar persoon?

Je weet van zijn Cruijff Foundation af he?

(afbeelding)

Johan doet juist enorm veel voor anderen. Hij gebruikt zijn bekendheid juist om andere mensen te helpen.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Dat is namelijk ook zo'n klassieker ja.. nepotistisch gezinnetje Brandt Cors. Je slaat wartaal uit in een poging tot bashen, zoals wel vaker.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nee Van Beveren had dat rollertje van Der Bomber vast niet gepakt Prachtig ook hoe hij hem natuurt, heerlijke beelden. Fantastische positionering ook van Jongbloed, neeee daar lag het niet aan!

Zijn we er toch ingetuind!

Zijn reactie op de pingel van Breitner is zo mogelijk nog hilarischer. Als het broekje maar schoon blijft!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Nee Van Beveren had dat rollertje van Der Bomber vast niet gepakt Prachtig ook hoe hij hem natuurt, heerlijke beelden. Fantastische positionering ook van Jongbloed, neeee daar lag het niet aan!

Zijn we er toch ingetuind!

Je kan wel weer heel cynisch doen, maar schijnbaar heeft het dat toernooi goed gewerkt. Finale gehaald, toplanden verslagen en alleen een finale verloren. Doodzonde, maar niet met de bullshit redenen die jij gebruikt. Opzichtige poging weer om te provoceren, maar je maakt jezelf gewoon belachelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waarom is Cruijff een naar persoon? Omdat hij 100% in zijn eigen filosofie geloofd?

Hij is niet zo'n handige tacticus, klopt, maar een naar persoon?

Je weet van zijn Cruijff Foundation af he?

(afbeelding)

Johan doet juist enorm veel voor anderen. Hij gebruikt zijn bekendheid juist om andere mensen te helpen.

Dat Cruijff Foundation is natuurlijk een mooi initiatief.

Neen, ik doel op zijn omgang met mensen, zoals dat gedoe met Van Beveren waar otherfool het over had. Ook die hele heisa bij Ajax had veel simpeler opgelost kunnen worden lijkt me.

Cruijff lijkt nogal erg dictatoriaal. His way or the highway!

Het is natuurlijk een beeld dat we te zien krijgen, maar dat soort momenten blijven wel hangen. Als ik hem op straat zou tegenkomen en een praatje met hem zou maken zal het waarschijnlijk wel gewoon een erg leuke man zijn die graag over voetbal praat.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Je lacht je toch een kriek, eerst al hoe die gek de bal wegtrapt, en daarna die prachtige penalty-move. Maar hij had geen Brabants accent volgens Jopie, en hij kon zo fijn kaarten.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

otherfool schreef:

Hij was eergisteren nog bij "Dit was het nieuws", hij had behoorlijk grappige opmerkingen .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat Cruijff Foundation is natuurlijk een mooi initiatief.

Neen, ik doel op zijn omgang met mensen, zoals dat gedoe met Van Beveren waar otherfool het over had. Ook die hele heisa bij Ajax had veel simpeler opgelost kunnen worden lijkt me.

Cruijff lijkt nogal erg dictatoriaal. His way or the highway!

Het is natuurlijk een beeld dat we te zien krijgen, maar dat soort momenten blijven wel hangen. Als ik hem op straat zou tegenkomen en een praatje met hem zou maken zal het waarschijnlijk wel gewoon een erg leuke man zijn die graag over voetbal praat.

Hij is vooral close met zijn vertrouwelingen. Iemand als Van Basten, Rijkaard of de Boer kan geen kwaad bij hem doen. Wat dat betreft is hij wel erg kieskeurig ja. Hij is geen slecht mens, wel lastig te begrijpen. Hij deed voor de NOS jarenlang CL analyses. Nou, het was meestal niet te volgen. Zijn niveau op voetbalgebied ligt erg hoog, maar communicatief is hij minder sterk dus niemand snapt het

Ik snap ook op zich wel dat Cruijff niet bij iedereen gewaardeerd wordt. Ik vond hem ook maar laf toen hij 3 jaar terug meteen stopte bij Ajax toen hij geen carte blanche kreeg. Maar hij toont nu wel ballen door het nog een keer te proberen. Hij geeft graag zijn mening over alles en dat zal wel niet bij iedereen goedvallen. Hij moet Mourinho bv niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(embed)

Je lacht je toch een kriek, eerst al hoe die gek de bal wegtrapt, en daarna die prachtige penalty-move. Maar hij had geen Brabants accent volgens Jopie, en hij kon zo fijn kaarten.

En in die andere duels dat WK? Zeker toeval dat Oranje ondanks hun keeper de finale bereikte? Man, maak je niet zo belachelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij geeft graag zijn mening over alles en dat zal wel niet bij iedereen goedvallen. Hij moet Mourinho bv niet.

Dat van Mourinho is vervelend. Op Voetbalzone stond een tijdje geleden wel elke dag één of ander artikel waarin Cruijff zich negatief uitliet over Mourinho. Moet ie niet doen, zichzelf zo verlagen. Geef één keer je mening en laat het daarbij.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat van Mourinho is vervelend. Op Voetbalzone stond een tijdje geleden wel elke dag één of ander artikel waarin Cruijff zich negatief uitliet over Mourinho. Moet ie niet doen, zichzelf zo verlagen. Geef één keer je mening en laat het daarbij.

Komt doordat Cruijff zijn visie aanvallend, dominant voetbal is. Beetje alles wat Mourinho niet gebruikt. Maar ik ben het met je eens dat Cruijff niet zo moet drammen. Een keer je punt maken is goed, maar niet wekelijks. Maar zijn columns in de Telegraaf moeten ook gevuld worden he. Weet niet of je de Telegraaf kent, maar die zijn niet vies van schreeuwerige teksten.

Ben het overigens wel volledig met Cruijff eens over Mourinho.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En in die andere duels dat WK? Zeker toeval dat Oranje ondanks hun keeper de finale bereikte?

Verder de beste selectie. Maar de Mannschaft hield dankzij Jopie's PSV-fascinatie de titel in eigen Heimat. Dankjewel Jopie, voor de drie sterren (!) boven de adelaar.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(embed)

Hij staat gewoon op het verkeerde been.. had het boekje van Breukelen wel kunnen gebruiken ja. Dat wegtrappen doen alle keepers hoor, redelijk logische reflex.. of moet hij hem nog even naar Beckenbauer passen? Maargoed, je mening over Cruyff is al net zo gekleurd als die over de hoofdstedelijke club waar hij zijn hart aan heeft verpand. Blijf vooral vermakelijke (Brabantse?) stukjes schrijven over de grootste voetballers die we ooit hebben gehad, valt het verschil met al die houten klazen uut de provincie die nooit wat hebben betekend niet zo op zullen we maar hopen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Verder de beste selectie. Maar de Mannschaft hield dankzij Jopie's PSV-fascinatie de titel in eigen Heimat. Dankjewel Jopie, voor de drie sterren (!) boven de adelaar.

Ja hoor.

Beetje jammer dat je alleen maar op deze manier kan posten. In discussie gaan met jou is ook weinig interessant. Denk jij maar dat Cruijff ons de wereldtitel heeft gekost.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar zijn columns in de Telegraaf moeten ook gevuld worden he. Weet niet of je de Telegraaf kent, maar die zijn niet vies van schreeuwerige teksten.

Ben het overigens wel volledig met Cruijff eens over Mourinho.

Ken de Telegraaf niet echt, maar ik geloof je wel. Maarja, schreeuwerig is het zeker. Zelf lees ik ook weleens graag zo een tekstje maar dat doordrammen heeft dan een averechts effect. Na 5 keer in 10 dagen een artikel in de trant van "Mourinho heeft last van Barcelonitis" te lezen ga ik denken dat meneer Cruijff last heeft van Mourinhitis, en dat zou niet de bedoeling mogen zijn. Zo maakt hij Mourinho nog belangrijker dan hij is, al is ie voor Real uiteraard wel enorm belangrijk.

Ik ben het uiteraard niet met Cruijff eens over Mourinho.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Ken de Telegraaf niet echt, maar ik geloof je wel. Maarja, schreeuwerig is het zeker. Zelf lees ik ook weleens graag zo een tekstje maar dat doordrammen heeft dan een averechts effect. Na 5 keer in 10 dagen een artikel in de trant van "Mourinho heeft last van Barcelonitis" te lezen ga ik denken dat meneer Cruijff last heeft van Mourinhitis, en dat zou niet de bedoeling mogen zijn. Zo maakt hij Mourinho nog belangrijker dan hij is, al is ie voor Real uiteraard wel enorm belangrijk.

Ik ben het uiteraard niet met Cruijff eens over Mourinho.

Ach, Real en Barca hebben elkaar keihard nodig. Als 1 van die 2 clubs niet top is, dan is die hele competitie geen fuck meer aan. Ik vind het nu al richting het Schotland idee gaan. 2 superclubs en dan helemaal niks. Is niet leuk.

De Eredivisie mag qua niveau niks voorstellen vergeleken met Spanje, maar het is vele malen amusanter en spannender.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik denk het niet, ik weet het zeker.

Dat kunstje had-ie bijna herhaald in '88, toen clown Menzo volgens de toen al hevig aftakelende Jopie de goal in moest ipv Van Breukelen. Gelukkig bleek De Generaal dit keer niet gevoelig voor deze nieuwe smeekbede, en Holland ging de titel zowaar ophalen. Tja, had ook gekund in '74, had een traumaatje gescheeld.

Maar nogmaals; de Mannschaft klaagt niet. Ik weet zeker dat ze nieuwe bemoeienissen van Jopie in Oranje zullen aanmoedigen; dat is een garantie voor falen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.