• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.597 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Ik ben het uiteraard niet met Cruijff eens over Mourinho.

Ik heb niet zo'n hekel aan Jose, maar als je het over mensen hebt die erg naar overkomen in de media.. Dan is Cruyff niet eens in de buurt van een vergelijking.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik kan Mourinho ook wel waarderen. De voetbalwereld heeft horken als Mourinho en van Gaal nodig. Zorgt voor leuke nieuwtjes en uitspraken. Ik vind Mourinho alleen een ongelooflijk slechte verliezer. Praten over complotten, sneren plaatsen naar mensen, weken de pers boycotten..

Een toptrainer moet ook met verlies om kunnen gaan. Wat dat betreft is Mourinho wel een groot trainer, maar wel klein mens. Maar hij is wel onmisbaar voor het voetbal.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Ik heb niet zo'n hekel aan Jose, maar als je het over mensen hebt die erg naar overkomen in de media.. Dan is Cruyff niet eens in de buurt van een vergelijking.

Niet eens, zowat iedereen die met Mourinho heeft gewerkt is lyrisch over hem. Komt vooral over als een enorm gedreven man.

Ajax&Litmanen1 schreef:

weken de pers boycotten..

Dat zou ik ook doen, en dan geen weken maar zeker een paar maanden. De pers is namelijk datgene waardoor wij een slecht beeld van iemand krijgen. Hoe goed je ook bent, de pers kan een vertekend beeld laten zien.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Niet eens, zowat iedereen die met Mourinho heeft gewerkt is lyrisch over hem. Komt vooral over als een enorm gedreven man.

Kom op, vrijwel iedereen struikelt over zijn uitspraken en zijn bewuste provocaties! De man is een ophitser en zegt vervelende dingen over zijn tegenstanders (Guardiola e.d.). Dat is het beeld wat de buitenwereld van hem heeft.

Daarnaast is Jose wel een groot bewonderaar van de speelstijlen van Ajax met Cruyff en daarna onder V Gaal. Zouden jullie wel een voorbeeld aan kunnen nemen, als je toch zo'n fan van hem bent

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Hij heeft wel een punt, dat blijkt nu ook alweer. Als Mourinho iets zegt krijgt ie een ellenlange schorsing, als iemand anders het doet is er amper iets aan de hand.

We kunnen ook allemaal struikelen over Guardiola die over de scheidsrechter begint te mekkeren nog voordat er bekend is gemaakt welke scheidsrechter gaat fluiten. Als de pers het wil is Guardiola volgend seizoen de grootste smeerlap die er rondloopt in de voetbalwereld.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Onzin, Guardiola zoekt nooit de confrontatie met zijn tegenstanders via de pers.. Mourinho doet dat onophoudelijk, en niet alleen bij Real. Ik vind het wel vermakelijk hoor, maar ga niet doen alsof hij een heilige is of het slachtoffer van een complot door de media, hij zoekt het zelf heel bewust op

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Hmm, voordat de scheidsrechter bekend werd gemaakt begon Guardiola al te klagen dat de scheidsrechter weleens een Portugees zou kunnen zijn. Dit kan je dan wel weglachen, maar hierdoor kon de Uefa onmogelijk die Portugees laten fluiten.

Ik heb maar weinig met Guardiola. Zelfs na een monsterzege tegen Shakhtar probeerde hij zijn team nog in een underdogpositie te wringen voor de terugwedstrijd. En dat soort valse bescheidenheid laat hij vaak zien.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Hij is gewoon respectvol tegenover elke tegenstander, maakt niet uit wie. Vind ik geen verkeerde eigenschap hoor. En de manier waarop hij zich manifesteert met die "kritieken" is natuurlijk veel minder grof dan onze Portugese kneus die eigenlijk als loslopend wild aan het rondlopen is daar in Madrid. Onbegrijpelijk dat we deze discussie voeren eigenlijk. Guardiola onsympathiek vinden

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik zeg nergens dat ik Guardiola onsympathiek vind. Maar die valse bescheidenheid zie ik niet graag.

Je bent misschien ook fan van Fred Rutten? Die heeft dezelfde eigenschap.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Niet iedereen heeft de neiging om zich als een brulaap op de borst te slaan en zijn concurrent te intimideren.. Mourinho doet dat heel vermakelijk, maar om nu meteen iedereen die dat niet doet van valse bescheidenheid te betichten? Dan ken je echt maar weinig nuance in je leven.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Rutten heeft het woord angst aan zijn kont hangen. Totaal anders dan een Guardiola.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Dan ken je echt maar weinig nuance in je leven.

Als je simpel met 5-1 van Shakhtar wint dan is het gewoon valse bescheidenheid om als trainer van Barcelona te roepen dat Shakhtar één van de beste ploegen is die je ooit hebt gezien en dat er nog niets is beslist.

Maar dat weet jij ook wel. Respect is goed, maar dit is gewoon een schoolvoorbeeld van valse bescheidenheid.

Zandkuiken

• 1751 berichten
  • 1452 stemmen

Nomak schreef:

Als je simpel met 5-1 van Shakhtar wint dan is het gewoon valse bescheidenheid om als trainer van Barcelona te roepen dat Shakhtar één van de beste ploegen is die je ooit hebt gezien en dat er nog niets is beslist.

Maar dat weet jij ook wel. Respect is goed, maar dit is gewoon een schoolvoorbeeld van valse bescheidenheid.

Wat denk je nou? Dat Guardiola gaat zeggen 'Dit is in de pocket jongens. Wat een losers trouwens, dat Shakhtar'?

Shakhtar hééft ook gewoon een erg sterke ploeg, maar ze werden in de heenwedstrijd overklast door een uitmuntend Barça. Dus lijkt me logisch dat hij zijn mannen toch scherp probeert te houden.

Denkt Guardiola dan echt dat ze dit uit handen geven? Tuurlijk niet, maar da's toch één van de ongeschreven wetten in elke sport? Nooit zeggen dat je gewonnen spel hebt tot je effectief gewonnen hebt. Als ze de leider in de Tour proficiat wensen na de voorlaatste etappe, zal die ook altijd zeggen 'Eerst nog heelhuids over de Champs-Elysées geraken' of zoiets? Da's toch ook zo in voetbal?

Heb nog geen enkele trainer horen zeggen dat ze al in de volgende ronde staan met nog een terugwedstrijd voor de boeg. Dan komt iedereen met dat verhaaltje aanzetten dat de tegenstander toch erg sterk is, dat alles kan in 1 wedstrijd, enz. Alsof enkel Guardiola en niet élke trainer op CL-niveau dit doet...

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Geweldige goal van Hassli dit weekend in de MLS. Wedstrijd Seattle Sounders-Vancouver White Caps.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Zo die knalt hem er a la Marco van Basten light in. Heerlijk. Sfeertje op de tribune ziet er ook gezellig uit. Denk dat de sport populairder aan het worden is daar.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

rep_robert schreef:

Zo die knalt hem er a la Marco van Basten light in. Heerlijk. Sfeertje op de tribune ziet er ook gezellig uit. Denk dat de sport populairder aan het worden is daar.

Klopt, de stadions zijn dan wel geen Kuip, of Amsterdam Arena's maar ook met minder mensen creeren ze daar een heel aardige sfeer. En met dit soort spelers en doelpunten kan het ook niet anders dat voetbal daar alsmaar populairder aan het worden is.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Vooral zijn weigering met Van Beveren te willen voetballen is van onschatbare waarde geweest In Duitsland moeten ze een standbeeld voor Jopie neerzetten, had NL een keer kans op de wereldtitel staat er een pipo met blote handen in de goal die weigert te duiken

Zonder Cruijff had Nederland niet eens de finale gehaald. En je weet niet eens zeker dat Van Beveren die penalty had gehouden. Je maakt jezelf wederom belachelijk.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

En die solo van Cruijff aan het begin van de finale...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Hmm, voordat de scheidsrechter bekend werd gemaakt begon Guardiola al te klagen dat de scheidsrechter weleens een Portugees zou kunnen zijn. Dit kan je dan wel weglachen, maar hierdoor kon de Uefa onmogelijk die Portugees laten fluiten.

Ik heb maar weinig met Guardiola. Zelfs na een monsterzege tegen Shakhtar probeerde hij zijn team nog in een underdogpositie te wringen voor de terugwedstrijd. En dat soort valse bescheidenheid laat hij vaak zien.

Hier moet ik Nomak wel gewoon gelijk in geven. Voor en na Barca-Sjakhtar heb ik me ook enorm aan Guardiola geergerd die net deed of de beste ploeg ooit tegen Barcelona kwam spelen. Steeds roepen hoe geniaal die ploeg is en zelfs na een 5-1 zijn gelijk willen halen en nog doodsbang voor de return doen in de media. Erg vervelend.

Rutten heeft dat ook ja. Ik herinner me nog goed dat hij in zijn eerste jaar PSV zelfs uitgebreid de tegenstander Spakenburg (amateurploeg dus) ging analyseren waar PSV wel niet voor op moest passen. Belachelijk.

Maar Mourinho roept alle kritiek natuurlijk wel over zichzelf af. Zijn stijl is provoceren en de aanval inzetten. Dat mag, maar dan krijg je wel een hoop tegengas.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

otherfool schreef:

Ik denk het niet, ik weet het zeker.

Dat kunstje had-ie bijna herhaald in '88, toen clown Menzo volgens de toen al hevig aftakelende Jopie de goal in moest ipv Van Breukelen. Gelukkig bleek De Generaal dit keer niet gevoelig voor deze nieuwe smeekbede, en Holland ging de titel zowaar ophalen. Tja, had ook gekund in '74, had een traumaatje gescheeld.

Alsof een keeper bepaalt of een team wel of niet het WK/EK wint, schei toch uit.

otherfool schreef:

Maar nogmaals; de Mannschaft klaagt niet. Ik weet zeker dat ze nieuwe bemoeienissen van Jopie in Oranje zullen aanmoedigen; dat is een garantie voor falen.

Ja, dat hebben we gemerkt bij Barça.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

The Almighty schreef:

Alsof een keeper bepaalt of een team wel of niet het WK/EK wint, schei toch uit.

Nou...soms wel. Herinneren we Casillas nog?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nou...soms wel. Herinneren we Casillas nog?

Nee, Casillas deed wat elke keeper zou doen, liggen. Robben schoot hem veelste laag in.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Nee, Casillas deed wat elke keeper zou doen, liggen. Robben schoot hem veelste laag in.

Denk dat de meeste keepers die bal niet meer gestopt hadden. Natuurlijk kan een keeper wel erg bepalend zijn. Denk alleen al terug aan hoevaak vd Sar Oranje persoonlijk een ronde verder heeft geholpen.

Maar het neemt niet weg dat de theorie van otherfool flauwekul is.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar het neemt niet weg dat de theorie van otherfool flauwekul is.

Ik moet het toch een beetje voor otherfool opnemen. Iedereen van boven de 35 die een beetje objectief is zal beamen dat van Beveren een veel betere keeper was dan Jongbloed. Verder was het probleem niet zozeer de pingel, maar vooral de veldgoal die Muller maakte. Dat was toch een karikatuur van een keeper die Jongbloed daar nabootste.

Nederland haalde de finale omdat ze veel beter waren dan het ressie. Kijk de beelden er maar op na: Een goeie redding van Jongbloed is daar niet voor nodig geweest.

De overige opmerkingen van otherfool zijn natuurlijk wat aangezet zoals we van hem gewend zijn, maar inhoudelijk zit ie er niet zoveel naast.

Jongbloed staat tot van Beveren als Vermeer staat tot Stekelenburg

(Om maar eens een mooi voorbeeld uit het recente verleden te noemen. Was natuurlijk ook belachelijk dat van Basten Stekelenburg passeerde).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

(embed)

Je lacht je toch een kriek, eerst al hoe die gek de bal wegtrapt, en daarna die prachtige penalty-move. Maar hij had geen Brabants accent volgens Jopie, en hij kon zo fijn kaarten.

Penal was onhoudbaar. Groot gelijk dat hij niet duikt. Zou enkel voor de sier zijn.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

wavanbuuren schreef:

Ik moet het toch een beetje voor otherfool opnemen. Iedereen van boven de 35 die een beetje objectief is zal beamen dat van Beveren een veel betere keeper was dan Jongbloed. Verder was het probleem niet zozeer de pingel, maar vooral de veldgoal die Muller maakte. Dat was toch een karikatuur van een keeper die Jongbloed daar nabootste.

Nederland haalde de finale omdat ze veel beter waren dan het ressie. Kijk de beelden er maar op na: Een goeie redding van Jongbloed is daar niet voor nodig geweest.

De overige opmerkingen van otherfool zijn natuurlijk wat aangezet zoals we van hem gewend zijn, maar inhoudelijk zit ie er niet zoveel naast.

Jongbloed staat tot van Beveren als Vermeer staat tot Stekelenburg

(Om maar eens een mooi voorbeeld uit het recente verleden te noemen. Was natuurlijk ook belachelijk dat van Basten Stekelenburg passeerde).

Wie zegt dat Van Beveren geen blunder had gemaakt? Hij is ook maar een mens. We moeten nou niet gaan doen alsof een goede keeper prioriteit nummer 1 is bij een elftal. Ja, die penalty was misschien houdbaar, maar je kan je ook afvragen hoe het mogelijk is dat die Duitser zo makkelijk door de Nederlandse verdediging loopt en welke idioot zo een tackle inzet.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

jordandejong schreef:

(embed)

Geweldige goal van Hassli dit weekend in de MLS. Wedstrijd Seattle Sounders-Vancouver White Caps.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Het is nu officieel, Preud'homme heeft voor het grote geld gekozen i.p.v. sportieve resultaten. Jammer, net nu hij zo goed op weg was bij Twente.

McClaren naar Nottingham Forest, heeft mij ook verbaasd.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Otherfool, wat ben je toch weer triest. Het komt door Cruijff dat we de wereldtitel hebben verloren, maar dat we voor het eerst in de finale stonden komt weer niet doordat Cruijff niet wilde spelen met Van Beveren? Ja dat is wel heel erg makkelijk. Cruijff heeft ons totaalvoetbal laten spelen, spelers zoals Cruijff en Van Hanegem hebben het Nederlands voetbal kleur gegeven. Dat we dan die finale verloren, tja dat kan gebeuren. Van Hanegem zelf zei dat ze te nonchalant waren. Dat ze wel dachten dat ze het zo zouden doen. Nederland was ook favoriet, maar had niet de mentaliteit van de Duitsers. Als ze gewoon feller waren dan hadden ze niet eens een penalty tegen gekregen, maar dan hadden we gewoon gewonnen. Wel erg zielig om Cruijff de schuld te geven. Dat is net zoiets als dat je een baby een ijsje geeft die die baby vervolgens laat vallen en dan degene die dat ijsje gaf de schuld geeft. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, maarja dat zijn we van jouw gewend Otherfool. Een mening zonder fatsoenlijke argumenten en dan het liefst tegen Ajax of Barcelona. Wat ben je toch een zielige kleuter

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Wie zegt dat Van Beveren geen blunder had gemaakt? Hij is ook maar een mens. We moeten nou niet gaan doen alsof een goede keeper prioriteit nummer 1 is bij een elftal. Ja, die penalty was misschien houdbaar, maar je kan je ook afvragen hoe het mogelijk is dat die Duitser zo makkelijk door de Nederlandse verdediging loopt en welke idioot zo een tackle inzet.

Maar het is wel prioriteit om je beste spelers en dus je beste keeper op te stellen. Dat is in dit geval duidelijk niet gebeurd, net zo goed als dat niet gebeurde toen van Basten Stekelenburg passeerde. Dan mag daar toch iets van worden gezegd?

Net zo goed als er iets van mag worden gezegd dat Nederland arrogant speelde en dat die overtreding oliedom was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.