• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.017 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.358 gebruikers
  • 9.458.607 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

Ik zelf vind Ajax tot op heden ook niks uitstralen hoor in tegenstelling tot Feynoord.

Sorry, maar wat stralen die dan uit? Het aureool van de eeuwige loser of zoiets?

SnakeDoc

• 4688 berichten
  • 2247 stemmen

Ik kom net uit de Euroborg. Donders wat een wedstrijd zeg! Jammer van de pennals maar proficiat voor Ado!

Genoten in ieder geval.

Moet nog altijd even bij komen

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Bizarre toestand inderdaad.. hoe krijg je het voor elkaar om na 5-1, een gelijke stand op te lopen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Voetbal is nu eenmaa veell meer dan enkel feilloos tikkie takkie doen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Sorry, maar wat stralen die dan uit? Het aureool van de eeuwige loser of zoiets?

Passie, voetbal en histori

Het is een sfeervolle volksclub daar heb je in Nederland niet veel van.

Feyenoord vind ik veel meer hebben dan dat kale schrale Ajax van op heden.

Het is niet mijn club ofzo.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Tonypulp schreef:

30.000 juichende glory hunters en 10.000 juichende fans. Van walging ga ik maar een film kijken .

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)

Deze discussie is volgens mij al afgerond. Geen redenen om berichten terug op te rakelen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wat een happert blijft het ook . Stfu!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zou die Coutnho Chinese vrienden hebben?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Reinbo schreef:

Zou die coutnio Chinese vrienden hebben?

Lijkt het serieus op ja, wat een rare blunders in 3 gevallen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maar die penalty stopt die dan wer wel. Foutje waarschijnlijk.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

hij dook per ongeluk de goede hoek in

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat een mooie misser was dat zeg..... Schitterend slot.

Dank Groningen en ADO. Ik hoef nu, geloof ik, niemand meer uit te leggen dat de schoonheid van het spel in de dramatiek ligt en niet in de balbeheersing.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Reinbo schreef:

Wat een mooie misser was dat zeg..... Schitterend slot.

Dank Groningen en ADO. Ik hoef nu, geloof ik, niemand meer uit te leggen dat de schoonheid van het spel in de dramatiek ligt en niet in de balbeheersing.

Denk niet dat iemand het oneens is met je, maar als neutraal liefhebber krijg ik van Barca op dit moment een harde en niet van de spanning tussen ADO en Groningen.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Het is gewoon uniek en een eer dat wij voetballiefhebbers dit mogen meemaken van wat Barca laat zien, gebeurt nooit meer dit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb dus veel meer met een pot als Grn - ADO. Smaken verschillen blijkbaar. Ik vind wat Barca doet knap, maar het doet me weinig. Mis de spanning, maar dat zal ook wel komen, omdat ik niet pro Barca ben. Bij Hongarije -Nederland vond ik het tikkie takkie de eerste helft wel leuk (al was het van iets minder niveau), maar ook daar vond ik Ned-Hongarije de leukere wedstrijd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ik zie nu die samenvatting van Gro - Ado pas, wat een spektakelstuk. En wat een geluk heeft ADO gehad met de arbitrage; ze hadden zomaar 2 pingels tegen kunnen (moeten) krijgen en die onterecht afgevlagde buitenspelsituatie waarbij er twee Groningers vandoor waren. Wel apart dat ze in de verlenging niet door hebben kunnen drukken,

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Reinbo schreef:

. Mis de spanning.

Tja maar daar heb ik alleen last van bij wedstrijden van Ajax en vanaf kwartfinales van Oranje op eind toernooien.

Maar goed een westrijd zoals Man u- Bayern (2-1) of Liverpool- Milan (3-3) heeft natuurlijk ook wel wat zo op het hoogste niveau maar Grn- Ado doet me echt niks was alleen leuk geweest eigenlijk als Grn alsnog door ging. Maar voor die supporters natuurlijk heftig.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

%%%%%% schreef:

Qua historie kan geen enkele Nederlandse club Ajax verslaan.

Ajax A1 heeft trouwens de Copa Gestion Amsterdam gewonnen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

En welke club won als eerste nl club de EC 1, EC3 en de wereldbeker? Geloof niet dat Ajax die historie op zijn conto heeft. Blijft wat dat betreft altijd in de schaduw van Feyenoord staan, al winnen ze nog 5 EC1's

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

En welke club won als eerste nl club de EC 1, EC3 en de wereldbeker? Geloof niet dat Ajax die historie op zijn conto heeft. Blijft wat dat betreft altijd in de schaduw van Feyenoord staan, al winnen ze nog 5 EC1's

Haha dus bij jou telt de eerste eindzege meer als de meeste eindzeges? Gelukkig denkt bijna iedereen daar anders over.

Daarbij was Ajax de eerste die echt wat presteerde in Europa door de EC1 finale van 1969 te bereiken. De drie (ja, drie) wedstrijden tegen Benfica zijn nog steeds legendarisch. Dat Feyenoord de cup een jaar later won doet daar niks vanaf. Daarna zijn ze al snel door Ajax overtroffen doordat Ajax de drie jaren erna elk jaar die beker won. Het zal wel een beetje frustratie aan jullie kant zijn

En lekker nuttig dat je de EC3 noemt. Dat was meer een troostprijsje voor Nederland na 4 jaar de EC1 eindzege op rij.

Ajax heeft trouwens ALLE Europese prijzen gewonnen. EC1, EC2, Uefa Cup en CL.

Ieder geval zijn Ajax en Feyenoord de 2 grootste clubs van Nederland.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Omdat jij ze niks vind moeten ze opzouten ? Beetje ongepast ofnie ?

Ik zelf vind Ajax tot op heden ook niks uitstralen hoor in tegenstelling tot Feynoord. Ik heb wel rispeckt voor Ajax zijn verleden. Ik noem Ajax dan toch ook geen meuk ?

PSV heeft ook een groot geschiedenis met Europa cups dus Feyenoord en PSV en Ajax hebben uitstraling voor het buitenland. Aleen op heden heeft Ajax europees meer Nederlandse punten gekost dan PSV. Feyenoord heeft nog een uefa gepakt , PSV halve Finale CL gehaalt ,Ajax noppes,aleen uitschakelingen of wanprestaties.

Ik heb verder ook niks met die clubs. het zijn aleen feiten.

Ik geloof dat Ajax paar keer is uitgeschakeld door Slavia en Sparta Praag

Weet iemand waneer de samenvatting is van Groningen-Ado

Wat is daar ongepast aan? Ik geef slechts mijn mening. Van mij mogen die clubs opzouten uit onze nationale top ja. Heb er helemaal niks mee. Al vind ik het van Twente wel enorm knap.

Dat jij Ajax niks uit vind stralen mag je vinden. Ik denk alleen dat weinigen het met je eens zijn. Zelfs Ajax haters vinden Ajax wel wat uitstralen. Je kan veel zeggen, maar niet dat de club Ajax een grijze muis genoemd kan worden.

Je verdere tekst gaat nergens op. Allemaal niet interessante individuele voorbeeldjes.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha dus bij jou telt de eerste eindzege meer als de meeste eindzeges? Gelukkig denkt bijna iedereen daar anders over.

Ja man, die 2e en 3e maanlanding, die waren pas historisch....

En al gaat Kuipers nog zo vaak de ruimte ik, Wubbo Ockels blijft the Man. Zo gaat dat nu eenmaal ook in het voetbal. Net zo als 74 meer voorstelde dan 78 en '10.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

Ajax is recordkampioen van Nederland, heeft de meeste Europese trofee's gewonnen, het meest de KNVB-beker. Ajax heeft het Nederlands voetbal op de kaart gezet. Wat wil je nog meer?

Dat Ajax historisch de grootste club van Nederland is, is een feit.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Reinbo schreef:

En al gaat Kuipers nog zo vaak de ruimte ik, Wubbo Ockels blijft the Man. Zo gaat dat nu eenmaal ook in het voetbal. Net zo als 74 meer voorstelde dan 78 en '10.

Appels met peren vergelijken.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat is dus totaal iets anders. De EC1 was namelijk al eerder opgericht

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

@Reinbo

en als laatst een europese prijs.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ajax is trouwens ook de club die het eerst de Eredivisie heeft gewonnen (1956/1957).

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

O jee gaan we weer we zijn de grootste de beste.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Het is een sfeervolle volksclub daar heb je in Nederland niet veel van.

Feyenoord vind ik veel meer hebben dan dat kale schrale Ajax van op heden.

Het is niet mijn club ofzo.

Nee, Ajax heeft geen historie of groots voetbal.. Ik denk dat jij de weg een beetje kwijt bent, ga maar eens een avondje googlen met je vader ofzo.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.