• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.037 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.359 gebruikers
  • 9.458.672 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Pardon? Als één kant zich denigrerend en elitair opstelt dan is het de Barca aanhang wel. Want enig ander voetbal supporteren is vreemd omdat Barca het 'totaalvoetbal' heeft. Het is pas totaal als je er gevoel bij hebt, al sluipt dat er niet echt in hier voorlopig. Beetje jammer want nu is deze discussie er voor de zoveelste keer..

Je toontje is anders best vervelend Jeroen.

Je kan ook op een normale manier vertellen dat je niet van Barcelona houdt. Maar nu zet jij mensen die van Barca houden neer als mensen die voor ballet en valpartijen kijken. Ook onzin natuurlijk. Ik zou zeggen, laat iedereen lekker zelf bepalen wat iemand kijkt. Ik snap Reinbo ook best dat hij meer van een vechtwedstrijd houdt. Vind ik ook leuk, maar hoe Barca voetbalt is wel vreselijk knap. Het nadert perfectie.

Groningen op 5-1 trouwens Verlenging. ADO heeft ook 10 spelers over door de penalty en rode kaart.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Pardon? Als één kant zich denigrerend en elitair opstelt dan is het de Barca aanhang wel. Want enig ander voetbal supporteren is vreemd omdat Barca het 'totaalvoetbal' heeft. Het is pas totaal als je er gevoel bij hebt, al sluipt dat er niet echt in hier voorlopig. Beetje jammer want nu is deze discussie er voor de zoveelste keer..

Ik heb er mij nog niet schuldig aan gemaakt, en zowel word ik daar dan graag op gewezen. Laten we het er dan maar op houden dat beide partijen zich er schuldig aan bevinden, wat wel jammer is natuurlijk.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je toontje is anders best vervelend Jeroen.

Vind je het gek als je 30 keer uit moet leggen dat voetbal voor sommige meer is dan alleen techniek. Dan raak ik wel een beetje geagiteerd ja. Al gooi ik dat nu teveel op Stu-pot en dat is onterecht.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3424 stemmen

Wat een fantastische pot voetbal, alle respect voor Groningen Nu nog even doorzetten!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Groningen op 5-1 trouwens Verlenging. ADO heeft ook 10 spelers over door de penalty en rode kaart.

Wat een schitterend drama. Klink als een pot naar mijn hart. Hopelijk wordt het in de verlenging nog 6-2 en gaat ADO toch nog door (al maakt het me weinig uit). Maar het klinkt nu al als de mooiste pot voetbal van dit weekend.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Ik heb geen nagels meer over als Groningen-supporter. Wat is dit spannend zeg!

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat gebeurd er bij Groningen-Ado

Zitten er soms bel chinezen achter ?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Geweldige slotfase zeg .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Excelsior na 24 minuten 0-2 achter.....

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Barça

Wat spelen ze schitterend voetbal. Magnifiek, het lijkt zo simpel, maar het is o zo moeilijk.

Ferguson: "Ze verlammen je met hun passing"

Sir Alex Ferguson was zaterdag na de verloren Champions League-finale tegen FC Barcelona (3-1) de eerste om toe te geven dat Manchester United simpelwel de mindere ploeg was. Ook deelde hij een compliment uit aan uitblinker Lionel Messi.

Manchester was zaterdagavond nooit in staat om de middenvelders van Barcelona te controleren en vedette Messi in te tomen. Dat erkende Ferguson na afloop van de 3-1-nederlaag.

"Ze verlammen je met hun passing", sprak Ferguson vol lof over de tegenstander. "We kregen nooit de overhand op het middenveld. Daarnaast slaagden we er niet in om Messi te controleren."

Na de gelijkmaker van Wayne Rooney, in de 34ste minuut, kreeg Ferguson alsnog hoop op een ommekeer. Maar die hoop bleek ijdel: "Toen die reddingsboei werd uitgegooid, verwachtte ik dat we het in de tweede helft beter zouden doen. Maar dat is niet gebeurd."

Kijk, zo kan het ook Mourinho.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Geweldige penalty's

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Reinbo schreef:

Excelsior na 24 minuten 0-2 achter.....

Dat is minder. Gelukkig hebben ze nog wat marge.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

ADO door na strafschoppen, Matavz schiet op de lat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ADO door, wat een schitterend drama is daar op de mat gelegd. DAT is mooi voetbal!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hier kan ik van genieten .

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Het is wel voetbal zoals het hoort, wat een spanning zeg

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bah, alsnog ADO dus Europa in

Was wel bloedstollend spannend.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

dit soort spannende wedstrijden heb ik nou gemist in de knock out rondes van de CL

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

dit soort spannende wedstrijden heb ik nou gemist in de knock out rondes van de CL

Ik ook. CL seizoen was bijzonder saai dit jaar. Alleen Man U-Chelsea vond ik aardig. De rest was veel te eenzijdig.

Mooie emoties bij vd Brom en Immers. Altijd mooi om te zien.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik ook. CL seizoen was bijzonder saai dit jaar. Alleen Man U-Chelsea vond ik aardig. De rest was veel te eenzijdig.

Jep, en zelfs die viel nog wat tegen dan verwacht.

Excelsior is nou toch wel veilig zou je zeggen, of Helmond Sport moet nog 4 keer scoren ghehge

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Toch heeft de Eredivisie wel een heerlijke climax gekregen.

De kampioenswedstrijd

De EL play offs

Je kan slechter eindigen met je competitie

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Soms is een generatie gewoon te goed. Ook internationaal heeft Spanje van 2008 tot nu een heerschappij. Slechts Nederland en Duitsland kunnen Spanje nog wat maken momenteel. Dit Barcelona is gewoon buitenaards goed. Dit ga je jaren niet meer zien denk ik.

Zo was Ajax ook halverwege de jaren 90, maar Barca houdt dit (logisch natuurlijk met meer geld en een betere competitie) veel langer vol.

Dit Barcelona speelt ook het Ajax van 1995 van de mat.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Dit Barcelona speelt ook het Ajax van 1995 van de mat.

Geen idee. Lijkt me ook niet te vergelijken. Ajax 1995 speelde teams als Madrid en Milan ook gewoon helemaal scheel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2273 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nazi Duitsland zal je ook wel hebben aangesproken toen zo on the roll waren.... Die dachten er net zo over. Evenals zoveel andere dictators.

Wat een belachelijke vergelijking is dit?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je kan slechter eindigen met je competitie

nee dat kan niet zwaar vertyft kloteseizoen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee hoor, zelfde arrogante dictatoriale wij zijn beter dan jij en dat is jouw probleem houding.

Tijd van het ego is mislukt, fuck Descartes!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

nee dat kan niet zwaar vertyft kloteseizoen

Correctie:

De kampioenswedstrijd

De play off wedstrijden EL

Feyenoord 10e

't kan niet beter

rep_robert

• 27547 berichten
  • 4148 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

Wedstrijden die op en neer gaan zijn altijd mooier, machtsvertoon van één kant is boring inderdaad

Blijft hypocriet dit, want als een ploeg naar je hart wel zo speelt dan vind je het wel prima(heb je immers zelf gezegd).

Toegeven, neutraal gezien is een op en neer golvend potje voetbal wel veel leuker, maar als je fan bent van een bepaalde club hoop je natuurlijk op een potje whoop-ass en dus geldt die uitspraak van jou maar half(aangezien jij ook niet neutraal bent).

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

rep_robert schreef:

Blijft hypocriet dit, want als een ploeg naar je hart wel zo speelt dan vind je het wel prima(heb je immers zelf gezegd).

Is helemaal niets hypocriet aan, nog één keer dan:

Als ik naar Ajax kijk dan wil ik Ajax zien. Dan gaat het me eerst om ajax en dan techniek. Simpel, gevoel op de eerste plaats en wel of niet mooi spel op een 2e plaats.

Als ik naar een andere wedstrijd kijk van teams waar ik niets mee heb (GRO - ADO zojuist), is de enige manier om een gevoel te krijgen: spanning. Op en neer golvende partijen op het veld zorgen daarvoor.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dan gaat het me eerst om ajax en dan techniek.

Ajax staat voor voetballen op techniek en flair.

Als je dat mooi vind is het niet te begrijpen dat je van Barcelona walgt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.