- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar als je voor het team bent dat verliest is het dus ook logisch dat je er weinig aan vindt.... 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Als je dat mooi vind is het niet te begrijpen dat je van Barcelona walgt.
Omdat ik Ajax een mooie club vind en Barca niet. Waarom zou ik naar het voetbal willen kijken van een club die me niets doet? Als Ajax zo speelt of juist tergend slecht speelt doet er niet toe, ik sta er hoe dan ook achter.
Ik zal ieder weekend een wedstrijd van ManU kiezen boven Barcelona. Ben ik dan geen liefhebber? Pech, ik zit er tenminste met plezier naar te kijken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Omdat ik Ajax een mooie club vind en Barca niet. Waarom zou ik naar het voetbal willen kijken van een club die me niets doet? Als Ajax zo speelt of juist tergend slecht speelt doet er niet toe, ik sta er hoe dan ook achter.
Ik zal ieder weekend een wedstrijd van ManU kiezen boven Barcelona. Ben ik dan geen liefhebber? Pech, ik zit er tenminste met plezier naar te kijken.
Het gaat erom dat de filosofie van Ajax en Barcelona identiek is. Alleen is Barcelona 100 niveautjes beter....
Zeg dan gewoon dat je de club Barca kut vind, zoals kos. Maar niet dit omslachtige gelul over de manier van spelen, terwijl je er enorm van zou genieten als Ajax dit zou doen. Zo speelde Ajax in de jaren 90 ook.
Over je laatste zin heb ik het niet eens. Als jij United leuker vind, vooral kijken. Maar daar ging het ook helemaal niet over.
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Je begrijpt mijn verhaal ook niet Jeroen. Jij zegt dat je een hekel hebt aan een eentonig spelbeeld en machtsvertoon. Maar niet als het je favoriete ploeg betreft. Dus je hebt er geen hekel aan. Wat ik nu al 2x zeg en A&L ook zegt 
Toch vreemd dat je als Ajacied een hekel aan Barca hebt, zoals Reinbo zegt hangt er wel een erg Ajax luchtje aan Barca. Kijk maar naar iedereen die bij Barca heeft gespeeld en de filosofie die ze hanteren. Maar aan persoonlijke smaak valt niet te twisten 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dat zeg ik toch!!!
Barce GEEN mooie club, Ajax WEL.
''Jij zegt dat je een hekel hebt aan een eentonig spelbeeld en machtsvertoon van Barca''. Ja.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Correctie:
De kampioenswedstrijd
De play off wedstrijden EL
Feyenoord 10e

't kan niet beter
toen het in 2003 ofzo slecht ging met Ajax had ik zoiets van laat ze maar wel wat beter gaan spelen, was even leuk dat ze rond de 7e plek bungelden maar dat hoeft niet seizoenen lang te gaan duren. Gun het ze van binnen van harte natuurlijk maar niet voor de competitie wedijvering. De kans dat Feyenoord volgend seizoen een stuk beter en constanter gaat draaien is erg klein, een slecht perspectief (een paar maanden geleden nog letterljk op de rand van faillissement).
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Dat zeg ik toch!!!
''Jij zegt dat je een hekel hebt aan een eentonig spelbeeld en machtsvertoon van Barca''. Ja.
Zeg dat dan ipv er omheen lullen. Maar ja, het ligt niet aan Barca dat dit het spelbeeld in de topwedstrijden is. MIljardenclubs als Manchester en Real zouden dit voetbal ook kunnen spelen met een verstandiger beleid de afgelopen 10 jaar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat zeg ik toch!!!
Nee, je snapt niet waar het nu om gaat. Je zit heel selectief te quoten.
Dat Barca je niks doet, prima. Maar dat gezanik op hun manier van spelen is lachwekkend, aangezien Ajax en Barca gigantisch op elkaar lijken in visie en spelfilosofie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Excelsior alweer op 3-2. Nu moet Helmond 7 keer scoren. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
toen het in 2003 ofzo slecht ging met Ajax had ik zoiets van laat ze maar wel wat beter gaan spelen, was even leuk dat ze rond de 7e plek bungelden maar dat hoeft niet seizoenen lang te gaan duren. Gun het ze van binnen van harte natuurlijk maar niet voor de competitie wedijvering. De kans dat Feyenoord volgend seizoen een stuk beter en constanter gaat draaien is erg klein, een slecht perspectief (een paar maanden geleden nog letterljk op de rand van faillissement).
Ik snap je punt. Dat punt hebben een hoop Ajacieden nu ook wel met Feyenoord hoor. Leuk dat het slecht gaat, maar op deze manier zijn de Klassiekers geen kut aan. Ajax-Feyenoord wordt 3-0, 4-0 of 5-0. Doe mij maar weer beladen potjes met spannender uitslagen.
Ik heb het al vaker gezegd, het wordt tijd dat Ajax en Feyenoord weer samen om de titel spelen. Opzouten met PSV, Twente, AZ en al die meuk.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Excelsior alweer op 3-2. Nu moet Helmond 7 keer scoren.
Lukt wel, zit vol spanning 
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
Ik snap je punt. Dat punt hebben een hoop Ajacieden nu ook wel met Feyenoord hoor. Leuk dat het slecht gaat, maar op deze manier zijn de Klassiekers geen kut aan. Ajax-Feyenoord wordt 3-0, 4-0 of 5-0. Doe mij maar weer beladen potjes met spannender uitslagen.
Ik heb het al vaker gezegd, het wordt tijd dat Ajax en Feyenoord weer samen om de titel spelen. Opzouten met PSV, Twente, AZ en al die meuk.
Toch kan ik extreem genieten van een 1-4'tje in de Kuip. Sorry, misschien dat ze buiten de klassiekers om misschien wel ietsje beter mogen presteren. Maar van vernederingen geniet ik nog steeds 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Zeker, ik heb ook niks met die clubs als kampioenskandidaten. Op zich goed dat de jeugdopleiding het zo goed blijft doen anders is het helemaal deprimerend, maar geld blijft uiteindelijk het belangrijkst.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
4-2 alweer. 8x scoren lijkt me net wat te moeilijk worden... 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Alleen verliezers geven de hoop zo snel op.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zeker, ik heb ook niks met die clubs als kampioenskandidaten. Op zich goed dat de jeugdopleiding het zo goed blijft doen anders is het helemaal deprimerend, maar geld blijft uiteindelijk het belangrijkst.
Met een goede opleiding kan je veel geld verdienen. Lukte Ajax ook jarenlang met spelers opleiden en voor fors geld verkopen. Feyenoord heeft dat ook nodig. 2x een transfer van het niveau Kuijt of Drenthe en je hebt flink wat financiële problemen opgelost.
Een club als Feyenoord komt er altijd wel bovenop. Niet dat ik ze de komende jaren om de titel zie spelen, maar beetje bij beetje klim je weer tot je weer ieder geval top 4 bent. Met van Geel heb je ook wel een prima TD die past bij de club.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Geen idee. Lijkt me ook niet te vergelijken. Ajax 1995 speelde teams als Madrid en Milan ook gewoon helemaal scheel.
Milan scheel tikken gaat me wat te ver. Ook niet in de groupfases.
Dit Barca is gewoon nog een klasse beter dan Ajax '95. Is ook niet zo heel erg, dit Barca is het beste team dat er ooit geweest is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Geen idee. Lijkt me ook niet te vergelijken. Ajax 1995 speelde teams als Madrid en Milan ook gewoon helemaal scheel.
Milan scheel tikken gaat me wat te ver. Ook niet in de groupfases.
Dit Barca is gewoon nog een klasse beter dan Ajax '95. Is ook niet zo heel erg, dit Barca is het beste team dat er ooit geweest is. [/quote]
Die 0-2 op Milaan in de groepsfase was behoorlijk imponerend hoor. En vergeet de 5-2 op Bayern niet. Of de 0-3 op Panathinaikos en de 0-2 in Madrid in 1996....
Dit Barca houdt de ploeg alleen veel langer bij elkaar. Als Ajax toen de ploeg bij elkaar kon houden hadden ze de CL ook nog wel 1 of 2 keer kunnen winnen denk ik. Maar dat is wishfull thinking. Ik denk ook dat dit Barcelona de beste ploeg OOIT is geworden.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Tuurlijk was Ajax destijds goed. Geef alleen maar aan dat dit Barca nog een klasse beter is.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Waarom zouden die çlubs moeten opzouten ? Als ze de titel winnen hebben ze het toch verdient of is het aleen verdient als Ajax de titel wint ?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En ik geef aan dat ik dat niet weet. Alleen heeft Barca haar dominantie over veel meer tijd kunnen uitsmeren door meer geld en een betere competitie. Zij verliezen de belangrijke spelers nooit.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waarom zouden die çlubs moeten opzouten ? Als ze de titel winnen hebben ze het toch verdient of is het aleen verdient als Ajax de titel wint ?
Even logisch nadenken...
Ik heb niks met clubjes als AZ. Laat staan met PSV 
Feyenoord straalt gewoon wat uit. Samen met Ajax zijn ze de vaandeldragers van het Nederlandse voetbal.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Met een goede opleiding kan je veel geld verdienen. Lukte Ajax ook jarenlang met spelers opleiden en voor fors geld verkopen. Feyenoord heeft dat ook nodig. 2x een transfer van het niveau Kuijt of Drenthe en je hebt flink wat financiële problemen opgelost.
Een club als Feyenoord komt er altijd wel bovenop. Niet dat ik ze de komende jaren om de titel zie spelen, maar beetje bij beetje klim je weer tot je weer ieder geval top 4 bent. Met van Geel heb je ook wel een prima TD die past bij de club.
Dat is zo maar de huidige tijd is wel anders en ook de plek op de ranglijst is belangrijk. Je kunt wel veel talenten in het eerste laten doorstromen, maar als ze net als Castaignos snel hun biezen pakken omdat je niet voor Europees speelt, omdat er een grote Europese club op de deur klopt en slechte sportieve vooruitzichten denkt te hebben, kun je ze niet lang vasthouden en veel cashen.
En dan heb je nog gasten die op nog jongere leeftijd al zijn vertrokken naar een Engelse club.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
En ik geef aan dat ik dat niet weet. Alleen heeft Barca haar dominantie over veel meer tijd kunnen uitsmeren door meer geld en een betere competitie. Zij verliezen de belangrijke spelers nooit.
Ik heb het puur over het team dat dit seizoen op het veld stond. Litmanen, de broertjes de Boer en Davids waren goed, maar Ajax had geen spelers a la Messi, Iniesta en Xavi.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Even logisch nadenken...
Ik heb niks met clubjes als AZ. Laat staan met PSV 
Feyenoord straalt gewoon wat uit. Samen met Ajax zijn ze de vaandeldragers van het Nederlandse voetbal.
Omdat jij ze niks vind moeten ze opzouten ? Beetje ongepast ofnie ?
Ik zelf vind Ajax tot op heden ook niks uitstralen hoor in tegenstelling tot Feynoord. Ik heb wel rispeckt voor Ajax zijn verleden. Ik noem Ajax dan toch ook geen meuk ? 
PSV heeft ook een groot geschiedenis met Europa cups dus Feyenoord en PSV en Ajax hebben uitstraling voor het buitenland. Aleen op heden heeft Ajax europees meer Nederlandse punten gekost dan PSV. Feyenoord heeft nog een uefa gepakt , PSV halve Finale CL gehaalt ,Ajax noppes,aleen uitschakelingen of wanprestaties.
Ik heb verder ook niks met die clubs. het zijn aleen feiten.
Ik geloof dat Ajax paar keer is uitgeschakeld door Slavia en Sparta Praag 
Weet iemand waneer de samenvatting is van Groningen-Ado
rep_robert
-
- 27547 berichten
- 4148 stemmen
PSV heeft ook een groot geschiedenis met Europa cups dus Feyenoord en PSV en Ajax hebben uitstraling voor het buitenland. Aleen op heden heeft Ajax europees meer Nederlandse punten gekost dan PSV. Feyenoord heeft nog een uefa gepakt , PSV halve Finale CL gehaalt ,Ajax noppes,aleen uitschakelingen of wanprestaties.
Ik heb verder ook niks met die clubs. het zijn aleen feiten.
Ik geloof dat Ajax paar keer is uitgeschakeld door Slavia en Sparta Praag 
Weet iemand waneer de samenvatting is van Groningen-Ado
Je weet dat die punten allang niet meer meetellen?
Gekker moet het niet worden zeg. Daarnaast hebben wij ook nog de kwartfinale van de CL gehaald(2003), waar we toen onterecht door Milan werden uitgeschakeld
Het gaat om de laatste 5 seizoenen. Dus 2006/2007, 2007/2008. 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011. Laatste paar seizoenen doet Nederland het wel aardig qua punten, en niet dankzij dat ploegje uit Rotterdam natuurlijk, maar Ajax, PSV en Twente.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2390 stemmen
Ajax heeft misschien wat punten gepakt, maar heeft het verder nogal beroerd gedaan in Europa in die 5 seizoenen.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Je weet dat die punten allang niet meer meetellen?
Gekker moet het niet worden zeg. Daarnaast hebben wij ook nog de kwartfinale van de CL gehaald(2003), waar we toen onterecht door Milan werden uitgeschakeld
Het gaat om de laatste 5 seizoenen. Dus 2006/2007, 2007/2008. 2008/2009, 2009/2010, 2010/2011. Laatste paar seizoenen doet Nederland het wel aardig qua punten, en niet dankzij dat ploegje uit Rotterdam natuurlijk, maar Ajax, PSV en Twente.
Ik heb het effe opgezocht en daar valt het wat Ajax betreft vies tegen.Dit seizoen het beste als ik het zo kijk. Best erg met die kanslose wedstrijd tegen Spartak mouskou
Het is vooral PSV en Twente die Nederlandse punten sprokkellen hoor.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Haha, grappige quote van Jose de Cauwer net bij de Giro:
'Messi had nooit aan de start van en wielerwedstrijd kunnen staan, omdat hij ooit behandeld is met groeihormonen'
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb het effe opgezocht en daar valt het wat Ajax betreft vies tegen.Dit seizoen het beste als ik het zo kijk. Best erg met die kanslose wedstrijd tegen Spartak mouskou
Het is vooral PSV en Twente die Nederlandse punten sprokkellen hoor.
Bron? Ik weet namelijk bijna zeker dat je ernaast zit. De meeste punten voor de coëfficiëntenlijst zijn behaald door PSV, dan Ajax en dan FC Twente.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.