• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.011 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.105 acteurs
  • 200.355 gebruikers
  • 9.458.547 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Apollinisch schreef:

Trouwens, "onvoorwaardelijke clubliefde". Als Ajax geen ambitie meer zou tonen zou het met die clubliefde inderdaad gedaan zijn. Niks raars aan.

Dat is dan het verschil tussen Feyenoord en Ajax, om met jouw woorden te spreken.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Ik zeg toch niet dat Ajax geen history heeft ? Ik heb daar heel veel rispeckt voor.

Ajax heeft daarintegen geen groots voetbal hoor als jij dat wel vind mooi,prima. zelfs

Feiten zijn wel dat Feyenoord absoluut wint kwa sfeer,stadion en supporters. Ik wil graag eens zien als De Arena vol is als Ajax midden in het seizoen 13/14 staat en 10-0 verliezen van PSV !!

Met alle respect, maar dit is echt zo'n trieste post. Ajax geen groots voetbal? Het totaalvoetbal is groot geworden door Ajax met Cruijff aan de leiding. Daar is heel Nederland van beroemd geworden, daarom kennen zoveel mensen in het buitenland Ajax. En datzelfde voetbal heeft Cruijff naar Barcelona gebracht. Feyenoord wint het qua supporters? Ajax heeft 7 miljoen supporters, Feyenoord 1,3 miljoen.... De stadions zijn even groot en sfeer dat is een mening.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

zoiets heet onvoorwaardelijke clubliefde, ken jij blijkbaar niet. Ja alleen als de zon schijnt, successupportertje.

Zoiets heet masochistische idiotie van een stel debielen.. ons publiek is inderdaad kritisch op de club, maar trots op zijn historie, waarop we nog zeker 7 jaar zouden kunnen teren, los van prijzen is het heerlijk om ambassadeurs van het voetbal te zien spelen, zoals Bergkamp, V Basten en nu vd Vaart en Sneijder.. of dat nu voor Ajax is of verder weg. De clubliefde gaat bij ons veel verder, het houdt een totaalvisie op voetbal in en de export daarvan in het buitenland, zie ook Barca anno nu

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Zoiets heet masochistische idiotie van een stel debielen.. ons publiek is inderdaad kritisch op de club, maar trots op zijn historie, waarop we nog zeker 7 jaar zouden kunnen teren, los van prijzen is het heerlijk om ambassadeurs van het voetbal te zien spelen, zoals Bergkamp, V Basten en nu vd Vaart en Sneijder.. of dat nu voor Ajax is of verder weg. De clubliefde gaat bij ons veel verder, het houdt een totaalvisie op voetbal in en de export daarvan in het buitenland, zie ook Barca anno nu

dacht al waar blijf je nou met je totaalvisie en stijve plasser van prijzen, historie en spelers in het buitenland. Iedere fan van een club met die dingen is daar trots op je bent niet de enige. En clubs die geen van die dingen heeft, dacht je dat die supporters minder clubliefde kunnen hebben? rare gedachte, je bent dus eigenlijk verliefd op prijsjes enzo. Heb meer waardering voor mensen die jarenlang naar hun club gaan dan de zoveelste langeafstandsupporter die notabene iets heeft tegen het stadionbezoek van anderen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Grootheidswaanzin is jullie ook niet vreemd. Barca zal jullie als dank vast een prachtige bos bloemen sturen. Treurige succeshugger, wat clubliefde is zul je nooit weten, niet voor niets verbind je het in bovenstaand stuk aan een andere club. Hoe onzeker kun je zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Grootheidswaanzin is julie ook niet vreemd. Barca zal jullie als dank vast een prachtige bos bloemen sturen.

Laten ze het maar gewoon goedmaken door ons Messi 5 jaar uit te lenen

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Wat een triest kutniveau weer in dit topic; "wie heeft de grootste plasser?"

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

dacht al waar blijf je nou met je totaalvisie en stijve plasser van prijzen, historie en spelers in het buitenland. Iedere fan van een club met die dingen is daar trots op je bent niet de enige. Zo ook met clubs die geen van die dingen heeft, of dacht je dat die supporters minder clubliefde kunnen hebben? rare gedachte, je bent dus eigenlijk verliefd op prijsjes enzo. Heb meer waardering voor mensen die jarenlang naar hun club gaan dan de zoveelste langeafstandsupporter die notabene iets heeft tegen het stadionbezoek van anderen

Je leest dus niks he? Ik zeg dus dat we ons identificeren met een totaal eigen idee van voetbal, het voetbal wat iemand als Cruyff heeft groot gemaakt en via Ajax ook het NL elftal groot heeft gemaakt. Of dit nu prijzen oplevert (wat het doet) of niet, dit is gewoon iets waar Ajax voor staat. Daarom zal die club altijd in ontelbaar veel meer harten worden gesloten dan die lelijke prutsclub waar jij voor staat met je vechtvoetbal, dat speelt elke 2e klasser in de Schotse of Engelse competitie ook namelijk

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Grootheidswaanzin is jullie ook niet vreemd. Barca zal jullie als dank vast een prachtige bos bloemen sturen. Treurige succeshugger, wat clubliefde is zul je nooit weten, niet voor niets verbind je het in bovenstaand stuk aan een andere club. Hoe onzeker kun je zijn.

Jij met je zielige "voetbal is een stammenoorlog" opvatting kunt uit talloos meer clubs kiezen die hetzelfde lelijke kutpotje op de mat leggen als je eigen clubje. Juist onze voetbalvisie maakt ons anders dan al die grijze en grauwe clubjes waar ze er in de rest van de wereld genoeg van hebben.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijke club is dat Ajax, lekker in alle harten gesloten worden. Voetbal gereduceerd tot RTL4' all you need is love niveau. Lekker in de caravan met Robbert ten Brink op P2. Treurig toch dat je de bevestiging zo bij onbeduidende derden moet zoeken.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Doehoei zure nare drol

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Over wel oprecht feestende lui gesproken, leuk om dat feestje in Den Haag te zien op de buis.. gasten zijn helemaal dol van vreugde

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ajax heeft 7 miljoen supporters, Feyenoord 1,3 miljoen....

Supporters? Of provinvciaaltjes die zeggen dat ze voor Ajax zijn?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Je leest dus niks he? Ik zeg dus dat we ons identificeren met een totaal eigen idee van voetbal, het voetbal wat iemand als Cruyff heeft groot gemaakt en via Ajax ook het NL elftal groot heeft gemaakt. Of dit nu prijzen oplevert (wat het doet) of niet, dit is gewoon iets waar Ajax voor staat. Daarom zal die club altijd in ontelbaar veel meer harten worden gesloten dan die lelijke prutsclub waar jij voor staat met je vechtvoetbal, dat speelt elke 2e klasser in de Schotse of Engelse competitie ook namelijk

je valt in herhaling, de leeftijd begint te tellen zeker wat je zegt heb ik al precies op gereageerd. Maak een tekening van totaalvoetbal en hang het boven je bed zou ik zeggen. En als Twente de komende dertig jaar domineert met een speelwijze en veel spelers in het buitenland lekker met een Tukkervlaggetje zwaaien

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

orbit schreef:

Doehoei zure nare drol

Liever dat dan een onzekere provinciaal.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

je valt in herhaling, de leeftijd begint te tellen zeker wat je zegt heb ik al precies op gereageerd. Maak een tekening van totaalvoetbal en hang het boven je bed zou ik zeggen. En als Twente de komende dertig jaar domineert met een speelwijze en veel spelers in het buitenland lekker met een Tukkervlaggetje zwaaien

Jij leest sowieso nooit iets in dit topic, maar begint gelijk te schuimbekken zodra je de naam Ajax ziet of iets anders waar je als dolleman van in de rondte gaat maaien. Hopelijk wordt dat clubje van je nog eens kampioen, kun je samen met reinbo je eigen stad weer ns gaan mollen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat slopen doen de provinciaaltjes (waar wij helaas ook last van hebben), doe ik niet aan mee.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Jij leest sowieso nooit iets in dit topic, maar begint gelijk te schuimbekken zodra je de naam Ajax ziet of iets anders waar je als dolleman van in de rondte gaat malen.

Onzin, maar je moet wat bij gebrek aan inhoud.

Wel knap dat je jezelf zo goed kan projecteren in 1 zinnetje Even de clubnaam vervangen door Feyenoord dan

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Onzin, maar je moet wat bij gebrek aan inhoud.

Wel knap dat je jezelf zo goed kan projecteren in 1 zinnetje Even de clubnaam vervangen door Feyenoord dan

Je moest eens weten hoe snel jij in de haphouding staat zodra er iets verschijnt waar jij aanstoot aan neemt. En probeer niet steeds op anderen te projecteren als iets over jezelf gaat

Verder post je niets inhoudelijks, dus waar zou ik inhoudelijk op in moeten gaan? Misschien als het niveau van je eigen post omhoog zou gaan ik nog wel eens inhoudelijk wil reageren.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Dat slopen doen de provinciaaltjes (waar wij helaas ook last van hebben), doe ik niet aan mee.

Bij ons zijn dat ook al sinds jaar en dag de provinciaaltjes ja, niet alleen tijdens een kampioenschap overigens helaas.. ik kan mijn vader na koninginnedag of eigenlijk ieder "feestweekend" wel komen helpen met puinruimen.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Reinbo schreef:

En welke club won als eerste nl club de EC 1, EC3 en de wereldbeker? Geloof niet dat Ajax die historie op zijn conto heeft. Blijft wat dat betreft altijd in de schaduw van Feyenoord staan, al winnen ze nog 5 EC1's

Big-T schreef:

Typsich Ajax, het gaat altijd om de prijzen. Iets anders hebben jullie ook niet om trots op te zijn.

En met historie wordt toch geen prijzen mee bedoeld .

Hoezo niet? Alles hoort erbij, ook de prijzen. Daarnaast is Ajax altijd een kleurrijke club geweest. Complete onzin om dan te zeggen dat we verder geen mooie historie hebben. Ajax heeft juist al sinds de jaren 1890 meer dan genoeg historie om er mooie verhalen van te maken. Denk bijvoorbeeld is aan de legendarische mistwedstrijd tegen Liverpool. Om maar iets te noemen.

Holland Sport -> Afleveringen -> Holland Sport -> Items -> De mistwedstrijd Ajax - Liverpool - vpro.nl

timbo_ schreef:

(quote)

Pfff gun Ajax helemaal niets maar zelfs ik vind deze vergelijking bespottelijk. Europa Cups 1 van Ajax zijn veel beroemder en memorabeler dan die van Feyenoorder. Vooral omdat het er drie op rij waren maar zeker ook vanwege Cruijff.

En omdat Ajax op het heilige gras van Wembley heeft gewonnen

%%%%%% schreef:

Ik zeg toch niet dat Ajax geen history heeft ? Ik heb daar heel veel rispeckt voor.

Ajax heeft daarintegen geen groots voetbal hoor als jij dat wel vind mooi,prima. zelfs

Ik heb zo het idee dat je maar wat lult om mee te blijven doen in de discussie. Het is overigens respect, geen rispeckt...

Reinbo schreef:

(quote)

Liever dat dan een onzekere provinciaal.

Hoezo noem je iemand uit Utrecht een provinciaaltje? Slaat als een tang op een varken. Daarnaast, de Kuip zit ook altijd vol met provinciaaltjes, dus ik snap die denigrerende opmerkingen niet echt. Wees er trots op dat er mensen zijn die het er WEL voor over hebben om voor je club te reizen.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de discussie hier, tuurlijk ga ik nog heen als we een kutseizoen hebben, maar die spelers kunnen dan sowieso de pot op.

De spelers zijn namelijk geen Ajax, dat zijn wij.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

Reinbo schreef:

En welke club won als eerste nl club de EC 1, EC3 en de wereldbeker? Geloof niet dat Ajax die historie op zijn conto heeft. Blijft wat dat betreft altijd in de schaduw van Feyenoord staan, al winnen ze nog 5 EC1's

De laatste EC1 finale die nog in zwart-wit werd uitgezonden. Maar in jouw optiek maakt dat het zeker extra speciaal...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ieder geval zijn Ajax en Feyenoord de 2 grootste clubs van Nederland.

Waar baseer je dat precies op? PSV heeft volgens mij namelijk nog meer prijzen gewonnen dan Feyenoord.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

Reinbo schreef:

[Ja man, die 2e en 3e maanlanding, die waren pas historisch....

Als we het zo gaan bekijken. Dan was Ajax namelijk alsnog de eerste die voet op de maan zette.

Alleen struikelde Ajax de eerste keer, terwijl Feyenoord de tweede keer bleef staan. Maar daarna maakte Ajax het goed door driemaal op rij de moonwalk te doen en 20 jaar later nog eens.

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Overigens gaat Reinbo pijnlijk de fout in, Ajax had de eerste Europese prijs doordat ze Feyenoord(!!!) in de finale van de International Football Cup(Intertoto Cup) in 1962 hadden verslagen met 4-2 8 jaartjes eerder!!

Misschien geen grote prijs, maar het is er 1

Maar in de Intertotocompetitie ging het wèl crescendo. Ajax bereikte via Malmö FF, FK Pirmasens, FC Zürich, First Vienna en Slovan Bratislava de finale. Tegenstander daarin was...Feyenoord. In het Olympisch Stadion (na loting werd de wedstrijd daar gespeeld) won Ajax dankzij de gebroeders Henk (3 goals) en Cees (1) Groot met 4-2 en mocht de Karl Rappanbeker worden opgehaald
.

http://www.ajax.nl/De-Club/Historie/History-Tour/19451954-De-wederopbouw-Nieuw.htm

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

rep_robert schreef:

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de discussie hier, tuurlijk ga ik nog heen als we een kutseizoen hebben, maar die spelers kunnen dan sowieso de pot op.

allicht, maar publiek komt ook niet om spelers bij elke wanprestatie blind de hemel in te prijzen, maar met de hoop dat het een keer beter gaat en voor de club. Er wordt wel eens wat afgezeken natuurlijk

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

Daarom, lekker zeiken hoort bij het voetbal en al helemaal bij Ajax

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Overigens gaat Reinbo pijnlijk de fout in, Ajax had de eerste Europese prijs doordat ze Feyenoord(!!!) in de finale van de International Football Cup(Intertoto Cup) in 1962 hadden verslagen met 4-2 8 jaartjes eerder!!

Misschien geen grote prijs, maar het is er 1

(quote)
.

http://www.ajax.nl/De-Club/Historie/History-Tour/19451954-De-wederopbouw-Nieuw.htm

Nou gefeliciteerd hoor, misschien moet je de NOS ook even op de hoogte brengen van deze schijnbare geschiedsvervslsing.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Supporters? Of provinvciaaltjes die zeggen dat ze voor Ajax zijn?

Dat is het inderdaad. Alle mensen die een zogenaamde voorkeur voor Ajax hebben, tellen ze mee, maar ondertussen weten ze niet dat de competitie al is afgelopen. Ik zie om me heen veel meer van dat soort "supporters" dan echte Ajacieden.

Qua trouwe supporters zal het ongeveer wel gelijk zijn qua Feyenoorders en Ajacieden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.